![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#1141 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1142 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet ? Waarom kon hij geen internationale conferentie opstarten, met de Russen openlijk een oplossing zoeken...
Citaat:
De nucleaire dreiging is zo 'verschrikkelijk' dat ze misschien onbestaande is he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diegenen onder ons die zelf hun inkopen doen merken het wel.De rekken van plantaadige olie- en vetprodukten ,en bakmeel ,zijn vrijwel leeg geworden bij de goedkope supermarkten.Die kopen gewoon niet in aan belachelijke prijzen.De "upmarket" winkels gaan dat misschien wel nog even doen.
Het laat zich raden dat voedselfabrikanten het nu al zwaar krijgen wegens de prijzen van deze ingredienten.... En ,als we geleidelijk aan minder middelen hebben om vlees en vis te bereiden,dan zal de veeteelt en de visserij nog binnen dit kwartaal zijn aktiviteit mogen beginnen stoppen natuurlijk.. Als reden wordt "Oekraine" aangehaald.. Bullshit natuurlijk,er is helemaal geen tekort dit jaar aan al die dingen.Magazijnen zullen sjokvol liggen met voorraad van speculanten.(die hopen natuurlijk dat de overheden gaan beginnen hun burgers subsidieren zodat zij kunnen gaan profiteren van belachelijke prijzen ) en het logistieke netwerk moet zich wat omleggen omdat de aanvoer vanuit Rusland en Oekraine niet zo best verloopt.... Wegens het gevaar van perverse speculatie moeten bovendien verschillende uitvoerders van plantaardige olien en granen (Indonesie ,India,andere zullen volgen )tijdelijk hun export stoppen omdat de overheden het niet gaan rsiskeren dat speculanten de voorraden gaan wegflitsen en dan de overheid dik gaan opleggen om terug te kopen....onder druk van hongerige massas.... Dus ja,"de vrije markt" heeft soms perverse neveneffecten.... Eind dit jaar kan er een effect zijn op de totale voorraad,inderdaad,omdat Oekraine dan ook minder nieuwe oogst zal hebben zal er wat minder zijn.Maar zelfs dan nog.De huidige problemen zijn niet veroorzaakt door "de Russen" maar door profiteurs bij ons zelf! Dus zullen binnen enkele kwartalen veel goederen plots heel erg goedkoop worden na een tijdje amper verkrijgbaar voor de consument,ofwel,waarschijnlijker,als bedorven afval gedumpt worden,in plaats van,wat logisch zou zijn,voor een tijdje heel geleidelijk duurder te worden .... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 4 juni 2022 om 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat zelfs Zelensky de situatie in Oekraïne niet zelf onder controle heeft.
Citaat:
![]() |
![]() |
#1146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou er een barstje zitten in de relaties tussen Minsk en Moskou of zit er meer achter?
De Wit-Russische President Luchachenko heeft bekendgemaakt dat hijhet mogelijk wil maken dat Oekrainse graanexporten alover het Wit-Russische spoorwegnet naar de Baltische havens mogen als ook Wit-Rusland weer via die Baltische havens mag exporteren... https://www.reuters.com/markets/comm...us-2022-06-03/ Wit-Rusland heeft meer te lijden van de sancties dan Rusland omdat het helemaal opgesloten zit en Wit-Russische import en export helemaal via Rusland om moeten.Terwijl Rusland bijvoorbeeld nog verbindingen met grote delen van de wereld heeft... Minsk zoekt toch ergens een uitweg om autonoom nog wat aan centen te raken.... Misschien wordt dit voorstel wel aanvaard...Technisch gezien is het heel praktisch,maar geopolitiek gezien zal het op een weegschaal gelegd worden natuurlijk... En als de Oekrainers ook "ja" zeggen komt het snel in orde.Of het ware dat de Baltische naties hun middenvinger opsteken.....dat kan ook en zou zelfs niet verwonderen.Want daar zijn ze het Wit-Russische regime echt MOE na dat grapje met de vluchtelingen en zo.... Laatst gewijzigd door kelt : 4 juni 2022 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1147 | |
|
![]() Ik kan me niet voorstellen dat Loekasjenko ingaat tegen baas Poetin, zonder hem zou hij namelijk allang geen job meer hebben... en wellicht erger dan dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#1148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als het westen zegt dat het zus en zo is, dan is het toch gewoon zo, en moet men gehoorzamen, wat is dat nu ? Wat ik wilde zeggen is dat we uiteindelijk misschien niks moeten verwachten van onze "nucleaire verdediging", vooral omdat we op die van een ander moeten rekenen, en die zelf niet hebben. Wie is er nu zo gek, zelfs in het kader van een verdrag zoals de NATO, om zelfmoord te plegen om uw contract na te komen ? Maw, enkel als bvb Parijs zelf bedreigd is, kan men indenken dat de Fransen een kernwapen zouden gebruiken OOK AL gebruiken ze kernwapens aan de overkant tegen "partners". Maar zolang Parijs zelf niet bedreigd is, waarom zouden de Fransen, ook al zijn ze "verplicht", dat risico nemen (ttz, Parijs opblazen om Warschau te wreken) ? En met de Amerikanen is het nog een stuk twijfelachtiger. Ik zie de Amerikanen geen atoomwapens op Amerikaanse grond riskeren, als dat risico er niet echt is, en er enkel maar atoombommen op Europa vallen. De enige kernwapens waar ge kunt op betrouwen, zijn die die ge zelf kunt lanceren, om uw eigen vernietiging mee te wreken. Stel dat de Russen TWEE kleine taktische kernbommen op Warschau en Budapest gooien. Denk jij nu echt dat "de NATO" de wereld (en zichzelf) in brand gaan steken als wraak hiervoor ? Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2022 om 08:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1149 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1150 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien stoorde het patrickve dat hij tot voor kort in Poetin zijn meerdere leek te moeten erkennen, nu ziet hij een 'reden' om Poetin te kleineren en zelf nog meer de stoere uit te hangen (achter het klavier
![]()
![]() |
#1151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er begint zich boven mijn hoofd een OH NEE tekstwolk te ontwikkelen...
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#1152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deze Moderne Tijd zitten de grootste opperhoofden achter een klavier.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik heb in Poetin nooit mijn "meerdere" herkend. Daarentegen, het was een wat betere en duidelijker incarnatie van wat voor mij een staat is, en hij leek toch ook wel sommige van mijn concepten deels begrepen te hebben. Maar op zijn eindexamen, een dikke buis, ja ! Laatst gewijzigd door patrickve : 6 juni 2022 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1154 | |
|
![]() Citaat:
De vraag is, is putin inderdaad meedogenloos genoeg om de geschiedenis in te gaan als een ECHT wereldleider? Ik zou het niet kunnen, maar da’s dan ook de reden dat ik geen wereldleider ben.
![]() |
![]() |
#1155 | |
|
![]() Citaat:
https://www.frontnieuws.com/poetin-z...leggen-waarom/
![]() |
![]() |
#1156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En breek me de mond niet open over groenerij in de energiesector... Dat is ONS probleem en heeft niets op zich te maken met de situatie in Oekraine... Er is,in 2022 ,GEEN tekort aan geen enkele voedings en hulpstof,zelfs wetende dat momenteel de Russische,Wit-Russische en Oekrainse produktie niet of met grote vertragingen op de wereldmarkt komen.... Er is hoogstens VOLGEND JAAR een tijdelijk probleem,wegens wat minder Oekrainse produktie en vermoedelijk aanhoudende sancties tegen de Ruslanden...Een PROBLEEM,geen TEKORT... We gaan inderdaad die panikeurs inkopers en vooral speculanten eens snoehard moeten aanpakken.....Zij blockeren en saboteren alles...Zij maken van een tijdelijk logistiek probleem een GROOT probleem.Zij voeren eigenlijk ook een soort oorlog om hun bankrekening te vullen,of als de kleine kinderen (die ze meestal zijn ) met plotsklapse teveel bestellingen . Dat is aan onze regeringen om die smeerlappen (typisch grote traders) ondersteboven aan lantaarnpalen te gaan hangen,en aan de bedrijven om te aanvaarden dat de produktie soms ZAL stoppen en hun aankopers die het geld van de firma aan het buitengooien zijn wat te dimmen....dit heeft geen zin.. ![]() Het lijkt zo goed op de mondkapjeskwestie van twee jaar geleden dat het bijna griezelig is.....Maar nu dreigen mensen honger te hebben om.....niks! Laatst gewijzigd door kelt : 6 juni 2022 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chipfabrikanten kreunen – Rusland beperkt export van edelgassen
Uit de tekst: Citaat:
Stel ik mij de vraag: komt nu alles uit Rusland? Dan is het meer dan tijd, dat de Westerese landen zelf beginnen met de ontwikkeling/vervaardigen van bepaalde producten zodat men niets meer nodig heeft van anderen? Jobs, Jobs, Jobs? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daaraan zie je dat alle problemen op die oorlog worden geschoven, terwijl dat totaal het geval niet is. De micro electronica markt zit al meer dan een jaar in zak en as. Je kan al meer dan een jaar geen componenten meer krijgen, en als je er dan toch misschien kan hebben, aan zotte prijzen en aan ongegarandeerde leveringstijden zoals een jaar of zo. Dat komt van het covid gedoe, niet van deze oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1159 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Hopelijk blijven ze wakker in dat EU parlement:
Russia and Turkmenistan want to strengthen their cooperation Citaat:
Aisoltan Niyazova |
|
![]() |