![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen mogen zich kleden zoals ze goesting hebben (en de wet niet overtreden, enkel op carnaval loop je bedekt rond bijv.); het zijn net diegene die allerlei ideeën vastplakken aan klederdracht (zoals "die zullen het wel niet zo erg vinden om bepoteld te worden") die zich op vooroordelen baseren om hun gedrag goed te praten. 't Kan toch zo moeilijk niet zijn om in te zien dat oordelen die bij u naar boven komen door de klederdracht van iemand anders van binnen u komen en weinig van ziens hebben met de geobserveerde.
![]() |
![]() |
#185 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een mosquito ??? Een persoonlijk alarm (waar niemand meer op reageert maar toch ...) ???
![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 6 juli 2008 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat je het verstandelijk vermogen had om die zin niet te interpreteren als "mensen zijn uit op verkrachtingen", maar mensen zijn uit op seks. Uit zijn op verkrachtingen is trouwens nogal een contradictio in terminus, want als je er op uit bent is het per definitie geen verkrachting meer. Helaas beschikt niet iedereen over het intellect om dat in te zien, blijkbaar. Dat je je verstandelijke vermogens zo mooi etaleert verklaart al weer heel wat van je reacties. Ik begin er meer en meer begrip voor te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
|
![]() Citaat:
Maar had je dat wel gedaan dan had je gezien opdat ik kleding verbond met bepaald gedrag. Overt gedrag en kleding samen geven meestal wel een indicatie over iemands intenties, zeker als er dan nog eens een bepaalde context is. Zo is er weinig reden om een verpleegster in een ziekenhuis die de aan haar toevertrouwde patiënten het zo comfortabel mogelijk probeert te maken, te verdenken van op seks uit te zijn met diezelfde patiënten. Als je echter iemand in hetzelfde uniform in een slaapkamer zou zien, of in een parenclub, terwijl ze een man is aan het versieren en ze duidelijk intiem lichamelijk contact maken, maak je daar hopelijk niet de afleiding uit dat de dame in kwestie een verpleegster in functie is en de man een echte patiënt die werkelijk zorg nodig heeft? De meeste mensen hebben denk ik wel voldoende inzicht om een onderscheid te maken tussen deze twee situaties. (Het is zelfs nogal arrogant om te denken dat mensen hier niet toe in staat zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Haar kledingkeuze was blijkbaar niet goed genoeg voor de verkrachters (hoofdoek mankeerde) , maar had ze dan ook nog op een bepaalde manier moeten lopen of zo ???
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Als iemand zich op een bepaalde wijze kleedt en ook zo gedraagt, is de kans groot dat hij of zij zo is. Of laat me raden: ben jij iemand die zo erg van consequentie houdt dat je een man in een brandweerpak die je een huis ziet blussen ervan verdenkt geen brandweerman te zijn? (Neen, je houdt niet van consequentie. Dat heb je hier al voldoende geïllustreerd.) Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
|
![]() Citaat:
Ben jij ook al zo iemand die denkbeeldige vijanden creëert en hun gedrag of uitspraken op de eerste de beste forummer wiens mening je niet aanstaat projecteert ofzo? Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | ||
|
![]() Citaat:
Maar goed, iedereen mag fouten maken. ![]() Citaat:
![]() Heeft de spiraal waarin je telkens weer verzwolgen lijkt te raken zonder het te beseffen ook een stop-knop? Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 14:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
|
![]() Ik begin me meer en meer zorgen over je te maken.
Je lijkt altijd dingen te lezen die er niet staan... Vertel je me waar je dat gelezen hebt, of mag ik eruit afleiden dat je zomaar vanalles erbij fantaseert en dat je een probleem hebt met logisch redeneren of taalbegrip, of dat je dit doet uit kwade wil? Citaat:
Dat mag je me dan eens heel snel gaan aantonen! Dit lijkt me een zeer zware en ongeoorloofde persoonlijke aanval. Citaat:
Angst is iets wat sommige mensen nodig hebben om zichzelf te kunnen blijven wijsmaken dat ze vechten tegen een bepaalde (onzichtbare) vijand. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 14:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Aan intellectuele masturbatie doen is toch plezant hé? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als mens is het simpelweg niet eerlijk op zo'n manier te denken. Het gedrag dat jij aan kleding verbind is uw gedrag, niet dat van iedereen.
![]() |
![]() |
#195 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zegt : Citaat:
We weten ondertussen allemaal dat vrouwen zonder hoofddoek door moslims gezien worden als "een gebruiksvoorwerp" , en daar u die kledij (of het ontbreken ervan) linkt aan een bepaald gedrag, ben ik nu even aan't peinzen wat voor foutief gedrag dan tot deze gruwelijke misdaad heeft geleid ...
![]() |
![]() |
#196 | |
|
![]() Citaat:
Post in het juiste topic! Het gaat hier namelijk niet over een verkrachting door wie dan ook, waar dan ook, maar wel om tulbanden! Uw aannames mag u dan ook voor zich laten... En nogmaals, ken uw definities: een verkrachting betekent onvrijwilligheid, seks hebben niet! Uit zijn op seks is dus niet gelijk aan uit zijn op een verkrachting! ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
|
![]() Citaat:
Je laatste zin klopt ook niet denk ik, maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben er echter wel vrij zeker van dat de meeste mensen zulke afleidingen maken wanneer ze iemand zien. En neen, dat legitimeert geenszins dat deze persoon al zijn rechten verliest en dat je hem zomaar iets mag aandoen wat is opgenomen in het strafrect, in tegenstelling tot wat sommigen hier lijken te denken... In tegendeel: ieder persoon moet je behandelen met respect en zoals je zelf wilt behandeld worden. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 juli 2008 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U zat zelf al over verpleegsteruniformpjes bezig en zo , dus "off-topic" zitten kan iedereen verweten worden ... Maar blijkbaar was het hoekje wat krap aan't worden en wenst u nu weer naar het oorspronkelijke topic te gaan ... Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#199 | ||
|
![]() Citaat:
Maar het is gewoonweg walgelijk dat u me probeert in mijn schoenen te schuiven dat ik een verkrachting zou goedpraten! Al kleedt een vrouw zich uit en doet ze ik weet niet wat met een jongen, dan nog is het neen als zij 'neen' zegt (of op een andere manier kenbaar maakt dat ze er niet van gediend is). Alles wat daar niet aan voldoet ìs verkrachting en is strafbaar. Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila , manta heeft gelijk ...
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 6 juli 2008 om 14:58. |
|||
![]() |
![]() |