Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2022, 05:58   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In het lager onderwijs bestaan er ook eindtermen, neem ik aan.
Wat gebeurt er als een leerkracht oordeelt dat een drietal leerlingen niet kunnen overgaan naar het volgend schooljaar. Dan worden de competenties van de leerkracht in vraag gesteld ook al staat die recht in de schoenen.
Die leerlingen gaan over naar het volgend jaar waar de leerkracht een drietal problemen bijkrijgt, en zo gaat dit verder tot het laatste jaar.
Het resultaat laat zich zien als ze het secundair binnenstappen.
Dat is overal een beetje het geval. Het is het fundamentele probleem van het klassikale onderwijs, waar een zeker ritme, en een zekere methode wordt aangewend: veruit de meeste leerlingen zijn NIET aangepast aan dat ritme. Velen verliezen hun tijd want het gaat te traag, en anderen kunnen niet mee, want het is oftewel te snel / oftewel voor hen onaangepast uitgelegd / oftewel hebben zij een fundamenteel cognitief probleem.

Vandaar dat er variatie in het aanbod moet zijn, zodat men de leerling in de voor hem best passende groep plaatst. En natuurlijk kunnen die groepen niet hetzelfde ritme hebben, en kunnen die groepen niet dezelfde aanpak hebben.

Zoals patienten met verschillende ziektes verschillend behandeld worden. Maar zoiets zou van het onderwijzend personeel zulk een professionaliteit vergen dat het gewoon dagdromen is. De meeste leerkrachten hebben hun eigen manier van doen, en hun eigen ritme, en kunnen daar zelf weinig aan veranderen, en zijn zelf ergens overtuigd dat het "zo moet en niet anders". Dat is als dokters die alle patienten dezelfde pillen voorschrijven he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 07:34   #162
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
De rest is ook failliet...dus ons failliet is niet zo erg.
Waar blijven jullie het toch halen om jullie zef tevreden te stellen met zulke achterbakse redenering.
Brussel en Wallonië kunnen de pot op. Of misschien alleen een beetje gebruikt worden als illustratie dat versnippering van de onderwijsbevoegdheden echt niet werkt.

Vlaanderen moet gewoon de lat veel hoger leggen ! Niet naar de andere afgangers en losers kijken, maar proberen de wereldtop bij te benen.
Hoe hoger de lat, hoe minder ze zich moeten bukken om eronder door te geraken.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 09:26   #163
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.499
Standaard

Citaat:
Nu kan ik eventueel wel begrijpen dat men sommige dingen "nutteloze zaken" vindt. Bijvoorbeeld, moest daarin staan dat men ganse poezie bundels vanbuiten moet kennen, dan zou dat inderdaad kunnen aangevochten worden.
Daar zijn best wat onenigheden over. Een groot discussiepunt was bvb de algemene eindtermen voor leerlingen in het beroepsonderwijs. De overheid vond dat die best ambitieus mogen zijn. Veel onderwijsverstrekkers zeggen dat dat de beroepsopleiding in het gedrang brengt.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 09:39   #164
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Daar zijn best wat onenigheden over. Een groot discussiepunt was bvb de algemene eindtermen voor leerlingen in het beroepsonderwijs. De overheid vond dat die best ambitieus mogen zijn. Veel onderwijsverstrekkers zeggen dat dat de beroepsopleiding in het gedrang brengt.
Iedereen zal in zijn eigen omgeving zo wel voorbeelden kennen, van leerlingen die echt goed zijn in hun praktijkvakken maar de allergrootste moeite hebben met bv talen.
Zoon van een collega hebben ze er echt moeten doorsleuren, die was de beste zolang het over mechaniek gaat maar Frans leren was voor hem de levende hel. Nu een jaar later werkt hij in een bedrijf waar ze hem aan het scholen zijn voor computergestuurde CNC. Het scheelde geen haar of hij had het zonder diploma moeten doen.
Ergste van al is dat die eindtermen niets opleveren : enkel dat zijn moeder 6 jaar lang zijn huiswerk frans heeft gemaakt en een paar nutteloze boekbesprekingen en opstellen voor hem heeft gemaakt.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 09:43   #165
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Iedereen zal in zijn eigen omgeving zo wel voorbeelden kennen, van leerlingen die echt goed zijn in hun praktijkvakken maar de allergrootste moeite hebben met bv talen.
Zoon van een collega hebben ze er echt moeten doorsleuren, die was de beste zolang het over mechaniek gaat maar Frans leren was voor hem de levende hel. Nu een jaar later werkt hij in een bedrijf waar ze hem aan het scholen zijn voor computergestuurde CNC. Het scheelde geen haar of hij had het zonder diploma moeten doen.
Ergste van al is dat die eindtermen niets opleveren : enkel dat zijn moeder 6 jaar lang zijn huiswerk frans heeft gemaakt en een paar nutteloze boekbesprekingen en opstellen voor hem heeft gemaakt.
Ik begrijp het, die zoon van een collega, dat bent u.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 09:45   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Daar zijn best wat onenigheden over. Een groot discussiepunt was bvb de algemene eindtermen voor leerlingen in het beroepsonderwijs. De overheid vond dat die best ambitieus mogen zijn. Veel onderwijsverstrekkers zeggen dat dat de beroepsopleiding in het gedrang brengt.
Ja, en wie gaat er dan het vuile werk doen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 09:45   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Daar zijn best wat onenigheden over. Een groot discussiepunt was bvb de algemene eindtermen voor leerlingen in het beroepsonderwijs. De overheid vond dat die best ambitieus mogen zijn. Veel onderwijsverstrekkers zeggen dat dat de beroepsopleiding in het gedrang brengt.
Dat is altijd een beetje het probleem geweest met beroepsonderwijs. Is het daar in de eerste plaats als onderwijs, of als vuilbak ?

Het beroepsonderwijs richt zich eigenlijk tot twee totaal verschillende publieken: enerzijds, leerlingen die best meekunnen, maar graag een beroep zouden leren. Die zouden evengoed andere studies kunnen doen, maar ze zijn nu eenmaal geinteresseerd in het aanleren van een stiel. DAT is het soort volk waar je kwaliteitsberoepsonderwijs kan aan geven, en dat is eigenlijk wat "ontbreekt".

En dan heb je de uitvallers uit al de rest, waarmee je enkel nog maar denkt "we gaan die rap een beetje een stiel bijbrengen". Daar moet je natuurlijk zo ambitieus niet zijn, dat gaat niet lukken. Jammer genoeg is DAT de essentie geworden van het beroepsonderwijs voor iedereen. Maar zo een onderwijs is er ook nodig voor die die niks anders kunnen (en zelfs daarmee moeite hebben).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 09:46   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Iedereen zal in zijn eigen omgeving zo wel voorbeelden kennen, van leerlingen die echt goed zijn in hun praktijkvakken maar de allergrootste moeite hebben met bv talen.
Zoon van een collega hebben ze er echt moeten doorsleuren, die was de beste zolang het over mechaniek gaat maar Frans leren was voor hem de levende hel. Nu een jaar later werkt hij in een bedrijf waar ze hem aan het scholen zijn voor computergestuurde CNC. Het scheelde geen haar of hij had het zonder diploma moeten doen.
Ergste van al is dat die eindtermen niets opleveren : enkel dat zijn moeder 6 jaar lang zijn huiswerk frans heeft gemaakt en een paar nutteloze boekbesprekingen en opstellen voor hem heeft gemaakt.
Voila. Dat is dan ook de reden waarom het aanbod gevarieerd moet zijn, omdat er heel veel verschillende soorten leerlingen zijn, en men ideaal gezien "het beste" voor elkeen wil, maar uiteraard niet "meer" dan mogelijk is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 09:51   #169
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Iedereen zal in zijn eigen omgeving zo wel voorbeelden kennen, van leerlingen die echt goed zijn in hun praktijkvakken maar de allergrootste moeite hebben met bv talen.
Zoon van een collega hebben ze er echt moeten doorsleuren, die was de beste zolang het over mechaniek gaat maar Frans leren was voor hem de levende hel. Nu een jaar later werkt hij in een bedrijf waar ze hem aan het scholen zijn voor computergestuurde CNC. Het scheelde geen haar of hij had het zonder diploma moeten doen.
Ergste van al is dat die eindtermen niets opleveren : enkel dat zijn moeder 6 jaar lang zijn huiswerk frans heeft gemaakt en een paar nutteloze boekbesprekingen en opstellen voor hem heeft gemaakt.
Dat is waar. Maar als je geen Nederlands kent ben je als stielman ook niet zo bruikbaar. Als je geen oppervlaktes kan berekenen ga je een beroerde vloerder zijn. En die mannen gaan ook met een computer kunnen omgaan, moeten weten hoe een lening aangaan ineenzit, en zouden best een beetje Engels of Frans kennen.

Sommigen willen daarin de handdoek gooien.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 09:56   #170
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Dat is waar. Maar als je geen Nederlands kent ben je als stielman ook niet zo bruikbaar. Als je geen oppervlaktes kan berekenen ga je een beroerde vloerder zijn. En die mannen gaan ook met een computer kunnen omgaan, moeten weten hoe een lening aangaan ineenzit, en zouden best een beetje Engels of Frans kennen.

Sommigen willen daarin de handdoek gooien.
Die kunnen met een computer werken, rekenen is ook het probleem niet. Maar in BSO de verplichting opleggen om vervoegingen in het frans te kennen is tijdverlies. Verwachten dat die echt een frans boek gaan lezen en een samenvatting schrijven is puur zelfbedrog.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:05   #171
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zou een beetje straffe koek zijn om die A PRIORI te weigeren natuurlijk.
Dat was vroeger nochtans normaal in de jezuietencolleges bv. Je moet dan wel de allerbeste leraars voorbehouden voor de beste leerlingen zodat er wel degelijk nog - en uitgerekend dan nog - hoge kwaliteit gerealiseerd wordt: een hoogontwikkelde kenniselite. Het is ook daarop dat het grotendeels aankomt: in zowat elke goed functionerende maatschappij is zeker 95 procent van de bevolking de facto 'uitvoerend', en bemoeit het zich liefst niet te veel met 'zelf nadenken' en heeft het geen pretenties in die richting (wel met functioneel 'denken' natuurlijk, maar dan als ondergeschikt expert). De democratie zorgt ook hier weer voor ondoelmatige misvattingen.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 juni 2022 om 10:07.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:08   #172
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
in zowat elke goed functionerende maatschappij is zeker 95 procent van de bevolking de facto 'uitvoerend', en bemoeit het zich liefst niet te veel met 'zelf nadenken' en heeft het geen pretenties in die richting


Want natuurlijk "weet" die 5% wat "goed" is voor die 95% he en gaat dat doen...

Kijk, we kennen die situatie, dat heet feodaliteit. Lijfeigenschap. Slavernij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2022 om 10:09.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:14   #173
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ik had het over "literatuur bestuderen" versus "scheikunde". Literatuur bestuderen is prima, maar men moet niet denken dat men daarmee veel dingen over "de werkelijke wereld" leert, niet meer dan wanneer men voetbal kenner is, of wanneer men een filmcriticus is of grootmeester schaken. In uw vak kunt ge briljant zijn, maar het zijn vakken die met "entertainment" te maken hebben. En dat is belangrijk, want het is een grote markt. Economisch is dat dus een heel belangrijke sector.

Maar het is niet iets dat U speciaal veel leert over "de wereld", de "werkelijkheid". Dan is scheikunde daar een beter iets voor, ook al is het ook maar 1 aspectje. Het is tenminste een aspectje van de werkelijkheid.
Wat zinloos is als mensen niet leren wat ze rationeel gezien met hun leven aan moeten vangen, en daarover zit dus kennis in de literatuur, en dat is ook niet toevallig: naast 'ontkomen aan vervolging' is de motivatie van auteurs nu juist geweest om de kennis over te dragen door haar in een narratief 'model' te verwerken dat de phronèsis bevordert, zelfs bij diegenen die niet weten door te dringen tot de theoretische fundamenten ervan waarvoor een goede lezer nodig is (om de impliciete structuur bloot te leggen op basis van infra- en intertekstuele verbanden, gelaagde symboliek,...).
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:18   #174
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 23.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die kunnen met een computer werken, rekenen is ook het probleem niet. Maar in BSO de verplichting opleggen om vervoegingen in het frans te kennen is tijdverlies. Verwachten dat die echt een frans boek gaan lezen en een samenvatting schrijven is puur zelfbedrog.
Bij sommigen is ook dat een probleem. En een deftige zin in Nederlands zeggen dikwijls ook.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:20   #175
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Want natuurlijk "weet" die 5% wat "goed" is voor die 95% he en gaat dat doen...

Kijk, we kennen die situatie, dat heet feodaliteit. Lijfeigenschap. Slavernij.
Al eens om je heen gekeken? Niet toevallig dacht jij dat iedereen wel rationeel zou kunnen meedenken met geleerden over corona 'door de redenering na te gaan', dat was alweer een projectie. En dat ging dan enkel nog om een deelgebied en staat nog los van bij inzicht aansluitende 'Bildung'.
__________________
De waarheid voorop

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 juni 2022 om 10:21.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:24   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 114.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Wat zinloos is als mensen niet leren wat ze rationeel gezien met hun leven aan moeten vangen
Wat ze rationeel gezien met hun leven moeten aanvangen is eenvoudig: maximaal mijn plezier bevorderen, en dan zelf dood gaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:36   #177
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.888
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dostojevski heeft vanalles meegemaakt, en dat hij daarover schrijft, vanuit zijn ervaringen, is natuurlijk interessant in de mate dat dat OBSERVATIES zijn. Maar dat is het dan ook.
https://www.amazon.fr/Critique-dans-...=UTF8&qid=&sr=
__________________
De waarheid voorop
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 10:40   #178
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Bij sommigen is ook dat een probleem. En een deftige zin in Nederlands zeggen dikwijls ook.
Vraag is en blijft natuurlijk : wat moet men in die richting(en) wel of niet in de eindtermen zetten voor algemene vakken. Niemand gaat beweren dat nederlands vlot kunnen spreken geen must is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 11:50   #179
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Iedereen zal in zijn eigen omgeving zo wel voorbeelden kennen, van leerlingen die echt goed zijn in hun praktijkvakken maar de allergrootste moeite hebben met bv talen.
Zoon van een collega hebben ze er echt moeten doorsleuren, die was de beste zolang het over mechaniek gaat maar Frans leren was voor hem de levende hel. Nu een jaar later werkt hij in een bedrijf waar ze hem aan het scholen zijn voor computergestuurde CNC. Het scheelde geen haar of hij had het zonder diploma moeten doen.
Ergste van al is dat die eindtermen niets opleveren : enkel dat zijn moeder 6 jaar lang zijn huiswerk frans heeft gemaakt en een paar nutteloze boekbesprekingen en opstellen voor hem heeft gemaakt.
In de vakschool Franse boekbesprekingen? Amai mijn kloten.

Als we het even hebben over internetwijsheid, financiële kennis (basis, bedoel ik. Deze die nodig is om niet teveel bedot te worden), ...
het gewone leven is erg ingewikkeld geworden en dat is moeilijk voor wie enkel handig is met zijn handen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2022, 11:51   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vraag is en blijft natuurlijk : wat moet men in die richting(en) wel of niet in de eindtermen zetten voor algemene vakken. Niemand gaat beweren dat nederlands vlot kunnen spreken geen must is.
Goed Nederlands spreken (en schrijven met een hoofdletter) is al redelijk moeilijk voor sommigen die in de uithoeken van Vlaanderen wonen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be