Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Opvoeding van kinderen
ja,enkel door moeders 0 0%
ja,enkel door vaders 1 3,03%
door mama en papa lieft 32 96,97%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2008, 14:52   #181
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben hier eigenlijk wel mee akkoord. Als meerdere mensen een kind opvoeden dan denk ik dat dat kind sterker staat...Ik vind éénoudergezinnen niet echt een goeie evolutie aangezien het voor die ouder moeilijker is om alles financieel te dragen, met alle gevolgen van dien voor het kind, nog geen rekening houden met het effect van scheidingen,...ik hoorde wel ooit in een gezin dat vader en moeder elkaar afwisselden in hetzelfde huis, de ene woonde de ene week bij de kinderen en de andere de andere week en eigenlijk vind ik dat zo'n slecht systeem nog niet. Maar ik vind wel dat beide ouders blijvend in de opvoeding moeten aanwezig zijn...het is wel zo gemakkelijk niet...
Ik vind dat je dat moet overlaten aan de mensen in een bepaalde situatie. Je kan die situatie in de gaten houden. Maar je zou ieder kind in de gaten moeten houden. En waar nodig ingrijpen. Overigens vind ik nog steeds dat een meer uitgebreid 'peter meter principe' daar sterk aan kan bijdragen. Er is geen nood om éénoudergezinnen buiten de norm te zetten. Er is nood om elk gezin op te volgen. Daarom zou elk gezin een aantal 'peter en meters' moeten hebben. Dat zijn dan personen die mee opvoeden en mee de situatie in het oog houden.
Oud 7 oktober 2008, 15:02   #182
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Ik vind dat je dat moet overlaten aan de mensen in een bepaalde situatie. Je kan die situatie in de gaten houden. Maar je zou ieder kind in de gaten moeten houden. En waar nodig ingrijpen. Overigens vind ik nog steeds dat een meer uitgebreid 'peter meter principe' daar sterk aan kan bijdragen. Er is geen nood om éénoudergezinnen buiten de norm te zetten. Er is nood om elk gezin op te volgen. Daarom zou elk gezin een aantal 'peter en meters' moeten hebben. Dat zijn dan personen die mee opvoeden en mee de situatie in het oog houden.
Ik wil geen enkele gezinsvorm buiten de norm stellen...maar ik vind wel dat er meer mensen bezig moeten zijn met de opvoeding van een kind dan één persoon. Dat uitgebreid meter en peter principe kan ik volgen...maar dan moeten die wel hun rol opnemen...ik denk dat weinig peters en meters vandaag de dag nog beseffen dat hun taak verder gaat dan enkel kadootjes kopen...
Nelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 15:09   #183
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Ik wil geen enkele gezinsvorm buiten de norm stellen...maar ik vind wel dat er meer mensen bezig moeten zijn met de opvoeding van een kind dan één persoon. Dat uitgebreid meter en peter principe kan ik volgen...maar dan moeten die wel hun rol opnemen...ik denk dat weinig peters en meters vandaag de dag nog beseffen dat hun taak verder gaat dan enkel kadootjes kopen...
Als bepaalde moeders zelfs de vader rol willen weg vegen onder de mat,wat ben jij dan bezig over Meter en Peterschap
Er zouden strengere straffen moeten komen op meestal vrouwen die vaders hun rechten ontnemen,nu keurt de maatshappij het zelfs nog goed met tal van voordelen,je zou voor minder de vader buitenkegelen hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 7 oktober 2008 om 15:11.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 15:09   #184
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad. : )
En daar ligt het probleem. De vereenzaming van ouders in hun opvoedende taken. Je kan dat vandaag met zoveel invloeden van buitenaf niet meer alleen.
Oud 7 oktober 2008, 15:12   #185
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als bepaalde moeders zelfs de vader rol willen weg vegen onder de mat,wat ben jij dan bezig over Meter en Peterschap
Er zouden strengere straffen moeten komen op meestal vrouwen die vadeders hun rechten ontnemen,nu keert de maatshappij het zelfs nog goed met tal van voordelen,je zou voor minder de vader buitenkegelen hé
Daar geef ik je wel gelijk in...vaders worden op alle mogelijke manieren achtergesteld op vlak van kinderen in een echtscheiding. En dat vind ik schandalig maar ik vind dat een opvoeding van een kind verder moet gaan dan een mama en papa, ook de grootouders, tantes, nonkels en vooral ook een peter en een meter spelen een belangrijke rol. Maar ze beseffen zelf meestal niet hoe belangrijk die rol is...
Oud 7 oktober 2008, 15:12   #186
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. : )
En daar ligt het probleem. De vereenzaming van ouders in hun opvoedende taken. Je kan dat vandaag met zoveel invloeden van buitenaf niet meer alleen.
Dat kan ik goed geloven dat ouders het niet meer alleen kunnen...
Oud 7 oktober 2008, 15:17   #187
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar geef ik je wel gelijk in...vaders worden op alle mogelijke manieren achtergesteld op vlak van kinderen in een echtscheiding. En dat vind ik schandalig maar ik vind dat een opvoeding van een kind verder moet gaan dan een mama en papa, ook de grootouders, tantes, nonkels en vooral ook een peter en een meter spelen een belangrijke rol. Maar ze beseffen zelf meestal niet hoe belangrijk die rol is...
Idd zo is dat,bepaalde vrouwen(soms ook mannen) denken dat het kind een eigendom is waar zij enkel recht op hebben,maar kinderen moeten leren dat liefde van vele kanten kan komen,en zelfs moet komen....
Oud 7 oktober 2008, 15:17   #188
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ahzo, maar niet komen wenen als je door mijn zoon afgerammeld wordt he.
lol, was die niet gay ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 06:53   #189
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd zo is dat,bepaalde vrouwen(soms ook mannen) denken dat het kind een eigendom is waar zij enkel recht op hebben,maar kinderen moeten leren dat liefde van vele kanten kan komen,en zelfs moet komen....
Maar ik vrees dat dat bij veel kinderen niet het geval is...leve onze individualistische maatschappij
Oud 8 oktober 2008, 17:28   #190
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
PAPA,of MAMA voor de opvoeding van kinderen
Of moet een kind door vader en moeder opgevoed worden

Nog nooit waren er zoveel éénoudergezinnen als nu,zij genieten van onze overheden dan ook tal van voordelen,is dat dan geen aanmoedigingsbeleid naar éénoudergezinnen?

Ik hoorde laatst op de radio dat vaders ook erg belangrijk zijn in de opvoeding van kinderen

Waar zit hier ergens de waarheid?
Je maakt samen een kind en je zorgt er samen dus ook voor!
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 17:34   #191
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Je maakt samen een kind en je zorgt er samen dus ook voor!
dat zijn ze vergeten in deze tijden

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 8 oktober 2008 om 17:35.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 17:38   #192
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat zijn ze vergeten in deze tijden
jammer genoeg
Oud 8 oktober 2008, 17:42   #193
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jammer genoeg
Idd kinderen zijn geen eigendom,van moeder of vader
Dit is bij ontsporing aangeleerd gedrag
Oud 8 oktober 2008, 19:20   #194
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Citaat:
Idd kinderen zijn geen eigendom,van moeder of vader ..

Zo is dat. Maar ik ga niet degene zijn die dat aan een vader of moeder gaat vertellen, zonder dat het omkadert is met een degelijke wettelijke basis.

Je hebt als ouder nu wel het eerste woord in hoe en welke richting je 't kind wil opvoeden. Die vrijheid moet dus kunnen. Zelfs aangemoedigd worden als 'verantwoordelijkheid nemen'.

Maar vrijheid en rechten brengen plichten mee. Ik pleit er voor om voor elk kind 4 volwassenen peter en of meter te maken. En netjes wettelijk geregeld. Zodat iedereen exact weet wat dat peter- meterschap inhoud. Bedoeling is vooral om 4 paar toekijkende ogen en 4 paar helpende handen binnen bereik te hebben. Zonder natuurlijk de soevereiniteit en persoonlijke sfeer van de ouders te schenden.
Oud 8 oktober 2008, 19:22   #195
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is dat. Maar ik ga niet degene zijn die dat aan een vader of moeder gaat vertellen, zonder dat het omkadert is met een degelijke wettelijke basis.

Je hebt als ouder nu wel het eerste woord in hoe en welke richting je 't kind wil opvoeden. Die vrijheid moet dus kunnen. Zelfs aangemoedigd worden als 'verantwoordelijkheid nemen'.

Maar vrijheid en rechten brengen plichten mee. Ik pleit er voor om voor elk kind 4 volwassenen peter en of meter te maken. En netjes wettelijk geregeld. Zodat iedereen exact weet wat dat peter- meterschap inhoud. Bedoeling is vooral om 4 paar toekijkende ogen en 4 paar helpende handen binnen bereik te hebben. Zonder natuurlijk de soevereiniteit en persoonlijke sfeer van de ouders te schenden.
Dat zou niet wettelijk geregeld moeten zijn, mensen zouden dat moeten beseffen het moment ze kiezen voor een meter/peter en het moment iemand toezegt om meter/peter te zijn...
Oud 8 oktober 2008, 19:25   #196
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

Geen wet = geen zekerheid.

+

Peter en Meter = uhh feitelijk een kerkelijk gegeven.

't Moet daarbuiten ook kunnen en voor iedereen.

Voor iedereen = noodzaak aan een wettelijk kader.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 8 oktober 2008 om 19:29.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2008, 19:33   #197
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen wet = geen zekerheid.

+

Peter en Meter = uhh feitelijk een kerkelijk gegeven.

't Moet daarbuiten ook kunnen en voor iedereen.

Voor iedereen = noodzaak aan een wettelijk kader.
Het meter en peterschap bestaat al langer denk ik dan de kerk...maar ben dat nu niet zeker eigenlijk...
Oud 8 oktober 2008, 19:50   #198
De_Laatste_Belg
Minister

Standaard

http://nl.wikipedia.org/wiki/Peterschap

Citaat:
Het peterschap is de hoedanigheid die een (doop-)peter- en meter op zich nemen. Bij een christelijke (katholieke) doop worden doorgaans twee getuigen gevraagd: een (mannelijke) peter of peetoom en een (vrouwelijke) meter of peettante. Samen zijn zij de doopborgen. Behalve hun functie als getuigen, wordt hen ook gevraagd "een bijzondere zorg en aandacht" te besteden aan de christelijke opvoeding van het kind, in het bijzonder wanneer het kind zijn beide ouders zou verliezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be