![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of és déé mich neejt verstoan kén ich ét ouch int Limburg vraoge? Ik denk dat ze me dan int duits uitleggen... ![]() ![]() ![]() BTW over duits gesproken.Die zelfde taaldiscriminatie naar het nederlands komt ook van hun kaant. Vooral in de Nederlands\Duitse grensstreek aan de Maas kant komt het vaak voor dat ik in een bepaalde winkel waaik woon, int Duits wordt aangesproken. Die denken automatisch dat het allemaal duitsers zijn die in NL komen winkelen. Ik als Vlaming cq zuid-nederlander (als Belgie ophoudt ![]() ![]() Zelfs op de zaak met een Duitse klant meegemaakt dat hij mij niet verstond en het nog zei ook. Als ge plat Limburg begint gaat het dan wel. Maar tot mijn verbazing wordt die klant door een ander int nederlands aangesproken en begint, met duits accent tuurlijk, int nederlands te antwoorden. Ik liep ![]() Miss hebben ze door dat ik van oorsprong toch niet uit de streek kom. Maar ik erger me er groen en geel aan dat het nederlands als minderwaardige taal gezien wordt. Ze verwachten allemaal dat wij bijna 4 talig zijn, het moet allemaal weer van ons afkome. De nederlanders leren geen frans als tweede taal, moesten wij in Vlaanderen ook maar een afschaffen. Zet het als keuze vakeventueel, maar niet meer verplicht.
Wie sjoen os Limburg is... ![]() Laatst gewijzigd door stropkeuh : 22 augustus 2008 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totaal off topic: Carboon!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je ziet het ook in Friesland; het Nederlands heeft het Fries daar grotendeels verdrukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Anders gaat het over België, maar als u de discussie zo niet kunt winnen (aangezien er meer nederlandstaligen zijn dan franstaligen in België) dan trekt u het iets ruimer (op wereldvlak) en gaat dit dan toepassen op individuele landen (België of Nederland) en de landsdelen (Friesland - rest van Nederland).... hoe idioot :/ Gaat u nog meer uitvluchten zoeken? ik ga even demonstreren hoe uw redenering werkt: ik heb thuis 1 hond en 20 katten. De katten zijn in de meerderheid, de hond moet zich maar aanpassen. Op Wereldschaal zijn er meer honden dan katten (of omgekeerd, hoe u het ook wilt). Volgens uw redenering moeten die 20 katten zich in mijn huis dan aanpassen aan die ene hond, want op wereldvlak zijn er meer van hem...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." Laatst gewijzigd door lollysticky : 22 augustus 2008 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Tijd dat de Fransen Han-Chinees beginnen spreken dus.
![]() |
#188 |
Vreemdeling
|
![]() praat gewoon de twee talen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
|
![]() Citaat:
Buiten China kun je weinig aanvangen met Han-Chinees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dacht U dat de Nederlands buiten Engels nog Frans leren? ![]() Of de Denen, de Zweden, de Indiërs, de Brazilianen... Frans is passé... Zelfs kortelings in Brussel... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 25 augustus 2008 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() En Turks dan? Daarmee kan je terecht van Turkije tot west-China.
![]() |
#192 | |
|
![]() Citaat:
Anderzijds zag ik zondag op tv een Nederlandse zangeres die (in Utrecht geloof ik) voor heel veel volk Franse liedjes stond te zingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
|
![]() Pardon? Het wordt gesproken over heel Centraal-Azië; gasvoorraden, geopolitiek belang, etc...
![]() |
#195 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Banneling
|
![]() |