![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een vereenvoudigde belastingsberekening gekregen van de FOD.
Mijn belastingen laten uit tellen door mijn boekhouder. Het verschil is dat ik volgens de FOD 200€ meer belastingen moet betalen dan dat mijn boekhouder heeft uit geteld. Het niet betwistbaar bedrag betaald aan de FOD en mijn boekhouder heeft een bezwaar ingediend. Ik krijg daarna een brief van de FOD dat ik die 200€ moet bij betalen binnen de 4 dagen of er komen interesten bij. Ik betaal die 200€ bij aan de FOD en mijn boekhouder dient opnieuw een bezwaar in. Een week later krijg ik een aangetekend schrijven van de FOD dat ze mij die 200€ gaan terugstorten en de FOD heeft tijd tot eind april 2022. Hoe komt het dat ik binnen de 4 dagen het geld moet storten maar de FOD heeft bijna 6 weken de tijd om een bedrag terug te storten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() omdat zij dichter bij de wetgever staan
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Blegiê staat de FOD boven de wet, en dat sinds het begin.
Basisprincipes,
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En die vereenvoudigde aanslagen van de FOD kloppen ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn geval, enkele jaren geleden, was de herberekening in orde vooraleer ik moest betalen. Uiteindelijk kreeg ik, zoals ik zelf berekend had, terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het doet me denken aan een liedje van Urbanus. Meneerke van den taks, de belastingscontroleur.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat we de bevolking niet kunnen waarschuwen en alles dienen te ondernemen om dat bevoorrecht statuut van de fiscus naar een normaal niveau terug te dringen. Niemand is gediend met hoe de fiscus vandaag is georganiseerd. Fouten zijn schering en inslag en die fouten gaan over in bedrog en corruptie. Ik herinner me nog de woorden van ons moeder als ze één van haar vijf kinderen betrapte op een leugen: "mensen die geen fouten durven toe te geven worden leugenaars, leugenaars worden bedriegers en bedriegers worden moordenaars ..."
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 4 april 2022 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tax-on web werkt maar zo goed als de informatie die er in gaat.
Ideaal om het kiesvee dat de achterpoortjes niet kent in de luren te leggen. Patrick is een eigenaardigheidje op dat vlak, hij laat een boekhouder werken om €200 aan de staat te ontzeggen.
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Fiscus op zijn best.
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als (als) de rente ooit negatief zou worden, dan ga je van de overheid belastingsbrieven krijgen waarop staat:
strikt verboden om vroeger te betalen dan datum dd/mm/yyyy . Maar zij zullen je dezelfde dag nog terugbetalen, mocht het voorvallen dat je terugtrekt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naast het voorgaande allemaal toch weer even opletten 'geblazen' zie volgende ...
Vlaamse Belastingdienst waarschuwt voor deze nieuwe, lepe truc van oplichters
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 april 2022 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij verkeerscontroles die samen met de Vlaamse Belastingdienst werden uitgevoerd zijn donderdag voor ruim 15.700 euro aan boetes geïnd. Het was de openstaande belastingschuld van 14 bestuurders. De controles gebeurden op 3 locaties in de Lanaken en Maasmechelen. Nog eens 8 bestuurders moesten hun rijbewijs meteen inleveren voor een week omdat ze de gsm gebruikten aan het stuur. Daarnaast werden nog 3 pv’s en 9 onmiddellijke inningen opgesteld voor kleinere overtredingen
is een goede taktiek : betaalwijgeraars van straat halen
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
de justitie ....
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Ja. Binnen een half jaar wordt er nog een vonnis geveld over de aangebrachte schade.
Financiële, morele en economische schade. Dan kunnen we eens gaan optellen wat een paar onbekwame ambtenaren (en een kwaadwillige overheidsdienst ) de belastingbetaler heeft gekost. Durft er al iemand een schatting maken?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 10 juni 2022 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|