Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2022, 20:08   #41
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Belasten van huurinkomsten lijkt mij geen probleem op voorwaarde dat alle andere belastingen op onroerend goed vervallen (zoals roerende voorheffing).
Het voordeel is dat niet-verhuurd onroerend goed dan niet belast wordt. Zoals bv een niet verhuurd tweede verblijf nu belast word op fictieve huurinkomsten. Een bedrag dat de eigenaar nooit ontvangen heeft.
Bijkomende voorwaarde: de gedane onkosten moeten (forfaitair) fiscaal aftrekbaar zijn.
Wat ook geen probleem is van de onroerende voorheffing te laten zoals ze is, en aftrekbaar te maken van de ontvangen huurinkomsten. Wat alles bijeen de bedoeling is van een voorheffing.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2022, 20:12   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Als u troost vindt in de puinhopen van anderen om zo blind te blijven voor de eigen puinzooi...tja dan springt men niet ver natuurllijk.

Ik begrijp volkomen, als ik het rechtse relativisme lees, dat wij in een landsdeeltje wonen waar bedrijven geen normale electriciteitsaansluiting meer kunnen krijgen door de rechtse puinzooi mentaliteit. Vlaanderen is goed bezig met het slecht te doen. Want de anderen doen het slechter slecht.
Och kom, we leven nu eenmaal in een land dat in een neergaande spiraal zit.
Alleen is in sommige landsgedeelten is de neergang nog wat sneller dan in andere.

Laatst gewijzigd door Bob : 19 juli 2022 om 20:17.
Oud 19 juli 2022, 20:16   #43
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Rijken moet hard aangepakt worden. Vooral die debielen van The Sky Is The Limit !
Vrees dat er bij de meeste debiele rijke niet veel te rapen valt omdat er niet veel (meer) is. En bij de meeste niet debiele rijke, waar er nog wel veel is, zal er ook niet veel te rapen vallen, om andere redenen.
Zoals altijd zal het de middenklasse zijn, die het gelag betaalt. Zoals de spaarder nu het gelag betaalt veroorzaakt door de inflatie.
Oud 19 juli 2022, 20:39   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Ze proberen het mooi te verpakken door te zeggen dat ze de lasten op arbeid gaan verlagen. MAAR, in de praktijk gaat het grootste deel van de winst naar de laagste lonen. De middenklasse, levert dus allerlei voordelen in om de proletariërs wat meer te doen verdienen. Het is dus weeral de hardwerkende tweeverdieners uit de middenklasse die mogen inboeten omdat het proletariaat hun gas-rekening niet kan betalen...
Niet te verwonderen... Van Peteghem is van acw/beweging.net signatuur.
Oud 19 juli 2022, 20:43   #45
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rijken moet hard aangepakt worden. Vooral die debielen van The Sky Is The Limit !
Je moet ze net bewonderen. Je wordt normaliter alleen rijk als je bereid bent een zeker risico op jou te nemen. De beste manieren om rijk te worden zijn ondernemen en investeren. Maar de echte rijken hebben natuurlijk meerdere bronnen van inkomsten.

Niet alle deelnemers van The Sky is The Limit zwemmen in he geld hoor. Heb je al eens de jaarrekening van Euro Art NV van kunsthandelaar Harry S. bekeken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2022, 20:44   #46
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Idd het is wel degelijk vanuit linkse invalshoek dat deze nieuwe ramp dreigt. En dat allemaal voortvloeiend uit hun mislukkingen uit het verleden; het Arco debacle, de farce van de speculatietaks ....

Citaat:
Oud 19 juli 2022, 20:44   #47
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
ALS die taks op meerwaarden er komt zal de beursbelasting op transacties NIET verdwijnen. Die nieuwe taks zal er alleen maar bijkomen. Daarvoor eet ik mijn klak op.
Dat vrees ik ook. De wrok en haat van beweging.net tegenover mensen die in aandelen beleggen is zeer groot. Door hun hoogst risicovolle manier van beleggen via hun Arco-maatschappijen in één enkel project (Dexia!) zitten ze nu met zware frustraties. Hun eigen stupiditeit was het.
Oud 19 juli 2022, 20:50   #48
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Dat vrees ik ook. De wrok en haat van beweging.net tegenover mensen die in aandelen beleggen is zeer groot. Door hun hoogst risicovolle manier van beleggen via hun Arco-maatschappijen in één enkel project (Dexia!) zitten ze nu met zware frustraties. Hun eigen stupiditeit was het.
Klopt de wrok rond Arco - en de vernedering na de afschaffing van de speculatietaks - vormt de nieuwe voedingsbodem voor wat nu op tafel ligt. Wij rekenen op onze Franstalige vrienden van de MR om dit onding te torpederen.

Eigenlijk wel erg dat rijken soms als criminelen beschouwd worden, terwijl het eigenlijk niet eens zo moeilijk is om iets te bereiken. Maar de overheid en vooral iedereen van linkse signatuur kan niet verdragen dat werknemers ook een inkomen zouden hebben die niet arbeidsgerelateerd is.

Het komt eigenlijk erop aan om eerst een aardig inkomen te verwerven uit arbeid, dit vervolgens opzij te zetten en ervoor te zorgen dat er portfolio inkomsten gegenereerd worden als gevolg van een groeiende activa kolom.

Maar mensen die het niet ver schoppen en/of op financieel gebied ongeletterd zijn, denken niet verder en schreeuwen populistische slogans.

Citaat:
Oud 19 juli 2022, 21:50   #49
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belasten van huurinkomsten lijkt mij geen probleem op voorwaarde dat alle andere belastingen op onroerend goed vervallen (zoals roerende voorheffing).
Het voordeel is dat niet-verhuurd onroerend goed dan niet belast wordt. Zoals bv een niet verhuurd tweede verblijf nu belast word op fictieve huurinkomsten. Een bedrag dat de eigenaar nooit ontvangen heeft.
Bijkomende voorwaarde: de gedane onkosten moeten (forfaitair) fiscaal aftrekbaar zijn.
Ja dat is straf, onroerende voorheffing betalen en daar bovenop nog eens belastingen en leegstandsbelasting.
Oud 19 juli 2022, 22:02   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja die zijn het gewoon van eerlijke mensen hun zakken te rollen, ...

hoe daar nog mensen lid van kunnen zijn van die maffia clan dat versta ik niet. ofwel doet ge mee met die smeerlappen en dan ben je al een even grote smeerlap. Ofwel ben je dom en naief.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2022, 22:05   #51
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja die zijn het gewoon van eerlijke mensen hun zakken te rollen, ...

hoe daar nog mensen lid van kunnen zijn van die maffia clan dat versta ik niet. ofwel doet ge mee met die smeerlappen en dan ben je al een even grote smeerlap. Ofwel ben je dom en naief.
Eerlijke mensen?

Reken jij daar een Van Grieken of Dewinter ook bij?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 19 juli 2022 om 22:05.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2022, 22:06   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben wel voor belasten van winsten op aandelen vanaf een bepaald bedrag. Bijvoorbeeld vanaf een winst van 100000€ euro.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 juli 2022 om 22:06.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2022, 22:10   #53
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe moeten ze die juist hard aanpakken?
Oud 19 juli 2022, 22:14   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerlijke mensen?

Reken jij daar een Van Grieken of Dewinter ook bij?
ik heb het hier over die Arco sukkels die zich laten rollen hebben door de katholiek vakbond, die daarop rap rap zijn naam veranderd heeft in het meest belachelijke dan nog dat ze hadden kunnne kiezen, ... beweging.net wat voor ne mongool van de copywriter moet ge daarvoor zijn om zoiets infantiel uit te vinden ?
Oud 19 juli 2022, 22:15   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik ben wel voor belasten van winsten op aandelen vanaf een bepaald bedrag. Bijvoorbeeld vanaf een winst van 100000€ euro.
flattax dus, maak het niet moeilijk je betaald 10 of 15 % over al je inkomsten, simpel en dat voor iedereen.

geen gedoe met afrekken en regeltjes en zever ,
Oud 20 juli 2022, 06:36   #56
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe pak jij dat aan de index één keer niet doorrekenen ? De indexering is wettelijk geregeld in de woonhuurdecreten. Je bent niet verplicht om te indexeren. De start index is echter bepaald bij afsluiten van de huurovereenkomst. Als je na een jaar niet indexeren opnieuw indexeert is de nieuwe huurprijs even hoog alsof je het jaar ervoor wel geïndexeerd had.

https://www.wonenvlaanderen.be/faq?f...ms_per_page=60
Je neemt het indexcijfer van vandaag en dat van volgend jaar en verrekent dat. Denk je dat er één huurder gaat klagen omdat ik niet het wettelijke doorreken als het in zijn voordeel is?

Als je volgend jaar toch de aanpassing wil doorvoeren neem je als startindex gewoon de maand en jaar waarin het huurcontract werd ondertekend op vandaag.

Hier bv kan je dat berekenen :
https://www.test-aankoop.be/woning-e...ijs-indexering

Laatst gewijzigd door Skobelev : 20 juli 2022 om 06:43.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2022, 06:57   #57
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het katastrofaal inkomen kunt u toch aftrekken.
Net zoals alle investeringen die je doet.

En ...
En als je buurman nieuwe vloeren (of iets anders doet) legt in z'n privéwoning, kunt u hem vragen om een factuurke op uw naam te laten maken.

Creatieve huiseigenaars gaan dus niets betalen, zo zit België nu eenmaal in elkaar
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2022, 06:58   #58
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom forfaitair?
Met facturen uiteraard.
Oud 20 juli 2022, 06:59   #59
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Kan de huurder - traditioneel gezien de zwakste partij - niet de dupe worden als de verhuurder plots het rendement op zijn/haar investering ziet afnemen?
Natuurlijk, de huurprijs zal stijgen, waardoor de sociale woningen nog meer onder druk komen te staan.
Oud 20 juli 2022, 07:01   #60
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Uiteraard, dan gaat bij de volgende huurder er 30% bij de prijs bij komen. Er is krapte op de huurmarkt, dus verhuren zal wel geen probleem zijn. De markt zal dat beslissen.
Ik had net gezegd dat ik de index deze keer niet ging doorrekenen, ik ben geen onmens.
Als die belasting er door komt is het gedaan met Sinterklaas spelen.
Het fijne aan zo'n "indexsprong" is dat je als verhuurder, dit nog altijd kunt doen, zelfs na 10 jaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be