![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoveel plaats naast het fietspad om fijn te wandelen, zeker voor de hond is dat aangenamer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is een ziekte tegenwoordig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Honden zouden in de bebouwde kom verboden moeten worden. Of anders dient vrije wapendracht toegelaten te worden zodat ik op hond en baasje kan schieten als ze mijn privacy schenden en in mijn appartement binnen komen geblaft wijl ik slaap of lees.
Voorlopig rem ik nog voor de leibanden van honden maar eigenlijk is het geen slecht idee om er gewoon over te rijden.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 11 juli 2022 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat ze ook maar een verbod uitvaardigen om ganzen en eenden te voederen. Het pad langs het kanaal is op veel plaatsen levensgevaarlijk voor fietsers door het grote aantal van die dieren die langs, maar ook op dat pad wandelen en slapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Veel voer voor discussie:
Artikel 10. Snelheid 10.1. 1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen. 3° De bestuurder moet in alle omstandigheden kunnen stoppen voor een hindernis die kan worden voorzien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is een voorzienbare hindernis: https://www.verkeerszaken.be/artikel...bare-hindernis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als een hondenbaas aan de rand van het fietspad gaat staan om de fietsers niet te hinderen en de kort aangelijnde hond rustig er vlak naast staat, dan is een plots opspringende hond niet te voorzien door de fietser. Daarom, die meterslange aanlijningen zouden enkel mogen toegelaten zijn als in het cirkelvlak beschreven door de aanlijning, zich geen andere weggebruiker kan bevinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst onderzoeken wie er aansprakelijk is. De persoon met de hond of de fietser ?
Dat de fietser is verder gereden spreekt geenszins in zijn voordeel. Plus: Lees eens wie (of wat) verzekerd wordt binnen een BA Familiale. BA Familiale Ik lees niets over honden of andere dieren, enkel over personen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dus de fietser rijdt best op autoweg ipv op het fietspad. Jawadde. Het lijkt me nochtans best dat de eigenaar zijn/haar hond van het fietspad houdt. Je zal als fietser maar over die leiband vallen omdat die keffer het pad oversteekt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 11 juli 2022 om 16:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 11 juli 2022 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als ik als fietser een dame met drie honden aan de lijn nader dan 1. Bel ik ver vooraf 2. Vertraag ik 3. Zorg ik dat ik zeker ben dat ze ze allemaal opzij heeft
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |