Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2008, 12:37   #181
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Met verboden wapens rondlopen nadat u het op voorhand zegt in een openbaar medium is waarschijnlijk niet de slimste zet die u ooit gemaakt hebt.
Wie zegt dat het mes dat ik op zak heb verboden is?
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 13:05   #182
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Wie zegt dat het mes dat ik op zak heb verboden is?
Ah, 't is zo'n Zwitsers zakmes, waarvan ge dan de kurkentrekker gaan uitpeuteren en daarmee dienen hond een been uitvijzen.

Naar 't schijnt is de bijtkracht van een hond (behalve die van een minipoedeltje) zo groot, dat als die je vastheeft, je zo'n pijn hebt dat je niet veel gekoördineerd kunt verrichten, zelfs niet met de ledematen of spieren die niet in de beet vast zitten.
Ik heb er gelukkig geen ervaringen mee.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 13:39   #183
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ah, 't is zo'n Zwitsers zakmes, waarvan ge dan de kurkentrekker gaan uitpeuteren en daarmee dienen hond een been uitvijzen.
Tis geen Zwitsers zakmesje.

Wat gaat gij aanvangen als ne razende hond op u afkomt en u bijt?

Roepen op de mama zeker en hopen dat ze u komt redden!

Liever iets bij hebben dan niets op dat moment.

Ik zal in ieder geval verder komen met mijn zakmes dan gij, die niets op zak heeft. Je kunt kiezen op dat moment ofwel laat je je verminken voor de rest van je leven door gewoon niets te doen, ofwel onderneem je actie en probeer je te verweren met alle mogelijkheden die in je macht liggen.

Citaat:
Naar 't schijnt is de bijtkracht van een hond (behalve die van een minipoedeltje) zo groot, dat als die je vastheeft, je zo'n pijn hebt dat je niet veel gekoördineerd kunt verrichten, zelfs niet met de ledematen of spieren die niet in de beet vast zitten.
Ik heb er gelukkig geen ervaringen mee.
Daar twijfel ik geen seconde aan dat de bijtkracht van een hond groot is als die je vastheeft.

Maar ik weet toch zeker als men gebeten wordt en je crepeert van de pijn op die moment, dat je rap zult zijn om daarop te reageren. Trouwens reageren in dergelijke situaties is een natuurlijke reflex als je het nog niet moest weten.

Tot nu toe ook nog niet gebeten geweest, maar als het ooit zou gebeuren, dan zal ik dat mes proberen zo die mogelijk in die hond te planten als mogelijk is en dan maar hopen dat die niet nog razender wordt.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 16 augustus 2008 om 13:41.
Oud 16 augustus 2008, 17:07   #184
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet wat ik zou doen als een razende hond mij zou dreigen te bijten. (en ik heb in mijn jonge tijd nog getraind met een Duitse scheper, en heb in de klub toen ook enkele malen pakman moeten spelen ...)
Maar ik loop niet graag rond met een mes. Zelfs niet met een pennemes.

En ik heb de neiging om die flik volledig gelijk te geven als ie die hond doodschoot. Het is de eigenaar van de hond die in fout is: hij moet zorgen dat zijn beest de mensen niet kan bijten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 17:25   #185
kamiel spieces
Minister

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik weet niet wat ik zou doen als een razende hond mij zou dreigen te bijten. (en ik heb in mijn jonge tijd nog getraind met een Duitse scheper, en heb in de klub toen ook enkele malen pakman moeten spelen ...)
Maar ik loop niet graag rond met een mes. Zelfs niet met een pennemes.
Ik loop ook niet graag rond met een mes, maar ik laat me zeker niet graag bijten door een ransige hond, dus dan toch maar iets meenemen, zodanig dat ik me toch iets of wat kan verdedigen.µ

Citaat:
En ik heb de neiging om die flik volledig gelijk te geven als ie die hond doodschoot. Het is de eigenaar van de hond die in fout is: hij moet zorgen dat zijn beest de mensen niet kan bijten.
Ik weet nu niets precies wat daar gebeurd is geweest tussen die hond en die fliek, maar als iemand mij zou binnenlaten en een hond zou me plots bijten zonder reden, dan zou ik die hond toch ook afmaken als het mogelijk is.

Wat Ik ook niet snap is dat mensen hun hond laten rondlopen tussen kinderen van 3 of 4 jaar zoals in dat gezin. Een hond kan en mag men nooit vertrouwen die tussen klein kinderen loopt.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 16 augustus 2008 om 17:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be