Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2022, 13:43   #26381
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar die dode Russen, zijn dat ook geen burgers ?
Je kent toch het onderscheid tussen militairen en burgers hoop ik?
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 13:45   #26382
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Soort zoekt soort !
Vroeg of laat zullen die uit het Wessten, die nog menen daar op vakantie te moeten gaan, ook wel dit lesje leren.
Er zullen er nog genoeg naar Turkije gaan want is goedkoper en tegenwoordig doet elke euro er toe.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 juni 2022 om 13:45.
Oud 22 juni 2022, 13:50   #26383
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Jammer dat die kerel eruit is geraakt.
https://www.ukrinform.net/rubric-ato...rnobaivka.html
Met terreur probeert Kiev de lokale bevolking schrik aan te jagen en u keurt dit goed!

Hopelijk vlug terug ETA aanslagen tegen collaborateurs met Spanje in Baskenland.

Nu goed, het is mislukt en de geheime dienst zit niet stil, de schuldigen zullen gevonden worden en dan zult u weer jammeren dat de Russen "de Oekraiense bevolking gevangen zetten in Rusland".
Oud 22 juni 2022, 14:02   #26384
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kunnen wij wel, mochten we dat willen. Wij zijn afhankelijk van de VS voor verdediging omdat wij dat UITBESTEED HEBBEN, zoals wij afhankelijk waren van de Russen voor gas. Nu kan je niet ontkennen dat hoewel de VS wel uiteraard haar eigen interesse eerst zet (dat is perfect normaal), de relaties een stuk minder "hard vijandig" zijn dan die met de Russen he. We hebben een paar tiental jaar gedacht dat het misschien kifkif zou worden, maar dat is het geval niet. We zouden het veel en veel bruiner moeten bakken met de VS alvorens die zo vijandig zouden zijn tegenover ons dan de Russen ; dat is wat we nu leren.

Natuurlijk kunnen wij perfect ook militair even groot worden als de VS, moesten we dat willen, maar we willen dat niet omdat we die centen liever investeren in geimporteerde en eigen sukkelaars.

En dat is juist het verschil met de Russische vazallen: die moeten daar niet aan denken van dat zelfs maar te willen. Die krijgen dan tanks op bezoek.
Er zijn landen, niet-europees weliswaar, die getracht hebben onder die “uitbesteding” (of economisch kolonialisme zo je wil) onderuit te komen. Die werden de kortste keren nadien terug naar het stenen tijdperk gebombardeerd. Misschien dat “het westen” meer respect heeft voor de eiffeltoren en het atomium, maar ik ben het er niet mee eens dat WIJ voor die “uitbesteding” hebben gekozen.
Het “westen” heeft van “Europa” wel degelijk een economische vazal gemaakt. Het “westen” pakt dat inderdaad gesofisticeerder aan dan hier met tanks binnen te rollen, maar de uitwerking is exact dezelfde.

Ik heb het al een paar keer geopperd; putin is een onderbaas die denkt dat hij sterk genoeg is om (samen met xi?) bovenbaas te worden. Soprano-style…
Oud 22 juni 2022, 14:02   #26385
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik ben mijn eigen “groep.”
A minority of one…
Dat ben ik ook, maar tevens 'a majority of one ...'
Oud 22 juni 2022, 14:04   #26386
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
3000 doden op een bevolking van 130 miljoen... elke dode is teveel natuurlijk.
0 vergeten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 14:58   #26387
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kent toch het onderscheid tussen militairen en burgers hoop ik?
Nee. Dat zijn allemaal mensen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 15:00   #26388
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/ar...orlog-gasprijs

De Russen hebben al andere en meer betrouwbare afnemers gevonden..
Maar dat kan ons niet schelen he. Die sancties dienen voor ONZE vermageringskuur, niet voor een Russische (ook al denken onze incompetente leiders van wel). Wij doen gewoon geen zaken meer met de Russen omdat dat onze vijanden nu geworden zijn. Niet omdat wij die vijanden willen pesten (hoewel zoiets altijd meegenomen is), maar omdat wij ZELF daar niet afhankelijk willen van zijn, en omdat afhankelijk zijn van fossiel een doodlopend straatje is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 juni 2022 om 15:02.
Oud 22 juni 2022, 15:01   #26389
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Er zijn landen, niet-europees weliswaar, die getracht hebben onder die “uitbesteding” (of economisch kolonialisme zo je wil) onderuit te komen.
Je zegt het zelf, die horen niet tot onze clan, dus natuurlijk moeten die onderworpen en liefst uitgeroeid worden.

Citaat:
Het “westen” heeft van “Europa” wel degelijk een economische vazal gemaakt. Het “westen” pakt dat inderdaad gesofisticeerder aan dan hier met tanks binnen te rollen, maar de uitwerking is exact dezelfde.
Maar je kan nog altijd niet zeggen hoe.
Oud 22 juni 2022, 15:04   #26390
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met terreur probeert Kiev de lokale bevolking schrik aan te jagen en u keurt dit goed!
Eh, ja. Het is ergens normaal dat Kiev een exterminatie organiseert van Russofielen, he. Na 70 jaar onder Russisch afschuwelijk bewind mag men de collaborateurs die daarmee te pronken lopen extermineren he.
Oud 22 juni 2022, 15:36   #26391
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

1) Met terreur probeert Kiev de lokale bevolking schrik aan te jagen en u keurt dit goed!

2) Hopelijk vlug terug ETA aanslagen tegen collaborateurs met Spanje in Baskenland.

3) Nu goed, het is mislukt en de geheime dienst zit niet stil, de schuldigen zullen gevonden worden en dan zult u weer jammeren dat de Russen "de Oekraiense bevolking gevangen zetten in Rusland".
1) Anderzijds bent u ook niet bepaald kwistig met uw kritiek op de terreur die door Vladimir Putin De Verschrikkelijk Grote werd ontketend, maar misschien is dat slechts een detail van de geschiedenis; zegt u het maar.

Ofschoon ik het betreur dat ginder bij de Zwarte Zee zo krankzinnig véél onnodig geweld wordt gebruikt, kan ik begrip opbrengen voor de moegetergde Oekraïners.

Als ik zélf Oekraïner zou zijn, zou ik waarschijnlijk door het lint gaan.

2) Allez, het is nog niet erg genoeg, blijkbaar.

ETA heeft de gewapende strijd afgezworen omdat het ook wel doorkreeg dat die nooit het gewenste resultaat zou opleveren, en de onafhankelijkheidsstrijders enkel steeds méér in de problemen bracht.

En nu, alleen maar omdat de megalomanie van een autoritaire kleptocraat op haar grenzen gebotst is, nu zouden er ginder in Noord-Spanje weer doden moeten vallen? Waar kan dat nu goed voor zijn?

Of was dat Lavroviaanse humor?

3) Is dat diezelfde geheime dienst volgens dewelke juichende Oekraïners met bloemenkransen langs de weg zouden staan om hun Russische bevrijders te bedanken voor het verdrijven van de nazi's?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 15:59   #26392
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
https://nos.nl/l/2433181

Russen gaan weer massaal op vakantie naar Turkije.
Bayraktar cocktail op een terasje, heerlijk.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 16:07   #26393
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Maak je voorlopig geen zorgen. Turkije en Rusland doen goede zaakjes.
Oud 22 juni 2022, 16:17   #26394
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Anderzijds bent u ook niet bepaald kwistig met uw kritiek op de terreur die door Vladimir Putin De Verschrikkelijk Grote werd ontketend, maar misschien is dat slechts een detail van de geschiedenis; zegt u het maar.

Ofschoon ik het betreur dat ginder bij de Zwarte Zee zo krankzinnig véél onnodig geweld wordt gebruikt, kan ik begrip opbrengen voor de moegetergde Oekraïners.

Als ik zélf Oekraïner zou zijn, zou ik waarschijnlijk door het lint gaan.

2) Allez, het is nog niet erg genoeg, blijkbaar.

ETA heeft de gewapende strijd afgezworen omdat het ook wel doorkreeg dat die nooit het gewenste resultaat zou opleveren, en de onafhankelijkheidsstrijders enkel steeds méér in de problemen bracht.

En nu, alleen maar omdat de megalomanie van een autoritaire kleptocraat op haar grenzen gebotst is, nu zouden er ginder in Noord-Spanje weer doden moeten vallen? Waar kan dat nu goed voor zijn?

Of was dat Lavroviaanse humor?

3) Is dat diezelfde geheime dienst volgens dewelke juichende Oekraïners met bloemenkransen langs de weg zouden staan om hun Russische bevrijders te bedanken voor het verdrijven van de nazi's?
Poetin heeft Kiev 8 jaar lang de tijd gegeven om de oorlog in Donbas te stoppen en de Minsk akkoorden te implementeren. Hij had echter door dat zowel het Westen als Kiev met zijn voeten speelden. Het begon opMaodan met het nmoit gerespecteerde akkoord tussen Yanukovich en de "oppositie" dat mede door de EU ondertekend was.

Als diplomatie faalt, blijft enkel oorog over. Dat is het verschil met Kosovo daar stonden de Serven wel open voor allerlei compromis oplossingen onder andere Russische troepen. Moest Poetin toen president geweest zijn was het nooit zover gekomen want het Westen zou dan weten day Rusland zn bondgenoot militair zou verdedigen. Die oorlog was trouwens een les voor Rusland, het Westen is leugenachtig en gewelddadig, ze respecteren alleen militaire macht. Zonder Poetin was Syrie nu in handen van rivaliserende jihadistische groepen net als Libie.

Ik ben ook tegen bomaanslagen maar pandareus, die zelfs vredelievende separatisten achter de tralies wil zien (in Spanje), bewierrookt bomaanslagen tegen burgers die met de Russen samenwerken.

3) Ik heb hier al talloze filmpjes getoond (ik kan er u nog tonen elke dag verschijnen er honderden online) van burgers in de bevrijde gebieden die Russische soldaten omhelzen, toejuichen met Russische of Sovjet-vlaggen, etc. Deze ga je natuurlijk nooit zien op de westerse media en de Russen doen ook geen moeite meer, ze hebben het Westen opgegeven focussen zich op andere, belangrijkere delen van de wereld.
Oud 22 juni 2022, 16:26   #26395
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf, die horen niet tot onze clan, dus natuurlijk moeten die onderworpen en liefst uitgeroeid worden.

Maar je kan nog altijd niet zeggen hoe.
"onze" clan.

"mijn" clan is niet voor

geforceerde vaccinatie
cameras op elke hoek van de straat
woke toestanden, met 75 genders
cancel-culture
abortus
geldontwaarding door "quantative easing"
social credit scores bijhouden
digital currency
geforceerd collectivisme
oligarchie in pharma, media, industrie, banking
een verdwijnende scheiding der machten
kiezersbedrog en stemmenfraude
manipulatie op de goudmarkt door naakt shorten
kleuren-revoluties

En hoe doen ze dat hier, de "westerse maffia?" Zie hierboven.

De russen gebruiken inderdaad gewoon tanks. Is wel zo duidelijk natuurlijk.
Maar dat betekent niet dat "mijn clan" voor de russen is, want ze maken zich evengoed schuldig aan veel zaken die hierboven opgelijst staan.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 22 juni 2022 om 16:29.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 16:29   #26396
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Tja de Russen steunen hun aartsvijanden Armenie, en Assad.
Maar het zijn frenemies, ze hebben een haat-liefde relatie met elkaar. Anders dan bvb. Bulgarije is Turkije echter geen westerse kolonie (daarom de mislukte coup in 2015) en ze verbinden hun lot niet met het Westen. Ankara laat zich niet commanderen door Brussel of Washington en dat haten die laatsten.
Oud 22 juni 2022, 17:03   #26397
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poetin heeft Kiev 8 jaar lang de tijd gegeven om de oorlog in Donbas te stoppen en de Minsk akkoorden te implementeren. Hij had echter door dat zowel het Westen als Kiev met zijn voeten speelden

.

Allemaal uitvluchten!
Het is Rusland dat het akkoord negeerde en de implementatie steeds blokkeerde door punt 4, 8 en 9 uit het akkoord te negeren.
Ononderbroken hebben zij de separatisten steeds ondersteund en aangemoedigd. Meestal achterbaks zoals de levering van de BUK-installatie die MH 17 neerhaalde.
Met als toppunt de inval 2022 in heel Oekraïne.

En dan hier op het forum de verongelijkte onschuld komen uithangen.
Aan lef ontbreekt het de poetin-lovers niet.

https://www.raamoprusland.nl/dossier...n-de-bedoeling

https://www.raamoprusland.nl/dossier...n-de-bedoeling
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 17:39   #26398
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Soort zoekt soort !
Vroeg of laat zullen die uit het Wessten, die nog menen daar op vakantie te moeten gaan, ook wel dit lesje leren.
Dat is racistische onzin. Miljoenen west europeanen gaan jaarlijks op vakantie naar Turkije en dat gaat heus niet veranderen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2022, 17:43   #26399
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het tot de Russische inval voornamelijk burgers betrof en dat is onaanvaardbaar. Nu zijn het gros van de doden Oekraiense strijders en in mindere mate Russische soldaten. Ook erg, maar hoort bij de risico s van de job...
'in mindere mate'... tienduizenden dode russen, en voor wat ? De grootheidswaanzin van een doordraaiende president die denkt dat hij een missie gekregen heeft van Peter de grote en van daaruit een eigen verhaaltje schreef...

Ik hoop dat er in andere grote landen zoals bv in India nooit een president gaat opstaan die in zijn nadagen ook visioenen krijgt om het oude Indische rijk terug te veroveren en dus de buurlanden gaat binnenvallen om ze te 'denazificeren'...
Oud 22 juni 2022, 17:45   #26400
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de hoge gas- en olieprijzen in West-Europa voelen wij "superieure" West-Europeanen wel degelijk in onze portefeuille. En als de Russen ineens de gaskraan volledig dichtdraaien wat er dik inzit dan wordt het een koude winter...
Chantage gaat niet lukken tomm, die boerenlogica van Putin pakt niet meer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be