Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2022, 18:06   #26581
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat zie je nu al in de Krim haalt Poetin veel meer stemmen dan in de rest van Rusland..
als je zelf de uitslag mag bepalen en op papier zetten ...
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 18:09   #26582
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
bv duitsland dat zich al sinds 2000 veel en veel afhankelijker van russische grondstoffen heeft gemaakt? goede strategie as ge tegen iemand zijt

echt slim zijt ge niet hé

90% vd bevolking in MArioepol is gevlucht. de resterende 10 % zijn de zieken, ouden, gehandicapten en een paar gekken die achtergebleven zijn om hen te verzorgen.

is dat het nieuwe einddoel? ben benieuwd tot wanneer

Duitsland heeft ook meegewerkt aan de coup in Maidan. De Duitsers dachten echter dat de Russenhun inkomsten uit Europa zodanig nodig hadden dat ze toch niet veel zouden ondernemen dat hun handelsrelaties met de EU zou verstoren. Dat bleek verkeerd gedacht.

Onzin, ik stuur hier regelmatig filmpjes door uit Mariupol die elke dag op sociale media worden gepost. Ondanks vrij veel beschadigde gebouwen (die al hetsteld worden waar mogelijk) lopen de straten vol mensen van alle leeftijden.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 18:11   #26583
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je zelf de uitslag mag bepalen en op papier zetten ...
Dat is niet zo, in sommige regio s wonnen de communisten of de LdRF.
In Oekraine "the heart of European democracy" volgens ons lokaal genie Charles Michel, werden alle oppositiepartijen verboden. Daar is het lekker makkelijk.
Oud 24 juni 2022, 18:27   #26584
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Duitsland heeft ook meegewerkt aan de coup in Maidan.
daar ging het niet om.
Duitsland maakt zich al jaren veel afhankelijker van Russische grondstoffen terwijl jij beweert dat er al jaren een grote campagne tegen rusland bezig is

Citaat:
Onzin, ik stuur hier regelmatig filmpjes door
elk filmpje dat jou niet aanstaat noem je propaganda en fake news, geldt dus ook voor de onzin die jij post

we noteren dat de schade in marioepol meevalt en eht normale leven hervat volgens Moskou en meneer tomm

uiteraard zal er een democratisch referendum plaatsvinden, onder Russische controle, waaruit blijkt dat minimaal 95% vd achtergebleven inwoners bij Rusland willen horen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 19:16   #26585
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bv duitsland dat zich al sinds 2000 veel en veel afhankelijker van russische grondstoffen heeft gemaakt? goede strategie as ge tegen iemand zijt

echt slim zijt ge niet hé
En ik ben nog dommer dan tomm, want ik geloof in een gevleugeld woord: waar geen goederen de grens overgaan, zullen legers de grens overgaan.

Om die reden werd ooit de EGKS opgericht, maar echt slim waren die oprichters niet, hè.
Oud 24 juni 2022, 20:08   #26586
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://youtu.be/4iI9Z-VgsoY

Supermarkt in Moskou in 1988. Let op de rijen! Mensen moesten soms wel tot 5 minuten aanschuiven voor ze konden afrekenen. Zulke mistoestanden kwamen in het vrije Westen gelukkig nooit voor.
Ook hadden ze maar de keuze tussen 5 verschillende soorten kaas uit 3 Sovjet-republieken.
(schimmelkaas gaat een Rus nog steeds niet eten, ze hebben wel een soort feta uit Georgie en Armenie en nog steeds)

Alles was ook onbetaalbaar. Zo kostte een brood omgerekend 10 centiem van een Belgische frank. Ongeveer een drieduizendste van een gemiddeld dagloon.Een ijsje langs de straat kostte 8 centiem van een Belgische frank.

https://youtu.be/N1jhynHVMSw

Ter herinnering huisvesting, chauffage (niet onbelangrijk in Rusland) , gezondheidszorg en onderwijs waren volledig gratis, openbaar vervorr bespottelijk goedkoop.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 juni 2022 om 20:19.
Oud 24 juni 2022, 20:13   #26587
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegendeel deze gebieden zullen Poetin eeuwig dankbaar zijn en voor hem stemmen..Dat zie je nu al in de Krim haalt Poetin veel meer stemmen dan in de rest van Rusland.
Geen kat gelooft die verkiezingen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 20:14   #26588
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze dat geld stelen, ondermijnen ze hun eigen "rules based world order"
Waarom zou het westen de regels die het aan anderen oplegt, zelf volgen ?
Oud 24 juni 2022, 20:15   #26589
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Oekraine "the heart of European democracy" volgens ons lokaal genie Charles Michel, werden alle oppositiepartijen verboden. Daar is het lekker makkelijk.
Het is dan wel eigenaardig dat er een oppositielid gewonnen heeft.

Als er ergens een land is waar het bijzonder ongezond is om tot de oppositie te horen, is het uw geliefde paradijs wel he

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2022 om 20:15.
Oud 24 juni 2022, 20:22   #26590
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat was ooit een zeer goede reden om Belgenland en 't Europees schiereiland definitief te verlaten.
Uit Belgenland ben ik ook al heel lang weg.

Belgen zijn, m.i. niet incompetent zoals jij aangeeft. Wel ongelooflijk kleinzielig. En laf. En boers, zoals jij eerder bij de russen terug vindt.

Verder: enorm beperkt inzicht hoe andere culturen in elkaar zitten, ondanks de vele documentaires op den TV in den belgique. Dat merk je pas goed als je er lang weg bent. En wat mij vooral irriteert: de rijkere zelfstandige gedraagt zich meestal als een cultuurloze wereldvreemde parvenu. Rijke duitsers, engelsen, zijn veel meer down to earth.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 20:22   #26591
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is dan wel eigenaardig dat er een oppositielid gewonnen heeft.

Als er ergens een land is waar het bijzonder ongezond is om tot de oppositie te horen, is het uw geliefde paradijs wel he
Onder Poroshenko werd nog de schijn opgehouden. Echter de man had nog een populariteit van 8 %. Dus moest het regime dringend op zoek naar een andere handpop. Anders zou er wel eens een pro-Rus kunnen verkozen raken. Wie beter dan de man die al jaren president van Oekraine speelde (een superheld uiteraard) in een populaire serie?
Oud 24 juni 2022, 20:24   #26592
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou het westen de regels die het aan anderen oplegt, zelf volgen ?
Klopt. Maar dan wordt het wel moeilijker om de schijn op te houden.
Oud 24 juni 2022, 20:26   #26593
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onder Poroshenko werd nog de schijn opgehouden. Echter de man had nog een populariteit van 8 %. Dus moest het regime dringend op zoek naar een andere handpop. Anders zou er wel eens een pro-Rus kunnen verkozen raken. Wie beter dan de man die al jaren president van Oekraine speelde (een superheld uiteraard) in een populaire serie?
Het is toch eigenaardig dat de verkiezingen in Oekraine van handpoppen door het "regime" is bepaald, maar dat de verkiezingen in de Krim aanwijzingen zijn van wat het volk wil he

Je zal moeten weten wat je wil, niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 juni 2022 om 20:27.
Oud 24 juni 2022, 20:27   #26594
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://youtu.be/4iI9Z-VgsoY

Supermarkt in Moskou in 1988. Let op de rijen! Mensen moesten soms wel tot 5 minuten aanschuiven voor ze konden afrekenen. Zulke mistoestanden kwamen in het vrije Westen gelukkig nooit voor.
Ook hadden ze maar de keuze tussen 5 verschillende soorten kaas uit 3 Sovjet-republieken.
(schimmelkaas gaat een Rus nog steeds niet eten, ze hebben wel een soort feta uit Georgie en Armenie en nog steeds)

Alles was ook onbetaalbaar. Zo kostte een brood omgerekend 10 centiem van een Belgische frank. Ongeveer een drieduizendste van een gemiddeld dagloon.Een ijsje langs de straat kostte 8 centiem van een Belgische frank.

https://youtu.be/N1jhynHVMSw

Ter herinnering huisvesting, chauffage (niet onbelangrijk in Rusland) , gezondheidszorg en onderwijs waren volledig gratis, openbaar vervorr bespottelijk goedkoop.
Vreselijke tijden!
Oud 24 juni 2022, 20:28   #26595
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat werd allemaal gedaan door kabouterkes die niet betaald moesten worden he.
Oud 24 juni 2022, 20:35   #26596
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tijd is voor mij ook een issue ik word hier niet voor betaald he soms ook gewoon geen zin in, zeker met al die lompe, boertige oude zakken die hier actief zijn. Dat een mens slimmer wordt met de jaren, heb ik moeten herzien dat klopt gewoon niet.
Zie mijn vorige post hierboven. Ik denk dat het vooral daar mee te maken heeft, niet echt met leeftijd. Het is m.i. een echt mentaliteits probleem. Belgie is klein. De mentaliteit is "klein". Als ik terug kijk, ik was ook zo toen ik 30 jaar geleden het aftrapte. In het buitenland leven (ik heb 5 landen achter de rug) verandert je wel wat.

Jij bent een man van de wereld. Veel gezien, veel meegemaakt, veel interactie met andere culturen gehad. Je politieke visie mag ver weg staan van de mijne, toch heb ik veel meer respect en begrip voor jou dan voor vele forummers hier met meer gelijkaardige politieke overtuigingen.
Oud 24 juni 2022, 20:48   #26597
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Waar heeft "de rus" ooit gezegd dat

1. ze kiev onder controle willen krijgen
2. dat ze dat op enkele weken voor mekaar zouden krijgen.
Rusland heeft 190,000 manschappen ingezet in deze operatie, en dan nog niet eens de elitetroepen en ook zonder algemene mobilisatie. Ik ben geen militaire strateeg, maar wat ik wel weet is dat je een flink pak meer dan 190,000 manschappen nodig hebt om het grootste land van Europa inclusief een miljoenenhoofdstad in te palmen.

Ma ja, 90% van het forum gelooft alles wat ze voorgeschoteld krijgen van de massamedia.
Oud 24 juni 2022, 20:57   #26598
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Zie mijn vorige post hierboven. Ik denk dat het vooral daar mee te maken heeft, niet echt met leeftijd. Het is m.i. een echt mentaliteits probleem. Belgie is klein. De mentaliteit is "klein". Als ik terug kijk, ik was ook zo toen ik 30 jaar geleden het aftrapte. In het buitenland leven (ik heb 5 landen achter de rug) verandert je wel wat.

Jij bent een man van de wereld. Veel gezien, veel meegemaakt, veel interactie met andere culturen gehad. Je politieke visie mag ver weg staan van de mijne, toch heb ik veel meer respect en begrip voor jou dan voor vele forummers hier met meer gelijkaardige politieke overtuigingen.
Ik ken er zelfs een, die uit nijd en spijt Luxemburger geworden is. De tranen staan hem in de ogen volgens zijn eigen zeggen. Zo schaamt hij zich voor zijn bestaan en afkomst. Hij woont nu op een eiland of een schiereiland en vindt alle anderen boertig. Hij is gelukkig en lacht, het weze hem gegund.
Oud 24 juni 2022, 20:57   #26599
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht

Ah ja. Buiten jullie beide is niemand hier zijn dorp uit geweest.

't Is moeilijk bescheiden te blijven nietwaar.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2022, 21:05   #26600
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als zijn bedoeling was een probleem op te lossen ginder, uiteraard. Als zijn bedoeling was om een Blitz krieg te voeren, ja, dan heb je gelijk, maar dat is dan niet om een probleem helpen op te lossen niewaar, dat is dan pure Derde Rijk veroveringsdrang. En dat is nogal op zijn gezicht gegaan he.
Echt Patrick, dat gij dat echt gelooft daar sta ik wel paf van. Ik weet niet of ge wat intellectueel trolt of wel degelijk serieus bent ( ik moet toegeven, soms doet ge me wel oprecht lachen).

Het gaat Poetin om een serieus halt toe te roepen aan de niet aflatende uitbreidingsdrang van de VS met haar zeer gehoorzame vazalstaatjes en de alles ontwrichtende progressieve culuur die zich meester maakt van de bevolking. Eenmaal het oekraiense slavische volk ook aangetast is van dat virus dan is het hek van de dam ook in rusland en zal het gebruikt worden om Rusland te destabiliseren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be