![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Klant is koning |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zeg net dat er mensen zijn voor wie tweetaligheid nu eenmaal geen vereiste is voor hun dagelijks leven. Weet je: er is leven mogelijk in wallonie, hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leuk... krijgen we wat van ons eigen geld terug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
|
![]() Ik zou wel es een eerlijk objectieve steekproef/onderzoek willen zien hoe het met de kennis van onze beide landstalen is gesteld in zowel Brussel, Wallonie en Vlaanderen. (ook volgens leeftijdsgoepen en scholingsgraden)
Het is maar dat wanneer ik in contact kom met franssprekenden, waar dan ook, en of het nu in voor het werk of voor mijn plezier is, ik toch frans moet spreken (zo goed ik kan) want anders kunnen er geen ideeen worden uitgewisseld. Maar dat is dan maar mijn ervaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederland en Duitsland niet vergeten hé....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bizar... Waar ik werk, is drie vierde franstalig en die 'brabbelen' zonder uitzondering allemaal nederlands. En in vergaderingen spreekt men zijn eigen taal en iedereen verstaat mekaar. Ik denk dat het enkel een kwestie is van mekaar willen verstaan. En nee, de franstaligen zijn niet die baarlijke duivels die weigeren van vlamingen te verstaan, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dan zijn er natuurlijk die totaal weigeren om 1 woord Nederlands te spreken. ze zijn aan het uitsterven, maar ze bestaan zeker nog.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn punt is : indien ze niet hadden vastgehouden aan hun taalfascisme, maar ook het NL hadden geleerd, dan hadden ze een job hier in de VLAAMSE rand (waar ze geboren en getogen en opgegroeid zijn) kunnen zoeken, en hoefden ze dagelijks niet in de file te staan naar la Wallonie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De enige documenten die vertaald worden zijn de verslagen van de ondernemingsraad e.d. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op mijn werk lopen er zo een paar rond. Ze kunnen Nederlands maar weigeren het te spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nog kan je een internationale helpdesk bellen in Wallonie en er geen geheid woord Engels uitkrijgen. Nu ja, dan gaat de telefoon dicht bij mij...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
|
![]() Citaat:
inderdaad; je kunt niet verwachten dat een mentaliteit van vandaag op morgen 1,2, 3 verdwijnt maar de mentale omslag is gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik kan me niet voorstellen dat iemand die elke dag Le Soir leest, nog Nederlands wilt leren. het staat gelijk met collaboratie... wacht, nu ga je zeggen dat niet veel Franstaligen Le Soir lezen zeker??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |