![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zie je het liefst?
De gelijkbenige driehoek, de Braziliaan, de “Lolita”, de Charlie Chaplin, verkeersbord, de speelkaart, de Afro, de patchoeli of nog iets anders? |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Mja, afeten lijkt me niet zo smakelijk. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#183 |
|
![]() Wat vind je van de naam dat ons jongste prinsenkindje kreeg? "Eléonore". Vind je het mooi? Of niet?
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burkide, hoe drink je je koffie?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind jij nu ook niet dat Rodenbach beter bij garnalen past dan witte wijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Minister-President
|
![]() Kookt u wel eens?
Wat doet u met oud brood?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Staatssecretaris
|
![]() Leterme of Verhofstadt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Staatssecretaris
|
![]() Stel er zijn nog maar 2 partijen in Vlaanderen lijst De Decker en open VLD voor wie kies je?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Staatssecretaris
|
![]() Hamburger of hotdog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En 2009 ni havas UEA kongreson en Bialastoko ! Vi povas pratiki la lingo tie !
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik nationalist, maar begin in te twijfelen tussen links of rechts. Op sommige punten eerder het één en op andere eerder het ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kortom : je zit er goed in je vel !
![]() |
![]() |
#195 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
zonder meer. Het promoten van een dialect ipv van een taal is een typisch franse taalimperialistische politieke zet : door het dialect te promoten als een "locale taal" moet men niet erkennen dat er hier een echte taalminderheid aanwezig is.
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Anderszijds is het zo, dat de taal enkel gekend is bij hoogbejaarden, en de kennis (begrijpen maar niet praten) bij interbellummers. Veel plaatselijke woorden en uitdrukkingen zijn al verloren gegaan.
![]() |
![]() |
#197 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Op z'n minst tot op korte termijn ben ik vrij pessimistisch. Niet dat ik uitsluit dat de PvdA - om nu eens de "succesvolste" linkse partij in Vlaanderen te noemen - binnen dit - zeg maar - 10 jaar ergens een parlementszeteltje zou kunnen "lospeuteren". Het zij hen gegund. Maar ik vrees - ik kan me natuurlijk vergissen - dat er bij de PvdA (of andere partijen, maar die moeten voorlopig zelfs niet aan electoraal succes denken) geen structurele maatregelen getroffen zijn om een integratie in het establishment, een "vercentrumming" te verhinderen. En, eerlijk gezegd: ik zie er zelf ook niet meteen. Het electoraal succes van een linkse partij betekent nog geen doorbreking van de hegemonie van de leidende klasse. Komt daarbij nog dat ieder debat in België gedomineerd wordt door de nationale kwestie, en dat het debat over de nationale kwestie - in beide richtingen - gedomineerd wordt door de rechterzijde... Neen, veel optimisme zul je bij mij niet meteen zien. Iemand zei me iets in de zin van "We zullen sterven in de oppositie!". Nu: dat klinkt wel zeer fatalistisch; maar ik interpreteer het als volgt: wij - de linkerzijde, in al haar facetten - zal gedwongen zijn om nog gedurende lange tijd ogenschijnlijk ondankbaar werk te leveren, met als doel tot een contrahegemonische kracht uit te groeien. De macht van de leidende klasse zal, zoals we ondertussen allemaal genoegzaam weten, niet louter door een crisisje meer of minder vallen. 't Zal dus nog niet voor morgen zijn. Het is in de richting van een verre toekomst dat de linkerzijde zal werken. Dus: niet stilstaan!
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik meen dat wij onze kabouterbroeders moeten steunen in hun strijd tegen hun feitelijke toestand voor slavernij!
![]() Ernstig: ik zou het niet meteen in m'n tuin zetten; laat staan m'n tijd daarmee verdoen. Ik ben wel benieuwd naar psychoanalytische benaderingen van het tuinkabouterwezen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Europees Commissaris
|
![]() Hmmm... Ik vond het ooit eens, terwijl we met schoolvakantie in de Alpen waren, om een onduidelijke reden plezant om het brandalarm te laten afgaan. De pompiers zijn ervoor gekomen.
't Was mijn beste dag niet. (Dat is het eerste wat me te binnen schiet. Als er mij nadien nog iets te binnen schiet, zal ik het wel melden. Maar ik ben/was over het algemeen een brave jongen ![]()
Laatst gewijzigd door Burkide : 5 mei 2008 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Europees Commissaris
|
![]() Bedoel je: wat heb ik gedaan tussen m'n vorige afwezigheid en m'n huidige (gewerkt aan een tekstje; wat spullen op orde gezet) of wat ik na deze sessie zal doen (een biefstuk eten)?
![]() |
![]() |