![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ??? Waaruit moet dat blijken ??? De vraag was trouwens "wat is xtreem-rechts", niet "wie is"
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het is blijkbaar een grote angst van jou dat Dewevers boodschap niet zou doordringen. Toch wel vreemd voor een Vivaldist, dat die daar zo erg mee bezig is.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ge weet het dus niet, en huilt maar mee met "de wolven in het bos".
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het gaat over regeren op Vlaams niveau, met een meerderheid, dan kan er uiteraard altijd gepraat worden met Wallonië alvorens de Vlaamse republiek wordt opgericht. Een aantal zaken bespreken en afhandelen, andere situaties rechtzetten/stopzetten enz. Lijkt me logisch bij een normale scheiding van vrienden. Het doen lijken alsof men bij het VB zegt dat praten met Wallonië ten strengste verboden is, dat is infantiel.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pepinster, maar dan op enorme schaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Dat PvdA zal groeien de volgende verkiezingen lijkt mij duidelijk. Maar meer dan 10% zou mij sterk verbazen en voor die partij een enorm succes zijn. Ik hoop alvast.... Maar waarom zou u hopen dat een racistische en destructief separatistische extreem linkse partij dan een meerderheid in het parlement zou krijgen ? Dan krijgt Vlaanderen de status van het Rusland aan de Noordzee. Poetin zou het nog graag zien. Hij zou er alvast een aantal grote fans hebben binnen de hierbij veronderstelde meerderheid. Het zou hoe dan ook Pepinster op Vlaamse schaal worden.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 25 juni 2022 om 18:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
En dat regeren...voorlopig heeft een hypothetische en imaginaire coalitie van N-VA en VB nog steeds een derde partij nodig. Als dat na de verkiezingen blijft zoals nu al enkele peilingen, dan wordt het noppes. Die Vlaamse republiek, het stokfantasme van de VB'ers, zal er alleen komen als er een echte doorbraak van het VB heeft plaats gevonden (40% of meer) en de N-VA een zware nederlaag heeft geleden en De Wever onvoorzien en onverwacht aan de kant is geschoven. Dan nog zal alleen de strekking (die Wever snoeihard ontkent te bestaan) van de VB-compromitanten met het VB meestemmen. Dus : ongeveer zo realistisch als dat de volgende paus een zwarte vrouw in burka met 7 kinderen van 6 verschillende mannen , zal zijn. Zou kunnen maar u hebt alleen een redelijk onrealistische hoop om op terug te vallen. Als N-VA, zoals verwacht en alle peilingen aanwijzen, de grootste partij van Vlaanderen zal worden, dan zal een coalitie alleen gebeuren op de voorwaarden van De Wever. Dus geen eenzijdige republiek Vlaanderen. Ik vrees dat uw kansen op realisatie van uw politieke natte droom ongeveer nul zijn. Een stem op het VB was, is en blijft een kompleet nutteloze stem. Maar hoop is niet verboden....ook als is dat eerder een eufimisme voor zelfbegoocheling.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 25 juni 2022 om 18:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Misschien O-VLD, want die hebben een eerste minister geleverd die een totalitair bewind heeft ingesteld voor corona. Maar men kan ook niet alles in de schoenen van de eerste minister schuiven.
Ik zou niet weten welke partij in Belgie het meeste voor totalitariteit en het beperken van de burgerlijke vrijheden is. Dat is toch wat men onder "extreem-rechts" verstaat, nee ? Een zodanig sterke staat, dat het beleid fascistisch wordt, en dat het individu geen belang meer heeft ten aanzien van het collectieve doel ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Het voorstellen alsof men (de PS dus) in Wallonië nog maar zou willen denken om met een VB’er te praten lijkt mij van eenzelfde infantiele niveau.
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Ik heb de indruk dat BDW aan grootheidswaanzin lijdt.
Zijn partij scoort momenteel goed, niet door hun programma, maar door sleet op andere traditionele partijen. Maar wees maar zeker, de rollen zullen terug keren. NVA zal ooit de huidige CD&V worden. Een partij zonder thema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen enkele blokker wil iets met regeren of enige verantwoordelijkheid te maken hebben. Kun je nog een betere job vinden mag je me een hint geven. Met dank aanvaard. Laatst gewijzigd door TREBRON : 25 juni 2022 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Ook al kan ik geen enkele reden bedenken om N-VA te stemmen, het gedacht alleen al geeft mij rode bulten op mijn lijf. Instorten zal de N-VA niet doen voor 2024. En de kans is enorm groot dat het De Wever en zijn N-VA zullen zijn die de spelregels na de verkiezingen van 2024 zullen bepalen. Niet het VB. En daarna….komen weer 5 lange jaren.
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |