Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2022, 07:04   #201
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat heeft hij inderdaad moeten doen, Siegfried is al wel eens in de war met zijn uitspraken en dat moet er wat bochtenwerk bijkomen om iedereen terug 'blij' te maken.

Eigenlijk zou VRT hem meer moeten interviewen, dat geeft altijd leuke televisie omdat hij zichzelf zo graag hoort praten en zo zelfzeker is over zijn genialiteit.
idd
Maar één ding moet je de man wel nageven. Hij is één van de zeer weinige Vlamingen die met het Vlaams nationalisme iets hebben bereikt. Een riant persoonlijk pensioen namelijk.

Verder is die man zijn maatschappelijk nut als politieker, maar ook dat van de partij die hij gebruikt heeft om dat pensioen te regelen omgekeerd evenredig tot dat pensioen dat hij er aan overhoudt.

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 juli 2022 om 07:05.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 07:40   #202
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat deed die Dweil daar?
Het moet nogal pijnlijk in z'n oren geklonken hebben.
Het moet verschrikkelijk pijnlijk in de oren geklonken hebben en dat kon je best afleiden uit de smoelen die hij trok.
Oud 12 juli 2022, 08:11   #203
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Tja, de waarheid pikt, frustro.
Hallucinaties opgewekt door het roken van genetisch gemanipuleerde Hollandse wiet weerspiegelen niet per se de waarheid.
Oud 12 juli 2022, 08:16   #204
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ge wordt in Brussel gemakkelijker in het Arabisch geholpen dan in het Nederlands.
Daar twijfel ik niet aan. Brussel is dan ook, wat mij betreft, een NO-GO zone.
Oud 12 juli 2022, 08:25   #205
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk was dat ook zo.
De faciliteiten waren er om de Franstaligen de tijd te geven om de taal te leren.

Dat heeft niets te maken met het feit of uw tante al dan niet kloten had, het heeft zelfs niets te maken met de klootjes van Schoof.
Dat is een mythe die de vendeliersbrigade al jaren en dagen blijft herhalen. Nergens het wetsvoorstel is daar iets van terug te vinden. En zelfs een eerstejaarsstudent weet dat als er geen duurtijd in een wet staat dat die dan van toepassing blijft. Rechten doven niet vanzelf uit.

Nog iets, het parlement bestaat voor meer dan 2/3 uit juristen. Die zijn heus niet allemaal collectief achterlijk geworden hoor toen ze moesten stemmen over de faciliteiten...
Men wist heel goed dat men een permanent recht creeërde.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 08:27   #206
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
11 Juli is officieel de feest van de Vlaamse Gemeenschap.
En waar leeft die Vlaamse Gemeenschap? Nog steeds in België. Er is dus helemaal niets verkeerds met het feit de Belgische vlag op 11 Juli te hijsen.
Ik denk dat dat een beetje is zoals kerstmis. Dat was ook een heidens feest, dat van de winter zonnewende (vooral van belang in het hoge noorden, maar ook in het Romeinse rijk), en is "gekaapt" door de Christenen om proberen de oudere cultuur te verdringen.

Op dezelfde manier kan je zeggen dat er twee entiteiten zijn:

1) een Vlaams volk (deel van de inwoners van Belgisch Vlaanderen) dat een onafhankelijk volk wil zijn, maar geen staatkundige structuren heeft, en inderdaad ergens als feestdag 11 juli heeft, en als vlag wat men de Vlaamse strijdvlag noemt. Dat is een "volkse" beweging die geen staatkundige erkenning heeft.

2) en dan is er een Belgische staatkundige structuur die de Belgische Vlaamse regio heet, administratief dus een onderdeel van de Belgische staat, en die, zoals de Christenen een feestdag op 11 juli hebben geplaatst om het origine een beetje te verdringen. Ze hebben ook een vlag die een beetje lijkt op de Vlaamse strijdvlag als "officieel Belgisch symbool" gekozen, en daar is een beetje rood bij om dat te herinneren.

Dus zijn er twee aparte dingen: enerzijds het feest en de vlag van een strijdend volk voor zijn onafhankelijkheid, en anderzijds een officieel feest en een vlag van een Belgische instelling, die probeert van die eerste "over te nemen".

Men kan uiteraard voorstander zijn van het ene of van het andere, naargelang. Maar het zijn twee aparte entiteiten, twee aparte feesten, en twee aparte vlaggen. De "Belgische" versie imiteert echter enorm die van de "volkse" versie waardoor er verwarring ontstaat en dat is - zoals met Kerstmis - er de bedoeling van.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 08:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 08:31   #207
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier heeft u een punt, alhoewel ik niet echt een vendelier ben, moet ik Siegfried niet.

Citaat:
De mijne hangt al een week.
Gisteren met een groepje op een terrasje gezeten.
Wij mochten van de uitbaters op iedere tafel een vlagje plaatsen (het echte hé).
Het heeft de uitbater geen windeieren gelegd, veel mensen kwamen net daar iets drinken of eten omdat de vlagjes er stonden.

Ook veel leuke gesprekken gehad met mensen, heel spontaan, terwijl ze aan onze outfit zagen dat wij politiekers zijn.
Citaat:
De enige trotse Vlaamse leeuwenvlag is die zwart-gele.

We hebben er verleden week veel mogen ronddragen in onze gemeente.
Men kon die volledig gratis bestellen bij de N-VA, waarna de lokale afdelingen die mochten ronddragen.

Trouwens gisteren nog enkele mensen lid kunnen maken van de grootste en mooiste Vlaamse partij.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 08:34   #208
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om vendelier te zijn moet ge zwaaien he. Niet hangen.
Oud 12 juli 2022, 08:35   #209
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een mythe die de vendeliersbrigade al jaren en dagen blijft herhalen.
Misschien werd het destijds zo intern verkocht om dat mee te stemmen ?

Trouwens, het is gewoon een boerenbedrog geweest, he. Want er was de omzendbrief Peeters bijvoorbeeld:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Omzendbrief-Peeters

Kortom, dit is altijd in Vlaanderen "verkocht" als zijnde een overgangsmaatregel, en langs Franstalige kant als zijnde een verworven recht. Aangezien Vlamingen onnozelaars zijn, hebben ze de Franstalige versie in de Grondwet gestemd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 08:41.
Oud 12 juli 2022, 08:36   #210
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Hallucinaties opgewekt door het roken van genetisch gemanipuleerde Hollandse wiet weerspiegelen niet per se de waarheid.
Ik rook die brol allang niet meer, hoor. Maar enkel een Turk zou inzitten met de dingen waarmee je inzit. En je Belgicisme doet erg Erdogan of Kemalistisch-achtig aan, ook zelfs clanachtig. Niemand zou zo inzitten met de Koerdische afkomst van Zuhal, behalve een Turk. Het speelt wel een rol hoor. Het is de toon.

De wereld is niet gelijk. Het is een rijk tapijtenwerk. Dat maakt ons allemaal mens hoor.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 08:54.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 08:38   #211
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die hebben enkel interesse in Vlaams geld.
Ze voelen zich Belg en voelen zich prima in Vlaanderen
Zo simpel is het.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 08:46   #212
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Aan de kust zit het dan ook afgeladen vol met Fransen op huidig ogenblik.

p.s.

Laten wij nog maar eens zingen of niet?

Opvallend: Vlaamse politici zingen ‘Vlaamse Leeuw’ uit volle borst, premier De Croo houdt de lippen stijf op elkaar
Niet alleen tijdens de zomervakantie. In mijn omgeving ken ik Franstaligen die er wonen. En geloof me vrij, ze lachen totaal met het Vlaams-Nationalisme. Meer nog : ze voelen zich prima in Vlaanderen.
Oud 12 juli 2022, 09:02   #213
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zouden Nederlands moeten spreken, hetgeen de bedoeling was van de faciliteiten.
Ze spreken het al. Meer nog : ze sturen hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs.
Nog beter : ze vestigen zich meer en meer in het diep Vlaanderen, zeer ver van de faciliteitengemeenten.
Oud 12 juli 2022, 09:03   #214
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie is dat?
De zanger van Clouseau.
Oud 12 juli 2022, 09:10   #215
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Daar twijfel ik niet aan. Brussel is dan ook, wat mij betreft, een NO-GO zone.
Als men ziet dat de Franstaligen zich geen vragen stellen als ze naar Vlaanderen gaan, is alles gezegd en zijn we zeer ver van een "no-go zone."
Oud 12 juli 2022, 09:16   #216
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik rook die brol allang niet meer, hoor.
Maar natuurlijk, jongen. Als gij het zegt.

Citaat:
Maar enkel een Turk zou inzitten met de dingen waarmee je inzit.
En dat zijn?

Citaat:
En je Belgicisme doet erg Erdogan of Kemalistisch-achtig aan, ook zelfs clanachtig. Niemand zou zo inzitten met de Koerdische afkomst van Zuhal, behalve een Turk. Het speelt wel een rol hoor. Het is de toon.
Ik denk echt dat gij iemand anders in gedachten hebt, de onbestaande cliché-Turk of zo. Uw vooroordelen vertroebelen uw vaardigheid van begrijpend lezen bij het instinctief aanvallen van mijn teksten. Gij kunt ongetwijfeld een link geven naar het bericht waar ik een probleem heb met de Koerdische afkomst van Zuhal.

Citaat:
De wereld is niet gelijk. Het is een rijk tapijtenwerk. Dat maakt ons allemaal mens hoor.
Handel er dan ook naar.

A propos: Mijn reactie in deze draad kan volgens u dus niet los staan van de afkomst van mijn ouders. Zijn de andere posters in deze draad die gniffelen van schadenfreude over het 'succes' van 11 juli als feestdag dan misschien verdoken Turken?
Oud 12 juli 2022, 09:21   #217
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als men ziet dat de Franstaligen zich geen vragen stellen als ze naar Vlaanderen gaan, is alles gezegd en zijn we zeer ver van een "no-go zone."
Ik heb, als Vlaming, geen probleem met Franstaligen. Net zoals ik geen probleem heb met Engels-, Spaans, of om-het-even-welk-taligen.
Brussel is een no-go zone omwille van de horde islamieten.
Oud 12 juli 2022, 09:33   #218
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar natuurlijk, jongen. Als gij het zegt.

En dat zijn?

Ik denk echt dat gij iemand anders in gedachten hebt, de onbestaande cliché-Turk of zo. Uw vooroordelen vertroebelen uw vaardigheid van begrijpend lezen bij het instinctief aanvallen van mijn teksten. Gij kunt ongetwijfeld een link geven naar het bericht waar ik een probleem heb met de Koerdische afkomst van Zuhal.

Handel er dan ook naar.

A propos: Mijn reactie in deze draad kan volgens u dus niet los staan van de afkomst van mijn ouders. Zijn de andere posters in deze draad die gniffelen van schadenfreude over het 'succes' van 11 juli als feestdag dan misschien verdoken Turken?
Ik heb wat beters te doen. Geen zwaktebod, eerder prioriteiten. Zo belangrijk ben je niet en je bent wie je bent.

Trouwens, nog iets. Zo goed als niemand beschouwt Turkije als Europees, behalve een Turk. Leer er maar mee leven.

Dat ga ik evenmin bewijzen, maar heb je zeker ook geuit hoor. Het heeft echter geen zin te discussiëren met mensen die oneerlijk over zichzelf zijn. Ik heb mijn zegje gedaan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 12 juli 2022 om 09:40.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 09:57   #219
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

misschien verdoken Turken?
Veel erger dan Turken, want Turken kunnen er niets aan doen.

Het gaat over Vlamingen die denken dat ze Belgen zijn, omdat ze hun innerlijke twijfel tot fanatisme gecompenseerd hebben.
Oud 12 juli 2022, 10:05   #220
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Om vendelier te zijn moet ge zwaaien he. Niet hangen.

“Als je op 11 juli de Franstalige media te woord staat, is een schildknaap met de vlag essentieel” (maar blijkbaar ook de officiële Vlaamse leeuw) volgens de baas van reservespeler.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be