![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Europees Commissaris
|
Om op de vraag te antwoorden: koppel het staatspensioen los van het loon. Simpel.
|
|
|
#162 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#163 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het moet zijn dat het niet zo simpel is.
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met hun schuldbrief van de Belgische staat.
|
|
|
|
|
#165 |
|
Europees Commissaris
|
Men WIL het misschien niet, maar toch is wat ik zeg een simpele manier om te besparen. Een pensioen moet niet hoger zijn dan max. 2000 euro.
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat hangt de Schoof aan? Het minimum pensioen moet 2.000 euro zijn. Voor iedereen met een volle loopbaan. Wanneer? Zo rap als mogelijk. Wat is mogelijk? Zo rap als betaalbaar. Dus gauw: minder tonnen geld in bodemloze putten, de staat ontvetten, en gedaan met pamperen van onwerkwillige werklozen (lees: finito met de eeuwige werkloosheidsuitkeringen).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik krijg een pensioen (enfin krijgen, ik heb er voor betaald) maar de belastingen pakken meer dan de helft van mijn pensioen af omdat ik nog werk. Ik word gestraft omdat ik nog werk.
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#169 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ene Louis zei ooit lang geleden:
paars eindigt bont en blauw. Hij vergiste zich van kunstvorm: geen kleuren, maar muziek moet je gebruiken. Vivaldi in een politiek ensemble eindigt in kakafonie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Ik ga op pensioen en overheid geeft mij 3500 euro, maar de eerste 3000 euro moet binnen de maand in België uitgegeven worden en de overige 500 euro mag ik doen wat ik wil. Stel dat iedereen 3000 euro per maand moet uitgeven. Wie word daar in België beter van? Economie in België krijgt boost, meer werk, meer verkoop is meer btw. Na paar jaar puilt schatkist uit de voegen. Buitenlandse bedrijven willen bieden om hier te vestigen. Heb dit wiskundig in een format gestoken en het werkt. Zelfs met 5000 euro pensioen, betaalt zich allemaal terug. Gr DEO De ham vraag is welk land begint eerst? Dus België gaan we weer achter feiten lopen en lullen tot een ander land eerst is. Kijken altijd naar andere landen, " kijk die doen dit en dat" Moeten wij dat ook gaan doen? Of moeten we eerst jaren discussiëren met Walen. Weer de trein gemist.!! Laatst gewijzigd door Deo : 4 juli 2022 om 20:50. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Staatssecretaris
|
Goe mop
Daar ligt niemand meer wakker van. Er is geen milieu of klimaat probleem en daar heb ik ook een wiskundig uitleg voor, maar niet in dit topic onderwerp. Heb het gevoel dat politiekers maar dommer en dommer worden of al waren. Laatst gewijzigd door Deo : 4 juli 2022 om 21:38. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Logisch ook, wie voltijds werkt is niet op pensioen.
|
|
|
|
|
#176 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door reservespeler : 5 juli 2022 om 06:23. |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn pensioen wordt sowieso afgetopt omdat in de privé een maximumbedrag gehanteerd wordt.
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|