Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2022, 20:33   #27181
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
https://waronfakes.com/

Enjoy vooraleer de censuur toeslaat.
Dat risico is reëel voor deze site, die geregistreerd is in Moskou.

https://www.whois.com/whois/waronfakes.com
Oud 7 juli 2022, 20:38   #27182
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Weet hij dat ?

Maar IEDEREEN wil dat doen. Ik verwijt dat de Russen niet. Ze hebben gelijk om dat te willen. Het zouden idioten zijn om dat niet te willen. Maar wij zouden dubbele idioten zijn van te denken dat zij dat niet willen, JUIST OMDAT WIJ DAT OOK WILLEN - zoals iedereen.

Jij denkt altijd dat ik de Russen VERWIJT van ons te willen overrompelen. Nee, dat is uiteraard wat ze in de grond willen doen, omdat ze daar gelijk hebben. Iedereen wil altijd alle anderen overrompelen he. Waarom zouden zij daar een uitzondering op zijn ?

Maar wat die Amerikaanse hegemonie betreft: wij maken daar deel van uit. Amerikanen dat is het westen ZOALS WIJ. De Amerikanen, dat is ONS volk (dat destijds naar ginder getrokken is op exterminatie tocht, en een van ONZE grootste successen qua genocide). Het is wel juist dat ze zich zwaar aan het verbasteren zijn, dat wel. Dat kwam voornamelijk omdat ze bij het afschaffen van de slavernij, de slaven zelf vergeten af te schaffen zijn.

Wij hadden beter onderwijs dan de Russen destijds. Wij hebben dat zelf om zeep geholpen, door verbastering. Er is een rode draad te trekken doorheen onze ondergang, vanaf het niet willen uitroeien van de volkeren waar we gekoloniseerd hadden, tot aan het niet willen afmaken van de slaven bij het opheffen van slavernij en zo. Onze dwaasheid heet "respect voor mensenlevens'. Barmhartigheid is de sleutel van onze ondergang. Als zij echt een sokkel geworden is van onze cultuur, dan is het normaal dat onze cultuur verdwijnt.
Die "barmhartigheid" was en is gewoon 1 van de excuses die overheid hanteert om aanhang te kopen met andermans afgepakt geld. Ondergang van een samenleving wordt veroorzaakt door de dwingelanden erin, de overheid.
Er zit niks ideologie achter. De Duitse regering haar duizendjarig rijk en Arisch ras was gewoon propaganda om een volk tot braaf zijn en gehoorzamen te bewegen. Even ordinair als reklame: je iets versjacheren dat je wordt wijsgemaakt nodig te hebben.
Er zijn zo talloze van die truken van verdeel en heers, van mensenklooierij.
Kijk naar Pandareus hier: die noemt de Russen "orcs". Dat is dezelfde strategie als de Duitse regering bedreef met Joden. De strategie van "ontmenselijken".
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 21:34   #27183
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen worden GRAANOOGSTEN door Oekraïense "strijders" vernietigd. Leve de westerse solidariteit nietwaar...
Oud 7 juli 2022, 21:41   #27184
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het klopt dat de Amerikanen meer succesvol waren. Bovendien slaagden ze er ook in om de propagandaoorlog te winnen door de Indianen als slechteriken voor de stellen in hun cowboy films. Dus ze werden niet alleen letterlijk doodgemaakt maar er werd ook nog eens karaktermoord op hen gepleegd.
Als de nazi s de oorlog hadden gewonnen waren ze er wel in geslaagd. Vooral het Rode Leger heeft erg veel Joden bevrijd.
De roodhuiden werden in de VS en in Amerika door de West-Europese ziektedragers uitgeroeid, de blanke Amerikanen hebben ze later toch allerlei ministaten (reservaten) ter beschikking gesteld, die nog altijd bestaan. Dat ze in films voorgesteld als de slechten, net als de koelak-keuterboer in Oekraïne tijdens de genocidale holodomor, is een bijzaak en eigen aan elk 'eigen gelijk streven'. Eenzijdigheid is u dus niet vreemd.

Laatst gewijzigd door fcal : 7 juli 2022 om 21:44.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 01:35   #27185
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

HET NARRATIEF

Welke zijn de hulpmiddelen in dienst van "het narratief"?
  1. Propaganda
    .
  2. Censuur
    .
  3. Algoritmes manipuleren
    .
  4. Geheimdoenerij op regeringsniveau
    .
  5. Oorlog tegen dissidente journalistiek
    .
BRON
24 jun 2022

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Opera Momentopname_2022-07-08_023011_caitlinjohnstone.substack.com-narratief.png‎
Bekeken: 658
Grootte:  80,1 KB
ID: 116420  

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 juli 2022 om 01:55.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 01:56   #27186
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Information Anarchism
4 jul 2022
Our civilization is built upon lies and obfuscation to such an extent that
advocating for transparency and the democratization of information can be a
complete political ideology, all by itself.

(...)
Waar dient het internet voor? Niet om informatie geheim te houden mijn gedacht. De auteur uit het geciteerde artikel stelt terecht dat een hele politieke ideologie rondom dit thema alleen kan gebouwd worden.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 juli 2022 om 02:06.
Oud 8 juli 2022, 04:20   #27187
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Vanop de vergadering van Min BuZ van de G20 in Bali (Indonesië), waar onder meer alle BRICS-landen aanwezig zijn. Er vallen woorden:
https://t.me/RTnewsEU/5023
"Lavrov lauds 'Russian-Chinese constructive strategic joint work' to confront
'blatantly aggressive West’ at G20 FM meeting in Bali"

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 juli 2022 om 04:20.
Oud 8 juli 2022, 13:05   #27188
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
De roodhuiden werden in de VS en in Amerika door de West-Europese ziektedragers uitgeroeid, de blanke Amerikanen hebben ze later toch allerlei ministaten (reservaten) ter beschikking gesteld, die nog altijd bestaan. Dat ze in films voorgesteld als de slechten, net als de koelak-keuterboer in Oekraïne tijdens de genocidale holodomor, is een bijzaak en eigen aan elk 'eigen gelijk streven'. Eenzijdigheid is u dus niet vreemd.
De "koelaks" waren Oekraïners en Russen. Trouwens heel het eenzijdige westerse discours rond de Stalin periode moet ook dringend eens aangepakt worden, in de ex-Sovjet-landen kijkt men daar heel anders tegen. Bvb. "Katyn" werd voor het eerst ter sprake gebracht door een zekere Joseph Goebbels. "Katyn" wordt herdacht in bvb. Belarus, maar als een nazi-misdaad tegen de Wit-Russische bevolking. Men had in Oekraïne tot Amerikaanse adviseurs van Yuchtchenko daarmee afkwamen in de jaren 2000 nog nooit van de "Holodomor" gehoord.

Wat betreft de "roodhuiden" ik zou die periode eens nader moeten bestuderen, maar die ziekten, dat was voornamelijk in de eerste 2 eeuwen na de ontdekking van Amerika en de kolonisatie. Dus niet de periode sinds de VS onafhankelijk werd. Er werden talloze oorlogen gevoerd tegen Indiaanse stammen, en ze werden verdreven, maar dikwijls ook gewoon uitgemoord. Het verlies van hun traditionele leefgebieden zorgde ook voor hongersnood en ontworteling, met wijdverbreid alcoholmisbruik als gevolg. Dat zie je trouwens nog als je Indiaanse gebieden bezoekt. Zo zijn de moordcijfers in de reservaten bij de hoogste in de VS, zelfs hoger dan in de zwarte ghetto's. Dit zijn ook de armste streken van de VS. Ooit al gehoord van een native American die minister werd laat staan president?

In Rusland zijn de minderheidsvolkeren heel goed vertegenwoordigd.

Minister van defensie Shoigu is een etnische Siberiër:

Burgemeester van Moskou ook:

De eerste minister is een Jood, Lavrov een halve Armeniër, minister van economie een Tataar, Medvedev een Oekraïner, etc. Ook onder de Russische oligarchen zijn etnische Joden een minderheid.

Enkel Poetin en de voorzitter van het parlement zijn etnische Russen:

Alle autonome republieken binnen Rusland:

Yakutia is bvb. even groot als Europa en heeft een hogere levensstandaard dan het Russische gemiddelde.

Hun president

Het cultuur gelijkt erg op die van de Native Americans:

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 15:23   #27189
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het blijft een prachtig zicht, zo een T72 aan flarden geschoten door Ukraïense soldaten met een Javelin.

Foto van de laatste twee dagen, waarin ze er zo 12 wisten te derussificeren.

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 15:38   #27190
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Die "barmhartigheid" was en is gewoon 1 van de excuses die overheid hanteert om aanhang te kopen met andermans afgepakt geld.
Ik begrijp dat niet, moet ik zeggen. Ik baal van barmhartigheid. Als er 1 ding is dat mij doet afknappen om voor iets wat te doen, dan is het als ze daar zeggen dat het is om een of andere groep loosers te helpen is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 16:35   #27191
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat niet, moet ik zeggen. Ik baal van barmhartigheid. Als er 1 ding is dat mij doet afknappen om voor iets wat te doen, dan is het als ze daar zeggen dat het is om een of andere groep loosers te helpen is.
Geforceerde barmhartigheid middels belastingen. Daar moet jij dan helemaal het heen en weer van krijgen, nee?
Oud 8 juli 2022, 16:35   #27192
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
HET NARRATIEF

Welke zijn de hulpmiddelen in dienst van "het narratief"?
  1. Propaganda
    .
  2. Censuur
    .
  3. Algoritmes manipuleren
    .
  4. Geheimdoenerij op regeringsniveau
    .
  5. Oorlog tegen dissidente journalistiek
    .
BRON
24 jun 2022

(fig.)
Hebde gij het nu over de putin-oorlog of de vax-oorlog??
Oud 8 juli 2022, 17:09   #27193
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Geforceerde barmhartigheid middels belastingen. Daar moet jij dan helemaal het heen en weer van krijgen, nee?
Tegen wie zegdet Maar ma foi, daar is niet veel tegen te doen he, behalve vooral niet teveel willen verdienen dat moeite vergt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 17:48   #27194
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het blijft een prachtig zicht, zo een T72 aan flarden geschoten door Ukraïense soldaten met een Javelin.

Ondertussen zijn er al minstens 23000 Oekraiense strijders naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. Volgens Zelensky sneuvelen er elke dag zo n 200.

Ondertussen wordt ook wel elke week of zo een stad gedeoekrainiseerd.

Er wordt meer en meer beroep gedaan op vrouwen. Want veel mannen met gevechtservaring zijn reeds gesneuveld. Ook zijn er plannen om decreten op te leggen zodat Oekrainers hun stad niet meer mogen verlaten. Men is te bang voor deserteurs en Russische spionnen..

Dat in zon omstandigheden elke vernielde Russische tank het nieuws haalt begrijp ik wel. Er zijn weinig lichtpuntjes voor het regime in Kiev, de toestand ziet er voor hen barslecht uit.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 juli 2022 om 17:51.
Oud 8 juli 2022, 18:00   #27195
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een totaal onbarmhartige jungle maatschappij die u voorstaat, zult u ook een looser zijn. Met praatjes op een forum zult u het niet halen in zon maatschappij.
Tenzij u een kelder vol oorlogswapens heeft en een eigen militie.
Het recht van de sterkste wil zeggen deze met de beste wapens en training winnen. Wat houdt hen tegen om uw huis te plunderen, uw darmen er uit te halen en uw vrouw terwijl u langzaam aan het creperen bent te verkrachten voor uw ogen? Had u in dit geval gerekend op enige barmhartigheid, nee toch? In dat geval bent u een looser, wie wil er nu een looser helpen?

Toch misschien eens nadenken over wat uw woorden in de realiteit betekenen...bvb. in oorlogstijd.
Oud 8 juli 2022, 18:07   #27196
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hij zou het fantastisch vinden in Afrika. Zoals die Somalischae warlord met zijn 3 minderjarige Keniaanse hoertjes me zei: "ik Somalie bepaal ik de wet via mijn krijgers en wapens, hier in Kenia omdat ik genoeg geld heb om iedereen om te kopen. " Weinig barmhartigheid in die landen.
Oud 8 juli 2022, 18:50   #27197
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een totaal onbarmhartige jungle maatschappij die u voorstaat, zult u ook een looser zijn. Met praatjes op een forum zult u het niet halen in zon maatschappij.
Tenzij u een kelder vol oorlogswapens heeft en een eigen militie.
Het recht van de sterkste wil zeggen deze met de beste wapens en training winnen. Wat houdt hen tegen om uw huis te plunderen, uw darmen er uit te halen en uw vrouw terwijl u langzaam aan het creperen bent te verkrachten voor uw ogen? Had u in dit geval gerekend op enige barmhartigheid, nee toch? In dat geval bent u een looser, wie wil er nu een looser helpen?

Toch misschien eens nadenken over wat uw woorden in de realiteit betekenen...bvb. in oorlogstijd.
In Somalië, was jij dan een warlord of het hoertje? Veel tussenin is er blijkbaar niet.

Oorlog is niet meer zoals in Somalië, Rusland kan het maar halen omdat ze een massa raketten afvuren vanop eigen grondgebied. Binnenkort zijn die op en gaan ze op oorlogseconomie verder moeten produceren in gigantische hoeveelheden.

Ik wil wel dat ze winnen maar er zit geen eer in deze oorlog.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 20:30   #27198
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
In Somalië, was jij dan een warlord of het hoertje? Veel tussenin is er blijkbaar niet.

Oorlog is niet meer zoals in Somalië, Rusland kan het maar halen omdat ze een massa raketten afvuren vanop eigen grondgebied. Binnenkort zijn die op en gaan ze op oorlogseconomie verder moeten produceren in gigantische hoeveelheden.

Ik wil wel dat ze winnen maar er zit geen eer in deze oorlog.
Wie zegt dat ze op zijn? De Oekraiense die zijn bijna op en ook de westerse voorraad is serieus geslonken.

Er zit in geen enkele oorlog eer.
Het gaat om strategische objectieven. De Russische gebieden van Oekraine worden weer Russisch, een historische fout wordt rechtgezet. Jammer dat het zo moest maar met het regime in Oekraine was geen enkel compromis mogelijk. (bvb. akkoorden van Minsk werden niet nageleefd). Zelfs nu nog willen ze de Krim terug heroveren na 10000en doden.
De Russen zullen nemen wat ze willen en daarna een staakt-het-vuren afkondigen. De Oekraieners kunnen akkoordgaan of niet. In dat laatste gevallen zullen ze de volgende jaren en decennia moeten leren leven met Russische raketten op hun steden, en vele dode jonge soldaten. Ondertussen zullen de Russen de bevrijde gebieden omringen met een ondoordringbare wall of defense en volproppen met luchtafweer. Verdedigen isveel gemakkelijker dan aanvallen.

Laatst gewijzigd door tomm : 8 juli 2022 om 20:30.
Oud 8 juli 2022, 21:51   #27199
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Wat kost zo een Javelin ? Wie betaalt die ?

Ik denk dat de miljarden euro's die de EU aan Oekraïne gaf al lang zijn vergaan in kruitdampen of beter gezegd al lang zijn verdwenen in een paar broekzakken.

Maar geen probleem. Voor zulke dingen zijn er altijd miljarden genoeg. De begroting blijft kloppen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2022 om 21:57.
fred vanhove is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 21:55   #27200
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De "koelaks" waren Oekraïners en Russen. Trouwens heel het eenzijdige westerse discours rond de Stalin periode moet ook dringend eens aangepakt worden, in de ex-Sovjet-landen kijkt men daar heel anders tegen. Bvb. "Katyn" werd voor het eerst ter sprake gebracht door een zekere Joseph Goebbels. "Katyn" wordt herdacht in bvb. Belarus, maar als een nazi-misdaad tegen de Wit-Russische bevolking. Men had in Oekraïne tot Amerikaanse adviseurs van Yuchtchenko daarmee afkwamen in de jaren 2000 nog nooit van de "Holodomor" gehoord.

Wat betreft de "roodhuiden" ik zou die periode eens nader moeten bestuderen, maar die ziekten, dat was voornamelijk in de eerste 2 eeuwen na de ontdekking van Amerika en de kolonisatie. Dus niet de periode sinds de VS onafhankelijk werd. Er werden talloze oorlogen gevoerd tegen Indiaanse stammen, en ze werden verdreven, maar dikwijls ook gewoon uitgemoord. Het verlies van hun traditionele leefgebieden zorgde ook voor hongersnood en ontworteling, met wijdverbreid alcoholmisbruik als gevolg. Dat zie je trouwens nog als je Indiaanse gebieden bezoekt. Zo zijn de moordcijfers in de reservaten bij de hoogste in de VS, zelfs hoger dan in de zwarte ghetto's. Dit zijn ook de armste streken van de VS. Ooit al gehoord van een native American die minister werd laat staan president?

In Rusland zijn de minderheidsvolkeren heel goed vertegenwoordigd.

Minister van defensie Shoigu is een etnische Siberiër:

Burgemeester van Moskou ook:

De eerste minister is een Jood, Lavrov een halve Armeniër, minister van economie een Tataar, Medvedev een Oekraïner, etc. Ook onder de Russische oligarchen zijn etnische Joden een minderheid.

Enkel Poetin en de voorzitter van het parlement zijn etnische Russen:

Alle autonome republieken binnen Rusland:

Yakutia is bvb. even groot als Europa en heeft een hogere levensstandaard dan het Russische gemiddelde.

Hun president

Het cultuur gelijkt erg op die van de Native Americans:

Interessant en leerrijk, zoals vele van uw posten.

Het mag ook eens gezegd.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be