![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In grote delen van de wereld (met het gros vd wereldbevolking) is de babysterfte reeds fameus afgenomen maar blijft het aantal kinderen constant, met een te grote bevolkingsgroei als gevolg (het aantal geboortes daalt niet, maw nog in een vorige fase in de demografische transitie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar ontgaat het sommigen nog altijd waarom ik bepaalde mensen als egoïsten heb omschreven. Diegenen die zoals in onderstaand bericht over kinderen denken:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keuze om geen kinderen te krijgen kan net zoals de keuze om wel kinderen te krijgen, gemaakt zijn o.b.v. een overweging van de pro's en con's van ouderschap. Dat is mijn punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
|
![]() tiens tiens, aan het terugkrabbelen jan?
derstrax zei u nog: Citaat:
U verwees NIET naar de tien argumenten van het artikel, u ging akkoord met: geen kinderwens = egoisme. Welke draai je er ook aan geeft van besluit of zus of zo. U veralgemeent. U vindt mensen die geen kinderen wens, egoisten. Ik kan hier alleen maar van zeggen dat u hier de grote egoist bent, door mensen een schuldgevoel aan te praten indien zij geen kinderen wensen.
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 20 januari 2008 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister-President
|
![]() Het probleem is dat je in de loop van deze draad daar een boude veralgemening van hebt gemaakt, als ware alle bewust kinderloze mensen egoïstisch. Dat is niet zo, want niet alle (volgens mij zelfs zeer weinig) bewust kinderlozen zouden de redenen uit de openingspost aanhalen voor hun keuze.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#190 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bericht was een conclusie in het geheel van de discussie en betrof weldegelijk mensen die omwille van hun nachtrust, materiële welstand... geen kinderen wensen. Bij deze heb ik duidelijk gemaakt waarover het gaat en hoop ik dat de andere de eerlijkheid hebben dit te aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
|
![]() Citaat:
Of gaat u dit nu ook al ontkennen?
![]() |
![]() |
#195 |
|
![]() Zeer juist. kritiek geven is makkelijk. Maar met eigen fouten toe tegeven heeft hij het moeilijk mee. Dat siert een leerkracht nochtans...
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 20 januari 2008 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() U citeert inderdaad een bericht van me, maar tegelijkertijd "vergeet" alle voorgaande berichten die uiteindelijk tot dit, inderdaad, kort besluit hebben geleid. Niet heel eerlijk natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoef hier niets toe te zeggen, daar mijn beginstelling nog altijd dezelfde is. Al meermaals heb ik herhaald wie ik als egoïstisch beschouw. In meerdere berichten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#199 | |
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, behorende tot een "keuze" hé, onvruchtbaarheid is geen 'keuze' en kan dus al niet aangehaald worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |