Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2008, 09:26   #181
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy Bekijk bericht
Waarmee had hij dan dan misschien verdiend?
Daar moet ik u dan in bij treden, ik weet het ook niet.

Ziet u, dat blijft een open schuldvraag.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2008, 09:58   #182
luc broes

Standaard

Citaat:
Wen er maar aan, m'n beste: het is afgelopen met dit soort "ruzies". Wat jij een mep noemt wordt voortaan bediend met het volle tarief.

Rechters die de verminking van een "eerzame medemens" nog durven aflappen met drie maanden voorwaardelijk, zullen het benauwd krijgen.
Was het maar waar!
Er is geen plaats in de gevangenissen, er zijn zelfs geen enkelbanden.
Oud 26 april 2008, 10:05   #183
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wen er maar aan, m'n beste: het is afgelopen met dit soort "ruzies". Wat jij een mep noemt wordt voortaan bediend met het volle tarief.

Rechters die de verminking van een "eerzame medemens" nog durven aflappen met drie maanden voorwaardelijk, zullen het benauwd krijgen. Misschien moeten ze eens een bezoek brengen aan het Brugse Groeningemuseum.

Vreemd trouwens dat je op deze post blijkbaar geen reply hebt: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=161
Geloof er maar niet in.
Binnen de paar weken heb je net het tegenovergestelde alweer. Zeer lage straffen.
Je kan dan de twee uitersten constant tegen elkander afwegen.

Zo is het hier al eeuwig en zo zal het hier eeuwig blijven.
Oud 26 april 2008, 15:44   #184
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Heeft er daar iemand een computer gekocht? Hoe erg, wat een verschrikkelijke misdaad toch weer.
^nu nog een usb stick van mobistar of vodafone binnen smokelen en de communicatie met hun mededaders enz kan beginnen.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 14:51   #185
FDM
Banneling

Standaard

De reisbijstandverleners in ons land zijn niet te spreken over de werkwijze van Turkse privéziekenhuizen die azen op het geld van de goedverzekerde toerist en dikken facturen vaak aan met overbodige tests, ambulanceritten en overnachtingen.
Voor de toerist met een goede reisbijstandsverzekering is er geen enkel probleemwant zijn verzekering betaalt de ziekenhuisfactuur. Het zijn de verzekeringsmaatschappijen zelf die moeten uitkijken voor misbruik.
Het gebeurt vaak dat artsen overdreven zware diagnoses stellen, alleen om de factuur op te drijven.”
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 15:07   #186
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Assisen doet dat niet. Dus waar maakt ge u zorgen over?

Terug ontopic: vet uw beentjes maar in, want we zijn vertrokken voor een heel lange reeks van zware veroordelingen voor dit soort gewelddadige aanslagen. Onder druk van een razende publieke opinie is het tijdperk van het meteen weer buitenwandelend krapuul stilaan voorbij. En niets dat ge daartegen kunt doen.
Aanslagen?
Aanslagen hebben een motief van politieke of religieuze aard. Dit was puur gewelddadig vandalisme, zoals de drie crapuleuze rijkeluiszoontjes (Nicolas Melin, Jeremy Simon en Nicolas Paron) die in metro Delta een MIVB-bestuurder lam sloegen.

http://youtube.com/watch?v=K1xQFVo0Uh0

8, 7 en 6 jaar kregen die, maar ze waren dan ook "van goede familie",
"Allochtonen" krijgen 15 jaar.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juni 2008 om 15:18.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 16:58   #187
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wie gaat die doodstraf uitvoeren?
Waarom niet vragen aan werklozen, of iemand die taak wil uitvoeren ? Als het maar goed betaald word, zal daar zeker volk op afkomen. Met natuurlijk de garantie dat u anoniem blijft. Op uw identiteitspapieren word dan bvb "sociaal assistent" gezet, of zoiets in de aard. U hebt dan vast werk, functionaris, goed betaald, niet vermoeiend, en niet moeilijk. Leuk toch ? Op de koop toe maakt u zich hardstikke nuttig voor de gemeenschap, want die ter dood veroordeelden, die komen daar niet terecht wegens het stelen van snoepgoed of knikkers, dit beseft u wel ?
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 17:02   #188
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
De reisbijstandverleners in ons land zijn niet te spreken over de werkwijze van Turkse privéziekenhuizen die azen op het geld van de goedverzekerde toerist en dikken facturen vaak aan met overbodige tests, ambulanceritten en overnachtingen.
Voor de toerist met een goede reisbijstandsverzekering is er geen enkel probleemwant zijn verzekering betaalt de ziekenhuisfactuur. Het zijn de verzekeringsmaatschappijen zelf die moeten uitkijken voor misbruik.
Het gebeurt vaak dat artsen overdreven zware diagnoses stellen, alleen om de factuur op te drijven.”
En Belgische ziekenhuizen doen ongeveer hetzelfde met NL patienten.
Oud 12 juni 2008, 17:08   #189
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Volgens mij is en blijft de rechtvaardigheid ver zoek in de westerse wereld en dan zeker in ons land.

Ik ben een voorstander voor de herinvoering van de doodstraf voor zware feiten zoals moord en verkrachting.
En levenslang moet effectief levenslang zijn.
Voor zware feiten geloof ik al lang niet meer in de 2de kans theorie. Van zodra jij iemand anders zijn leven en of zijn gezondheid levenslang beschadigd moet je ook maar je verantwoordelijkheid dragen of je nu 14 jaar bent en of geen strafblad hiervoor had en of je een moeilijke jeugd had maakt niks uit.

En gevangenissen moeten terug gevangenissen worden en geen luxe hotels. terug meer soberheid in zowel de omgeving als het voedsel en dit zeker voor de zware feiten.

Voor lichte feiten geloof ik wel in de 2de kans en moeten we veel meer investeren in de herintegratie van deze personen en de opvolging.
ook mogen deze gevangenissen meer luxe hebben en bepaalde vrijheden gegund worden.

En als laatste wil ik zeggen dat we veel meer moeten investeren in preventie en dit door meer politie op straat, strengere straffen zullen heel wat jongeren hopelijk 3 keer doen nadenken vooraleer te handelen, investeringen in probleemwijken, krachtiger optreden tegen de georganiseerde misdaad.
Geef desnoods onze belgische soldaten die zich toch maar dood vervelen terwijl ze een dik loon krijgen een politieuniform en laat ze door de probleem gebieden de ganse dag wandelen dan doen die alvast iets nuttiger dan nu het geval is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wie gaat die doodstraf uitvoeren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Vroeger noemden ze die mensen beulen. Die mensen waren vrij bedreven in het ombrengen van mensen met gereedschappen zoals een bijl, een goedgeknoopt touw, een guillotine en een 4-tal paarden
Ik kan me niet ontdoen van de indruk dat mensen met het gedachtengoed van TS daar een zeker enthousiasme voor aan de dag zouden kunnen leggen...

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 juni 2008 om 17:08.
Oud 12 juni 2008, 17:58   #190
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mambo sorry maar je commentaar is walgelijk; wie iemand aan een oog blind slaat geeft geen verkeerde mep maar krijgt terecht een zware straf!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2008, 18:53   #191
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mambo sorry maar je commentaar is walgelijk; wie iemand aan een oog blind slaat geeft geen verkeerde mep maar krijgt terecht een zware straf!
Alles is relatief meiske.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be