Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2022, 10:18   #101
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is een beetje als een jager die bij een dierenliefhebbers-activistenclub komt aankloppen voor raad en hulp om wat meer wolven mogen af te lappen he

Hij is altijd "welkom" natuurlijk.

Het is duidelijk dat bepaalde rechtsen geen Unia van gelijke kansen willen, maar een instituut dat bevestiging kan leveren dat hun racisme gegrond is. In uw woorden zou de natuurvereniging die de wolf beschermt eigenlijk de wolvenaflapclub moeten zijn die bevestigd dat wolven hier niet thuis horen.

Citaat:
Kijk, normaal gezien zijn er geen speciale klassen "wetten" waar men a priori met raad en daad moet bijstaan en de stappen naar de rechtbank vergemakkelijken he. Dat hoort immers ook bij de "drempels" die nodig zijn om de wet voldoende onuitvoerbaar te maken in de meeste gevallen he, en enkel in die waar het slachtoffer voldoende motivatie, voldoende middelen, en voldoende kennis heeft een rechtbank mee lastig te vallen. Het hoort bij de normale "strijd" ten aanzien van de wet om het wat moeilijk te maken om de wet doen te respecteren he. Te slappe slachtoffers die onvoldoende gemotiveerd en oningelicht zijn, moeten hun zwakte betalen met geen "rechtspraak" te krijgen, dat hoort erbij.
Ja en neen.
Ook ik ben geen al te grote voorstander van de afbraak van drempels. Niet in de geneeskunde (1 euro service) maar ook niet in de rechtspraak. Een rechtbank zou inderdaad het laatste middel moeten zijn om een geschil te beslechten. De instap in een gerechterlijke procedure mag dus van mij idd een bepaalde drempel hebben.

Citaat:
Als men nu in 1 bepaalde richting WEL gaat helpen, dan spreekt het vanzelf dat dit veel "zwakkeren" een te grote kans geeft om van de wet gebruik te maken he, iets dat niet in de omgekeerde richting kan gebruikt worden. Het evenwicht is dan verbroken he.
Dit hoort thuis in dat fameuze koetjes en kalfjes onderwerp "stupid fiction".
Er is geen enkele argument te verdedigen waarom "zwakkeren" geen rechtsbescherming zouden mogen genieten.

Citaat:
Een simpel voorbeeld: als, ik zeg maar wat, een zwakke homo op zijn werk gepest wordt omwille van zijn geaardheid, en die zwakke homo de motivatie, kennis en middelen niet heeft om naar de rechtbank te trekken en zijn collega's aan te vallen, dan is dat een goeie zaak. Zwakkelingen moeten geen overdreven bescherming krijgen. Daarentegen, als die homo voldoende motivering heeft, voldoende veerkracht, en dergelijke, en zijn collega's voor de rechter daagt, dan is dat prima: een sterker persoon kan de wet aan zijn kant krijgen.
Maar als er nu een organisatie is die die zwakkere homo gaat bijstaan en zo, dan krijgen we weeral dat een zwakkeling hier voordelen krijgt. Dat is toch godgeklaagd.
In de reële maatschappij is dit dus pure nonsens.
Zou misschien zelfs in het K&K topic "stupid fiction" niet eens een waard zijn om als argument te gebruiken.

Citaat:
Want andersom: stel dat een homo nogal "kittelorig" is en zijn collega's, die nochtans correct zijn met hem, voortdurend zegt dat ze homofoob zijn met hem. Daar zullen zwakkere collega's voor zwichten en op den duur zijn slaafje worden. Geen enkele organisatie verlaagt de drempel voor hen, om die homo eens deftig op zijn plaats te zetten. Willen ze die gast echt ambeteren, dan zullen ze sterk in hun schoenen moeten staan. Hier zie je dat de zwakkere collega, slachtoffer van een paranoia homo, NIET geholpen worden, en dus wel degelijk de gevolgen van hun zwakte moeten ondergaan.
Wel als die homo binnen de wet blijft, dan moeten die zwakke anderen maar ruggegraat kweken natuurlijk.

Maar daar draait nu de hele Unia en gelijken hun bestaansrecht om. Die willen in "conflicten" bemiddelen dat de dure rechtspraak kan voorbehouden worden aan meer ernstige dingen.
En met de mogelijkheid als het ernstig genoeg is dat Unia naar de rechtbank kan stappen. Na de filter van zeer onderlegde Unia mensen ter zake.

Of dit echt nodig is ? Neen, als iedereen zich als volwassen mensen zou gedragen en bereid is te praten met elkaar. Maar stugge idioten die niet van hun standpunt willen wijken, die hebben soms een beetje bemiddeling nodig om in te zien hoe dwaas ze bezig zijn (of hoe belachelijk zij zichzelf maken)
En in een overbevolkte moderne West Europese maatschappij is dat blijkbaar noodzakelijk. Dat in tegenstelling tot de k&k wereld waar "stupid faction" zijn bestaansrecht heeft.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 4 juli 2022 om 10:19.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2022, 10:22   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Het is duidelijk dat bepaalde rechtsen geen Unia van gelijke kansen willen, maar een instituut dat bevestiging kan leveren dat hun racisme gegrond is. In uw woorden zou de natuurvereniging die de wolf beschermt eigenlijk de wolvenaflapclub moeten zijn die bevestigd dat wolven hier niet thuis horen.
Voila. Er moet een evenwicht zijn he

Citaat:
Dit hoort thuis in dat fameuze koetjes en kalfjes onderwerp "stupid fiction".
Er is geen enkele argument te verdedigen waarom "zwakkeren" geen rechtsbescherming zouden mogen genieten.
Toch wel, zwakkeren zijn het afval van de maatschappij he. We dulden die enkel omdat we soms zelf zwak kunnen zijn.

Citaat:
Maar daar draait nu de hele Unia en gelijken hun bestaansrecht om. Die willen in "conflicten" bemiddelen dat de dure rechtspraak kan voorbehouden worden aan meer ernstige dingen.
En met de mogelijkheid als het ernstig genoeg is dat Unia naar de rechtbank kan stappen. Na de filter van zeer onderlegde Unia mensen ter zake.
Ja, maar dat geeft teveel voordelen aan zwakken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2022, 10:37   #103
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Voila. Er moet een evenwicht zijn he
Misschien is dat zo in de K&K draad "stupid fiction"
In de realistische maatschappij moet er vooral redelijkheid zijn en conflicten voorkomen worden.

Citaat:
Toch wel, zwakkeren zijn het afval van de maatschappij he. We dulden die enkel omdat we soms zelf zwak kunnen zijn.
Wat noemt u zwakkeren ?
Als u een zaak gaat beginnen tegen een van de top 10 rijkste Belgen dan bent U de zwakkere.
En laat geld-rechtspraak nu iets moois zijn voor de K&K afdeling, misschien is het zelfs een beetje realiteit....maar in de reële maatschappij MOET iedereen gewoon dezelfde juridische rechten hebben.

Citaat:
Ja, maar dat geeft teveel voordelen aan zwakken.
Bemiddeling en conflictbeheersing lijkt mij het onderscheid tussen mens en dier. Als u aan de andere kant wil gaan staan van waar ik sta, dan doet u maar. Ik vind die bemiddeling en conflictbeheersing echt wel een grote stap voorwaarts in een beschaafde maatschappij.
Ik weet niet of mensen die geloven in een soort woeste Neanderthaler "recht van de sterkste" maatschappij nu een onbewoond eiland moeten toegewezen krijgen om hun ideale droom te verwezenlijken, of dat die gewoon tegen zichzelf beschermd moeten worden met dwangbuis en dwangmedicatie.

Oud 4 juli 2022, 10:47   #104
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Het was me vooral te doen om wat de schepen voor gelijke kansen (N-VAer) als oplossing te bieden had.
Tja, alle beetjes helpen eh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2022, 23:47   #105
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard Vlaamse regering maakt werk van uitstap uit Unia.

Eindelijk zou ik zeggen, hoe rapper hoe beter.
Een organisatie die opkomt tegen uitsluiting/discriminatie en waarvan de voorzitter zichzelf bezondigt aan uitsluiting/discriminatie heeft geen enkele geloofwaardigheid van onpartijdigheid meer.

https://palnws.be/2022/07/middenveld...-gerealiseerd/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 04:20   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Een organisatie die opkomt tegen uitsluiting/discriminatie en waarvan de voorzitter zichzelf bezondigt aan uitsluiting/discriminatie heeft geen enkele geloofwaardigheid van onpartijdigheid meer.

Waarom een dubbeldraadje ? https://forum.politics.be/showthread.php?t=265464

De reclame voor 't Palieterke kon daar toch ook geplaatst worden ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 06:59   #107
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Draad loopt al.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=265464
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 22:09   #108
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Sorry, ik had het niet gezien.
Oud 7 juli 2022, 22:29   #109
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Juist wat doet unia? And while we are at it, geeft iemand mij ook nog eens een sluitende definitie van het woord “racisme?”

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juli 2022 om 22:32.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2022, 22:32   #110
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Juist wat doet unia?
Het eigen bevolking moeilijk maken en allochtonen pamperen.
Oud 7 juli 2022, 22:33   #111
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het eigen bevolking moeilijk maken en allochtonen pamperen.
Ze moeten autochtonen pamperen dan?
Oud 8 juli 2022, 08:02   #112
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist wat doet unia? And while we are at it, geeft iemand mij ook nog eens een sluitende definitie van het woord “racisme?”
Unia houdt zich bezig met discriminatie op basis van diverse elementen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Unia

Het bevorderen van de gelijkheid van kansen, het omgaan met de diversiteit in onze samenleving en het bestrijden van elke vorm van discriminatie op grond van een van deze 17 discriminatiecriteria: zogenaamd menselijk ras, huidskleur, afkomst, nationaliteit, nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, sociale positie, geboorte, vermogen, leeftijd, geloof of levensbeschouwing, gezondheidstoestand, politieke overtuiging, syndicale overtuiging, handicap of fysieke of genetische eigenschap.

Oud 8 juli 2022, 08:21   #113
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze moeten autochtonen pamperen dan?
Toch niet, wel iedereen op gelijke voet behandelen.
Oud 8 juli 2022, 08:27   #114
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Unia houdt zich bezig met discriminatie op basis van diverse elementen:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Unia

Het bevorderen van de gelijkheid van kansen, het omgaan met de diversiteit in onze samenleving en het bestrijden van elke vorm van discriminatie op grond van een van deze 17 discriminatiecriteria: zogenaamd menselijk ras, huidskleur, afkomst, nationaliteit, nationale of etnische afstamming, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, sociale positie, geboorte, vermogen, leeftijd, geloof of levensbeschouwing, gezondheidstoestand, politieke overtuiging, syndicale overtuiging, handicap of fysieke of genetische eigenschap.

Dat hebben we gezien hoe de voorzitster hemel en aarde bewoog om een VB politicus uit te sluiten uit de raad van beheer.
En dan durft Unia nog beweren dat het een onafhankelijke instantie is.
Oud 8 juli 2022, 09:47   #115
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat hebben we gezien hoe de voorzitster hemel en aarde bewoog om een VB politicus uit te sluiten uit de raad van beheer.
En dan durft Unia nog beweren dat het een onafhankelijke instantie is.
We? De voorzitster had daar helemaal niet over te oordelen. Waar haal je dat toch allemaal?

VB in bestuur van gelijkekansencentrum unia

Citaat:
"Cliché van Vlaams Belang ontkrachten"
Els Keytsman, de directrice van Unia, reageert zelf vrij rustig op het nieuws. "Het zou om één persoon gaan, één op de eenentwintig bestuursleden. Die moet keihard werken, onderbouwde tussenkomsten doen en mee beslissen over aantal zaken."

Meer nog: Keytsman noemt de komst van Vlaams Belang ook "interessant": "Het kan misschien een kans zijn om te laten zien dat wij niet voldoen aan het cliché dat bij veel Vlaams Belangers leeft."Toch vraagt ze zich wel wat af welke indruk dat internationaal zou nalaten. "Wij zijn een mensenrechteninstelling die op internationaal niveau erkend is. Ik stel mij wel de vraag wat dat op internationaal niveau betekent als men iemand van extreemrechts aanduidt in onze raad van bestuur."
Lijkt me helemaal niet op hemel en aarde bewegend verzet?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2022, 09:52   #116
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Toch niet, wel iedereen op gelijke voet behandelen.
Dat doet Unia
Volg even hun adviezen en alternatieve maatregelen

Oud 8 juli 2022, 17:16   #117
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We? De voorzitster had daar helemaal niet over te oordelen. Waar haal je dat toch allemaal?

VB in bestuur van gelijkekansencentrum unia

VB’ers leven in een zelfgeschapen droomwereld. Na een tijdje geloven ze alles wat op hun fake news websites staat.
Oud 8 juli 2022, 17:24   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar het is wel een beetje grappig dat iemand die aan het hoofd zit van een organisatie die moet toezien dat men nooit mensen discrimineert op basis van een politieke overtuiging, zich gaat afvragen wat het beeld van haar instelling zal worden als ze mensen met een zekere politieke overtuiging zou aanwerven in haar raad van bestuur he

Het is een beetje alsof ze zou zeggen dat ze zich afvraagt wat het effect op het beeld van haar instelling zou zijn mochten er nu negers in de raad van bestuur terecht komen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2022, 10:15   #119
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Misschien is dat zo in de K&K draad "stupid fiction"
In de realistische maatschappij moet er vooral redelijkheid zijn en conflicten voorkomen worden.

Wat noemt u zwakkeren ?
Als u een zaak gaat beginnen tegen een van de top 10 rijkste Belgen dan bent U de zwakkere.
En laat geld-rechtspraak nu iets moois zijn voor de K&K afdeling, misschien is het zelfs een beetje realiteit....maar in de reële maatschappij MOET iedereen gewoon dezelfde juridische rechten hebben.

Bemiddeling en conflictbeheersing lijkt mij het onderscheid tussen mens en dier. Als u aan de andere kant wil gaan staan van waar ik sta, dan doet u maar. Ik vind die bemiddeling en conflictbeheersing echt wel een grote stap voorwaarts in een beschaafde maatschappij.
Ik weet niet of mensen die geloven in een soort woeste Neanderthaler "recht van de sterkste" maatschappij nu een onbewoond eiland moeten toegewezen krijgen om hun ideale droom te verwezenlijken, of dat die gewoon tegen zichzelf beschermd moeten worden met dwangbuis en dwangmedicatie.
Al uw N-VA afzeikdraadjes horen eigenlijk thuis in K&K, maar wij neuten daar niet over.
Deze draad staat in het juiste subforum.
Oud 9 juli 2022, 10:17   #120
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er bestaan geen rassen (heb ik hier ergens op het forum gelezen), er kan dus ook geen racisme zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be