![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 |
|
Europees Commissaris
|
Wat wilt ge hiermee duidelijk maken ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
|
|
|
|
#362 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hazo ? Die grenzen zijn nochtans niet veel veranderd he. En de Belgische bezetter is er nog steeds in Vlaanderen. Denk jij dat WO II de volkeren veranderd heeft op fundamentele manier ? Dat de Vlamingen die voor WO II de Belgische bezetter wilden buitenbonjouren met de hulp van de Nazi's (zoals de Belgen de Hollandse bezetter heeft buitengebonjourd met hulp van de Fransen volgens uw zeggen), plots "van volk veranderd zijn" 5 jaar later toen de poging tot bevrijding niet gepakt had ?
|
|
|
|
|
|
#363 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Dat is een beetje alsof men na een of andere oorlog, terug het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden zou herstellen, en de Franse staat en de Britse staat dat zouden erkennen. Zou jij dan zeggen dat je terug een Nederlander bent ? Citaat:
Citaat:
Citaat:
De Belgische bezetter is nog steeds aanwezig in Vlaanderen he. Citaat:
Wat begrijp jij niet aan "de Belgische bezetter is nog steeds aanwezig in Vlaanderen", in tegenstelling tot de "Nederlandse bezetter was weggejaagd uit Belgie" ? Dat de collaboratie van het zogezegde Belgische volk met de buitenlandse mogendheid Frankrijk beter gewerkt heeft dan de collaboratie van het Vlaamse volk met Nazi Duitsland, maar dat de situatie dezelfde is in de grond: een volk dat van een bezetter afwil. |
||||||
|
|
|
|
|
#364 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#365 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is een instrument van de bezetter, dus is het nogal logisch dat het niet legitiem is in de ogen van het Vlaamse Volk. Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#366 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, dat "collaboratie" met vreemde mogendheden normaal is om een bezetter trachten buiten te krijgen. Het verwijt aan de "collaborateurs" van het VNV is dus misplaatst, want de Belgen deden exact hetzelfde om "Belgie" te worden.
|
|
|
|
|
|
#367 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#368 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar ge gaat niet in op mijn geopolitieke argumentatie. In de plaats daarvan deze irrelevanties: "Bespaar me dat subtiel verschil tussen Hollanders en Nederlanders. Voor een Vlaming is alles wat boven de noordelijke grens is "nen Hollander". Zelfs als ie hier al 50 jaar woont zeggen ze nog altijd den Hollander."
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 juli 2022 om 21:09. |
|
|
|
|
|
|
#369 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#370 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
vooral in flauwe afgezaagde "moppen"
|
|
|
#371 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#372 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Maar 27 september vieren is toch wel zeer fout. Of had de Sjarel dan ongelijk met zijn Pragmatieke Sanctie ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 juli 2022 om 21:48. |
||
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#374 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 juli 2022 om 21:47. |
|
|
|
|
|
|
#375 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Eens komt zo het punt dat ons demografisch overwicht gaat kantelen. Belangrijker is echter dat die uitgeweken Vlamingen uiteindelijk de Francité gaan versterken, want de volgende generaties worden natuurlijk schoonekes geassimileerd tot Walen via het Franstalig onderwijs. En zo groeit de Francité ten nadele van de Nederlandstaligheid. Nieuwe generaties Walen die zich in de toekomst tegen ons zouden kunnen keren zijn dus in de maak; de Nieuwe Vanderbiesten, Oncelinxen , Coolsen etc ...komen er aan ! Na de industriële uittocht, gevolgd door de agrarische uittocht, bleven we nu al lange tijd de immo-uittocht tengevolge van de goedkopere immoprijzen in Wallonië.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 juli 2022 om 23:06. |
|
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Qua regionale verschillen zijn er uiteraard overeenkomsten de verschillende aangrezende Vlaamse of zo u wilt Belgische regio's. |
|
|
|
|
|
|
#377 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
En wat die kroketten uit de muur betreft: die zult u in Zeeland niet treffen. Wel heerlijke mosselen, gegratineerde oesters, gegrilde zeebaars en andere visspecialiteiten. Moet u eens proberen... das weer eens wat anders dan die zak kleffe friet met mayonaise |
|
|
|
|
|
|
#378 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Die kortzichtigheid heb je overal. Ik heb eens een vrouw gekend die woont op de grens in West-Brabant die niet kon verdragen als mensen 'Belz' praten. Beseft niet dat het dialect daar het dichtst bij het Antwerps/Kempens/enz... ligt (met Hollandse invloeden, ja).
Laatst gewijzigd door Weyland : 14 juli 2022 om 07:51. |
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar in een landelijk gebied zoals Frasnes, Ellezelles, Amougies, Mont de l'Enclus enz dat rond Ronse ligt (net voorbij de taalgrens) is dat heel anders. Die eerste generatie van Vlamingen die daar (letterlijk) alles opkopen blijft nederlandstalig, en generatie 2 loopt school in Ronse of Oudenaarde en is het dus ook. |
|
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|