Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2008, 14:42   #181
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Dus u denkt dat de conclusie die Verstrepen uit deze SMS trekt foutief is?
Daarvoor zou ik zijn boek moeten lezen om te zien of hij vanuit die ene SMS tot zijn conclusie komt.

Maar scherp gesteld:
indien hij enkel via deze SMS tot dergelijke conclusie komt dan ik hij inderdaad op zijn minst kort door de bocht gegaan. En heeft hij alleszins weinig om zich op te baseren.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 1 oktober 2008 om 14:42.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:45   #182
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Je moet soms iets anders doen dan hier lezen en posten - er zijn tendenzen in de wereld waar bv. het al of niet hebben van economisch succes maatgevend is.
De aziatische economische successen worden met name toegeschreven aan een "afwezigheid" van rechtstaat en democratie in o.a. Singapore, Zuid-Korea,
Taiwan en nu ook in de Chinese Volksrepubliek, Vietnam.. Ook het herstel van de economie in chili voorafgaand an de herdemocratizering wordt al eens verondersteld in wezen een goede zaak te zijn. Men zou kunnen stellen dat het "Westers" Democratisch bestel een resultaat is van een eeuwenlange evolutie
en om die tijdsduur van enkele eeuwen te kunnen overbruggen landen in ontwikkeling een soort verlicht despotisme nodig hebben.

Je kan het ook ruimer zien : de technologische revoluties, die zich in steeds sneller tempo opvolgen, worden momenteel gehinderd door een democratische rechtstaat en hebben in feite een "sterke man" nodig.
Een roep die in economisch zware tijden eigenlijk nogal normaal is.

...

Ik zie dat er een speciaal subforum gewijd is aan het probleem van rechtstreekse democratie en dergelijke - misschien hoort een dergelijke discussie eerder daar thuis.
da's toch de logica zelve ?! ... rechtstaat en democratie wordt in de praktijk nl vanzelf regelzucht en bureaucratie ... en dat remt de ondernemer natuurlijk (het milieuaspect is daarin ook zwaarwegend)

maar ben jij wel bereid om ideologie voorrang te geven op handelsbetrekkingen ? want dat is toch maar een marginaal standpunt in het Westen, niet ? (cfr olympische spelen in China)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:45   #183
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Daarvoor zou ik zijn boek moeten lezen om te zien of hij vanuit die ene SMS tot zijn conclusie komt.

Maar scherp gesteld:
indien hij enkel via deze SMS tot dergelijke conclusie komt dan ik hij inderdaad op zijn minst kort door de bocht gegaan. En heeft hij alleszins weinig om zich op te baseren.
Verstrepen ?! kort door de bocht ?! dat is haast niet mogelijk !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:57   #184
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Maar scherp gesteld:
Heb zelf het boek doorgelezen - ik raad het niemand aan - en dat is ongeveer het enige bewijs dat hij neerschrijft. Al de rest is 'van ik heb het van horen zeggen'.
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 14:59   #185
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Maar scherp gesteld:
En vindt u dit eventueel ook kort door de bocht?
Oud 1 oktober 2008, 15:09   #186
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En vindt u dit eventueel ook kort door de bocht?
Voor zover dit opnieuw overeenkomt met het Boek en voor zover uw wat vergevende toon omtrent het kopen van SS boeken door mensen waarvan sommigen ook SS-liederen zingen ook zou kloppen, Ja.

Maar natuurlijk als de Verstrepen aantoont dat ze én boeken kopen ivm de SS én ook nog eens liederen van de SS zingen....bent u dan niet een beetje kort door de bocht aan het gaan?

En trouwens: bestaan er blijkbaar ook geen 'love-mails' tussen Morel en Vanhecke?
Wat zegt hij daar precies over in zijn boek

Laatst gewijzigd door Maes_P : 1 oktober 2008 om 15:10.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 15:09   #187
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb zelf het boek doorgelezen - ik raad het niemand aan
Is gewoon jouw subjectieve mening
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 15:23   #188
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen hoor, mijn partner is ook links
Dat uw partner blijkbaar niet dezelfde eisen stelt als jij is duidelijk.
Maar toch ben ik gebiologeerd door het volgende:
Hoe rijmt U haar politieke voorkeur met uw sine qua non?

Neen P, ik hoef geen antwoord...het was een retorische vraag...als ironische loopgraafkarikatuur...
Oud 1 oktober 2008, 15:29   #189
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Voor zover dit opnieuw overeenkomt met het Boek en voor zover uw wat vergevende toon omtrent het kopen van SS boeken door mensen waarvan sommigen ook SS-liederen zingen ook zou kloppen, Ja.

Maar natuurlijk als de Verstrepen aantoont dat ze én boeken kopen ivm de SS én ook nog eens liederen van de SS zingen....bent u dan niet een beetje kort door de bocht aan het gaan?

En trouwens: bestaan er blijkbaar ook geen 'love-mails' tussen Morel en Vanhecke?
Dat staat zo in zijn boek!

Als er personen een boek in een officieel musuem in een land waar het verboden is ook maar iets positief over de SS te schrijven, aankoopt, neen dan heb ik daar geen probleem mee. Dat boek zal in die omstandigheden zeker niet positief zijn over de SS.

In mijn lessen geschiedenis werd er ook gesproken over de SS ... wil dat zeggen - omdat ik het moest lezen - dat ik enige verbondenheid met de SS zou hebben? Geloof me tijdens die lessen geschiedenis werd er ook niet positief over de SS gesproken.

Over die mails staat er in dat die er zouden zijn. Maar een afdruk of kopie ofzo heeft hij niet in dat boek gezet. Nogmaals dus 'van horen zeggen van een ander'.

En zelfs zouden er zo'n mails zijn ... mag dat niet tussen 2 personen? En wat is de politieke waarde van het feit dat een man en vrouw mailverkeer zouden hebben?
Oud 1 oktober 2008, 15:34   #190
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Is gewoon jouw subjectieve mening

Dat is waar!

Koop het boek en lees het. Denk dan eens even na en bekijk dan eens wat je mening over de opgenoemde zaken zou zijn.

- Een SMS die helemaal niets duidelijk maakt buiten het feit dat men denkt dat Morel de nieuwe Dewinter is en dat men er veel plezier zal aan beleven.
- Dat men een boek heeft gekocht in een officieel musuem in Duitsland over de SS in Keulen. Een boek dat dus nooit positief kan zijn over de SS (wetgeving Duitsland).
- Dat men liederen zou gezongen hebben waarvan Verstrepen het zeer erg zou vinden dat men deze liederen kent. Verstrepen moet de liederen dus zelf gekend hebben want bij het aanheffen van deze liederen zou hij direct zijn ongenoegen aan Dewinter hebben kenbaar gemaakt.
Oud 1 oktober 2008, 15:38   #191
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Nog een voorbeeld waardoor ik Verstrepen zijn boek niet echt geloof:

Meermaals is de conclusie in zijn boek dat Dewinter en Annemans hem gelijk zouden hebben gegeven, maar dat de hardliners er anders hebben over geoordeeld. Dewinter en Annemans zijn dus blijkbaar volgens Verstrepen niet de hardliners binnen het Vlaams Belang en beide hebben volgens Verstrepen dus ook niet veel te zeggen binnen het Vlaams Belang.

Ik dacht dat veel tegenstanders van het Vlaams Belang juist het omgekeerde zeggen! Was Dewinter niet de hardliner van het Vlaams Belang? Waren Annemans en Dewinter niet de personen die alles te zeggen hebben in het Vlaams Belang?

Of wil Verstrepen hiermee een wig drijven tussen Dewinter/Annemans en andere personen die iets te zeggen hebben binnen het Vlaams Belang?

Graag uw mening!
Oud 1 oktober 2008, 15:42   #192
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb zelf het boek doorgelezen - ik raad het niemand aan - en dat is ongeveer het enige bewijs dat hij neerschrijft. Al de rest is 'van ik heb het van horen zeggen'.
Ik ben het boek aan het lezen. Valt best mee. Is eens wat anders. Zoals het boek van JMDD (een heel ander genre). Viel ook mee. Hoogstaande literatuur is weliswaar wat anders. Bovendien hoeft men het natuurlijk niet altijd eens te zijn met deze 'schrijvers'. Raar, tegenwoordig schrijft bijna iedereen een boek. Hoe weiniger men leest, hoe meer boeken dat er worden geschreven.

Laatst gewijzigd door system : 1 oktober 2008 om 15:44.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 15:42   #193
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Als ik morgen een boek koop over de misdaden van het communisme, ben ik dan een communist?
Oud 1 oktober 2008, 15:49   #194
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja zeg, volledig niet consequent

'Whatever you say pumpkin'
A. Bundy
Algoed voor u dat de degens hier figuurlijk gekruisd worden Maes, je zou nogal liggen bloeden als Anna met je klaar was anders.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 15:56   #195
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Algoed voor u dat de degens hier figuurlijk gekruisd worden Maes, je zou nogal liggen bloeden als Anna met je klaar was anders.
Het is verre van een schande uw intellectuele meerdere te moeten herkennen in Anna...
Oud 1 oktober 2008, 16:21   #196
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Het is verre van een schande uw intellectuele meerdere te moeten herkennen in Anna...
Voor Maes wel.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2008, 16:50   #197
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Amai, zoveel topics en reacties over dat boek. Is dat zó belangrijk dan? Alé mensen, er zijn belangrijkere problemen dan die nazi-liederen: de federale poppenkast blijft vierkant draaien, binnenkort stakingen door (gebrek aan) sociaal overleg), banken die (bijna) ontploffen...

En dan komen ze daarmee af... effe om de aandacht van het plebs weg te houden van de "crisis"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 09:02   #198
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Amai, zoveel topics en reacties over dat boek. Is dat zó belangrijk dan? Alé mensen, er zijn belangrijkere problemen dan die nazi-liederen: de federale poppenkast blijft vierkant draaien, binnenkort stakingen door (gebrek aan) sociaal overleg), banken die (bijna) ontploffen...

En dan komen ze daarmee af... effe om de aandacht van het plebs weg te houden van de "crisis"?
Nagels met koppen.
Oud 2 oktober 2008, 10:40   #199
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Of er love-mails tussen die twee tortelduifjes bestaan weet ik niet.

Ik kan ze eigenlijk maar heel moeilijk voorstellen dat Vanhecke is staat is tot tederheid...
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2008, 11:16   #200
Niko Bellic
Lokaal Raadslid

Niko Bellic's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Of er love-mails tussen die twee tortelduifjes bestaan weet ik niet.

Ik kan ze eigenlijk maar heel moeilijk voorstellen dat Vanhecke is staat is tot tederheid...
Mja, ik heb het ook soms moeilijk mij in te beelden dat iemand als Freddy Willockx sex heeft. Maar dat zal wellicht ook wel zo zijn, zeker?
Niko Bellic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be