![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#25721 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Woorden vanuit luxeoorden als Hong Kong, Grenoble en andere dienen anders beoordeeld dan deze van authentieke inlanders (Europeanen) en voormalig Russisch ingezetenen die goed Nederlands kennen.
![]()
![]() |
#25722 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor Rusland geldt je uitspraak echter niet. Gelukkig zijn wij hier in het Westen vrij om de waarheid te vertellen, getuige Julian Assange.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25723 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn madam heeft me geleerd om op de kids te letten.
Bij deze, my kiddo. -> Respect: met twee woorden aanspreken hè. ![]()
![]() |
#25724 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Chinezen zijn goed op weg om van Rusland een bufferstaat aan hun westelijke grens te maken.
Rusland laten leegbloeden in een strijd met het westen, waarin ze vooralsnog de illusie warm houden van zelf een supermacht te zijn. China dat het optimum zoekt tussen afstand houden van Rusland en hen te steunen: ze steunen hen economisch wat ( onder condities die vooral gunstig zijn voor China), militair nauwelijks. In de diplomatieke discussies blijven ze dicht genoeg bij het Russisch standpunt om daar als bondgenoot gezien te worden, maar zorgen ze ervoor dat ze niet overdrijven. Op termijn, als Rusland verder verzwakt is, staan de Chinezen in de beste positie om er een satelliet van te maken.
![]() |
#25725 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist, als je je niet beweegt, voel je je ketenen niet.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#25726 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te noteren alvast: Moskou is de opvolger van Rome en Constantinopel. Hier begint de eerste hapering in de redenering.
Historisch gezien zijn de Perzen "Oost". De Grieken "West".
![]() |
#25727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"'k Weet 't. We eten een Rus elke dag, want we zijn vegetariërs!"
![]() |
![]() |
#25728 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan er mee leven.. want ik laat ze gerust en vecht nooit tegen muren. Ook geen Chinese. Laat ik over aan de zotten.
![]() |
![]() |
#25729 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zegt een genocidaire geest met Dr. Stangelove als Avatar.
![]() Na het kolonialisme en twee wereldoorlogen ontstaan in dat 'westen' en waarbij Rusland en China de meeste slachtoffers hadden lijkt het nogal op victim blaming wat u hier doet. De VS omsingelen China met militaire basissen. Zelfs Europa wordt ertoe gebracht door onze overheerser wat voor de kust van China te gaan paraderen. In Taiwan doet de VS hard zijn best om de status quo te breken, maar het gevaar is China? Ik zou eerder zeggen dat China 'the resistance' is tegen de natie die een moorddadige verdeel en heers politiek voert, wiens economie steunt op oorlog om niet te imploderen onder een immense schuldenlast. Dat de 'resistance' tegen dit imperium groeiende is dat kan je onder andere merken aan de grote inspanningen die tegenwoordig gedaan worden door dat imperium om het kritiek de mond te snoeren. Laat die boemerang maar vliegen zou ik zeggen. Laatst gewijzigd door Bach : 10 juni 2022 om 08:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25730 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt dat nog altijd niet gesnapt he, dat men niet "gelijk" is in deze wereld. Er is "wij", en dan is er de rest van de wereld die ons moet dienen of verdwijnen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2022 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25731 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Matinaal boke met choco al op, Bachske jong?
![]() |
#25732 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het concept van victim bestaat niet. Er zijn winnaars en verliezers. En de winnaars, dat moeten wij zijn, de verliezers, al de anderen. Eenvoudig toch ? De wet van het leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25733 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry, Bach had net een nat boerke...
![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 10 juni 2022 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25734 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het idee alleen al dat Rusland militaire steun van China nodig zou hebben, jawadde… zo kort geleden als 30j absoluut ondenkbaar. Net zoals UK na WO II langzaam en pijnlijk moest verzoenen dat het geen wereldmacht meer is (hoewel dat idee nog niet helemaal is uitgestorven), zal de Russen bevolking een zelfde proces doormaken. Toch wel straf wat voor een geopolitieke tektonische verschuivingen we zien deze laatste 3 maanden…
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 10 juni 2022 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25735 | |
|
![]() Citaat:
Namelijk door niet Kiev in te kunnen nemen, militair, politiek, ideologisch... , maakt niet uit, waardoor UA niet tot de status van WitRusland gebracht kan worden. De redenering dat de inval in het noorden een taktisch manoeuver was teneinde gemakkelijker in het z-o te kunnen oprukken, is de verklaring achteraf , eigenlijk te nemen als een doekje voor het bloeden. Straf eigenlijk, als Rusland zou kunnen vasthouden aan de donbass + krim + landbrug, maar daar tegenover zou staan dat rest UA tot nato zou kunnen aansluiten. Stel u voor dat operatie Barbarossa vanuit dit UA was gelanceerd of de grand'armee van Napoleon vanuit , zeg, Charkov had kunnen vertrekken...
![]() |
![]() |
#25736 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gasten spelen op een verschillend niveau.
![]() |
![]() |
#25737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is trouwens in totale contradictie met Putin zijn discours van vorige zomer, waarbij hij zegt dat Oekraine (onder andere) Russisch is, en met zijn andere grootschaalse ambities. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2022 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25738 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25739 |
|
![]() Ik denk dat ge de film waarmee ge pronkt eigenlijk niet goed begrepen hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25740 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denken moet je overlaten aan de grote mensen.
![]() |