Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2008, 14:06   #181
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Jammer genoeg heb jij nu eens geen "piep" te zeggen over MIJN identiteitskaart. Ik rustig wonen in Europa? Als ik dat wilde ja, maar je weet niet hoe belangrijk Europa én de duizenden Koerden in Europa zijn voor onze strijd, dus ga nou niet klappen over zaken waar je geen weet van hebt spook. Je vraagt je af wat wij (pkk-koerden) hier uitvoeren? ALs je een klein beetje nadenkt kom je dr wel hoor. Probeer het tenminste.
En nogmaals, ik ben echt niet normaal fier op mijn allochtoon zijn!

Ten slotte, wees realistisch met je anti-vreemdelingen gedachte. Wij allochtonen zijn NIET weg te krijgen uit België, dus verdoe je tijd niet om hierover te fantaseren..
U geeft hier openlijk toe tot de PKK te behoren, of versta ik dat verkeerd mischien ? Die mensen worden door de E.U. als een terroristische organisatie beschouwd, en zijn dus verboden ?!! Wel zéér amateuristisch en onvoorzichtig van u om zomaar toe te geven dat u er bij bent ?!
En nu we daar toch over bezig zijn, wat denkt u van de beschuldigingen als dat de PKK zich zou financieren door onderandere grootscheepse drughandel, en mensen-handel ? Zo u toegeeft u met zulke ondernemingen bezig te houden, kunt u zeker wel begrijpen dat ik uw aanwezigheid in Europa niet op prijs stel ? Zekere Koerden, die geracketeerd worden door de PKK, in Europese landen, dragen die organisatie evenmin in het hart naar het schijnt...Uw gedacht daarover, beste verrijkende allochtoonse medemens ?

Laatst gewijzigd door forumspook : 21 maart 2008 om 14:13.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 14:17   #182
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Laya;3314041]Er zijn er veel, wees gerust. Hoe zou je zelf zijn, hier betaal je 25 jaar lang €800/maand om een klein huis af te betalen, ginder bouw je er een voor €150 in de maand. Het duurt enkele jaren eer het er staat maar het zal er staan, zonder architecten en allerhande vergunningen.

Je hebt blijkbaar geen ervaring, ik ben al sinds mijn 19de zelfstandig in verschillende sectoren. Elke zelfstandige dient in het bezit te zijn van een diploma bedrijfsbeheer. Voor de geregistreerde beroepen (bouw, garagehouder, bakker, kok,...) moet je ook nog een specifiek diploma hebben om in orde te zijn voor de 'vestigingswet'.
[B]Hoe allochtonen die geen woord Nederlands of Frans spreken aan dat bedrijfbeheer raken is voor mij een raadsel.[/[/b]QUOTE] Voor mij is dat géén raadsel: "positieve" discriminatie...
Oud 21 maart 2008, 14:26   #183
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
U geeft hier openlijk toe tot de PKK te behoren, of versta ik dat verkeerd mischien ? Die mensen worden door de E.U. als een terroristische organisatie beschouwd, en zijn dus verboden ?!! Wel zéér amateuristisch en onvoorzichtig van u om zomaar toe te geven dat u er bij bent ?!
En nu we daar toch over bezig zijn, wat denkt u van de beschuldigingen als dat de PKK zich zou financieren door onderandere grootscheepse drughandel, en mensen-handel ? Zo u toegeeft u met zulke ondernemingen bezig te houden, kunt u zeker wel begrijpen dat ik uw aanwezigheid in Europa niet op prijs stel ? Zekere Koerden, die geracketeerd worden door de PKK, in Europese landen, dragen die organisatie evenmin in het hart naar het schijnt...Uw gedacht daarover, beste verrijkende allochtoonse medemens ?
Ik ben een pkk Koerd, dat heb je goed gemerkt. Heb je der lang over moeten nadenken? Ik ben niet laf om dat te verbergen. Ze worden mss wel als terroristen beschouwd, maar ze worden NOOIT zo benoemd in de Nederlandse/Vlaamse media, althans ben ik het nooit tegengekomen. Maar enfin, dat doet er niet toe. Iedereen die wat hersenen heeft en iets meer weet van de Koerdische kwestie, gaat al vlug merken dat het een partij is die opkomt voor de rechten van de miljoenen Koerden die wonen in Turkije.

En over dat laatste, je zegt het zelf, het zijn beschuldigingen...
Trouwens, denk je dat het mij maar danook iets kan schelen of jij mij hier al dan niet graag hebt. Blijven zal ik toch, je kan het maar beter aanvaarden niet zo verrijkende autochtoon.
Nog iets, het is niet allochtoonse maar allochtone.

Ik begin me ook af te vragen hoe oud je bent, want met elke post die ik van je lees

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 14:39   #184
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koerd Bekijk bericht
Ik ben een pkk Koerd, dat heb je goed gemerkt. Heb je der lang over moeten nadenken? Ik ben niet laf om dat te verbergen. Ze worden mss wel als terroristen beschouwd, maar ze worden NOOIT zo benoemd in de Nederlandse/Vlaamse media, althans ben ik het nooit tegengekomen. Maar enfin, dat doet er niet toe. Iedereen die wat hersenen heeft en iets meer weet van de Koerdische kwestie, gaat al vlug merken dat het een partij is die opkomt voor de rechten van de miljoenen Koerden die wonen in Turkije.

En over dat laatste, je zegt het zelf, het zijn beschuldigingen...
Trouwens, denk je dat het mij maar danook iets kan schelen of jij mij hier al dan niet graag hebt. Blijven zal ik toch, je kan het maar beter aanvaarden niet zo verrijkende autochtoon.
Nog iets, het is niet allochtoonse maar allochtone.

Ik begin me ook af te vragen hoe oud je bent, want met elke post die ik van je lees
U hebt niet geantwoord op mijn vragen over de financiering van uw groepering ? En ik vraag me nog steeds af wat de PKK HIER doet ? Als die in Turkije vechten voor hun vrijheid:
Hier last verkopen:
Oud 21 maart 2008, 14:58   #185
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Als je zou nadenken zei ik, zou je weten wat de pkk hier doet. En daar blijf ik bij. Als je het niet weet, dan ga ik verder ook niet met jou praten over de Pkk hier in Europa of Turkije. Ik wil een bepaalde niveau in een discussie, daarmee.

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 17:06   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
in het begin hebben ze wellicht geholpen om onze sociale zekerheid op te bouwen..maar vroeger, wat hield die sociale zekerheid in?
nog niet veel.
nu is er veel sociale zekerheid (zelfs teveel sociale zekerheid, volgens mij)

cijfers zijn niet makkelijk te vinden.
ze gaan zulke cijfers toch niet bekendmaken, want dan is het pro vlaams belang.
Nu betalen ze nog altijd mee.

Jij meent dat de "echte" cijfers niet bekend gemaakt worden (alhoewel niemand twijfelt aan de cijfers van NIS en RVA) waarop baseer jij dan je stelling?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2008, 17:09   #187
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Doen zoals in Zwitserland: Er is een informaticus nodig ? Eerst zoeken of er geen van "eigen volk" achter zo een job zoekt. Nee ? Niemand ? OK, dan mogen we een vreemdeling aannemen. Evengoed betaald als een autochtoon natuurlijk !
Dan ga je toch terug vreemdelingen naar hier lokken.
Die kapitalisten toch.
Oud 21 maart 2008, 17:27   #188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Er zijn er veel, wees gerust. Hoe zou je zelf zijn, hier betaal je 25 jaar lang €800/maand om een klein huis af te betalen, ginder bouw je er een voor €150 in de maand. Het duurt enkele jaren eer het er staat maar het zal er staan, zonder architecten en allerhande vergunningen.
Veel, hoeveel is dat?
Waarom zouden ze hier geen huis kopen? Doorgaans betaal je minder af dan je voor eenzelfde huis huur betaalt.
800€ voor een klein huis afbetalen is toch een beetje overdreven.
Ik denk dat 150€ dat dan ook wel zal zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Je hebt blijkbaar geen ervaring, ik ben al sinds mijn 19de zelfstandig in verschillende sectoren. Elke zelfstandige dient in het bezit te zijn van een diploma bedrijfsbeheer. Voor de geregistreerde beroepen (bouw, garagehouder, bakker, kok,...) moet je ook nog een specifiek diploma hebben om in orde te zijn voor de 'vestigingswet'.
Hoe allochtonen die geen woord Nederlands of Frans spreken aan dat bedrijfbeheer raken is voor mij een raadsel.
Ik ken geen enkele zelfstandige allochtoon die niet ten minste 1 van de landstalen kent.
En waarom zouden zij niet aan hun bewijs voor bedrijfsbeheer geraken?
Oud 21 maart 2008, 23:53   #189
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan ga je toch terug vreemdelingen naar hier lokken.Die kapitalisten toch.
Een paar NUTTIGE vreemdelingen mogen er gerust zijn. Ik zeg toch niet om er geen één te aanvaarden. Maar enkel degenen die we zelf doen komen, en als hun job afgelopen is mogen die terug vertrekken. Geen gezinshereniging, of jaren dop enz enz. Na het aflopen van hun arbeidscontract een deftige "afscheidspremie" voor bewezen diensten, en Bye Bye...
Oud 22 maart 2008, 08:39   #190
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Allochtonen zouden helemaal geen Belgische identiteitskaarten krijgen van mij. Als u er één bezit, is dat omdat België "geregeerd" word door een bende beroepsmisdadigers. U hebt écht geen enkele reden om ergens "ongelooflijk fier " over te zijn, geloof me...
Notabene: ik heb het grootste respekt voor de vrijheidsstrijders die met de wapens in de hand vechten voor een onafhankelijk Koerdistan. Voor de anderen, die "ongelofelijk fier "zijn rustig in Europa te wonen, liggen de zaken een beetje anders...Ik vraag me af wat die hier uitvoeren ?
Citaat:
Enerzijds heb je het grootste respect voor vrijheidstrijders die met wapens in de hand strijden, anderzijds haal je aan de ze een terrosistische organistie zouden zijn.
Weet je nog wat je wil?
Oud 22 maart 2008, 23:57   #191
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Enerzijds heb je het grootste respect voor vrijheidstrijders die met wapens in de hand strijden, anderzijds haal je aan de ze een terrosistische organistie zouden zijn.
Weet je nog wat je wil?
Vrijheidsstrijders die met wapens in de hand tegen een leger vechten voor hun land, en terroristen die hun strijd financieren met racket, drug- en mensenhandel zijn twee verschillende dingen...
Oud 24 maart 2008, 12:01   #192
Fabke
Partijlid

Standaard

Citaat:
Vrijheidsstrijders die met wapens in de hand tegen een leger vechten voor hun land, en terroristen die hun strijd financieren met racket, drug- en mensenhandel zijn twee verschillende dingen...
en hoe zie je dan de hamas? als terroristen of vrijheidstrijders?
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 13:42   #193
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
en hoe zie je dan de hamas? als terroristen of vrijheidstrijders?
Zolang ze vechten tegen Israëlische militairen zijn het vrijheidsstrijders, als ze burgers opblazen terroristen.
Oud 24 maart 2008, 13:50   #194
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang ze vechten tegen Israëlische militairen zijn het vrijheidsstrijders, als ze burgers opblazen terroristen.
En als er nu per ongeluk een burger doodgaat. Telt dat dan nog?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 20:17   #195
Fabke
Partijlid

Standaard

Citaat:

de Hamas zijn terroristen.

m'n pa verteld me juist dat Fortis is nl. hun spaarvarkens (varken waar dat de kinderen geld sparen) niet meer uitdelen omwille van de Islam (varken is beledigend), en zo wordt Europa meer en meer een land met Islam wetten/regels. Schandalig !!
Oud 24 maart 2008, 20:29   #196
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

En Israëli's die burgers doden? Collateral dammage?
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 20:47   #197
Fabke
Partijlid

Standaard

dat is zelfverdediging..hoe zou jij reageren moesten er in jouw land elke dag raketaanvalllen plaatsvinden?

moest de Hamas stoppen met die raketaanvallen, dan zou Israël wellicht dan ook stoppen met die tegenaanvallen.

Israël denkt dat het met die tegenaanvallen, dat de Hamas zou stoppen met die raketaanvallen..maar dan doet de Hames een tegenaanval (als vergelding voor de doden) en Israël doet hetzelfde...zo is het een begin zonder einde.

Laatst gewijzigd door Fabke : 24 maart 2008 om 20:48.
Oud 24 maart 2008, 21:02   #198
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is zelfverdediging..hoe zou jij reageren moesten er in jouw land elke dag raketaanvalllen plaatsvinden?

moest de Hamas stoppen met die raketaanvallen, dan zou Israël wellicht dan ook stoppen met die tegenaanvallen.

Israël denkt dat het met die tegenaanvallen, dat de Hamas zou stoppen met die raketaanvallen..maar dan doet de Hames een tegenaanval (als vergelding voor de doden) en Israël doet hetzelfde...zo is het een begin zonder einde.
Als Israëli's burgers doden is het zelfverdediging. Als Palestijnen burgers doden zijn het terroristen.

Weer ééntje ontmaskerd.
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2008, 22:56   #199
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
En Israëli's die burgers doden? Collateral dammage?
Ik heb nooit gezegd dat ik het goed vind als Israëli's burgers doden. Als die burgers nu met zware stenen naar hen smijten, of beter, op hun schieten, liggen de zaken anders natuurlijk, dan is het zelfverdediging. En zeg nu niet dat een steen minder erg is dan een kogel, want dat betekent dan gewoon dat u nog nooit een baksteen op uw kop gekregen hebt...Dat doet héél veel pijn , hoor ! Men kan er zelfs van sterven...
En wat burgers betreft, die zich met een bommengordel komen opblazen in tram's, bussen en restaurants, in het midden van de stad, die keur ik natuurlijk ook niet goed. Die moeten volgens mij ook niet meer als "burgers" beschouwd worden...
Oud 25 maart 2008, 16:44   #200
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Als Israëli's burgers doden is het zelfverdediging. Als Palestijnen burgers doden zijn het terroristen.

Weer ééntje ontmaskerd.
Het is inderdaad zo dat de Israelische strijdkrachten doorgaans enkel onrechtstreeks burgers doden, omdat Palestijnse terroristen zich achter die burgers verschuilen. Palestijnse terroristen daarentegen proberen doelbewust opzettelijk zoveel mogelijk burgers te vermoorden. Dat is wel degelijk een verschil. Alleen zijn sommige mensen te racistisch om dit te willen inzien.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be