![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tsja. Voor economie moet je vooral kunnen denken i.p.v. rekenen. Logisch dat hij er dan zo weinig van bakte.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 24 januari 2008 om 07:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“nevertheless the theory of output as a whole, which is what the following book purports to provide, is much more easily adapted to the conditions of a totalitarian state, than is the theory of production and distribution of a given output produced under conditions of free competition and a lance measure of laissez-faire.' Keynes in 1936, in de Duitse versie van The General Theory, dat een echte bestseller in toenmalig Duitsland, onder de politieke en intellectuele elite! Zeg, wie was er aan de macht in 1936 in Duitsland? ![]() Soit, op basis van deze kerel wordt er vandaag de dag economie gegeven. Tof, hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hangt er van af wat ge op 't oog hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() Dat is natuurlijk waar.
Lees me niet verkeerd: ik heb enorm veel respect voor historici en dergelijke. En je mag dat respect ook vertalen naar jaloezie. De harde wetenschappen kunnen soms fantastisch zijn, maar soms ook erg zielloos. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Banneling
|
![]() Als ge probeert iet of wat geavanceerde wiskunde aan te vatten zonder te denken, en zelfs creatief denken, eindigt ge snel in de 1/20 categorie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat 'rekenen' doen ze wel voor je... op zulk een niveau werk je niet met getallen, integendeel... getallen 'verblinden' als je regelmatigheden ed wilt vaststellen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat krijg je niet gedaan door enkel wat met getallen te werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uiteraard heb je kennis van wiskunde nodig maar ik doelde op daadwerkelijk gecijfer en dus geen mathematische ( symbolische ) algebra ... dat kan je best zo lang mogelijk laten (mijn fout ergens...ik reageerde wat te snel en had enkel de post vanaf Heftruck ivm dat denken en rekenen gelezen) ps. maar ik begrijp Heftruck ook ergens... bovenstaande dingen hanteren ( dt komt dus neer op symbolisch gecijfer ) leidt ook ergens tot een zekere 'blindheid'... maar ik zie niet meteen een andere weg Laatst gewijzigd door praha : 25 januari 2008 om 01:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die blindheid resulteert net uit een gebrek aan wiskundige bagage. Nu, ik vind ook wel dat de meeste economen iets te enthousiast omgaan met wiskundige en statistische modellen, maar voor sommige domeinen in de economie is die 'wiskunde' onmisbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar begrijp je ergens wat ik ergens probeer te zeggen ? ( 'k weet nu niet of Heftruck dat ook bedoelde... hem kennende waarschijnlijk niet ) kijk, ik zal me zo proberen te verduidelijken... je kan járen op de schoolbanken vertoeven differentiaalvergelijkingen op te lossen ( da's dus niet meer dan inoefenen, in feite ), elke soort met reeds gekende procedures of technieken en hier en daar een enkele afwijkende die toevallig een bepaalde 'schoonheid' heeft waardoor ze ook weer oplosbaar wordt... maar wat wordt je daar wijzer van ? integendeel heb ik de indruk dat het vaak 'verblindend' werkt omdat je je meer toelegt op algebra omwille van de algebra dan het ijveren naar andere oplosmethoden of technieken om een uiteindelijk probleem dat zich oa kan vertalen in termen van een differentiaalvergelijking aan te pakken nog een voorbeeldje is bv diezelfde differentiaalbazar aan te pakken met de diepere logica die erachter steekt en ze gaat bekijken als operatoren waarop je opnieuw vrij eenvoudige rudimentaire algebraïsche structuren in gaat beschouwen... uiteraard krijg je wederom symbolisch gecijfer je krijgt dus een bewustzijnverruiming, net iets hoger dan het zuivere symbolisch cijferen 'k weet niet of ge bekend bent met Lie-algebra ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() en van wiskunde ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
één van mijn gevallen helden. (samen met Theodore Roszack)
![]() |
![]() |
#198 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
|