![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#25961 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een beetje alsof je zou schrijven "hoezo, sterfelijk ? Gij hebt niet te bepalen of ik sterfelijk zou zijn of niet en of ik 200 jaar ga leven of niet". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25962 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat als ik (of wie dan ook), dat niet zo ervaar? Ik vind een volledig andere manier om menselijk handelen te verklaren die niet vertrekt vanuit een wens om iedereen te vermoorden? Want dat is uwe a priori he. Ben ik nu geen mens of zo?
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 15 juni 2022 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25963 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#25964 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25965 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik zeg niet dat de realiteit een verkeerde conceptie is. Ik zeg dat die menselijke houding een verkeerde manier van doen is om van uw volk een totale overwinnaar te maken, en dat dat misschien zelfs een mechanisme is dat maakt dat er nooit totale overwinnaars tevoorschijn komen. Kortom, een soort van "bug" in het menselijke denken dat als neveneffect heeft dat geen enkele natie erin slaagt om totale suprematie te veroorzaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25966 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De waarheid voorop Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 15 juni 2022 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25967 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk probeerde ik gewoon met wat 'historische kritiek' het 'argument' van het irredentistische 'eeuwen lang deel van het grondgebied' te ontzenuwen. Het was al bij al geen slechte zaak dat het tsaristische Rusland ten val kwam. Het valt alsnog te hopen dat er een aanvaardbaar alternatief voor in de plaats komt. Tot nu toe is het gene vette.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25968 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel is dat iets van 1 of andere religieuze sekte die probeert de eigen ideeën als "normaal" te laten bestempelen en alle andere ideeën daardoor makkelijk kan afserveren als "abnormaal".
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25969 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 15 juni 2022 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25970 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De paus werd ook al ontvangen in Cuba. Laatst gewijzigd door tomm : 15 juni 2022 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25971 | |
Minister-President
|
![]() Says who? Gij of zo?
Wie heeft dat ontdekt en beschreven? Waar kan ik daar meer over lezen? Of is dat iets dat louter uit uw eigen individuele ervaring is ontsproten en projecteert op de hele mensheid? Citaat:
![]() |
![]() |
#25972 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo denken Kiev en het Westen er inderdaad over. Nu hoor je plots niets meer van mensenrechten... als het pro-Russen betreft maakt dat allemaal niet uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25973 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg het zoals ik denk dat het is, gebaseerd op mijn bezoeken aan beide landen, en veel nieuwsgaring uit allerlei bronnen, Russische, westerse en vooral sociale media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25974 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar geloof ik niets van. De Russen hebben net als de Oekraïners veel manschappen verloren in deze oorlog. Ik denk dat als de Oekraïners willen, de oorlog stopt na de volledige verovering van Donbass. Als ze niet willen, gaat ze verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25975 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik niet zo zeker van. Stel nu dat er een militair regime aan de macht komt dat het Nederlands verbiedt. En iedereen verplicht Frans te spreken. Voor veel minder hebben heel wat Vlamingen gecollaboreerd met de Duitse keizer, die ook steden bombardeerde, en nadien met de nazi's. (hoeft geen verdere uitleg...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25976 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch slaagde de Sovjet-Unie er in al deze volkeren die eeuwen met elkaar vochten, min of meer vreedzaam te houden. Onder Stalin met harde dwang, maar vanaf eind jaren 50 op een vrij beschaafde manier. Tito wordt steeds geprezen omdat hij Joegoslavië bijeen hield, maar de taak van de Sovjet-Unie was nog moeilijker, met nog meer volkeren, die nog verschillender waren. Bvb. voor het eerst in eeuwen vochten Azeri en Armeniërs bijna 70 jaar niet met elkaar. Exit Sovjet-Unie betekende ook direct exit vrede. De grote nostalgie naar de Sovjet-periode komt ergens vandaan. Maar in het Westen begrijpt men dit niet omdat decennialange koude oorlogspropaganda haar werk heeft gedaan. Toen de Sovjet-Unie ontmanteld werd werd afgesproken dat er een vervangende supra-nationale structuur zou komen, omdat die landen cultureel, economisch en historisch zo met elkaar verweven zijn. Het Westen begon vanaf dag een allerlei nationalistische en anti-Russische groepen te steunen, gaande van islamitische terroristen tot Oekraïne nationalisten. Men wilde duidelijk dat de "Euraziatische Unie" zou mislukken, de EU aanvaardt geen concurrent op het continent. Het Westen gaat enkel akkoord met structuren onder hun controle, met hun voorwaarden, ten dienste van hun belangen, en met hun normen en waarden. Laatst gewijzigd door tomm : 15 juni 2022 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25977 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Ik beschrijf wat een "winnende mens" dient te doen, niet wat de "echte mens" doet. De echte mens is een wezen dat zijn selectie en optimisering gekend heeft in het kader van een beperkte omgeving, en denkt anecdotisch en concreet. Daardoor wijkt hij af van de potentiele winnende mens en dat is tevens de verklaring waarom er redelijk zelden winnende mensen geweest zijn, tenzij de Europeanen gedurende een 500 jaar of zo, maar op een fragiele basis.
Wij herkennen inderdaad onze "horizon" van vijanden "te dichtbij" om efficient dominant te blijven op planetair niveau, omdat zoiets is wat tot een paar duizend jaar geleden irrelevant was. Dat er in Afrika potentiele vijanden rondliepen, was onze zorg niet in de meeste gevallen. Invallen 'van ver' waren redelijk uitzonderlijk in het verleden. Er zijn de vikingen geweest, de Hunnen, en natuurlijk het succesverhaal van de Europeanen die de laatste 500 jaar of zo overal zijn binnengevallen, en de lokale bevolkingen die - evenals wij - niet geoptimiseerd waren voor "vijandigheid op afstand" werden daardoor geelimineerd, maar die selectie is niet sterk genoeg geweest om dat universeel bij de huidige mens "in te branden" als noodzakelijk. Vandaar dat de huidige mens nog teveel hommeles zoekt met zijn buren, en vergeet dat het de verre volkeren zijn die prioritair moeten afgemaakt worden. Dat maakt dat de huidige mens vaak, als hij in de groep vertoeft van de potentieel dominante clan, het vaak verknoeit en er uiteindelijk geen dominante clans lang dominant blijven. Maar het begint ons hoe langer hoe zuurder op te breken, niewaar, die "broederstrijd", en je ziet wel dat in een "gemixte" (multiculturele) omgeving de vijandigheden de juiste richting uitgaan, hoewel ons politiek correcte denken dat met alle middelen wil bestrijden. Dat komt omdat het pas recent is dat we beginnen te VOELEN dat verre volkeren DAADWERKELIJK problematisch zijn. We hebben ons daar nog niet lang kunnen op "optimiseren". We hebben maar weinig ervaring met het nefaste van verre bevolkingen, en we zijn nog niet geoptimiseerd om de juiste vijandigheden te ontwikkelen. Dat komt omdat we tot voor kort zodanig dominant waren ten aanzien van verre volkeren dat we niet eens beseften dat die ooit gevaarlijk en storend zouden worden. We dachten dat onze superioriteit aangeboren en permanent was, en daarvoor gewoon heel zelden contact hadden met verre volkeren op een nadelige en agressieve wijze. Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25978 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2022 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25979 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens kijken hoe een soort of een subsoort zichzelf belemmeringen op uitbreiding oplegt, om andere soorten/subsoorten "levensruimte" te laten hebben. Maar bekijk de ganse geschiedenis, hoe enorm men altijd toeliet dat anderen resources kwamen nemen, en zelf nooit resources gingen inpikken. Gans de geschiedenis is een illustratie van wat ik zeg. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 15 juni 2022 om 14:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25980 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |