![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die verwachtingen waar je het over hebt beste groentje, die wijzigen met de jaren. Als er kinderen bij te pas komen dan is de redenering vrij eenvoudig: wie neemt de meeste of zelfs geen verantwoordelijkheid op voor de kinderen. Zolang je enkel met z'n tweetjes bent is een relatie vlugger afgebroken dan opgebouwd. Wat bedoel je eigenlijk met "binnen een wettelijk kader" ? Vreemdgaan is niet strafbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het huwelijk is een systeem. Ingevoerd voor een reden, en die reden ligt echt niet in het elkaar graag zien.
![]() |
#183 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En tuurlijk moet je zoiets niet weigeren; Er staat nergens dat mijn partner geen andere relaties met iemand mag hebben. Er staat dat ik in zekere mate exclusiviteit wens voor onze relatie. Dat betekent dat hij er liefst niet met een andere vrouw identiek dezelfde relatie en omgangsvormen op moet nahouden. Ik heb geen zin om vrouw nummer 17 te zijn die vandaag aan de beurt komt. Mag het? Dat heeft géén zier te maken met etentjes met collega's of dergelijke. ![]() Citaat:
Citaat:
Jouw "een relatie behoeft niet exclusief te zijn, mijn vrouw mag ergo met nog honderd andere mannen er net dezelfde relatie op na et houden als degene die ze met mij heeft" is zo goed als polygamie.
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"een relatie behoeft niet exclusief te zijn, mijn vrouw mag ergo met nog honderd andere mannen er net dezelfde relatie op na et houden als degene die ze met mij heeft" is dus polygamie. Allez, als zijn vrouw het dan ook nog doet. En we een echtelijke verbintenis als een onderdeel van de relatie beschouwen, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door netslet : 17 april 2008 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je eerst de vraag hoe je zou reageren moest je vriendin er een tweede (of derde) vriend op nahouden. En jij moet wachten tot ze klaar is met je concurrent. Laatst gewijzigd door Rudy : 17 april 2008 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door netslet : 17 april 2008 om 18:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het binnen een iets breder kader. Maar dat weiger je blijkbaar te willen begrijpen. Ooit van liefde gehoord ? Daar heb je geen papier voor nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat dat etentje betreft, wat zou je ervan vinden indien je partner minstens wekelijks exclusief met een vrouwelijke collega zou gaan dineren, tijdens het werk weliswaar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist, maar met kinderen in huis denk je misschien toch iets langer na. Afbreken en uiteen gaan kan een bom geld kosten, en wat ik merk is eerder opteren voor elk een afzonderlijk leven onder hetzelfde dak, zelfs met de kinderen. iedereen gelukkig, en elk doet ondertussen een duit in het zakje.
Laatst gewijzigd door Rudy : 17 april 2008 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is behalve de wettelijke context het verschil tussen polygamie en vreemdgaan ? Dat bij polygamie alle bedrogenen elkaar kennen en bij vreemdgaan niet (meestal denk ik) ? Of is er bij polygamie geen sprake van bedrog ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil helemaal niet dat mijn man potentiele exclusief aandacht heeft voor mij. Alsjeblieft niet zelfs, dat lijkt me geen leven. ![]() ![]() ![]() Edit: misschien wijst die exclusiviteit wel meer op het gevoel dat hij bij mij heeft en ik bij hem heb dan iets anders. Dat gevoel moet exclusief zijn. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 17 april 2008 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
In het ene geval gaat het om een echtelijke verbintenis tussen man en vrouw en de toeweiding aan mekaar. Een verbintenis tussen een paar. Wanneer er vreemdgegaan wordt, wordt die verbintenis (dat 'contract' tegenwoordig) eenzijdig verbroken. Bij polygamie gaan jullie de verbintenis aan om heu ... polygaam te zijn zeker? ![]() Enfin, dat is hoe ik 't zie.
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Er moet dringend een goed en sterk gezinsbeleid opgericht worden! Als beide ouders gaan werken en met kinderen erbij is niet vol te houden! Een moeder zou terug thuis moeten blijven en een opvoedersloon ontvangen! Dit helpt de kinderen en kinderen krijgen terug besef van mormen en waarden, een warme thuisopvoeding,ze blijven ver verwijderd van drugs,vrije sex etc.
Normen en waarden beginnen thuis, in een gezin met vader moeder en kinderen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() Zijn er door het hoge aantal scheidingen ook niet nieuwe psychische stoornissen en/of ziekten ontstaan?
Ik denk nu bijv. aan het PAS syndroom of ouderverstoting. De stijging van scheidingen lijkt me over het algemeen toch geen positieve of gezonde evolutie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch eerst definiêren wat je juist verstaat onder liefde. Hoort passie daar ook bij of beperk je je tot louter graag zien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen onze kinderen geboren werden, is mijn man enkele jaren thuis gebleven voor de kinderen. Hij was blij terug te gaan werken, vooral voor het sociaal contact. Nu werken we allebei 4/5. Wij vinden dit ideaal om te combineren met kinderen. Waarom zouden buitenshuis werkende ouders geen normbesef kunnen meegeven aan de kinderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vrouwen met een gelijkaardige sociale positie tgo hem dan dat jij die hebt, dus. Ik denk dat geen enkele relatie ooit hetzelfde kan zijn. Het gaat om iemand die anders is dan jij, die anders reageert, anders denkt, anders voelt,... hoe kan die relatie dan ooit hetzelfde zijn? Dus ik zou die "meestal" uit je uitspraak weglaten. Maar dat impliceert ook meteen dat je partner nooit dezelfde relatie kan hebben met jou dan hij met andere vrouwen heeft. Zelfs al zou hij er mee naar bed gaan en ermee gaan eten in een kasteel. Citaat:
Hij zou kunnen kiezen die dingen dan niet meer te doen, of niet meer met die persoon om te gaan, maar persoonlijk lijkt me dat wél iemand in een kooitje steken. Ik snap niet hoe iemand liefhebben kan betekenen dat je vraagt om dingen die hij ontzettend leuk vindt niet meer te doen, of personen die hij doodgraag ziet, niet meer te zien. Ik zie ook niet waarom iemand liefhebben pas liefhebben zou zijn als je personen die je graag ziet of dingen die je graag doet "opgeeft". "Ik hou van je, dus ik ga voor de rest mezelf alle andere liefde ontzeggen". Zo werkt dat toch niet? Citaat:
Maar dat hij dat even graag met een ander doet, wat zou daar het probleem mee zijn? "Je mag met andere vrouwen gaan eten, maar je mag dat vooral niet te leuk vinden". In 't begin is alles natuurlijk heel erg leuk met je partner, maar ik ben allesbehalve perfect (en ik vermoed jij ook), dus is het niet meer dan logisch dat mijn partner sommige dingen liever met een ander doet dan met mij. Ik ben gewoon niet op alle fronten even leuk. En 'liever' is ook al zo relatief, omdat dingen die anders zijn (en alle relaties zijn anders) zich niet makkelijk laten rangschikken. En 't leven lijkt me ook geen rangschikking te zijn. Citaat:
![]() Maar serieus. Ik zou er zelf problemen mee hebben om zoiets te doen (zelf iemand anders zo kort nadien meenemen naar dezelfde plaats) omdat ik de herinnering daaraan nog even zou willen laten rusten zonder er meteen iets nieuws aan te hangen, en ik zou er een beetje van staan kijken mocht mijn partner dat niet zo aanvoelen en zoiets dus wél doen. Ga dan naar een ander kasteel, zou ik denken, of wacht daar nog efkes mee. Maar als het nu zo leuk was in dat kasteel, waarom zou hij er dan niet met een ander mogen gaan? Dat heeft toch niks met exclusiviteit te maken? Je kan geen twee keer hetzelfde meemaken, ook al is het op dezelfde plaats. Je partner heeft je meegenomen naar een kasteel, heeft zich er ontzettend met je geamuseerd, heeft zich gelukkig gevoeld, heeft je graag gezien, heeft liefde ervaren, heeft een pracht van een herinnering,... Wat wil je nog méér, denk ik dan? Hoeveel méér verwacht je van een partner opdat jij je nog goed voelt? 't is ontzettend speciaal om bemind te worden door iemand, een wonder eigenlijk. Dat lijkt me toch meer dan voldoende? Ik zou er vanzelfsprekend wél problemen mee hebben mocht ik zo de 36e-in-een-rij zijn die hij meeneemt naar dat kasteel om een beetje romantisch te gaan doen. Dan zou ik een beetje het gevoel hebben op goedkope wijze 'binnengedraaid' te worden. Maar het gesprek dat we hier hebben gaat over oprechte liefdesgevoelens, neem ik aan, niet over cheap stuff. Citaat:
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk ook niet dat er een soort perfecte compatibiliteit bestaat tussen een man en een vrouw. Is het te ver gegrepen als ik meen dat je best iets samen doet, wat ook, de meest dagdagelijkse bezigheden, bij iemand waar je je het liefst goed bij voelt. Niemand voldoet aan al je verwachtingen. Ik begrijp wel dat jaloezie een niet te onderschatten factor is.
|
![]() |
![]() |