![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#182 |
Parlementslid
|
![]() @Linda
Ik weet dus niet of je claimt een christen te zijn, maar sommigen hier gaan daarvan uit ... . Als je claimt een christen te zijn zou ik toch wel even willen weten waar jij denkt te lezen dat de bijbel zegt dat alle religies of alle mensen die "goed" doen naar de hemel gaan. En geef tegelijk ook eens een definitie van goed ... . De standaard van "goed" volgens God ligt wellicht ietsjes hoger. Lees de 10 geboden er maar even op na. Niemand komt naar de hemel door werken of door "goed" te zijn, maar enkel door de genade en gratie van God omdat Jezus onze zonden heeft overgenomen als we dat willen tenminste. De bijbel zegt dat 1 zonde voldoende is om in de hel te belanden en er staat ook dat er niemand rechtschapen is , niet 1. Je komt dus enkel in de hemel door genade en gratie van God (door Jezus). |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
God is idd liefde, maar liefde zoals die van een ouder voor zijn kind. Net zoals je als ouder je kind straft als het iets verkeerd doet, straft ook God zijn kinderen als ze iets verkeerd doen. Daarnaast geeft God ons keuzevrijheid en hij gaat niemand dwingen om de rest van de eeuwigheid bij hem door te brengen als iemand dat niet wil. Maar al het goede op aarde komt van God ..... en als je dat allemaal wegneemt dan blijft enkel de pijn en miserie over en dat is nu net wat de hel is. De hel was oorspronkelijk een plaats voor Satan en zijn gevallen engelen. Maar door de zondeval van Adam is de hel vergroot zodat er nu ook plaats is voor mensen. God wil niet dat er iemand naar de hel gaat maar uiteindelijk is het uw keuze. Mensen die zeggen dat God niet fair is en dergelijke ... zou jij het normaal vinden dat iemand als Hitler toch naar de hemel kan of al die moslim extremisten die zelfmoordaanslagen plegen en dat je dus op aarde mag doen wat je wil en dat alle wegen toch naar de hemel leiden zonder dat er een straf aan verbonden is? En nog iets over dat "goed" zijn. Als je voor de rechter verschijnt voor moord of een overval of een verkrachting of zoiets en je zegt tegen de rechter "ja maar ik ben een goed mens en kijk eens naar al mijn goede daden en laat me vrij" dan gaat de rechter daar ook niet op ingaan en ga je toch gestraft worden niet voor uw goede daden, maar voor uw slechte daden !! En dat is bij God net hetzelfde. Hij straft u niet voor uw goede daden, maar voor de slechte en omdat 1 slechte daad al voldoende is om naar de hel te gaan heb je dus Jezus nodig om uw zonden over te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nog even dit, ter info van de gelovigen die mij als de duivel zelf zien. Met dezelfde passie waarmee ik me verzet tegen geloof, verzet ik me tegen mannen die kwaadspreken over hun vrouw, of wijzen op de gevangenis die het huwelijk kan zijn. En net als de strijd tegen geloof, haalt deze passie zijn motivatie niet uit frustratie en zelfbedrog, maar uit de overtuiging dat ik iets fantastisch heb gevonden dat ik met de wereld wil delen. Ik wil de mensen niet deelgenoot maken van mijn gevangenis, ik wil ze de zelfde kansen geven om te kunnen genieten van de omstandigheden die mij zo regelmatig tot tranen van intens geluk roeren. Vreemd genoeg wordt ik bij het ene verhaal gerespecteerd (behalve door sommigen die mij maar een softie vinden ![]()
![]() |
![]() |
#187 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We kunnen toch niet meer vrij kiezen, als iemand anders al zeker weet wat de uitkomst zal zijn ? Waarom iemand scheppen zoals Hitler, Stalin, Mao, Pol-pot, Yahya Khan, Dutroux, .... als je al van tevoren weet dat deze lugubere personages tientalle miljoenen mensen gaan afslachten ? Als onze keuzes van te voren al zijn te analyseren, kiezen we dus volgens een algoritme. De uitkomst van een algoritme is van te voren berekenbaar, staat dus vast, en er is daarom niks vrij aan. Als ons complete denken, doen & laten van te voren is te analyseren, ook al is het een analyse van zo'n ongelofelijke slimmerik als god, dan zijn we niks meer dan robots van een ultra sadistisch, megalomane opperwezen!
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel dat kunt ge van U ook zeggen. Het is allemaal te zien hoe ge het bekijkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Europees Commissaris
|
![]() Neen, dat kan je niet, want ik ben geen believer. Ik geloof niet, remember?
![]() |
#190 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het doel van alles is de eeuwigheid. Wat zijn die paar jaar hier tegenover de eeuwigheid? Hoe komt het dat de ene mens door al zijn miserie dichter tot God komt en de ander verderaf? Daar aan kun je toch zien dat het persoonlijk is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Europees Commissaris
|
![]() In welk toeval zou ik dan geloven?
![]() |
#194 |
Europees Commissaris
|
![]() LOL
![]() |
#195 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grote probleem van alle geloofsovertuigingen schuilt hem erin dat ze allemaal dénken dat zij en alléén zij de ware uitverkorenen zijn die dé juiste weg naar de hemel vinden. En zien zij bijgevolg op iedere andere afwijkende mening wat geloof betreft neer,aangezien die nét de juiste weg niet volgens volgens Uw bijbel ... Dat is een beetje hypocriet mijn beste aangezien de andere geloven er nét zo over denken... Wij atheïsten blijven tenminste eerlijk tegenover ons zelf .Wij geloven alleen in ons zelf en ons geweten en moraal bepaald onze manier van leven... En vooral mijn beste, wij hebben niet de behoefte anderen te bekeren ,laat staan onze visie met geweld aan anderen op te dringen zoals de gelovigen het al een hele geschiedenis lang hebben gedaan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Europees Commissaris
|
![]() En als je verkeerd bent heb je voor niets geleefd. Maar troost je, je zal het je nooit kunnen beklagen: als je sterft is het gedaan, lichtjes uit, finito.
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht maar tot het licht uitgaat mijn beste, eeuwige duisternis zal Uw deel blijken te zijn net zoals het mijne... Het verschil tussen ons zal dan uiteindelijk blijken te zijn dat ik in mijn leven géén tijd heb verloren met het onmogelijke na te jagen,en mij erin berust dat alles eindigd met de dood en vergetelheid... So be it,amen.... Laatst gewijzigd door Svennies : 26 mei 2008 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je een bron hebt over die concentratiekampen voor christenen daar wil ik die toch wel eens zien ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 mei 2008 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Europees Commissaris
|
![]() Berlusconi! Ik heb u herkend.