![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Goed voor jou. Zo gebruikte ik het vroeger ook. Ik blijf een non-gebruiker nu en ben er gelukkig mee. Het maakt me een socialer persoon, in mijn persoonlijke beleving. Pas op, ooit verbeterde wiet mijn leven wel en ben blij ermee geëxperimenteerd gehad te hebben. Verder respect voor onthouders van gelijk welk middel, zolang ze het niet opdringen.
Ik ken best wel wat mensen die geen druppel alcohol aanraken en het nooit gedronken hebben. Ze doen maar. Ik hou wel van een pintje en zolang ze mij maar in mijn waarde laten, even goede vrienden. Wat dat betreft vind ik in geen enkele politieke partij mijn meug, helaas. Wetten zijn er echter om gebroken te worden. Laatst gewijzigd door Weyland : 18 juli 2022 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach in mijn jonge hippie jaren vond ik het wel leuk. De ongedwongen sfeer onder de vrienden. Zorgeloos genieten van het jong zijn deed de rest.
Uiteindelijk begon het me minder te boeien. Je weet hoe dat gaat. Geen tijd niet het juiste moment ....Ik kreeg er uiteindelijk ook alleen maar wat hoofdpijn meer van of werd wat slaperig. Alles went zeker. Nu met de tijd gebeurt het nog wel eens heel sporadisch bij een oude vriend dat we iets roken terwijl we een leuke plaat opleggen maar dat is vooral uit nostalgie. De sfeer van weleer is niet meer. Toen ik stopte met cannabis in mijn sigaret te rollen heb ik daar 0,0 ontwenningsverschijnselen van gehad. Maar daarentegen om van de tabak af te kicken heeft het me bloedzweet en tranen gekost. ![]() Pure cannabis vind ik uit ervaring zeer weinig verslavend Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juli 2022 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik ook. Wetten die niet goed onderbouwd zijn moet men aanvechten. De hele drugswetgeving vind ik niet deftig onderbouwd ( is trouwens al meer dan 100 jaar niet veranderd)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het enkel met CBD is speelt geen rol. Het is het beeld dat wordt gecreëerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze draad gaat niet, of hoort niet te gaan, over of joints nu goed of slecht zijn.
Het zou wel moeten gaan over: is het actueel wettelijk, en eventueel daarbij: is dat waar de vld en haar kiezers voor staan? Maar dat snappen die dommekloten van drugsverslaagden niet natuurlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Echt iets voor azijnpissers. ![]() "Straks gaan we moord en verkrachting ook gedogen", is hun scherpzinnige reactie... Laatst gewijzigd door Bhairav : 19 juli 2022 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() Symbolisch belachelijke wetten breken mag van mij best. Laatst gewijzigd door Bhairav : 19 juli 2022 om 11:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van mij mag dat ook allemaal hoor, maar noteer wel dat deze burgemeester bijvoorbeeld wel zwaar voorstander was om mensen die de dwaze coronaregels overtraden, zwaar te bestraffen. De hypocrisie ligt in deze dus wel degelijk bij de burgemeester van Gent.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Ik denk dat de meeste mensen gewoon verontwaardigd zijn omdat het cannabis is. IVM coronaregels is waarschijnlijk een luide minderheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist ja, het gaat om cannabis, en een burgemeester moet daar niet ludiek lichtzinnig mee omgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Cannabis moet legaal zijn, wie tegen is wilt gewoon meer criminaliteit om lekker over te kunnen klagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed, laten we cannabis dan ineens legaal maken en stoppen met hypocriet te doen. Ik zie uiteindelijk niet echt het probleem met cannabis. En als je het zelf kan kweken dan heb je ook geen dealers nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen firma's met vergunningen inzake psychotrope stoffen zullen mogen kweken. Onder strenge veiligheidsmaatregelen en nauwgezet toezicht van de staat.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb gisteren een documentaire gezien rond psychidelische middelen gezien,
het ging hem oa over LSD. Dat LSD eigenlijk geen schadelijke effecten zou hebben, wel in tegendeel, MAAR alle tests werden wel onder klinische omstandigheden gedaan, psychiater etc... en het wordt ook afgeraden voor mensen die wat labiel zijn etc... die makkelijk een bad trip zouden kunnen maken. Verder stel ik mij ook de vraag, van LSD is dacht ik geweten dat het tot maanden nadien nog trips kan opleveren. Je zal op dat moment maar niet onder begeleiding staan of u in een slechte toestand bevinden ? Maar zeker te onderzoeken waard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu zegt ge het he, microdoseringen. Als dat puur en zuiver en getest is, is dat helemaal iets anders als een zakske wit poeder of een paar champignons van nen Hollander uit Amsterdam kopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, maar ik bekleed dan ook geen openbaar ambt MET voorbeeldfunctie. 'k Zou mezelf zo niet willen compromitteren.
![]() |
#39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pint is legaal maar een zatte burgemeester verdient evenveel afkeuring als Declerck met zijn joint.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |