![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn er genoeg die de leeftijd van 55 jaar niet halen en toch al jaren aan de staatsuier hangen. Maar een 55 jarige is niet afgeschreven hoor, op tal van plaatsen wordt ie nog met open armen ontvangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er mis met zich in het zweet te werken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een SZ systeem is eigenlijk een verzekering tegen inkomensverlies bij werkloosheid of ziekte. Het is nooit de bedoeling geweest dat mensen hun hele leven werkeloosheidsvergoeding zouden mogen trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeg ik dan dat er iets mis mee is. Begrijpend lezen is een kunst. Het helpt ook als je leest waar ik op reageerde met die post. In het zweet werken impliceert in dit geval zware fysieke arbeid zoals je had kunnen afleiden uit de rest van mijn post. Zware fysieke arbeid is een belasting van het lichaam. Belasting van het lichaam veroorzaakt slijtage. Met slijtage gaat er al eens iets kapot. Aangezien we het hier hadden over vijftigplussers is de kans vele malen groter een serieus mankement op te lopen dan een twintigjarige.
Een werkweek van vijf dagen in de bouw is niet hetzelfde als een uurke onkruid wieden in de tuin waar menige pennenlikkers al van beginnen te zweten.
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is de basis van het solidariteitsbeginsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel zaterdagen, zon- en feestdagen. De zwaarste dagen (en nachten) waren die waar ik moest babysitten. Fysieke arbeid is zwaar, zeker in de branche waarin ik werkte, toch heb ik weinig of geen last van die aftakeling. De reden dat ik op pensioen ging? Praktisch geen verlies, en het pensioen dat ik minder zal hebben op 65 jaar is verwaarloosbaar. En nog zit ik niet stil, ik heb nu enkel meer tijd voor mijn nevenactiviteit die ik al meer dan 40 jaar doe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb het heus niet over de vijftig plussers, laat staan over de vijfenvijftig plussers. Gek dat ze in Nederland, waar ze tot 67 jaar en drie maanden (gaat ieder jaar omhoog) moeten werken, dit probleem niet hebben. Daar zetten ze zelfs mensen met gebreken aan het werk. https://www.pensioenleeftijdberekenen.nl/ Verwachting pensioenleeftijd Volgens de meest recente prognose cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zal de pensioenleeftijd de komende jaren verder gaan stijgen. Dit betekent:
Voor mij (geboren in 1959) zou de pensioenleeftijd, waarbij ik recht heb op AOW, 67 jaar en zes maanden zijn (in Nederland) Laatst gewijzigd door reservespeler : 4 juli 2022 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pensioenkas van de eerste pijler is leeg. In ons land heeft er nooit een rotte frank ingezeten. De pensioen worden uitbetaald door opbouw van tekorten op de begroten en de inkomsten van de huidige sociale bijdragen. De sociale bijdragen die gepensioneerden ooit hebben bijgedragen is in hun tijd reeds opgesoupeerd geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergo, geen werkloze volgens de statistieken.