Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Bekijk resultaten enquête: Ga je een tweede boosterprik laten zetten?
Ja 12 35,29%
Neen 16 47,06%
Ik twijfel 6 17,65%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2022, 17:59   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat geeft me stof tot nadenken dus. Mijn enige interesse is het risico op zwaar ziek zijn minimaliseren.
De mijne ook he, en eigenlijk iedereen die een beetje verstand heeft. Natuurlijk is het wel zo dat mocht je toevallig besmet geraken tijdens uw acute opstoot, dat "helpt" ; want uw lichaam denkt dat het in de genezingsfase zit tegen een ziekte, en is dus 200% aan het gaan om de niet-bestaande Russen te elimineren. Als er dan per ongeluk toch een echte Rus binnenkomt, krijgt die serieus van de stok. Maar dat duurt maar "de tijd van een genezing", ttz, grotendeels een maand of zo (halfwaardetijd van IgG zijn rond de 28 dagen of zo als ik mij niet vergis).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 18:18   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ilse Bekijk bericht
Maar we hebben 119 opnames per dag nu. Dus kan nu niet geel zijn in de huidige ‘EN’ definitie.
Maar neen. Doe je dit opzettelijk of wa.
Zoals je zelf zegt, het is een "EN" verhaal.
Voor code ORANJE moeten er 300 a 500 patiënten op intensieve zorg liggen.
Als ik goed kan lezen liggen er nu welgeteld 73.
VRT NWS - coronacijfers
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 19:01   #43
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Maar neen. Doe je dit opzettelijk of wa.
Zoals je zelf zegt, het is een "EN" verhaal.
Voor code ORANJE moeten er 300 a 500 patiënten op intensieve zorg liggen.
Als ik goed kan lezen liggen er nu welgeteld 73.
VRT NWS - coronacijfers
Ja, maar voor "geel" moet het

voor GEEL (nieuwe hospitalisaties/dag: minder dan 65 EN bezetting intensieve zorg: minder dan 300 bedden).

We zitten dus NIET in geel, met meer dan 65 hospitalisaties.

En we zitten - daar heb je ook gelijk, ook niet in Oranje

Dus Ilse heeft gelijk. Die kwast die dat uitgevonden heeft, beseft niet dat een vlak opgespannen door twee coordinaten, niet kan opgedeeld worden in twee kwartvlakken en een rechthoek.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juli 2022 om 19:02.
Oud 5 juli 2022, 19:20   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De mijne ook he, en eigenlijk iedereen die een beetje verstand heeft. Natuurlijk is het wel zo dat mocht je toevallig besmet geraken tijdens uw acute opstoot, dat "helpt" ; want uw lichaam denkt dat het in de genezingsfase zit tegen een ziekte, en is dus 200% aan het gaan om de niet-bestaande Russen te elimineren. Als er dan per ongeluk toch een echte Rus binnenkomt, krijgt die serieus van de stok. Maar dat duurt maar "de tijd van een genezing", ttz, grotendeels een maand of zo (halfwaardetijd van IgG zijn rond de 28 dagen of zo als ik mij niet vergis).
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2022, 20:12   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar voor "geel" moet het

voor GEEL (nieuwe hospitalisaties/dag: minder dan 65 EN bezetting intensieve zorg: minder dan 300 bedden).

We zitten dus NIET in geel, met meer dan 65 hospitalisaties.

En we zitten - daar heb je ook gelijk, ook niet in Oranje

Dus Ilse heeft gelijk. Die kwast die dat uitgevonden heeft, beseft niet dat een vlak opgespannen door twee coordinaten, niet kan opgedeeld worden in twee kwartvlakken en een rechthoek.
Je hebt gelijk. Twee EN voorwaarden. OF ware misschien beter.
Oud 6 juli 2022, 08:47   #46
Ilse
Vreemdeling

Ilse's schermafbeelding

Standaard

Erika Vlieghe vandaag over de barometer:

De coronabarometer werd gedeactiveerd, maar qua ziekenhuisopnames bevinden we ons vandaag opnieuw in code oranje (tussen 65 en 149 opnames per dag). Pleit u voor een terugkeer van het instrument?

Ik vind het jammer dat de barometer in een schuif ligt. Het instrument heeft een belangrijk waarschuwingseffect en daarom is het goed wanneer het aan de muur hangt. Zeker als de situatie onverwacht erger wordt, weten mensen sneller waar ze aan toe zijn. Omdat omikron een mildere virusvariant is, wijst de barometer voor ziekenhuisopnames vandaag op code oranje terwijl voor de afdeling intensieve zorg code geel zou gelden. Het lijkt me echter geen goed idee om de parameters die aan de barometers verbonden zijn opnieuw ter discussie te stellen. Er is lang gediscussieerd over de kleurcodes en welke maatregelen daaraan gekoppeld hoorden te worden. Ik zou liever dat pragmatische voorstel voor de barometer gebruiken dan opnieuw alles open te trekken.”

https://www.demorgen.be/nieuws/we-zi...teem~b251feba/

ze geeft dus toe dat de definitie niet veel zin meer heeft (door de milde omikron), maar wil die toch niet aanpassen
Ilse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2022, 08:53   #47
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Als ik er nog steeds een halve dag verlof voor krijg, misschien wel. Anderzijds ben ik van elke prik tot nu toe toch wel een beetje ziek geweest.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2022, 09:22   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Onze boosterprik werd reeds gezet op 07 juni laatstleden.
Oud 6 juli 2022, 09:48   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze geeft dus toe dat de definitie niet veel zin meer heeft (door de milde omikron), maar wil die toch niet aanpassen
Maar het is veel erger. Aangezien dit nu de normale toestand is voor de afzienbare toekomst, is het grote gevaar van dat gemaatregel dat er geen AANPASSINGEN moeten komen van het gezondheidswezen, dat het de normale burgervrijheden zijn die wel als "regelparameter" kunnen dienen.

Dat is absurd: in de grond is al dat gemaatregel gewoon een smoes geweest, omdat er een gebrek aan aanpassing was tussen de daadwerkelijke capaciteit van verzorging, en de DWAZE BELOFTES van "we verzorgen iedereen". Kortom, wegens het IN GEBREKE BLIJVEN van de aangeboden zorg capaciteit ten aanzien van de (zotte) "verzekeringspolis" die de overheid had uitgeschreven, ging men de burgervrijheden inperken.

Dat is een beetje als een auto verzekering die te krap bij kas zit om de ongelukken die ze verzekert, te betalen, en dan maar de mensen gaan te verbieden om auto te rijden, zodat ze minder ongelukken moet vergoeden.

De dienst "ik ben verzekerd tegen ongelukken" wordt veranderd in een beperken van uw vrijheid om uw auto te gebruiken, omdat de verzekering haar contract niet kan nakomen.

Zo een permanente barometer is dus idioot want het gaat de burgervrijheden "regelen" om proberen BINNEN de aangeboden zorg capaciteit te blijven - mocht blijken dat er MEER ZORGCAPACITEIT NODIG IS in de "nieuwe corona wereld" om nog steeds de polis "we verzorgen iedereen" vol te houden, dan moet men die capaciteit uitbreiden, niet de burgers in hun vrijheden beperken.

Men kon de eerste maanden argumenteren dat men gewoon verrast was. Na 2 en een half jaar is dat fout he. Dit is gewoon een gemakkelijkheidsoplossing op kosten van de burgervrijheden.
Oud 6 juli 2022, 09:48   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mijn 2e booster (maw mijn 4e prik) in het voorjaar gehad en uiteraard ga ik, als risicopatiënt, in het najaar samen met mijn griepprik een volgende spuit krijgen.
Oud 6 juli 2022, 09:49   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Als ik er nog steeds een halve dag verlof voor krijg, misschien wel. Anderzijds ben ik van elke prik tot nu toe toch wel een beetje ziek geweest.
Dat is een beetje het probleem: je bent in de meeste gevallen even slecht eraan toe met het vaccin, als met corona zelf.
Oud 6 juli 2022, 09:52   #52
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een beetje het probleem: je bent in de meeste gevallen even slecht eraan toe met het vaccin, als met corona zelf.
met dat verschil dat uw infectie uw immuunresponse verbreedt, in tegenstelling tot al dat gevaccineer met hetzelfde vaccin, die niks meer te maken heeft met de huidige, circulerende strengen
Oud 6 juli 2022, 10:13   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erika Vlieghe vandaag over de barometer:

De coronabarometer werd gedeactiveerd, maar qua ziekenhuisopnames bevinden we ons vandaag opnieuw in code oranje (tussen 65 en 149 opnames per dag). Pleit u voor een terugkeer van het instrument?

Ik vind het jammer dat de barometer in een schuif ligt. Het instrument heeft een belangrijk waarschuwingseffect en daarom is het goed wanneer het aan de muur hangt. Zeker als de situatie onverwacht erger wordt, weten mensen sneller waar ze aan toe zijn. Omdat omikron een mildere virusvariant is, wijst de barometer voor ziekenhuisopnames vandaag op code oranje terwijl voor de afdeling intensieve zorg code geel zou gelden[/color]. Het lijkt me echter geen goed idee om de parameters die aan de barometers verbonden zijn opnieuw ter discussie te stellen. Er is lang gediscussieerd over de kleurcodes en welke maatregelen daaraan gekoppeld hoorden te worden. Ik zou liever dat pragmatische voorstel voor de barometer gebruiken dan opnieuw alles open te trekken.”

https://www.demorgen.be/nieuws/we-zi...teem~b251feba/

Vlieghe is misschien een slim mens maar ze kan nogal een stukske zagen.
De zogezegde vertekende situatie heeft zogezegd als reden dat omicron een milde variant is. Goed ja, dat zou dus betekenen dat we in code oranje zouden belanden moesten we terug met pakweg delta worden geconfronteerd. Dan ga ik niet akkoord, voor oranje moet ook aan twee voorwaarden worden voldaan, en dat is niet het geval.
Oud 6 juli 2022, 10:14   #54
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Onze boosterprik werd reeds gezet op 07 juni laatstleden.
Dan is die nu uitgewerkt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2022, 10:16   #55
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bwa. Met mijn vaccin was ik een dag of 2 vrij moe. Met corona toch een week of 2 redelijk veel geslapen eigenlijk. Een goed werkend vaccin had me dus een paar uur minder slaaptijd opgeleverd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 juli 2022 om 10:16.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2022, 10:36   #56
Ilse
Vreemdeling

Ilse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het is veel erger. Aangezien dit nu de normale toestand is voor de afzienbare toekomst, is het grote gevaar van dat gemaatregel dat er geen AANPASSINGEN moeten komen van het gezondheidswezen, dat het de normale burgervrijheden zijn die wel als "regelparameter" kunnen dienen.

Dat is absurd: in de grond is al dat gemaatregel gewoon een smoes geweest, omdat er een gebrek aan aanpassing was tussen de daadwerkelijke capaciteit van verzorging, en de DWAZE BELOFTES van "we verzorgen iedereen". Kortom, wegens het IN GEBREKE BLIJVEN van de aangeboden zorg capaciteit ten aanzien van de (zotte) "verzekeringspolis" die de overheid had uitgeschreven, ging men de burgervrijheden inperken.

Dat is een beetje als een auto verzekering die te krap bij kas zit om de ongelukken die ze verzekert, te betalen, en dan maar de mensen gaan te verbieden om auto te rijden, zodat ze minder ongelukken moet vergoeden.

De dienst "ik ben verzekerd tegen ongelukken" wordt veranderd in een beperken van uw vrijheid om uw auto te gebruiken, omdat de verzekering haar contract niet kan nakomen.

Zo een permanente barometer is dus idioot want het gaat de burgervrijheden "regelen" om proberen BINNEN de aangeboden zorg capaciteit te blijven - mocht blijken dat er MEER ZORGCAPACITEIT NODIG IS in de "nieuwe corona wereld" om nog steeds de polis "we verzorgen iedereen" vol te houden, dan moet men die capaciteit uitbreiden, niet de burgers in hun vrijheden beperken.

Men kon de eerste maanden argumenteren dat men gewoon verrast was. Na 2 en een half jaar is dat fout he. Dit is gewoon een gemakkelijkheidsoplossing op kosten van de burgervrijheden.

Inderdaad, bovendien is de capaciteit eerder verlaagd. In de eerste golf lag de maximum capaciteit op 2000 covid patiënten op IC (men had het totaal aantal bedden tijdelijk verhoogd tot 2.831 bedden). In de tweede golf lag de lat terug op 2000 IC bedden voor covid+non-covid (de normale IC capaciteit). Daarom zei men dat de maximale capaciteit was bereikt toen er zo'n 1.400 covid patienten lagen op IC.
Maar nu ligt de rode lijn op 500 covid patienten op IC.

Laatst gewijzigd door Ilse : 6 juli 2022 om 10:37.
Ilse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2022, 10:42   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de meeste gevallen ?
Oud 6 juli 2022, 11:17   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In de meeste gevallen ?
Voor veruit de meeste mensen rondom mij die covid gehad hebben, was dat een paar dagen snotvalling of zo. Ja, er waren er die het zwaarder hadden, maar DE MEESTEN hadden gewoon een snotvalling. De MEESTEN van de mensen die ik ken waren 1 of 2 dagen niet goed van hun vaccin op een manier die lastiger was dan "een snotvalling" (maar nu ook het einde van de wereld niet).

En de meesten die het zwaarder hadden, waren *toch* gevaccineerd, dus kan men niet echt zeggen dat dat vaccin daar veel deed tegen "last van een deftige griep".
Oud 6 juli 2022, 11:25   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat geeft me stof tot nadenken dus. Mijn enige interesse is het risico op zwaar ziek zijn minimaliseren.
Ik dacht dat jij alleen interesse had in de niet gevaccineerde. Wanneer ga je terug actie beginnen voeren voor de verplichte vaccinatie ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2022, 11:27   #60
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van de 2 inspuitingen en de booster ben ik geen enkele keer moe, mottig of ziek geweest laat staan een pijnlijke arm en heb geen enkele keer corona gehad. Ook niet voorzichtig geweest, integendeel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be