Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2008, 23:00   #181
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als het dat toen kan, waarom nu niet?
Tiens, dacht dat ik de redenen al had opgesomd?
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2008, 23:02   #182
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over 'totale vrije markt' en over 'ideale concurrentie'. Ik spreek over rechten en het gebruik van die rechten. Niet meer dan dat. Ideale concurrentie ga je mij nimmer zien gebruiken, tenzij om te zeggen dat ik dat nimmer gebruik. (Zoals nu.)

Firma's zijn niet de enige economische factoren in een samenleving. Prent dat eens in uw hoofd.
how how, leg dat eens uit dan. Waarom geen concurrentie, of ideale concurrentie? Het moet toch functioneren volgens het marktprincipe, volgens u toch? Is dat niet inherent verbonden met concurrentie?

Wat zijn dan nog andere economische factoren? "vrije giften" van "particulieren" ofzo? (voor het goede begrip, een éenmanszaak reken ik ook tot firma's);
Oud 8 maart 2008, 23:02   #183
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
?
ben ik de pineut?
yep.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 00:58   #184
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

maatschappelijke discussies in K&K...
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 10:38   #185
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze moeten verhuizen of ze hebben dus pech. Ga dat verhaaltje maar eens verkopen in de Ardense dorpjes, in afgelegen Westvlaamse boerengaten, etc
Neen, ze moeten anderen mensen met de loop van een geweer dwingen voor hen te betalen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2008, 10:38   #186
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
?
Industrieel en gemotoriseerd verwijst naar de auto (personenvervoer) en vrachtwagen (goederenvervoer). Wat is de relevantie van daar bedrijven bij te betrekken? Als ik in een gebied woon waar een asfalten weg aanleggen en onderhouden geen winst opbrengt, maar wel met mijn auto of vrachtwagen naar mijn huis of werkplaats wil rijden, ben ik de pineut?
Als heel veel mensen (zoals die bedrijven met hun vrachtwagens enzo.) er belang bij hebben dat er wegen zijn, dan zullen er wel wegen komen, hé.

Of euh, is dat een idiote gedachte?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 9 maart 2008, 10:39   #187
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tiens, dacht dat ik de redenen al had opgesomd?
'De situatie is anders' is geen reden, hé. Enfin, als er toen op vrijwillig initiatief wegen komen, waarom nu niet? 't is niet dat wij andere mensen zijn,hé.
Oud 9 maart 2008, 10:40   #188
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
how how, leg dat eens uit dan. Waarom geen concurrentie, of ideale concurrentie? Het moet toch functioneren volgens het marktprincipe, volgens u toch? Is dat niet inherent verbonden met concurrentie?
Wel concurrentie, geen 'ideale' concurrentie. Dat laatste is iets uit de boekjes.

Het 'marktprincipe' telt voor mij minder dan het 'vrijwilligheidsprincipe'. Als gij nen weg wilt, zorg dan dat je genoeg mensen mobiliseert om die weg te maken en te onderhouden.

Citaat:
Wat zijn dan nog andere economische factoren? "vrije giften" van "particulieren" ofzo? (voor het goede begrip, een éenmanszaak reken ik ook tot firma's);
Onder andere.
Oud 9 maart 2008, 12:25   #189
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Als heel veel mensen (zoals die bedrijven met hun vrachtwagens enzo.) er belang bij hebben dat er wegen zijn, dan zullen er wel wegen komen, hé.

Of euh, is dat een idiote gedachte?
mss niet idioot, wel kinderlijk naïef.
Kom eens tot concrete situaties man, stel dat ge de wegen privatiseert, hoe gaan de uithoeken van het land dan reageren? Daar liggen nu al wegen, maar wie gaat die verder onderhouden? wat gebeurt er met de mensen die daar wonen? Wie gaat nieuwe wegen aanleggen?
"er moeten maar genoeg mensen wonen" of anders hebben ze pech, daar komt uw antwoord op neer en idd, dat is idioot. Of wacht, dat is libertarisch.
Oud 9 maart 2008, 15:31   #190
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mss niet idioot, wel kinderlijk naïef.
Goh, misschien moet je eens wat meer geschiedenis leren?
Bekijk anders: http://users.ugent.be/~frvandun/Text...keGoederen.pdf

Citaat:
Kom eens tot concrete situaties man, stel dat ge de wegen privatiseert, hoe gaan de uithoeken van het land dan reageren? Daar liggen nu al wegen, maar wie gaat die verder onderhouden? wat gebeurt er met de mensen die daar wonen? Wie gaat nieuwe wegen aanleggen?
Geen idee. Dat zien ze daar toch zelf? In 'de uithoeken' van België wonen btw wel mensen genoeg, me dunkt. Ik zie niet in waarom anderen voor hun wegen moetne betalen?

Citaat:
"er moeten maar genoeg mensen wonen" of anders hebben ze pech, daar komt uw antwoord op neer en idd, dat is idioot. Of wacht, dat is libertarisch.
Wat is daar 'idioot' aan? Dat lijkt me de realiteit te zijn, in zo'n samenleving. (Ze kunnen ook altijd vragen aan anderen om vrijwillig bijdragen te storten of iets dergelijks. Of ene bepaald bedrijf kan het daar allemaal professioneel regelen, waar ze dan voor betalen, etc. )

Is het zo lastig voor je? De gedachte dat mensen verantwoordelijkheid opnemen voor hun daden?

Wat was dat van 'profitariaat goedpraten'? Hier heb je zo'n voorbeeld.
Oud 10 maart 2008, 00:22   #191
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
niks te "slogan" man, het is gewoon realiteit. De staat organiseert de gemeenschap, zijnde een volk, een verzameling van volkeren, een deel van een volk, etc. De staat kan dat op verschillende manieren doen, economisch gezien gaande van een individualistische over een herverdelende tot een communistische staat. Wat gij hier niet aan snapt laat ik aan u over, maar duidelijk is dat libertariërs een gigantisch probleem hebben met het begrip "staat".
Je wil dus gewoon zeggen dat de staat 'n fors uit de kluiten gewassen maffia-bende is; dat lijkt me wel te kloppen, ja.
Oud 10 maart 2008, 00:24   #192
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Niemand heeft overigens het recht om in the middle of nowhere te gaan wonen.
Oud 10 maart 2008, 18:25   #193
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?
Industrieel en gemotoriseerd verwijst naar de auto (personenvervoer) en vrachtwagen (goederenvervoer). Wat is de relevantie van daar bedrijven bij te betrekken? Als ik in een gebied woon waar een asfalten weg aanleggen en onderhouden geen winst opbrengt, maar wel met mijn auto of vrachtwagen naar mijn huis of werkplaats wil rijden, ben ik de pineut?
Minder wegen, minder auto's, minder globalisering, minder gejaagdheid, meer ongerepte natuur vind jij toch goed?

Laatst gewijzigd door Stratcat : 10 maart 2008 om 18:26.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:29   #194
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee. Dat zien ze daar toch zelf? In 'de uithoeken' van België wonen btw wel mensen genoeg, me dunkt. Ik zie niet in waarom anderen voor hun wegen moetne betalen?
Een kennis van mij, die boerenzoon is en kilometers ver van de bebouwde kom woont, zal het u graag horen zeggen.

Er wordt maar weer eens aangetoond dat uw ideologie geen rekening houdt met uitzonderingen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 18:30   #195
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het gaat altijd maar om een deel van je geld. Of zo zou het m.i. toch moeten zijn.
Goh, wat edelmoedig van de dieven!
Hoe kan ik hen bedanken?
Oud 10 maart 2008, 21:29   #196
Linkse Vogel
Parlementslid

Linkse Vogel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Linkse Vogel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik wil deze aan niemand onthouden:

http://nl.youtube.com/watch?v=EByzptsHeGg

Kijk en leer.
In een echte anarchie is er zelfs niet eens geld.
Oud 10 maart 2008, 21:33   #197
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Een kennis van mij, die boerenzoon is en kilometers ver van de bebouwde kom woont, zal het u graag horen zeggen.

Er wordt maar weer eens aangetoond dat uw ideologie geen rekening houdt met uitzonderingen.
Goh, 'uitzonderingen'...
Wat bedoel je daarmee?
Dat hij wél mag genieten van een rustigere omgeving en van de rustieke situatie van een dorp?

Maar dat ik niet zie waarom iemand anders voor zijn weg moét betalen?

(Enfin, waarom zou daar een verharde weg moéten liggen?)
Oud 10 maart 2008, 21:34   #198
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkse Vogel Bekijk bericht
In een echte anarchie is er zelfs niet eens geld.
De echte anarchie, zoals jij hem proclameert, is niet compatibel met de aard van de mens.

Jouw anarchie is een levensstijl, geen filosofie. Het verschil zit hem in het feit dat in jouw anarchie iedereen mee moet werken (wat ga je doen met dissidenten? Neerkloppen? Inconsequent, dan...), daar waar er in een filosofie er enkel een voldoende meerderheid moet zijn.
Oud 10 maart 2008, 22:56   #199
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goh, 'uitzonderingen'...
Wat bedoel je daarmee?
Dat hij wél mag genieten van een rustigere omgeving en van de rustieke situatie van een dorp?

Maar dat ik niet zie waarom iemand anders voor zijn weg moét betalen?

(Enfin, waarom zou daar een verharde weg moéten liggen?)
Omdat hij en andere boeren die weg misschien wel eens zouden kunnen nodig hebben, met hun zwaar landbouwmateriaal? Nog iets, die man gaat het ook niet prettig vinden dat hij met petroleumlampen of een waterpomp moet gaan werken omdat uw zogezegde "gemeenschap" niet voor zijn electriciteits- of waterleidingen wil betalen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2008, 23:03   #200
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Omdat hij en andere boeren die weg misschien wel eens zouden kunnen nodig hebben, met hun zwaar landbouwmateriaal?
Ik hou hen toch niet tegen om zelf een weg aan te leggen, verdorie? Wat is dat nu?

Het is toch niet omdat je iets 'nodig' hebt, dat je daarom een geweer mag nemen en anderen dwingen te betalen voor uwe weg?

Een derde alternatief is om in een bepaalde streek, met een heleboel samen te werken om beurtelings te betalen voor 'elkaars' wegen - niets houdt zo'n vrije, spontane initiatieven tegen.

Citaat:
Nog iets, die man gaat het ook niet prettig vinden dat hij met petroleumlampen of een waterpomp moet gaan werken omdat uw zogezegde "gemeenschap" niet voor zijn electriciteits- of waterleidingen wil betalen.
Als het voor hem allemaal te veel is, dan stel ik voor dat hij verhuisd - of de legio andere opties die er zijn in een vrije samenleving om uw welvaart na te streven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be