Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is er een draagvlak voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Ja. 29 55,77%
Neen. 24 46,15%
Wat is Vlaanderen ? 11 21,15%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2013, 17:57   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard Is er een draagvlak voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Volgens Ben Weyts is er geen draagvlak voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Wat vindt U ervan ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 18:36   #2
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Wij vinden dat het ons eigenlijk vrij onverschillig laat, zolang de eigen beleidsbevoegdheid voor Vlaanderen maar zo groot mogelijk wordt. Lukt dat met een staatshervorming in confederale/doorgedreven federale zin, o.k., op voorwaarde dat er dan meteen ook een responsabilizering van de deelstaten mee gepaard gaat. En dat bovendien het federaal niveau slechts de beleidsbevoegdheid zal krijgen die de deelstaten zelf beslissen. En daar zal voor de francofoontjes het schoentje beginnen wringen! Want ze zijn er doodsbang voor. Dus zullen ze pogen het zoveel mogelijk af te remmen of te saboteren. De reactie van de Vlamingen daarop zal ons vanzelf naar de optie van onafhankelijkheid brengen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 18:54   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wij vinden dat het ons eigenlijk vrij onverschillig laat, zolang de eigen beleidsbevoegdheid voor Vlaanderen maar zo groot mogelijk wordt. Lukt dat met een staatshervorming in confederale/doorgedreven federale zin, o.k., op voorwaarde dat er dan meteen ook een responsabilizering van de deelstaten mee gepaard gaat.
Je weet niet wat je wil, wat je hierna vertelt staat haaks op het bovenstaande:

Citaat:
En dat bovendien het federaal niveau slechts de beleidsbevoegdheid zal krijgen die de deelstaten zelf beslissen. En daar zal voor de francofoontjes het schoentje beginnen wringen! Want ze zijn er doodsbang voor. Dus zullen ze pogen het zoveel mogelijk af te remmen of te saboteren. De reactie van de Vlamingen daarop zal ons vanzelf naar de optie van onafhankelijkheid brengen.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 4 januari 2013, 18:57   #4
kizzy
Gouverneur

Standaard

Het laat mij helemaal niet onverschillig; volgens mij zijn we al ruim 180 jaar klaar voor onafhankelijkheid. Het zijn alleen de tegenstanders die er al even lang in slagen om de welwillenden te doen twijfelen en zo steeds de onafhankelijkheid te ontwijken. Hun achterliggende gedachte is echt niet omdat ze zo op de Vlamingen gesteld zijn of om ONS te behoeden voor eventuele problemen/nadelen die zouden voortvloeien uit die onafhankelijkheid, maar wel om zichzelf ervoor te behoeden.

Wees maar zeker dat wanneer de dag zou komen dat er niet langer geld van Vlaanderen naar Wallonië en Brussel zou vloeien maar andersom ze niet gauw genoeg de splitsing van vehikel België en onafhankelijkheid zouden uitroepen onder het motto: 'Dit wilden jullie toch al zolang, niet?'
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:03   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Kijk naar de verhoudingen van de partijen in de kamer en senaat, en je weet het.

Kijk naar de peilingen of de verwachtingen, en je weet het.

Kijk naar de schrik van de oude machtspartijen; kijk hoeveel ze het over ons hebben; kijk wat ze er voor over hebben om ons te bespreken en trachten belachelijk of zwart te maken .... en het begint te dagen ...

Petit �* petit, l'oiseau fait son nid.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:13   #6
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Wevermans zegt dat Vlaanderen er niet klaar voor is. Wel Bart De Streber, als Vlaanderen dat nu niet is, dan zal het dat nooit zijn.

Ofwel is hij te bang, ofwel heeft hij er eigenlijk gewoon geen zin in. Dat is het enige wat je daar als gewone sterveling uit kunt opmaken.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:13   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Het laat mij helemaal niet onverschillig; volgens mij zijn we al ruim 180 jaar klaar voor onafhankelijkheid.
Die 'we' waarover je het hebt is blijkbaar te marginaal om een draagvlak te betekenen.

Oud 4 januari 2013, 19:14   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk naar de verhoudingen van de partijen in de kamer en senaat, en je weet het.
Wat ?

Citaat:
Kijk naar de peilingen of de verwachtingen, en je weet het.
Wat ?

Citaat:
Kijk naar de schrik van de oude machtspartijen; kijk hoeveel ze het over ons hebben; kijk wat ze er voor over hebben om ons te bespreken en trachten belachelijk of zwart te maken .... en het begint te dagen ...

Petit �* petit, l'oiseau fait son nid.

.
Schrik voor wat ?

Oud 4 januari 2013, 19:20   #9
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique;6483s591
Die 'we' waarover je het hebt is blijkbaar te marginaal om een draagvlak te betekenen.
Nee; die staat die staat voor diegenen die WEL over gezond verstand beschikken en inzien dat Vlaanderen en de Vlamingen al héél lang klaar zijn voor een onafhankelijke, democratische Staat.

Laatst gewijzigd door kizzy : 4 januari 2013 om 19:21.
Oud 4 januari 2013, 19:26   #10
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen met of zonder Brussel? In Vlaanderen-zonder-brussel hebben we een significante minderheid, en in Brussel ... eh.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:27   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee; die staat die staat voor diegenen die WEL over gezond verstand beschikken en inzien dat Vlaanderen en de Vlamingen al héél lang klaar zijn voor een onafhankelijke, democratische Staat.
Als dat zo zou wezen dan waren de Vlaams Nationalisten ingegaan op Plan B dat meermaals door Elio Di Rupo werd voorgesteld.

Je kan beter de waarheid onder ogen zien. Jouw kleine groep radicalen is marginaal en gaat nooit een draagvlak in Vlaanderen kunnen creëren.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 januari 2013 om 19:28.
Oud 4 januari 2013, 19:29   #12
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Volgens Ben Weyts is er geen draagvlak voor een onafhankelijk Vlaanderen.

Wat vindt U ervan ?

Ik weet dat als oud-voorzitter en stichtend lid van de Ben Weyts fanclub, beter niet niet zou vermelden, doch ik heb eerlijk gezegd hoegenaamd geen mening aangaande het feit dat Ben vindt dat er geen draagvlak is voor een onafhankelijk vlaanderen.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:33   #13
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Wevermans zegt dat Vlaanderen er niet klaar voor is. Wel Bart De Streber, als Vlaanderen dat nu niet is, dan zal het dat nooit zijn.

Ofwel is hij te bang, ofwel heeft hij er eigenlijk gewoon geen zin in. Dat is het enige wat je daar als gewone sterveling uit kunt opmaken.
Vanwaar die pudeur? Zeg het fier ende luit : Bart en Ben trekken hun kak in.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 4 januari 2013 om 19:33.
Oud 4 januari 2013, 19:39   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik weet dat als oud-voorzitter en stichtend lid van de Ben Weyts fanclub, beter niet niet zou vermelden, doch ik heb eerlijk gezegd hoegenaamd geen mening aangaande het feit dat Ben vindt dat er geen draagvlak is voor een onafhankelijk vlaanderen.
Geef dan Uw persoonlijke mening en niet deze als oud-voorzitter en stichtend lid van zijn fanclub.

Oud 4 januari 2013, 20:03   #15
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als dat zo zou wezen dan waren de Vlaams Nationalisten ingegaan op Plan B dat meermaals door Elio Di Rupo werd voorgesteld.

Je kan beter de waarheid onder ogen zien. Jouw kleine groep radicalen is marginaal en gaat nooit een draagvlak in Vlaanderen kunnen creëren.
Dat u zich van de oude, steeds succesvolle truuk blijft bedienen verbaast me niet. Het werkte in het verleden, dus dat zal het nu ook wel blijven doen, niet?

Alleen is dat nu net wat niet meer zo blijkt te zijn. In het verleden slaagde men erin om de doorsnee Vlaming onwetend en willoos onder de knoet te houden, maar vandaag de dag leeft er iets waardoor er meer en meer zelfbewustzijn ontstaat, gepaard gaande met de wil tot zelfbeschikkingsrecht én de durf om er openlijk voor uit te komen.

U zou verbaasd zijn mocht u weten hoeveel mensen uit mijn omgeving zich steeds meer openlijk uiten voor precies dat gedachtegoed waar zij mij vroeger scheef op aankeken - en waarvoor u blijkbaar de behoefte heeft denigrerend te doen over 'een kleine groep radicalen'.

Vlaamsgezind zijn is géén vies woord meer voor Jan met de Pet.
Oud 4 januari 2013, 20:08   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet niet wat je wil, wat je hierna vertelt staat haaks op het bovenstaande:
Dat staat er volstrekt niet haaks op. De meerderheid van de Vlamingen wil een veel grotere eigen beleidsbevoegdheid en niet-onmiddellijk onafhankelijkheid. Maar de Belgische francofonie noemt dat al evenzeer "du séparatisme". M.a.w.. zij willen de huidige staatsstructuur laten zoals ze is. Wij niet. En als die francofonie dan blijft dwarslioggen, zal de optie voor volledige onafhankelijkheid in Vlaanderen aanzienlijk groter worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 20:20   #17
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat staat er volstrekt niet haaks op. De meerderheid van de Vlamingen wil een veel grotere eigen beleidsbevoegdheid en niet-onmiddellijk onafhankelijkheid. Maar de Belgische francofonie noemt dat al evenzeer "du séparatisme". M.a.w.. zij willen de huidige staatsstructuur laten zoals ze is. Wij niet. En als die francofonie dan blijft dwarslioggen, zal de optie voor volledige onafhankelijkheid in Vlaanderen aanzienlijk groter worden.
euh .. wij? ik ook?

Oud 4 januari 2013, 20:29   #18
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geef dan Uw persoonlijke mening en niet deze als oud-voorzitter en stichtend lid van zijn fanclub.
tsja ..weet u en zeg zelf : wat is mijn eigen mening in verhouding tot die van een gigant als Ben Weyts ? maar aangezien u aandringt, ja ik denk dat er een draagvlak is voor de onafhankelijkheid van vlaanderen, net zoals ik er rotsvast van overtuigd ben dat er een draagvlak - weliswaar een ander - voor de onafhankelijkheid van pakweg Shiselweni en Bajanhongor.

Oud 4 januari 2013, 20:45   #19
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Dat was er in 1830 ook niet, dus waarom daarover zeuren?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 21:14   #20
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat u zich van de oude, steeds succesvolle truuk blijft bedienen verbaast me niet. Het werkte in het verleden, dus dat zal het nu ook wel blijven doen, niet?
Welke truuk ? Waarom zou ik me überhaupt van een truuk bedienen ? Om wat te bereiken ?

Citaat:
Alleen is dat nu net wat niet meer zo blijkt te zijn. In het verleden slaagde men erin om de doorsnee Vlaming onwetend en willoos onder de knoet te houden, maar vandaag de dag leeft er iets waardoor er meer en meer zelfbewustzijn ontstaat, gepaard gaande met de wil tot zelfbeschikkingsrecht én de durf om er openlijk voor uit te komen.

U zou verbaasd zijn mocht u weten hoeveel mensen uit mijn omgeving zich steeds meer openlijk uiten voor precies dat gedachtegoed waar zij mij vroeger scheef op aankeken - en waarvoor u blijkbaar de behoefte heeft denigrerend te doen over 'een kleine groep radicalen'.

Vlaamsgezind zijn is géén vies woord meer voor Jan met de Pet.
Vlaamsgezind wil niet zeggen dat men voorstander is van een onafhankelijk Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 januari 2013 om 21:14.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be