![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De prijs van vastgoed zijn iets aan het zakken.
Gemiddeld 1,1% op huizen rondom de 200’000€ en zelfs 10 tot 15% op huizen boven de 500’000€ Goedkope huizen stijgen dan weer een beetje als logisch antwoord hierop. Algemeen is er dus een dalende tendens bezig. Vele redenen zijn goed om dat verklaren. Rentevoet, economische omstandigheden, enz…. Maar het belangrijkste is dat iedereen die het niet voor mogelijk kon houden hiermee wordt tegengesproken door de realiteit. Vastgoed kan dus wel zakken!
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Kleine correctie. Huizen boven de 600.000 euro zullen in pas met de inflatie blijven stijgen !
![]() We gaan ervan uit dat de prijzen voor de huizen tussen de 300.000 en 600.000 euro zullen dalen met7 tot 10procent', zegt Julie Lestabel, de woordvoerster van Century21. Voor de huizen die voor meer dan 600.000 euro verkocht worden, verwacht de makelaar een stijging die het ritme van de inflatie volgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() ipv passief te hopen op inflatie van vastgoed zou de staat beter grootgrondbezitters onteigenen en een doortastende herverdelingspolitiek inzake woonbeleid doorvoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja waar men van uitgaat is daarom nog niet wat het zal zijn. Maar goed, algemeen zijn ze dus een beetje aan het zakken. Op de gebruikelijke uitzonderingen dan te na waarschijnlijk. En 7 tot 10% gemiddeld tussen de 300'000 en de 600'000 wil zeggen dat de helft daarvan al 14 �* 20% gezakt is. Anders had men geen gemiddelde nietwaar?
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het gaat om het principe dat x weinig procent van de mensen x veel procent van de gronden en het vastgoed bezit, en dat die wanverhouding wat rechter wordt getrokken. gewoon basic sociale politiek dus. de dikkoppen wat vet aftappen en herverdelen onder de kleintjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en als we in gans europa nu eens wat socialer gaan handelen, gaan ze dan in dubai wonen? allemaal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Die daling is schijnbaar.
De algemene koopkracht van Jan Publiek daalt. Plus de rente stijgt. Dus de prijzen worden hieraan aangepast. Het resultaat is hetzelfde. Het blijft duur om te kopen/bouwen. Is altijd geweest en zal altijd blijven zolang de vraag toeneemt. En die zal toenemen. Onze politieke leiders willen immers nog meer immigratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten eerste: het was slechts één vastgoedmakelaar die dit genuanseerd (vb. bestaande appartementen blijven stijgen ...) heeft vastgesteld.
De stijging is bovendien maar zo magertjes, dat het wel eens vlug kan omslaan. (met het persentage eigen-huis-bezitters in Vlaanderen, is die markt niet zo beweeglijk als in de us, waar nu ineens een heel pak mensen niet meer in staat is om zijn lening af te betalen; zoiets zie ik hier nog niet zo vlug gebeuren ... bovendien zijn de vastgoedprijzen in minstens enkele omringende landen nog ontieglijk hoger dan hier ..) Ten tweede, over die herverdeling: ge hebt twee soorten rijke mensen: zij die in vastgoed hun senten gestoken hebben, en de anderen. De vastgoedrijken kunnen geen belastingen ontduiken, ze kunnen niet op 1 2 3 naar het buitenland enz., allemaal omgekeerd met de anderen. Ik heb dus grote simpatie voor juist dat soort rijken. Maak liever jacht op die andere soort.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor de kopers zal het allemaal wel niet zoveel verschil maken: de rentevoeten stijgen.
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() is dit wel een post waard ?
vastgoed zakt nu luttele 1,1% terwijl het de laatste twee jaar 11,11% gestegen was |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Wat er jullie schijnt te ontgaan is dat gewone mensen die hun huisje verkopen weeral de duppe zijn,want hun prijs moet naar beneden.
Tewijl de intresten stijgen van +/- 3,5% naar meer dan 6 a 7%,wie is er dus gebaat bij?? De banken,de overheid enz...
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |