Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2008, 16:32   #181
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

En ik vind een boerka onzedelijk! Onzedelijke klederdracht is dus relatief, maar zo een tent, die mannen aanzet om hun fantasie te gaan gebruiken ... gevaarlijk!
Oud 7 juni 2008, 17:06   #182
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Hierzie, rukeend heeft ook een mening.

Hoe oneindig wijs.
eigenlijk ben je toch wat te zielig om mee te discussieren,aangezien je enkel maar kan beledigen..
Oud 7 juni 2008, 19:35   #183
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

@ Duvelke
Ik herinner mij de strijd tegen de discriminatie van de vrouw. Kleding was een symbool (denk aan het verbranden van BH’s). Daarom erger ik me vreselijk aan moslim-dames die in boerka of djellaba of zelfs maar met een hoofddoek het straatbeeld weer middeleeuws doen lijken. Toch eis ik niet dat deze dames zich kleden zoals ik en andere vrouwen die hier leven. Enkel als ik ooit de kans krijg een persoonlijk gesprek met één van hen te voeren, zou ik misschien trachten onze argumenten over vrouwenkledij duidelijk te maken.
Waarom moeten moslims wel altijd direct hardop roepen : daar en daar kunnen we niet tegen en we eisen dat het verandert.
Vele problemen die moslims hebben, worden veroorzaakt door het feit dat voor hen cultuur, godsdienst en staat één geheel zijn. Scheiding van kerk en staat is bij hen (behalve dan bij de Turken) onbestaande.
Zolang zij niet in staat zijn onderscheid te maken tussen de twee denken zij dat een godsdienstig voorschrift ook meteen wet moet worden. Wat een persoon choqueert omwille van zijn godsdienstige overtuiging zou dus vanuit die overtuiging moeten verboden worden.
Het is echt hoog tijd dat deze mentaliteit verandert of we geraken er nooit uit en onze samenleving blijft een strijdperk tussen culturen of beter gezegd tussen de moslim-cultuur en andere.
Oud 8 juni 2008, 07:59   #184
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
eigenlijk ben je toch wat te zielig om mee te discussieren,aangezien je enkel maar kan beledigen..
Moest jij kunnen discussiëren zou dat gaan ja.
Maar als jij en die andere vest vind dat een vrije mening beknot is tot een gecensureerde versie die eerst goedgekeurd moet worden door een andere cultuur dan ben jij (en die andere) hier de zielige.
Dat is immers geen vrije mening meer.

Alhoewel ik vrees dat noch jij noch die andere vest daar ook maar iets van zal snappen.

Zodus...
Oud 8 juni 2008, 08:18   #185
69kk
Partijlid

Standaard Wilders heeft toch gelijk

De koran is een gevaarlijk boekje voor alle onvolwassen gelovige geesten. Het probleem is: niemand weet hoeveel procent onvolwassen geesten hier rond lopen. Een thema voor journalisten of tv-radioprogrammamakers om eens hun licht op te steken en de kijker te informeren.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 07:15   #186
kaptenkirk
Partijlid

kaptenkirk's schermafbeelding

Standaard

Wat id dit toch voor een gezeik allemaal !!!

1. In Turkije lopen de bouwvakkers OOK rond in korte broek en T-shirt.
2. In Turkije is een hoofddoek verboden in scholen en openbare functies.
3. In Turkije worden personen die een pasfoto MET hoofddoek in Belgie hebben gemaakt, tegengehouden aan de grens.

Het wordt HOOOOOG tijd dat de o zo "tolerante" en "vredelievende" Islam eens duidelijk gemaakt wordt dat ze moeten zwijgen en hun seksuele frustraties elders moeten gaan botvieren.

Laatst zag ik wat kinderen op straat spelen, 7-8 jaar schat ik. 2 ervan droegen een hoofddoek.... Waar zijn we mee bezig???
kaptenkirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2008, 08:15   #187
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
HIIIILAAAARRRRIIIISSSSCCC CHHHH
Ge zijt er me eentje hoor, forumspook.

En trouwens, die moslims hebben nog niet zo'n ongelijk: ik stoor me er ook aan om die veelal lelijke, vette ontblote bovenlijven te moeten aanzien. De maatschappij zou, uit betamelijkheid, weer wat een beetje preutser moeten worden.
Toch geen problemen met een onderdrukte homofilie?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 01:53   #188
Callisto
Vreemdeling

Callisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blijkbaar staat respect en vrijheid van godsdienst niet hoog in jouw vaandel
doe zo maar verder
Ik zou niet weten waar ik respect voor moet hebben, moet ik dan respect hebben voor een godsdienst...hoe absurd !!!(((lol))))
en tuurlijk doe ik zo verder...heb daar geen toestemming voor nodig....

Neen ik vind niet dat ik respect moet hebben voor achterlyke mensen die naar een ander land emigreren en daar de wet wat willen gaan dicteren. Omdat dat zo moet van ''hunne godsdienst'', wat niet wil zeggen dat men niet vry is om te geloven wat men wil...zolang men er andere niet mee gaat lastigvallen, en uitzonderingsmaatregelen gaan eisen omwille van diezelfde ''godsdienst''. Dat is pas een teken van geen respect hebben!
Ik ben van mening dat ge u aanpast aan de manier van leven van het land waar je leeft, en vermits we hier een scheiding van kerk en staat hebben dient dit ook gerespecteerd te worden door moslims. Is het geloof belangryker dan het zich aanpassen, dan lykt my het een logische conclusie dat men hier niet thuishoort en dat men veel gelukkiger zal zijn in de landen waar men wel volgens ''de regels van de islam'' kan leven.
In het Westen dient men te leven naar Westerse norm en cultuur niet content, vul de valies met boerka, sjador, en koran, gesp de valies goed vast aan de kameel of het schaap en vertrek naar de woestynlanden waar Allah's woord wet is. Iedereen gelukkig.
Oud 10 juni 2008, 10:55   #189
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Moest jij kunnen discussiëren zou dat gaan ja.
Maar als jij en die andere vest vind dat een vrije mening beknot is tot een gecensureerde versie die eerst goedgekeurd moet worden door een andere cultuur dan ben jij (en die andere) hier de zielige.
Dat is immers geen vrije mening meer.

Alhoewel ik vrees dat noch jij noch die andere vest daar ook maar iets van zal snappen.

Zodus...
Jij vindt dat de andere cultuur zijn mening niet eens telt
Oud 10 juni 2008, 11:03   #190
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik neem aan dat jij bedoelt "water in de wijn doen".

Geen probleem voor degenen die zowel water als wijn drinken. Wèl een probleem voor dezen die enkel en alleen en niks anders dan water willen; WIE is dan degene die geen water in de wijn wil doen?

Je kan iemand een handdruk geven, een handkus geven, een licht polleke geven, een voorbijgaande handdruk geven, een zeer intensieve handdruk geven waarbij je zelfs je hand bijna moet terugvragen.... allemaal gradaties. Maar wat met iemand die vindt dat je ONREIN bent en dus niet mag worden aangeraakt?Welk water wil je dan nog in je wijn doen? douchewater ? badwater?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juni 2008 om 11:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 11:08   #191
Duvelke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik neem aan dat jij bedoelt "water in de wijn doen".

Geen probleem voor degenen die zowel water als wijn drinken. Wèl een probleem voor dezen die enkel en alleen en niks anders dan water willen; WIE is dan degene die geen water in de wijn wil doen?

Je kan iemand een handdruk geven, een handkus geven, een licht polleke geven, een voorbijgaande handdruk geven, een zeer intensieve handdruk geven waarbij je zelfs je hand bijna moet terugvragen.... allemaal gradaties. Maar wat met iemand die vindt dat je ONREIN bent en dus niet mag worden aangeraakt?Welk water wil je dan nog in je wijn doen? douchewater ? badwater?
Wat wil je nu zeggen? dat ze gewoon moeten aanpassen of opkrassen? Verder geen discussie?
Oud 10 juni 2008, 11:20   #192
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wil je nu zeggen? dat ze gewoon moeten aanpassen of opkrassen? Verder geen discussie?
waar lees je dat?

Ik ben toch begonnen met te zeggen dat ikzelf in Saudi ook topless wil kunnen zonnen zeker hé?

wat is JOUW voorstel in feite? Dat ik mijn badwater meeneem voor het geval ik een moslim tegenkom die me vuil vindt omdat ik een vagina heb? Of ben je eerder voorstander van MIJN oplossing: ik weiger namelijk om die vuile moslims gewoon een hand te geven! Maar waarom denk ik dan toch weer dat menskes als Duvelke me dan weer een xenofobe racist zullen vinden? Volgens Duvelke kan je waarschijnlijk enkel je aarsopening in de juist richting zetten en vooral diep bukken.... nietwaar jongen?

However, there is a difference in kneeling down and bending over....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 juni 2008 om 11:25.
Oud 10 juni 2008, 13:15   #193
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
However, there is a difference in kneeling down and bending over....

Een goede vrouw doet beide - natuurlijk niet tegelijkertijd - en houdt haar mond.
Wat denk je Circe?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2008, 20:51   #194
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn veel culturen en veel meningen op de wereld.
Moeten we daar allemaal rekening mee houden?

In sommige culturen eten ze hun hond op.
Moeten we dan honden opeten?

In sommige culturen huwen ze hun kinderen uit als ze pakweg 13 jaar zijn.
Moeten we dan onze kinderen uithuwelijken?

etc...
Oud 1 juli 2009, 13:13   #195
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Even uppen!

Zijn er met dit weer al reclamaties geweest over bouwvakkers?

Oud 1 juli 2009, 13:26   #196
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
@ Duvelke
Ik herinner mij de strijd tegen de discriminatie van de vrouw. Kleding was een symbool (denk aan het verbranden van BH’s).

Die strijd is verre van afgelopen aangezien vrouwen gemiddeld nog altijd 16% minder verdienen dan een man die hetzelfde werk verricht. Vrouwen zijn ook hier nog altijd zwaar ondervertegenwoordigd in politiek, managment en alle andere beleidsstructuren.
vrouwen zijn nog altijd veel vaker het slachtoffer van geweld, ook hier, bij ons.

Maar da's waarschijnlijk minder belangrijk dan een kledingstuk.

Citaat:
Daarom erger ik me vreselijk aan moslim-dames die in boerka of djellaba of zelfs maar met een hoofddoek het straatbeeld weer middeleeuws doen lijken.
Die kledingstukken hebben niets met de middeleeuwen te maken. Het is hedendaagse klederdracht in grote delen van de wereld.
Overigens is het dragen van hoofddoeken hier door katholieke wijvekes nog geen vijftig jaar geleden en doen ze het in Portugal, Griekenland en Spanje nog altijd. Daar is dus niets middeleeuws aan, het is wél traditioneel. Maar mag het effe? Of moet iedereen in hetzelfde uniform rondlopen?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 14:17   #197
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Wat id dit toch voor een gezeik allemaal !!!

1. In Turkije lopen de bouwvakkers OOK rond in korte broek en T-shirt.
2. In Turkije is een hoofddoek verboden in scholen en openbare functies.
3. In Turkije worden personen die een pasfoto MET hoofddoek in Belgie hebben gemaakt, tegengehouden aan de grens.
Het wordt HOOOOOG tijd dat de o zo "tolerante" en "vredelievende" Islam eens duidelijk gemaakt wordt dat ze moeten zwijgen en hun seksuele frustraties elders moeten gaan botvieren.

Laatst zag ik wat kinderen op straat spelen, 7-8 jaar schat ik. 2 ervan droegen een hoofddoek.... Waar zijn we mee bezig???
Zeer juist, de fanatieken komen naar hier en vragen politiek asiel , in hun eigen land vliegen ze de bak in.
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 14:39   #198
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Doe die onzedelijke kleren gewoon uit.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 18:22   #199
mdf
Banneling

Standaard

Die weten niet wat werken in de zon is ..
mdf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2009, 22:17   #200
corse
Banneling

Standaard

Puriteins, preuts, timide, verlegen of schijnzedig:

De noodzaak van kledij is voor de mens in de eerste plaats bescherming tegen de natuurelementen.
Het dragen van kledij geeft de mens de kans zich te verschuilen en te schamen bij het ontdoen ervan.
In onze contreien is voor een groot deel het puriteins gedrag van de mens een product van zijn religie.
Door religie en traditie zijn naakt en seksualiteit al honderden jaren met elkaar verbonden en taboe.

Sommigen vinden dat naakt enkel het individu toegehoord.
Sommigen vinden dat naakt enkel binnen privaat of gezinsbereik kan.

De naakte vrouw is bang voor lichaamskritiek door eventuele lichamelijke onvolmaaktheid, gelukkig is niemand perfect en is schoonheid meestal te vinden in de onvolmaaktheid.

De naakte man is in het bijzijn van meerdere of andere naakte vrouwen bang voor een erectie, gelukkig regelen onze instincten dat anders.

De rem van collectieve naaktheid is veelmeer het schaamtegevoel in het bijzijn van gekende mensen.
Het is een beetje te vergelijken met het niet willen dansen in het bijzijn van anderen, het lichaam niet ritmis te willen bewegen om vrij te zijn, dit uit angst om verkeert te doen en zich te schamen door verlegenheid.

Evolutie:

Uit het extreme puriteinse gedrag ontstond FKK (Freie Kurper Kultur) vrije lichaams cultuur, een vrij denken waarbij naakt en seksualiteit niet met elkaar verbonden zijn en waarbij meer individuele vrijheid zonder frustraties op de voorgrond staat.
De moderne mens die gebruikt maakt van wellness-centers, thermen, thalasso-centers, familie sauna’s en badcultuur leert zijn instincten controleren en kan zich naakt onder zijn soortgenoten begeven.
Naakt vooral in functie van gezondheid, vrijheid, gelijkheid en respect voor het eigen lichaam, niet enkel in functie van seks, kledij, schijnzedigheid of modeverschijnselen.
De mens is naakt geboren en hoeft zich daarvoor niet te schamen, kleding bedekt zijn ware zijn.
Men kan niet vrij zijn en over vrijheid spreken wanneer naakt taboe is.
Waar wellness-centers, thermen, thalasso-centers, familie sauna’s en badcultuur, F.K.K, of naturisten stranden ontstaan kan de mens afstand nemen van zijn puriteinse gedrag en overwint zijn drempelvrees.
Hij kan naakt zwemmen, zonnebaden, zich vrij voelen en hoeft zich niet te schamen voor zijn lichaam.
Naaktheid kan enkel in een omgeving waar wederzijds vertrouwen heerst en geen provocatie wordt vermoed.
Vooral in de vorm van vrijetijdsbesteding en ontspanning kan “naakt zijn” tot stand komen zonder enige verplichtingen.
Het naakt zijn is geen schande, het is eigen en andermans lichaam aanvaarden zoals het is.
De naakte mens zet het vergelijk van strandkledij en andere modeverschijnselen buiten spel.

De evolutie van de textielstranden:

De puriteinse textiel stranden versoepelen en maken plaats voor vrouwen die topless zonnen met de string.
De extreme puriteinse gedachtegang maakt plaats voor tolerantie en wordt doorbroken.

Emancipatie en geen manipulatie:

Het is vooral de man die moet leren dat “niet” het bedekken van het lichaam van de vrouw, maar het bewust leren omspringen en beheersen van zijn eigen instincten en driften de gulden middenweg is, dit voor de vrije emancipatie van vrouw en man, het is de weg.
De man kan en mag de vrouw niet in een boerka dwingen om zijn eigen preutse frustraties op te lossen.
Hier zien we dat seksualiteit zonder preutse frustraties in principe altijd met liefde is verbonden.
Je kan de waarheid niet verwarren met een door religie gemanipuleerde meerderheid op onze planeet.
Als één miljoen mensen in een stommiteit geloven dan is dat nog steeds een stommiteit.
Religie en wereldproblemen, religie is niet het begin maar het einde van alle denken.

Hypocrisie:

Een samenleving waar partnerbedrog welig tiert en naakt taboe is, deze hypocrisie is lachwekkend.
Het is niet eenvoudig om in het bos van extremen de bomen nog te zien staan, het extremisme van partnerclubs, sekssauna’s, hoerententen en andere excessen bekladden de goede naam van de vrije lichaamscultuur.
Bij vele mensen worden enkel bij medische controles van het lichaam frustraties en taboes overwonnen.
Het mooie aan vrijmeningsuiting is dat je altijd weer verrast wordt door de schaamteloosheid van diegenen die haar willen beknotten, het denken mag zich nooit onderwerpen.
corse is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be