Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 13:09   #181
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
krijg je nu al studiebeurs in het kleuter en lager onderwijs ook???
Dacht het niet hoor...

waar haal jij 300 euro kindergeld...
2 kinderen hadden mijn ex en ik... 175 euro is wat we kregen...
Dacht het wel, hoor.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 13:11   #182
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe verklaar je dan dat de economie in landen als Zweden, Denemarken en Noorwegen er beter voorstaat dan bij ons en dat er daar minder werkloosheid heerst, ondanks hogere belastingen???
Zweden omdat de cijfers daar overdreven worde, door de methodologie omdat te berekenen. Noorwegen heeft zijn gas - remember?
Denemarken heeft geen hogere belastingen.

Citaat:
In de hierboven vernoemde landen kan je een 3 slaapkamerappartement ohuis met alle voorzieningen huren onder de 400 euro...
Dat is hier ondenkbaar geworden...
Een crowdingout effect door sociale woningen - al eens bij nagedacht?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 29 juli 2008, 13:12   #183
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik in eigen land geen recht hebben op een menswaardig bestaan en een degelijke woning aan een menselijke prijs?
Heeft een Congolees dat? Neen? Dan gij ook niet.
Het probleem dat gij dat nu niet kunt nastreven, is exact omdat er al de hele geschiedenis lang pipo's rondlopen die dat 'claimen' dat ze dat 'recht' hebben & er andere pipo's - overheden - zijn die dat geloven, waardoor we nu met de gigantische sociale gebakken peren zitten.
Hoera!
Oud 29 juli 2008, 13:24   #184
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Wel AdrianHealy, ga dat dan eens expliceren aan een zeer goede vriendin van mij in Zweden... die nog nooit zonder job gevallen is en zéér goedkoop woont, net als al haar kennissen en familie, waaronder ook enkele personen die alleenstaande ouders zijn of met medische problemen te kampen hebben...

En als gij in een beschaving wilt wonen zonder solidariteit en maatschappelijke rechten, wat doe je dan nog hiet ipv uit te wijken naar eéén van uw neoliberale paradijzen zoals de VS of Congo... of ga naar Irak... Een neoliberaal paradijs in wording volgens de neoliberale president van de VS

Neen je schopt liever tegen onze sociale verworvenheden, in de stille hoop dat je ze nooit zélf nodig zult hebben...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 13:27   #185
DarkSoul
Partijlid

Standaard

En nog iets, als je redelijk bent, dan ga je �*lle subsidies, kortingen, kindergelden en andere voordelen moeten afwijzen hé...

laat je daden dan je hele leven lang je woorden volgen hé.

Anders zit je hier gewoon gebakken lucht te verkopen...
Oud 29 juli 2008, 13:32   #186
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gebruik ik dat als een argument?
een beetje wel hé, om je povere examenuitslagen te verklaren zoals iedereen kon zien.
'ik moest werken' blablabla, 'wij zijn niet rijk'...
pech of mislukking verklaren door overmacht van sociale aard...
net wat jij emo-verhalen noemt.
bij �*nderen hé.
niet bij jezelf natuurlijk.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 13:34   #187
Mitgard
Banneling

Standaard

maarja, ge zijt niet van uw eerste inconsequentie gestorven hé.
consequent zijn, dat is niet erg libertarisch heb ik de indruk.
Oud 29 juli 2008, 13:34   #188
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel AdrianHealy, ga dat dan eens expliceren aan een zeer goede vriendin van mij in Zweden... die nog nooit zonder job gevallen is en zéér goedkoop woont, net als al haar kennissen en familie, waaronder ook enkele personen die alleenstaande ouders zijn of met medische problemen te kampen hebben...
Ik ken zelfs iemand in Congo die aan quasi al die zaken voldoet.
Is het in Congo goed leven?

Citaat:
En als gij in een beschaving wilt wonen zonder solidariteit en maatschappelijke rechten, wat doe je dan nog hiet ipv uit te wijken naar eéén van uw neoliberale paradijzen zoals de VS of Congo... of ga naar Irak... Een neoliberaal paradijs in wording volgens de neoliberale president van de VS
Ik kan er ook niet aan doen dat jij rondloopt met de visie van een steenezel op de wereld, hoor. Ik ben voor solidariteit. Ik ben tegen overheids'solidariteit'.

Citaat:
Neen je schopt liever tegen onze sociale verworvenheden, in de stille hoop dat je ze nooit zélf nodig zult hebben...
Sociale verworvenheden? Och, gottekes toch. Ik zal daar inderdaad wel mijn deel uit kunnen graaien: ik ben blank, over een paa rjaar een universitair diploma & zal wrslk daarom wel een baan vinden.

Als ge arm, werkloos & allochtoon zijt - of iets van die strekking - dan hebde dikke pech.
Oud 29 juli 2008, 13:34   #189
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo'n Buzzypas voor 2 kinderen kost minder dan 30 euro per maand, trouwens.
je kan aansluiten bij 'den bond' en dan kan je die busypas gratis aanvragen voor kinderen onder de 12
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 13:35   #190
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe anders zijn mijn eisen dan?
Zijn een propere betaalbare woning, loon naar werken en een rechtvaardige behandeling als je door je werk ziek wordt, een kans op een aangepaste job als je door je vorige job medische problemen opgelopen hebt exhuberante eisen misschien???
Hoe anders zijn jouw eisen? Kijk zelf even terug in het topic; een stad was niet goed want te gevaarlijk + te wenig plaats voor de kinderen. Het platteland was niet goed, want te ver van de winkels en de scholen. De juiste school moet ook in de buurt liggen (en niet om het even welke school) en zo kunnen we wel verder gaan.
Bijkomende eisen zijn bijkomende kosten...

Citaat:
De inhoud van mijn posts hebben, nogmaals, NIKS te maken met mijn werkmentaliteit, wat ik in mijn vrije tijd doe gaat mijn werkgever geen enkele zak aan, mijn politieke en maatschappelijke visie zijn op geen enkele manier gelinkt aan mijn werkethiek...

je bent hierin dan ook appelen met peren aan het vergelijken...
Zo jij wil; ik heb liever iemand die van aanpakken weet ipv iemand die gaat zitten kijken naar een ander cq de maatschppij, om alles op te lossen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 13:35   #191
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nog iets, als je redelijk bent, dan ga je �*lle subsidies, kortingen, kindergelden en andere voordelen moeten afwijzen hé...
Niet echt - daarvoor betaalt mijn moeder 'net' iets teveel belastingen. Ik leef ook maar binnen een systeem. Betekent toch niet dat ik het systeem mag afwijzen, hé.

Iemand die in de USSR tegen het communisme was, moest die dan zijn voedselbonnen weigeren?

Citaat:
laat je daden dan je hele leven lang je woorden volgen hé.
Anders zit je hier gewoon gebakken lucht te verkopen...
Dat ga ik in ieder geval proberen.
Oud 29 juli 2008, 13:37   #192
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ga je Adrian verbannen, of heeft hij net als jij het recht om op te komen voor zijn politieke idealen ??? of laten we voortaan alleen nog linkse idealen toe ?
Oud 29 juli 2008, 13:38   #193
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
een beetje wel hé, om je povere examenuitslagen te verklaren zoals iedereen kon zien.
'ik moest werken' blablabla, 'wij zijn niet rijk'...
pech of mislukking verklaren door overmacht van sociale aard...
net wat jij emo-verhalen noemt.
bij �*nderen hé.
niet bij jezelf natuurlijk.
Dat is geen argument, hé. 'Omdat wij het hier slecht hebben, moet de overheid dit of dat doen!' Dat is een poging tot argument. (Of, analoog: 'omdat wij het hier arm hebben, moet de overheid weg!' Dat zou ook een poging tot argument zijn.)

't is waar dat door onze situatie, ik geïnteresseerd ben geraakt ind e samenleving. Dat is een motivatie - geen argument.

Och, 't is mss een argument om te verklaren waarom de examenuitslagen tegensloegen - niet alleen dat, hoor. Maar het is geen argument om andere mensen wat te pesten met meer overheid - in tegenstelling tot het typische andere emo-verhaal, hé.
Oud 29 juli 2008, 13:40   #194
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maarja, ge zijt niet van uw eerste inconsequentie gestorven hé.
consequent zijn, dat is niet erg libertarisch heb ik de indruk.
Buh; hebben alle communisten hier al hun bezitten al gecollectiviseerd, om maar iets te zeggen?
Wat zou er nog zoal niet 'inconsequent' zijn?
Oud 29 juli 2008, 13:41   #195
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is geen argument, hé. 'Omdat wij het hier slecht hebben, moet de overheid dit of dat doen!' Dat is een poging tot argument. (Of, analoog: 'omdat wij het hier arm hebben, moet de overheid weg!' Dat zou ook een poging tot argument zijn.)

't is waar dat door onze situatie, ik geïnteresseerd ben geraakt ind e samenleving. Dat is een motivatie - geen argument.

Och, 't is mss een argument om te verklaren waarom de examenuitslagen tegensloegen - niet alleen dat, hoor. Maar het is geen argument om andere mensen wat te pesten met meer overheid - in tegenstelling tot het typische andere emo-verhaal, hé.
ik zou wat gaan studeren voor je tweede zittijd ipv van energie te steken in je hier wanhopig proberen uit te lullen.

gewoon een advies hé.

gratis.
Oud 29 juli 2008, 13:42   #196
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik zou wat gaan studeren voor je tweede zittijd ipv van energie te steken in je hier wanhopig proberen uit te lullen.

gewoon een advies hé.

gratis.
Ik kan op't moment niet leren; maar toch bedankt, hoor!
Oud 29 juli 2008, 13:45   #197
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Overigens; gij zijt toch wel de meest verzuurde *ever*, hoor. Als er iemand meer heeft: afpakken! Als er iemand iets voorstelt dat lijkt op meer vrijheid, is't neoliberaal, egoïstisch & de hele santaboetiek.

Is het zo moeilijk te denken dat er misschien wel een reden is dat iemand dat meent? Nah, 'k snap wel dat ge liberalen & dergelijke moét verketteren als egoïstisch; anders zoude misschien nog eens moeten gaan nadenken over waar ge zelf voorstaat. Zolang ge de morele 'highground' hebt - 'ik geef om mensen; HOERA!!!!!' - kan je elk argument afketsen.

'k snap dat wel, hoor. Dat moet goed doen. )
Oud 29 juli 2008, 13:48   #198
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat zie ik nu pas na meer dan 8000 berichten
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ga je Adrian verbannen, of heeft hij net als jij het recht om op te komen voor zijn politieke idealen ??? of laten we voortaan alleen nog linkse idealen toe ?
Als menswaardig leven, ook als het leven eens niet meezit al exclusief links is?

enne, ik vraag hem gewoon op de man af, of hij het lef heeft om de gevolgen van zijn woorden onder ogen te zien en aan den lijve te voelen...

En aangezien dat die landen voorbeelden zijn van jullie neoliberale blabla, kan hij tenminste eens een jaartje op srudiereis gaan naar daar hé...

Dan weet hij tenminste waarover hij praat... nu denkt hij dit slechts...

By the way, links stem ik niet, rechts nog minder, ik hou niet van extremen...
Oud 29 juli 2008, 13:55   #199
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
enne, ik vraag hem gewoon op de man af, of hij het lef heeft om de gevolgen van zijn woorden onder ogen te zien en aan den lijve te voelen...
Dat is helaas niet echt mogelijk. Net zoals het absurd is om vandaag de dag aan een communist te vragen om in België 'aan de n lijven zijn ideaal' te volgen. Het is toch ook bij u niet mogelijk? Gij kunt uw 'ideale samenleving' toch ook niet vormen op dit moment?

Citaat:
En aangezien dat die landen voorbeelden zijn van jullie neoliberale blabla, kan hij tenminste eens een jaartje op srudiereis gaan naar daar hé...
Ik ga volgend jaar (hopelijk) een maand naar de VS studeren - in Juli - waar ik volledig verzekerd zal zijn voor (ongeveer) 100 dollar. Dus, dat valt mee, hé.

Maar de VS is geen 'neoliberaal' land. Vooral de interventie van de overheid in de gezondheidszorg is daar zo enorm pervers, je houdt je dat niet voor mogelijk.
Oud 29 juli 2008, 13:55   #200
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Als menswaardig leven, ook als het leven eens niet meezit al exclusief links is?

Dan weet hij tenminste waarover hij praat... nu denkt hij dit slechts...

By the way, links stem ik niet, rechts nog minder, ik hou niet van extremen...
nee, je had het niet over een studiereis. je vroeg AH wat doe je dan nog hier ipv uit te wijken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be