Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2008, 17:08   #181
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Wat zie je het liefst?

De gelijkbenige driehoek, de Braziliaan, de “Lolita”, de Charlie Chaplin, verkeersbord, de speelkaart, de Afro, de patchoeli of nog iets anders?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 17:08   #182
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Burkide, hoe doe je het gras af?

Grasmachien, zeis of afeten?
Met een sikkel zekers, gelijk een echte communist.

Mja, afeten lijkt me niet zo smakelijk. Ofwel de je wilt zeggen; laten afeten.
Oud 5 mei 2008, 17:10   #183
MaGNiFiCaT

Standaard

Wat vind je van de naam dat ons jongste prinsenkindje kreeg? "Eléonore". Vind je het mooi? Of niet?
Oud 5 mei 2008, 17:24   #184
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Gij pelt uw garnalen zelf??? Courage!!
Niet altijd he. Maar, als'k een dagje aan de kust doorbreng, koop'k me wel eens een zakje ongepelde garnalen, een kouwe fles witte wijn en stokbrood. Heerlijk!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 17:26   #185
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Burkide, hoe drink je je koffie?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 17:47   #186
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Vind jij nu ook niet dat Rodenbach beter bij garnalen past dan witte wijn?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 17:59   #187
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Kookt u wel eens?

Wat doet u met oud brood?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 18:04   #188
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Leterme of Verhofstadt?

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 18:04   #189
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Stel er zijn nog maar 2 partijen in Vlaanderen lijst De Decker en open VLD voor wie kies je?

Oud 5 mei 2008, 18:05   #190
Pluche
Staatssecretaris

Standaard

Hamburger of hotdog?

Oud 5 mei 2008, 18:07   #191
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

En 2009 ni havas UEA kongreson en Bialastoko ! Vi povas pratiki la lingo tie !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 18:08   #192
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Tja, zeker "rechtse nationalist" lijkt me zo'n diverse categorie dat je die, zeker in Vlaanderen, in op z'n minst twee hoofdcategorieën moet onderverdelen: Vlaams-nationalisten uit liberale overwegingen en radicaal-rechtse volksnationalisten (waarbij ik dan meteen denk aan iemand als een Metternich). Die twee groepen lijken me niet meteen aan elkaar gelijk te schakelen.

Liberale Vlaams-nationalisten wensen een onafhankelijk Vlaanderen omdat dit een liberalere politiek zou vergemakkelijken. Dat is dan ook al meteen het grote verschil tussen liberale Vlaams-nationalisten en linkse Vlaams-nationalisten (en links-flaminganten): hun visie over kapitalisme en wat zij onder soevereiniteit verstaan. Voor een linkse Vl-nat/fl behelst dit ook - om niet te zeggen: in de eerste plaats - een economisch zelfbeschikkingsrecht; dat is een element dat voor liberalen veel minder "sterk" ingevuld wordt.

Wat linkse fl/Vl-nat en de eerder solidaristisch geïnspireerden betreft: tja, linkiewinkies zijn geen solidaristen, en hebben het niet meteen zo op met klassenverzoening.

(Jaja, ik weet dat het geen zeer diepgravend antwoord is.)
Ik denk ook niet dat een diepgravend antwoord mogelijk is, gezien de meeste mensen niet in hokjes te plaatsen zijn.

Persoonlijk ben ik nationalist, maar begin in te twijfelen tussen links of rechts. Op sommige punten eerder het één en op andere eerder het ander.
Oud 5 mei 2008, 18:12   #193
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

http://www.ipernity.com/home/rogxero.verhiest

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 5 mei 2008, 18:14   #194
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat een diepgravend antwoord mogelijk is, gezien de meeste mensen niet in hokjes te plaatsen zijn.

Persoonlijk ben ik nationalist, maar begin in te twijfelen tussen links of rechts. Op sommige punten eerder het één en op andere eerder het ander.
Je moet niet twijfelen : het eigen volk is beter, schoner, moet meer verdienen, zal in oorlogen winnen. Behoren tot het eigen volk geeft je het recht op andere te sch...
Kortom : je zit er goed in je vel !

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 5 mei 2008, 18:18   #195
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ja, er zal nog wel allerlei lectuurfragmenten ervan bestaan, maar hoeveel lectuur er ook mag bestaan, een taal die niet meer gesproken wordt is gestorven.
En dat is nu precies wat met het oud vlemsch aan het gebueuren is.
En het was daarop dat ik je een vraag stelde; waar hoorde je oud Vlemsch praten?

En men mag nu nog zoveel inspanningen doen om het oud Vlemsch te redden: ze is helemaal verloren. Vele woorden en uitdrukkingen verschilden met het westvlaams. En de cursussen die nu in Frans-Vlaanderen worden gegeven zijn gewoon AN, maar hebben praktisch niets meer met het oud Vlemsch te maken.
"De mensen" in Noord-Frankrijk beseffen ook wel dat ze meer belang hebben bij het leren van Nederlands, dan het amateurisme van "Oud vlems" - De waarde van die taal is de waarde van een dialect - het behouden waard
zonder meer. Het promoten van een dialect ipv van een taal is een typisch franse taalimperialistische politieke zet : door het dialect te promoten als een "locale taal" moet men niet erkennen dat er hier een echte taalminderheid aanwezig is.

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 5 mei 2008, 18:25   #196
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
"De mensen" in Noord-Frankrijk beseffen ook wel dat ze meer belang hebben bij het leren van Nederlands, dan het amateurisme van "Oud vlems" - De waarde van die taal is de waarde van een dialect - het behouden waard
zonder meer. Het promoten van een dialect ipv van een taal is een typisch franse taalimperialistische politieke zet : door het dialect te promoten als een "locale taal" moet men niet erkennen dat er hier een echte taalminderheid aanwezig is.
Ja en nee! de mensen weten dat zij idd beter het AN kennen dan oud vlemsch, met het oog op de arbeidsmarkt ofzo.
Anderszijds is het zo, dat de taal enkel gekend is bij hoogbejaarden, en de kennis (begrijpen maar niet praten) bij interbellummers.

Veel plaatselijke woorden en uitdrukkingen zijn al verloren gegaan.
Oud 5 mei 2008, 18:52   #197
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Welke perspectieven zie jij voor een verlinksing van de politiek/het politieke spectrum in Vlaanderen/België?

(die had je nog tegoed )
Hola, ik wist niet dat die vraag zo venijnig was dat je hem zo lang zou onthouden!

Op z'n minst tot op korte termijn ben ik vrij pessimistisch. Niet dat ik uitsluit dat de PvdA - om nu eens de "succesvolste" linkse partij in Vlaanderen te noemen - binnen dit - zeg maar - 10 jaar ergens een parlementszeteltje zou kunnen "lospeuteren". Het zij hen gegund. Maar ik vrees - ik kan me natuurlijk vergissen - dat er bij de PvdA (of andere partijen, maar die moeten voorlopig zelfs niet aan electoraal succes denken) geen structurele maatregelen getroffen zijn om een integratie in het establishment, een "vercentrumming" te verhinderen. En, eerlijk gezegd: ik zie er zelf ook niet meteen. Het electoraal succes van een linkse partij betekent nog geen doorbreking van de hegemonie van de leidende klasse.

Komt daarbij nog dat ieder debat in België gedomineerd wordt door de nationale kwestie, en dat het debat over de nationale kwestie - in beide richtingen - gedomineerd wordt door de rechterzijde...

Neen, veel optimisme zul je bij mij niet meteen zien.

Iemand zei me iets in de zin van "We zullen sterven in de oppositie!". Nu: dat klinkt wel zeer fatalistisch; maar ik interpreteer het als volgt: wij - de linkerzijde, in al haar facetten - zal gedwongen zijn om nog gedurende lange tijd ogenschijnlijk ondankbaar werk te leveren, met als doel tot een contrahegemonische kracht uit te groeien. De macht van de leidende klasse zal, zoals we ondertussen allemaal genoegzaam weten, niet louter door een crisisje meer of minder vallen. 't Zal dus nog niet voor morgen zijn. Het is in de richting van een verre toekomst dat de linkerzijde zal werken. Dus: niet stilstaan!
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 18:53   #198
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Wat is je opinie over tuinkabouters?
Ik meen dat wij onze kabouterbroeders moeten steunen in hun strijd tegen hun feitelijke toestand voor slavernij!

Ernstig: ik zou het niet meteen in m'n tuin zetten; laat staan m'n tijd daarmee verdoen.

Ik ben wel benieuwd naar psychoanalytische benaderingen van het tuinkabouterwezen.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 5 mei 2008, 18:55   #199
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wat was uwe strafste stoot in uwe jeugdtijd?
Hmmm... Ik vond het ooit eens, terwijl we met schoolvakantie in de Alpen waren, om een onduidelijke reden plezant om het brandalarm te laten afgaan. De pompiers zijn ervoor gekomen.

't Was mijn beste dag niet.

(Dat is het eerste wat me te binnen schiet. Als er mij nadien nog iets te binnen schiet, zal ik het wel melden. Maar ik ben/was over het algemeen een brave jongen )

Laatst gewijzigd door Burkide : 5 mei 2008 om 18:56.
Oud 5 mei 2008, 18:57   #200
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Wat ga je doen?
Bedoel je: wat heb ik gedaan tussen m'n vorige afwezigheid en m'n huidige (gewerkt aan een tekstje; wat spullen op orde gezet) of wat ik na deze sessie zal doen (een biefstuk eten)?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be