![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe verzoen jij geloof met de wetenschappelijke werkelijkheid? | |||
Ik accepteer de wetenschappelijke werkelijkheid, en wat religie hierover te zeggen heeft, negeer ik |
![]() ![]() ![]() |
28 | 90,32% |
Ik negeer de realiteit, en geef voorkeur aan een leven in mijn eigen droomwereld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik hef de scheiding tussen werkelijkheid en geloof op door irrationele rationalisaties te bedenken |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Anders, namelijk... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Banneling
|
![]() En intussen blijven de verklaringen uit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | ||
Parlementslid
|
![]() Mja er sterven ook nog heel veel mensen aan kanker. Zo succesvol is de moderne geneeskunde daar niet. Daarbij al de produkten die je moet innemen en de bestralingen doden zowel gezonde als ongezonde cellen en de behandelingen zijn heel erg duur.
Het vervelende is dat men nauwelijks of geen onderzoek doet naar goedkope alternatieven omdat die geen geld opbrengen voor de grote farma bedrijven. Citaat:
Daarnaast heb je natuurlijke vitaminen die wel uit echte vruchten komen, maar die zijn zodanig behandeld dat ze eigenlijk zo goed als geen effect meer hebben. (bijv koken van fruit en groenten haalt er al de meeste vitaminen en mineralen uit ) En tot slot heb je de levende vitaminen die ook van echte vruchten afkomstig zijn maar die met zo weinige mogelijk processen bekomt en deze zijn dan ook duurder dan de andere 2 soorten, maar ze werken ook echt en er is geen verschil tussen deze vitaminen en zelf een stuk fruit of groente eten. Citaat:
Ik zou zeggen ivm wetenschappelijk onderzoek moet je wel eerst de goede vitaminen gebruiken ... en ik vrees dat daar al het schoentje knelt en dat men maar al te graag onderzoek doet met de synthetische of natuurlijke zodat het lijkt alsof het niet werkt. Opnieuw moeten we er ook bij vertellen dat er nauwelijks onderzoek wordt naar gedaan omdat het geen geld opbrengt want het zou de farmabedrijven miljarden doen verlizen als bekend raakte dat er een zo goed als gratis alternatief bestond voor vele ziekten. Ik zal nog even een vb geven ivm epilepsie. Wist je dat er een behandeling bestaat van 3 weken die je volledig geneest ? Het komt erop neer dat je 3 weken moet "vasten" en enkel water en een bepaald soort biscuit moet eten. Eigenaardig dat men moet vasten ... dat staat nl regelmatig voor allerlei zaken in de bijbel. Misschien dat God echt wel weet wat hij ons aanraadt .. . Maar ook bijv cholesteral zou voor de meeste mensen kunnen bestreden worden door een gezond dieet met bijv haver en dergelijke. Maar men vertelt dat niet aan de mensen en verkoopt ze liever een ganse reeks pillen want van die haver wordt de farma niet rijk van pillen wel. Daarnaast is nog nooit bewezen dat die cholesteralverlagers ook daadwerkelijk uw leven verlengen. Er was onlangs een docu daarover op nederland die al die cholesterolverlagers eigenlijk afdeed als bedriegerij. Als mensen zouden doen wat God zei in genesis nl eet vruchten, groene kruiden en zaden en daarnaast nog wat vlees/vis dan zouden we wellicht veel minder gezondheidsproblemen hebben en dit gecombineerd met regelmatig voldoende beweging .... . Wat eten we vandaag ? Een hamburger, een pakje friet en een grote cola ... en daarnaast vooral naar de tv kijken. Maar ja dat moeten we vooral NIET tegen de mensen zeggen want dan verdient de farma geen geld meer en zij doen er dus alles aan om dit weg te houden van de mensen en hen zoveel mogelijk pillen voor te schrijven die dan ook nog eens een waslijst van neveneffecten hebben waarvoor ze met wat geluk u nog wat meer pillen kunnen voorschrijven (zolang je kan betalen natuurlijk ). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als iemand die niet gelooft op een religieus forum komt discuteren met als enige argument dat de ongelovige ongelijk heeft omdat hij gelovig is....
... moet die niet verwonderd zijn, dat reacties op zich laten wachten. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als een gelovige de hooghartigheid heeft om te stellen of te insinueren dat iets zo is, omdat hij dat gelooft en dat al wie dat niet gelooft per definitie een idioot is die het niet snapt, dan krijg je dat antwoord ja. Stoort het je of zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat Pindar bedoelt is denk ik dat je een actie en een reactie waarneemt, maar dat je niet weet wat exact die kracht is. Bijv als je iets laat vallen en dat 1 miljoen keer herhaalt dan zie je dat het steeds valt en we noemen dat zwaartekracht. Maar wat is dat nu eigenlijk ? Maw hoe komt het dat die kracht bestaat en waarom valt het steeds ? We kunnen berekenen hoe snel iets gaat vallen en dergelijke, maar dat verklaart nog niet waarom die kracht er is en waardoor die ontstaan is en waarom die ontstaan is. Ik denk dat Pindar dat bedoelt, maar hij mag me corrigeren .... . We weten immers nu dat een theorie correcte voorspellingen kan doen en toch fout kan zijn !! Als we dit even in het groter geheel bekijken ... hoe kan zo een natuurwet ontstaan dmv evolutie ? Want dat is toch wel een groot vraagteken. Ik moet die vraag niet beantwoorden want volgens de creatie heeft God dat gedaan, maar als evolutie waar is dan zit je daar met een groot probleem. Laatst gewijzigd door dirk001 : 28 juli 2008 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Parlementslid
|
![]() Hier nog een paar problemen voor de evolutieleer :
Het model dat ze gebruiken voor de ruimte en het ontstaan van ons zonnestelsel deugt niet en als ze dit willen blijven gebruiken zijn ze verplicht om andere theorieën in de vuilbak te gooien. Ook de snelheid van het licht is niet constant, maar dit schept een hele hoop problemen ... . Bekijk volgende video's maar eens : deze gaat over de lichtsnelheid : http://nl.youtube.com/watch?v=xjqxvpFn-Gs en deze gaat over de planeten en manen in ons zonnestelsel : http://nl.youtube.com/watch?v=UtFjGvf6QFg dit is enkel deel 1, als het goed is kan je de andere delen ook vinden op youtube |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
duurder <-> zo goed als gratis Wat is het nou? Wordt er veel (vals) onderzoek gedaan of juist niet? En is het een duurdere oplossing of juist niet? Citaat:
Citaat:
Het effect van een hoog cholesterol is inderdaad omstreden; of eigenlijk is het effect van het verlagen van een hoog cholesterol niet aangetoond.
![]() |
![]() |
#189 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Beetje dubieus dus dat het dan net de creationisten/religieuzen zijn, die waarom vragen gaan stellen, terwijl ze zelf nooit een antwoord geven op een waarom-vraag. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Gouverneur
|
![]() Welke natuurwetten heb je het over, Dirk?
![]() |
#194 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat jij "daarom" als antwoord op een waarom-vraag accepteert van een wetenschapper, wel? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Probeer eens een echt argument, voor de verandering ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
De beste en volgens mij zelfs enige manier om dit op een ernstige manier te verklaren is aan te nemen dat God het gedaan heeft. Alle andere manieren zijn nl nogal lachwekkend maar ja de evolutionisten geloven al zovele verhaaltjes dat 1 meer wellicht het verschil niet gaat uitmaken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En wat bedoel je met biologisch precies ? Mensen denken nogal eens dat biologisch betekent dat er 0,0 pesticiden of herbiciden of andere schadelijke stoffen inzitten en dat is niet correct. Ik vermoed dat als men groenten zou kweken zonder gebruik van een bestrijdingsmiddel en zonder dat er sporen van zo een middel zijn te vinden dat zo een groente wel degelijk gezonder zou zijn. Maar je mag ook niet vergeten dat de "gewone" landbouw en de hoeveelheden die daar inzitten pas schadelijk gaan worden na tal van jaren. Dat is nl het probleem bij deze testen. Men gaat even testen gedurende een paar maanden en dan vindt men niks. Je zou wellicht moeten levenslang testen en dus 2 groepen mensen testen nl de ene die enkel produkten zowel plantaardige als dierlijke eet die vrij zijn van alle abnormale bestanddelen en een andere groep waar men de normale landbouwregels op toepast. Het probleem is dat men slim is geworden en ook wel beseft dat als iets onmiddellijk dodelijk is ... tja niemand gaat dat kopen. Maar als een produkt maar 30 jaar later kanker gaat veroorzaken wie gaat dan nog het verband kunnen leggen tussen dat produkt en de kanker of een andere ziekte. Dit doet me denken aan de discussie ivm vaccinaties waar er een gelijkaardig probleem is. Citaat:
En toen ik het had over duurder dan bedoelde ik dat de levende vitaminen duurder zijn dan de andere 2 varianten maar natuurlijk nog steeds zo goed als gratis vergeleken met medicatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heel dat cholesterol-gedoe is voor een groot stuk een hoax. Men maakt de mensen vanalles wijs. En de grote farmaceutische bedrijven varen er wel bij. En de yankee dollar en de Euro zagen dat het goed was. |
|
![]() |
![]() |