![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Schepen
|
![]() Mensen, we gaan toch geen hysterie creëren over die vlag in het wiel van Hoste zeker?
Ja, dat was stom. Heel stom zelfs. Maar het was een ongeluk zoals er op een weg heel wat kunnen gebeuren. Het zou mij trouwens sterk verwonderen dat die supporter van Vlaanderen Vlagt was. Bij mijn weten zwaaien die enkel met vlaggen op stok. Het was dus een onvoorzichtige supporter die iets uit zijn handen heeft laten glippen, dat vervolgens in Hostes wiel gedraaid is. De kleur van dat "iets" is bijkomstig. Op hetzelfde moment op dezelfde plaats in dezelfde omstandigheden had die supporter ook de Belgische tricolore of een promotievlag van poulier " 't Kieksken" uit zijn handen laten glippen en was die vlag ook in Hostes wiel gedraaid. "Afschaffen die handel"? Ga je alle vlaggen verbieden omdat er één in Hostes wiel gedraaid is? Inclusief alle promotievlaggen en reclamewimpels? In de Ronde van Vlaanderen heb ik hekkens zien staan waaraan grote reclamedoeken hingen. Die doeken vingen enorm veel wind en de hekkens stonden gevaarlijk heen en weer te zwaaien. Wat als één zo'n hekken was omgevallen op een aantal renners? Was men dan beginnen roepen om alle reclame weg te halen uit wielerwedstrijden? Even serieus blijven hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de rechtzetting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() PS. Toevallig niet afkomstig uit Beernem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een wielerkoers die beslecht wordt door een vlaggezwaaiende idioot valt niet goed te praten.
Stel je eens voor dat die Leif Hoste zijn nek er mee brak.
![]() |
#187 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#189 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Feit:Vlamingen zijn zot van "de koers"
gevolg: ----> Veel enthousiast volk langs de kant van de weg, ook onvoozichtige idioten (valt nog goed mee in vergelijking met wat je in de Giro soms ziet) maar ook ---->veel sponsers die het mogelijk maken dat Leif Hoste kan wielrenner en er zelfs een deftige pree mee opstrijkt
![]() |
#190 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Als belgicist zou ik een koningskroon op het Vlaamse wapen aanvoelen als concurrentie tegenover het Belgische koningshuis: alsof de kroon verwijst naar Vlaamse onafhankelijkheid (de leeuw draagt een kroon en staat dus op gelijke voet met de Belgische monarchie ...). Let wel: zuiver subjectief en emotioneel dus. Los daarvan zou ik het ook allerminst kunnen appreciëren dat de koningskroon gebruikt wordt op het wapen van mensen die België willen afbreken. Het symbool van mijn glorieuze staat op het wapen van die verraders die België gefederaliseerd hebben en op termijn helemaal kapot willen? Nog steeds zuiver emotioneel dus. Een koningskroon op het Vlaamse wapen zou Vlaanderen in mijn ogen ook een zekere status en officiële erkenning geven die ik het niet zou willen gunnen. Alsof Vlaanderen nu definitief een volwaardige regio geworden is onder het goedkeurende oog en met de zegen van de koning zelf. Het zou de regio Vlaanderen symbolisch verankeren in de Belgische staatsstructuur. Terwijl de federalisering die unitaire staat afbreekt. Nog steeds subjectief en emotioneel. Maar waarschijnlijk kan ik mij niet goed inleven in de leefwereld van belgicisten. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En ook idioten zonder vlag kunnen niet worden onderscheiden van niet-idioten zonder vlag. Hoe ga je dat probleem dan oplossen? IEDEREEN op de achterste rij? Dat zal daar nogal een gedrum worden dan. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Maar waarom alleen vlaggenzwaaiders? Misschien omdat ik ervan uitga dat mensen achter dranghekkens staan en daar niet voorbijkomen tenzij met uitstekende voorwerpen zoals bijvoorbeeld vlaggen... Misschien ook paraplu's, bezems, jachtgeweren, lange armen (!)...
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Voorwaar ik zeg u: in de toekomst zullen wielerwedstrijden beslecht worden in gymzalen op hometrainers. ![]() Geen vlaggen, geen reclame, geen hekkens, geen supporters, geen lawaai, geen rondvliegend zwerfvuil, geen stof, geen variabele weersomstandigheden ... en geen charme ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#195 |
Burgemeester
|
![]() daarbij we moeten toch iemand de schuld geven zeker... op wie moeten we anders gaan mekkeren
![]() Van Petegem => lek, niemands fout Museeuw => idem Hoste => vlag in zijn wiel... wél iemands fout.... dus diene pipo met zijn vlag is de schuld van ál onze problemen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#197 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet de schuld van die vlag en geen reden om alle vlaggen te verbieden. Wielerwedstrijden op de baan houden nu eenmaal risico's in. Eén van die risico's is het publiek. Als je dat risico niet aanvaardt, moet je koersen op de baan niet toelaten. Dat neemt niet weg dat die supporter uiterst onvoorzichtig was en een zware verantwoordelijkheid draagt. Ik hoop dat hij eens goed is uitgescholden geweest door de omstaanders en in het vervolg oppast wat hij doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon omdat ik daar ooit eens een winkel ben tegengekomen dat het t' Kieksen heette. Enfin zo zijn er wellicht meer in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |