![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Anderzijds: als ik in een huwelijk steeds op een dichte deur zou stuiten, dan stop ik vanzelf wel met op die deur te bonken, en verklaar mezelf daarna onafhankelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Parlementslid
|
![]() Zou een miljard eurootjes niet door het sleutelgat geperst kunnen worden? Je weet dat als je de deur op een kier zet en degene die aanklopt groter en sterker is dan degene die zich binnen zit te verschansen, dat je er donder op kunt zeggen dat de verschanste het verliezen gaat. Als je het mij vraagt, dan zitten de Walen hartstikke lekker daarbinnen bij het warme vuurtje en staan de Vlamingen gezellig buiten voor de deur in de kou tegen de deur te mopperen. Ze voelen zich waarschijnlijk zo onmachtig dat ze zich het hemd van het lijf schreeuwen en vloeken.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Minister-President
|
![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 30 april 2008 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze Vlaming ziet hereniging helemaal zitten. Liever gisteren dan vandaag.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Parlementslid
|
![]() Om het eerlijk te houden vind ik, dat na 178 jaar dominatie van het frans er nu eerst 178 jaar dominantie in heel belgië van het nederlands moet komen. Door geheel het Belgische Emperium mogen wetten alleen nog maar in het nederlands worden opgesteld! Mee eens?
En dan bedoel ik ook in alle koloniën van België. Of zijn er die niet meer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Europees Commissaris
|
![]() Diegenen die "dat niet zo erg vonden" was een vrij kleine minderheid van burgerij en adel die het financiëel zeer goed had en bijgevolg de nefaste gevolgen van de afscheiding niet voelde. Buiten de taalkwestie was er de economische verpaupering waarvan het grootste deel van de bevolking het slachtoffer was. De term "Arm Vlaanderen" is niet uit de lucht gevallen, verschillende decennia lang is hij van toepassing geweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 3 juni 2008 om 09:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Inderdaad, ik ga hier volledig mee akkoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ook bij een fusie Vlaanderen+Nederland zal intellectuele en culturele veelvoud blijven bestaan; deze laat zich tenslotte niet van bovenaf sturen. De voornaamste reden voor een fusie zou volgens mij opheffing zijn van de politieke, economische en sociale versnippering van het Nederlandse taalgebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus duidelijk een gezicht naar buiten toe en van binnen een rijkdom aan verscheidenheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#195 |
Parlementslid
|
![]() De voornaamste reden voor een fusie moet zijn: dat beide landen hun voordeel van zo'n fusie kunnen doen voor hun volkeren, want het welzijn van de inwoners moet het belangrijkste aspect zijn voor deze fusie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Heb mij daar wel over verbaasd, kon mij dat als Gentenaar uit 120 jaar na de scheiding niet voorstelen.. ![]()
![]() |
![]() |
#197 |
Burger
|
![]() Rijke Vlamingen die op dat moment de 'chique' Franse taal spraken. Dezelfde die tegenwoordig Kraainem of Vilvoorde op stelten zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je mag het aantal Franstaligen niet overschatten en het is niet omdat ze Franstalig waren dat iedere Francophoon het erg had gevonden om weer tot een Nederlandstalig land te behoren en die taal ook weer aan te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Burger
|
![]() Maar dat is wel de reden voor de splitsing: ze mochten geen Frans spreken in het Verenigd Koninkrijk (of hoe het ook noemde)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Bron?