Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2008, 12:11   #181
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 14:01   #182
alecia
Lokaal Raadslid

alecia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dat heb je goed gezegd als NV-A'er: schizofreen NV-A is wat een onafhankelijk Vlaanderen betreft schizofreen.

JMD is hypocriet. Als je nu nog zegt: Met België als het kan, zonder België als het moet, pleeg je een aanslag op het gezond verstand, en dat weet JMD maar al te goed. Hij wil echter niet in zijn kaarten laten kijken.
Wie zegt dat ik "NV-A'er" zou zijn ? NV-A of Vlaams Belang zijn de enige politieke vleugels van Vlaams nationalisten. LDD is tot nader order uitgesloten gezien het 'Belgicisme' inderdaad ingebakken zit in zijn beginselverklaring. Wat ik van militante VB'ers zoals U nog niet heb vernomen: beschouwd U het 'confederalisme' als een tussenstap naar een onafhankelijke Vlaamse staat ? Ook het Vlaams Belang lijkt voorzichtig te spreken over een Vlaamse onafhankelijke staat als 'einddoel' . Wat zijn de tussenstappen van het VB eigenlijk ? Het is te gemakkelijk met rotte eieren te smijten naar de kop van Dewever als blijkt dat hij er niet in geslaagd is de CD V verder te doen door drijven waardoor ook ZIJN geloofwaardigheid op de helling is komen te staan. Het was sowieso een dubbeltje op zijn kant. Maar hij was vrij open in zijn strategie (en is dat overigens nog). Ook al ben IK niet akkoord met deze strategie en ook al vind ik ook dat hij verschrikkelijke risico's neemt...toch neemt zulks niet weg dat het een oprecht Vlaams nationalist is. Of heeft het VB een beetje last van paranoïa ? Het is al zoveel keer gezegd op dit forum: het is intriest dat Vlaams nationalisten elkaar vliegen zitten af te vangen. Zowel in hoofde van NVA als VB kan ik zulks enkel maar betreuren. Het doet me denken aan de Ieren ... intrieste en dramatische verhalen. Aanbevelenswaardig overigens om oorzaak en gevolgen van het verdrag dat Sinn Fein met England afsloot eens te bestuderen. Van vliegen afhangen gesproken...
Oud 11 augustus 2008, 15:15   #183
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-'Moeten' inperken, dat zegt u juist, maar 'moeten' onder druk van een ondemocratisch systeem.
-En opnieuw: Toch een beetje kortzichtig om een partij die je op ondemocratische aan banden legt (het mediacordon is ondemocratisch) te verwijten dat ze van haar programma nog niet veel verwezenlijkt heeft.
-Noodzaak heeft ertoe geleid dat de tegenstanders van het Vlaams Belang al meerdere punten van dat 70-punten programma uitgevoerd of in overweging genomen hebben.
De grenzeloze hypocrisie van Links.
Ondemocratisch systeem zeg je.

Weet je wel wat een democratie is ?

In een democratie is iedereen vrij om te doen en laten wat hij/zij wil.
Er is echter één regel: namelijk dat je dat doet zonder anderen last of schade te berokkenen.

Je kan van het VB moeilijk zeggen dat ze 'subtiel" zijn hé.
Iedere dag nemen ze andere bevolkingsgroepen, culturen, individuen, enz.... op de korrel.
Wie is er ondemocratisch ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 11 augustus 2008 om 15:15.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 15:48   #184
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alecia Bekijk bericht
Wie zegt dat ik "NV-A'er" zou zijn ?
Indien niet, mijn excuses, want dat is inderdaad een zware beschuldiging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alecia Bekijk bericht
Wat ik van militante VB'ers zoals U nog niet heb vernomen: beschouwd U het 'confederalisme' als een tussenstap naar een onafhankelijke Vlaamse staat ?
Ik zal met mijn eigen woorden zeggen wat het Vlaams Belang daarover denkt: Elke 'tussenstap' naar een onafhankelijk Vlaanderen is een lachertje, tijdverlies, iets dat nooit kan en zal bestaan. Streven naar confederalisme in dit land (!) is als over een ravijn willen springen met een hink-stap-sprong. Je maakt alleen kans met een lange aanloop en een sprong uit één stuk.
De Walen zijn onze politieke vijanden die nooit zullen meewerken aan zo'n tussenstap, ze zouden maar gek zijn. Het verbaast me dat er nog altijd mensen zijn die dit niet begrepen hebben.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 16:02   #185
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat is een origineel geformuleerde samenvatting van het Belang-programma.

Je beseft dan wel degelijk dat het Belang een Vlaamse meerderheid zal moeten vinden om de onafhankelijkheid in één droge stap te kunnen verwezenlijken.
Nu haalden jullie wel veel stemmen, maar potdorie nog geen 50 persent in Vlaanderen.
Met jullie programma, wordt er dus nooit gesprongen.

Dan verkies ik het programma van de nva: de rivier oversteken door van steen naar steen te springen. Desnoods een steen of twee drie verplaatsen en op mekaar leggen, dus wat geduld uitoefenen .... (de stenen die reeds bestapt werden zijn te vinden in de opeenvolgende grondwetswijzigingen: van kulturele otonomie naar het huidige Vlaams parlement;
en als de verwezenlijking van het huidige Vlaams parlement slechts een sprong in de ravijn is, wel, uw blokmandatarissen zitten er toch ook maar in, trekken er hun parlementaire pree, en gebruiken het spreekgestoelte maar al te graag om van zich te laten horen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2008, 16:05   #186
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een origineel geformuleerde samenvatting van het Belang-programma.
Mijn antwoord op jouw vraag: Origineel? Het is inderdaad de samenvatting van wat de kopstukken daarover zeggen.

Dan:
Op de N-VA manier breek je je poten of stort je neer. Jullie hebben de Walen nodig om over te steken, begrijp je dat dan niet? Ze zullen je graag helpen... met je nek te doen breken.

Laatst gewijzigd door Duym : 11 augustus 2008 om 16:11.
Oud 11 augustus 2008, 16:34   #187
Chipie
Banneling

Standaard

Mensen met een duym in één van hun ogen hebben natuurlijk geen klaar zicht...
Oud 11 augustus 2008, 17:01   #188
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Mensen met een duym in één van hun ogen hebben natuurlijk geen klaar zicht...
Als tegenargument kan dat tellen.
Oud 12 augustus 2008, 21:36   #189
schaker
Provinciaal Gedeputeerde

schaker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je goed gezegd als NV-A'er: schizofreen NV-A is wat een onafhankelijk Vlaanderen betreft schizofreen.

JMD is hypocriet. Als je nu nog zegt: Met België als het kan, zonder België als het moet, pleeg je een aanslag op het gezond verstand, en dat weet JMD maar al te goed. Hij wil echter niet in zijn kaarten laten kijken.
Duym, jouw standpunt is inmiddels duidelijk.

Wat ik echter niet begrijp:
waarom besteed je zoveel tijd en frustaties in de politieke houding van de kleine (onbeduidende) partijtjes LDD en N-VA (samen nog steeds goed voor 11 zetels). Volgens mij kun je beter je energie steken in de VB, MR, PS, SP.a en O-VLD (samen goed voor 92 zetels). Bij voorbaat dank.

PS: ben echter wel benieuwd of je voor de MR, PS, SP.a en O-VLD nog nieuwe/originele scheldwoorden kan verzinnen, de meeste heb je al voor de N-VA en LDD ingezet. Ideetje: 'super-schizofreen' en 'super-hypocriet'.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2008, 21:50   #190
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
waarom besteed je zoveel tijd en frustaties in de politieke houding van de kleine (onbeduidende) partijtjes LDD en N-VA (samen nog steeds goed voor 11 zetels). Volgens mij kun je beter je energie steken in de VB, MR, PS, SP.a en O-VLD (samen goed voor 92 zetels). Bij voorbaat dank.

Waarom? Omdat de schaamlapjes in de huidige politieke formatie een nooit geziene rol splen.
Oud 12 augustus 2008, 21:59   #191
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Nodig ???

Citaat:
Mijn antwoord op jouw vraag: Origineel? Het is inderdaad de samenvatting van wat de kopstukken daarover zeggen.

Dan:
Op de N-VA manier breek je je poten of stort je neer. Jullie hebben de Walen nodig om over te steken, begrijp je dat dan niet? Ze zullen je graag helpen... met je nek te doen breken.
Hebben wij de Walen nodig ???
De Walen hebben ONS nodig, bedoel je ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2008, 05:25   #192
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hebben wij de Walen nodig ???
De Walen hebben ONS nodig, bedoel je ?
N-VA en CD&V hebben in hun idiote stappenplan naar... (ja naar wat?) de Walen nodig, dat blijkt overduidelijk.

Laatst gewijzigd door Duym : 13 augustus 2008 om 05:36.
Oud 13 augustus 2008, 05:34   #193
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
PS: ben echter wel benieuwd of je voor de MR, PS, SP.a en O-VLD nog nieuwe/originele scheldwoorden kan verzinnen, de meeste heb je al voor de N-VA en LDD ingezet. Ideetje: 'super-schizofreen' en 'super-hypocriet'.
Waarom schelden op de tegenstander als die intelligenter en ook sluwer blijkt te zijn dan N-VA en CD&V in het kwadraat? Ze spelen het spel verbluffend handig.
Oud 13 augustus 2008, 18:47   #194
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaptenkirk Bekijk bericht
Wanneer zijn eigenlijk de volgende verkiezingen voorzien??

Kwestie van te weten hoelang ik nog mijn braaksel moet inhouden bij het lezen van zoveel zever in pakskes.

Het is onbeschrijflijk in welk land we leven. Wie helpt ons uit ons lijden?

Braaksel? Als ik lees over JMD krijg ik de schijterij.
http://www.vlaamsbelang.be/0/4869/

Laatst gewijzigd door Duym : 13 augustus 2008 om 18:49.
Oud 13 augustus 2008, 20:58   #195
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Braaksel? Als ik lees over JMD krijg ik de schijterij.
http://www.vlaamsbelang.be/0/4869/

Buiten de Blokkers zijn het schijnbaar allemaal kotsers, zeikers en schijters...

Nee toch niet... U bent de schijter:

Duym: 'Als ik lees over JMD krijg ik de schijterij'.

Laatst gewijzigd door Chipie : 13 augustus 2008 om 21:16.
Oud 13 augustus 2008, 21:21   #196
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht

Buiten de Blokkers zijn het schijnbaar allemaal kotsers, zeikers en schijters...

]
Dat heb je dan goed begrepen. De maskers worden doorzichtiger, en het begint bij CD&V, N-VA en LDD almaar harder te stinken.

Laatst gewijzigd door Duym : 13 augustus 2008 om 21:22.
Oud 13 augustus 2008, 22:10   #197
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard ???

Citaat:
Dat heb je dan goed begrepen. De maskers worden doorzichtiger, en het begint bij CD&V, N-VA en LDD almaar harder te stinken.
Je hebt er nog een vergeten zeker ?
Het VB ? Dat zijn dan eigenlijk al 4 partijen waar het hard stinkt. Dat moet nogal wat zijn in Brussel...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2008, 07:15   #198
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als ik Leterme was zou ik dreigen met ontslag...
Als ik Leterme was, ging ik als goede katholiek te biechten omdat ik gelogen en bedrogen heb.

Laatst gewijzigd door Duym : 15 augustus 2008 om 07:16.
Oud 15 augustus 2008, 08:48   #199
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik Leterme was, ging ik als goede katholiek te biechten omdat ik gelogen en bedrogen heb.
IIn uw plaats zou ik hem kruisigen... met duymspijkers...

Laatst gewijzigd door Chipie : 15 augustus 2008 om 08:50.
Oud 15 augustus 2008, 16:43   #200
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
De NVA is toch een separatistische partij?

Die wil dan de stekker uit Belgie trekken zonder de stekker uit Belgie te trekken ofwat moeten we ons daarbij dan voorstellen?

Of wil men het dan niet zolang het VB het wil?
D�*t leidt mij naar het volgende 'voorstel' :

als VB nu eens het behoud van de monarchie, de re-unitarisering van België en de beperking van het stemrecht tot Franstaligen in haar programma zou opnemen?

Misschien worden alle anderen dan plots republikeinse separatistische flaminganten?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be