Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2008, 17:29   #181
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Om personeelsselecties te doen moet je toch psycholoog zijn dacht ik? (Als je het als zelfstandige doet toch.)
Neen, er bestaan wel opleidingen waardoor je in de sector kan werken.
Zelfs voor zelfstandigen ben ik mij niet bewust dat ze een diploma psychologie nodig hebben. Ik geloof wel dat psychologie in de studie voorkomt.

Nu het zijn en blijven nog altijd 2 dezelfde CV's met als verschil enkel de naam. Dus kan selectie op basis van psychologie ook al uitgesloten worden.
Oud 2 februari 2008, 18:15   #182
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goed stap een in de redenering is gezet, twee dezelfde c.v's maar Jan mag wel komen en Mo niet.
Dan lijkt het me logisch te onderzoeken waarom dit gebeurt, maar daarom roepen' dus dit is racisme' is volksverlakkerij, een hypothese is pas waar na onderzoek, mogelijk komen er volslagen andere beweegredenen uit, zoals niet voldoen aan minimale arbeidsverwachtingen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 10:36   #183
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
't Is niet omdat die patroon dat denkt (vanuit zijn vooroordelen over vreemdelingen en/of over zijn klanten) dat 't ook werkelijkheid is: gepercipiëerd, geanticipeerd of eigen racisme. Alleszins racisme en dus onwettig.
" 't Is niet omdat die patroon dat denkt "daar heb je gelijk in. Maar...

Zeer veel Marokkaanse jongens verlaten school zonder diploma en geraken dus moeilijk aan werk, zijn daardoor mistevreden met alle gevolgen van dien.
Daardoor krijgt de Marokkaanse gemeenschap een slechte naam, en jammer genoeg ook de Marokkanen die zich behoorlijk gedragen. Wat ik, zeker ook persoonlijk, ten zeerste betreur.
Als men dit ernstig probleem wil bestrijden dan moet men naar de oorzaak van het probleem gaan en daar iets aan doen: goede opleiding van allochtonen.

Dit probleem heeft doorgaans niets met racisme te doen, en wordt ook niet opgelost met anti-racismewetten.
Oud 3 februari 2008, 10:47   #184
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Nu het zijn en blijven nog altijd 2 dezelfde CV's met als verschil enkel de naam. Dus kan selectie op basis van psychologie ook al uitgesloten worden.
En wat toont dat nu aan? Niets...

Laat ik mijn eigen vraag nog eens herhalen:
Citaat:
Hebben ze telkens twee identiek dezelfde sollicitaties naar hetzelfde bedrijf gestuurd of niet?
Zoja, hebben ze hun resultaat uitgefilterd op bedrijven die zelf duplicaties eruit halen? (waarom zouden recruteerders immers niet in staat zijn duplicaten te herkennen en te elimineren?) Zonee, dan kunnen ze a priori geen conclusies trekken aangezien de beginsituatie dan niet hetzelfde is.
Wat toont dat "onderzoek" dus aan?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2008, 13:53   #185
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
" 't Is niet omdat die patroon dat denkt "daar heb je gelijk in. Maar...

Zeer veel Marokkaanse jongens verlaten school zonder diploma en geraken dus moeilijk aan werk, zijn daardoor mistevreden met alle gevolgen van dien.
Daardoor krijgt de Marokkaanse gemeenschap een slechte naam, en jammer genoeg ook de Marokkanen die zich behoorlijk gedragen. Wat ik, zeker ook persoonlijk, ten zeerste betreur.
Als men dit ernstig probleem wil bestrijden dan moet men naar de oorzaak van het probleem gaan en daar iets aan doen: goede opleiding van allochtonen.

Dit probleem heeft doorgaans niets met racisme te doen, en wordt ook niet opgelost met anti-racismewetten.
de discriminatie treft ook allochtonen die wel een opleiding met succes hebben afgerond. ook zij worden minder vaak uitgenodigd voor sollicitatiegesprekken (zoals blijkt uit de studies die hier reeds vermeld zijn). ze moeten langer solliciteren, blijven soms werkloos of nemen vaak een job aan onder hun mogelijkheden. wat voor de maatschappij een brain loss is trouwens.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be