Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2008, 10:54   #181
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik bekeek net zo'n videoke over Zeyneb.

ze kan dus geen nederlands omdat ze hier pas op haar elfde is aan komen waaien en ze DUS nooit Nederlands heeft geleerd in de LAGERE school!

En nu jullie!

Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar volgens mij heeft ze hier dus wèl het zesde leerjaar, en zes jaren middelbaar moeten doorlopen. en NOOIT geen Nederlands geleerd? In Jette?

Flink hé.

Stuur nog maar wat solidariteitseuro's naar onze franstalige medebelges.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 11:09   #182
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik bekeek net zo'n videoke over Zeyneb.

ze kan dus geen nederlands omdat ze hier pas op haar elfde is aan komen waaien en ze DUS nooit Nederlands heeft geleerd in de LAGERE school!

En nu jullie!

Ik weet niet hoe dat bij anderen zit, maar volgens mij heeft ze hier dus wèl het zesde leerjaar, en zes jaren middelbaar moeten doorlopen. en NOOIT geen Nederlands geleerd? In Jette?

Flink hé.

Stuur nog maar wat solidariteitseuro's naar onze franstalige medebelges.
sure sure... je komt een land binnen kan geen één van de talen en het eerste wat je doet is BEIDE landstalen zo goed mogelijk beheersen. Zelf al leef je in een stad waar je in feite helemaal de twee niet nodig hebt ... Gezien de internationale ambities van dat meisje lijkt me het engels meer toegewezen. En ze blijkt nederlands te leren nu...dus da's allemaal positief. Gij kunt ngal janken ze gij...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 11:31   #183
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
sure sure... je komt een land binnen kan geen één van de talen en het eerste wat je doet is BEIDE landstalen zo goed mogelijk beheersen. Zelf al leef je in een stad waar je in feite helemaal de twee niet nodig hebt ... Gezien de internationale ambities van dat meisje lijkt me het engels meer toegewezen. En ze blijkt nederlands te leren nu...dus da's allemaal positief. Gij kunt ngal janken ze gij...
De vraag is ook: leren alle Belgen die in Luxemburg gaan wonen en werken Luxemburgs, of zijn ze al blij als ze zich in het Frans of het Duits kunnen behelpen?
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 11:56   #184
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De vraag is ook: leren alle Belgen die in Luxemburg gaan wonen en werken Luxemburgs, of zijn ze al blij als ze zich in het Frans of het Duits kunnen behelpen?

Serieus blijven, hé mannen. Die Belgen zijn geen moslims. Alleen moslims moeten alle talen kennen.
Verdorie, als men al geen onderscheid meer mag maken!!!
Oud 27 december 2008, 12:08   #185
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
nee dat zeg ik niet.

Probeer maar eens in Vlaanderen een school te vinden waar je vanaf het zesde leerjaar en gedurende de zes jaren van het middelbaar GEEN FRANS verplicht krijgt aangeleerd!

Niet als eerste, niet als tweede, niet als derde taal.....

Hoe slaagt dat turks meiske er dan in om in Jette in al die ZEVEN STUDIEJAREN nooit één woord Nederlands te hebben geleerd.
D�*t is mijn vraag.

En ja, ook ik vind dat ENGELS meer bijdraagt tot je ontwikkeling dan Frans. Nochtans hadden MIJN dochters die keuze niet hoor: die moésten als tweede taal Frans leren. Voor het geval ze ooit Miss Belgique zouden worden zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 december 2008 om 12:09.
Oud 27 december 2008, 12:09   #186
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Serieus blijven, hé mannen. Die Belgen zijn geen moslims. Alleen moslims moeten alle talen kennen.
Verdorie, als men al geen onderscheid meer mag maken!!!
Niet alle talen...enkel het nederlands te taal van brus...ah nee wacht. Gvd gewoon het nederlands zo hoort het!
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 12:10   #187
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zien we maar weer wat België betekent. Als ze zich in Frans kunnen behelpen is dat voldoende.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 12:22   #188
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Zo zien we maar weer wat België betekent. Als ze zich in Frans kunnen behelpen is dat voldoende.
In Luxemburg heb je dezelfde discussie. De Luxemburgers ergeren zich ook aan de vele buitenlanders die tientallen jaren in Luxemburg wonen en geen Luxemburgs praten. Maar hoeveel Belgen die naar Luxemburg trekken spreken perfect Luxemburgs?

Zeynep is Turkstalige en is (als ik me niet vergis) op elf jaar naar Brussel gekomen, een stad met een verpletterende meerderheid Franstaligen. Uiteraard heeft ze dus eerst Frans geleerd om in Brussel te kunnen overleven. Nederlands spreekt ze een beetje en ze doet nu moeite om het te leren.

Het is weer typisch Belgische perversie dat men aan "allochtonen" eisen gaat stellen waar de meeste autochtone Franstaligen en vele Vlamingen niet aan voldoen. Zeynep spreekt twee talen perfect (Turks en Frans) en probeert haar Nederlands bij te spijkeren. Als alle Franstaligen (inclusief jouw Waalse "broedervolk") evenveel talen spraken, dan waren we al veel verder.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 27 december 2008 om 12:24.
Oud 27 december 2008, 12:41   #189
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is weer typisch Belgische perversie dat men aan "allochtonen" eisen gaat stellen waar de meeste autochtone Franstaligen en vele Vlamingen niet aan voldoen. Zeynep spreekt twee talen perfect (Turks en Frans) en probeert haar Nederlands bij te spijkeren. Als alle Franstaligen (inclusief jouw Waalse "broedervolk") evenveel talen spraken, dan waren we al veel verder.
Pardon? kan je me dan eens netjes uitleggen waarom MIJN kinderen VERPLICHT werden om FRANS te leren in VLAANDEREN?

Thuis spreken wij namelijk hottentots als moedertaal, maar daar hebben ze geen rekening mee gehouden zenne!

En welke extra eisen worden aan allochtonen gesteld?

Ik vind dat het doodnormaal is dat iemand die mee wenst te doen aan de jaarlijkse Miss Belgique verkiezingen, minstens de drie officiele landstalen
moet kennen wil ze dat land vertegenwoordigen. Voor mijn part komt ze verder uit Uzbekistan en spreekt ze alle Afrikaanse talen vloeiend, toch zal het noodzakelijk zijn dat ze de drie talen uit het land dat ze vertegenwoordigt kan spreken. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Al ooit een Miss Espana gezien die geen woord Spaans spreekt?

Van geen enkele allochtoon wordt dus iets anders verwacht. Enkel franstaligen krijgen blijkbaar dispensatie, want die moeten enkel frans kennen. Een vlaming daarentegen is verplicht om buiten Nederlands ook nog eens als tweede taal frans te leren en geen eigen keuze.

Ze woont in Saharabeek of Mollahbeek geloof ik, maar liep school in Jette. Me dunkt zijn dat toch plaatskes waar men verondersteld is tweetalig te zijn? (Nederlands Frans dan wel). Of geldt dat enkel voor Vlamingen die menen dat dit Vlaams grondgebied is?

Laatst gewijzigd door circe : 27 december 2008 om 12:49.
Oud 27 december 2008, 12:46   #190
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Luxemburg heb je dezelfde discussie. De Luxemburgers ergeren zich ook aan de vele buitenlanders die tientallen jaren in Luxemburg wonen en geen Luxemburgs praten. Maar hoeveel Belgen die naar Luxemburg trekken spreken perfect Luxemburgs?
Geen idee, ben nog nooit in Luxemburg gaan wonen en ken zo ook niemand. Maar moest ik daar gaan wonen zou ik het leren ja, maar ik zit nu wel in een organisatie die talen en taalbescherming nogal na aan het hart draagt.
Citaat:
Zeynep is Turkstalige en is (als ik me niet vergis) op elf jaar naar Brussel gekomen, een stad met een verpletterende meerderheid Franstaligen. Uiteraard heeft ze dus eerst Frans geleerd om in Brussel te kunnen overleven.
Ze is op haar elfde naar hier gekomen. Ze heeft dus het hele middelbaar hier gedaan. Ik kreeg van het eerste tot het zesde vier uur per week les Frans.

Citaat:
Ze doén het niet. Laat dat nu net de reden zijn waarom deze staat al 178 jaar zich versleept van de ene communautaire rel naar de andere.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 13:24   #191
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Hadise is toch ook en Turkse.
Neen, zij is van Mol.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 13:27   #192
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in Vlaanderen kan je geen diploma lagere school bemachtigen zonder Frans te kennen. De tweede landstaal is er verplicht.

in Wallonie kan je probleemloos een diploma lagere school behalen zonder Nederlands te leren. De eerste landstaal is er niet verplicht, doch slechts een keuzevak.
en blijkbaar ook het diploma middelbaar zonder deftig Nederlands te kunnen. Bedroevend!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 15:04   #193
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaamse, Waalse of Duitse immigranten in Luxemburg zouden ook Luxemburgs moeten leren. Zeker als zij de ambitie claimen om hun land te vertegenwoordigen.

Feitelijk zou ook iedere zichzelf respecterende Miss België Luxemburgs moeten kennen, om zo ook de landgenoten uit Aarlen te kunnen vertegenwoordigen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 27 december 2008, 15:17   #194
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Pardon? kan je me dan eens netjes uitleggen waarom MIJN kinderen VERPLICHT werden om FRANS te leren in VLAANDEREN?
Omdat de Vlaamse Gemeenschap dat zo beslist heeft. Onderwijs is namelijk een Gemeenschapsmaterie.

Citaat:
Thuis spreken wij namelijk hottentots als moedertaal, maar daar hebben ze geen rekening mee gehouden zenne!
Wij ook. Klachten bij de Vlaamse Gemeenschap.

Citaat:

Ik vind dat het doodnormaal is dat iemand die mee wenst te doen aan de jaarlijkse Miss Belgique verkiezingen, minstens de drie officiele landstalen
moet kennen wil ze dat land vertegenwoordigen. Voor mijn part komt ze verder uit Uzbekistan en spreekt ze alle Afrikaanse talen vloeiend, toch zal het noodzakelijk zijn dat ze de drie talen uit het land dat ze vertegenwoordigt kan spreken. Zo moeilijk lijkt me dat toch niet? Al ooit een Miss Espana gezien die geen woord Spaans spreekt?
Ooit al een Miss Zwitserland gezien die Retoromaans spreekt?

Citaat:
Van geen enkele allochtoon wordt dus iets anders verwacht. Enkel franstaligen krijgen blijkbaar dispensatie, want die moeten enkel frans kennen. Een vlaming daarentegen is verplicht om buiten Nederlands ook nog eens als tweede taal frans te leren en geen eigen keuze.
Nogmaals: klachten bij de Vlaamse Gemeenschap. Maar laat ons ernstig blijven: niet alle Vlamingen leren Frans.

Citaat:
Ze woont in Saharabeek of Mollahbeek geloof ik, maar liep school in Jette. Me dunkt zijn dat toch plaatskes waar men verondersteld is tweetalig te zijn? (Nederlands Frans dan wel). Of geldt dat enkel voor Vlamingen die menen dat dit Vlaams grondgebied is?
De administratie is er tweetalig. De burgers zijn niet verplicht tweetalig te zijn. Vele Europese burgers in Brussel spreken noch Frans, noch Nederlands.
Oud 27 december 2008, 15:29   #195
barbaar
Banneling

Standaard

Het punt is : Miss België is een Turkse, vrijt met een Turk, en kent niet eens Nederlands...Voil�*, dat is het zowat. Fuck Belgium.
barbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 15:35   #196
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barbaar Bekijk bericht
Miss België is een Turkse
Bij mijn weten woont ze in België.

Citaat:
vrijt met een Turk
Dat is haar privé-zaak.

Citaat:
en kent niet eens Nederlands...
Dat schijnt een noodzakelijke voorwaarde te zijn om "een goeie Belg" te zijn.

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 27 december 2008 om 15:35.
Oud 27 december 2008, 16:03   #197
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Omdat de Vlaamse Gemeenschap dat zo beslist heeft. Onderwijs is namelijk een Gemeenschapsmaterie.
correct. Waar zit de discriminatie tegenover allochtonen die je aankloeg?

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wij ook. Klachten bij de Vlaamse Gemeenschap.
Waarom zouden wij moeten gaan klagen bij de Vlaamse gemeenschap omdat wij thuis zelf op eigen initiatief beslissen om met onze kinderen hottentots te spreken?

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ooit al een Miss Zwitserland gezien die Retoromaans spreekt?
Als dat één van de officiele Zwitserse talen is, lijkt het me normaal dat Miss Swiss die taal onder de knie heeft ja. Anders kunnen ze gewoon elk jaar een Miss uit het andere taalgebied afvaardigen. Dat zouden ze in Belgique ook kunnen doen natuurlijk maar dan krijgen ze moeilijkheden. Miss Vlaanderen en Miss WallonieBrux Miss Duitstalig gebied

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nogmaals: klachten bij de Vlaamse Gemeenschap. Maar laat ons ernstig blijven: niet alle Vlamingen leren Frans.
Elk kind dat in Vlaanderen school loopt is verplicht om Frans te leren. Niet elk kind zal vloeiend Frans spreken als het van school komt, maar kent in elk geval meer noties dan Miss Tsjechie en miss Turkye samen.

Citaat:
Citaat:
De administratie is er tweetalig. De burgers zijn niet verplicht tweetalig te zijn. Vele Europese burgers in Brussel spreken noch Frans, noch Nederlands.
Nogmaals:
het gaat over
a) het onderwijs
b) het feit dat iemand gekozen werd voor een functie zonder de nodige kwalificaties daarvoor te hebben.
c) tenzij de Miss Belgique toch enkel kont en borsten is, dat heeft ze.

Oud 27 december 2008, 16:52   #198
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten woont ze in België.

Dat is haar privé-zaak.

Dat schijnt een noodzakelijke voorwaarde te zijn om "een goeie Belg" te zijn.
ik blijf vinden dat wanneer je een land vertegenwoordigt, je de voornaamste landstaal dient te kennen.

Daarnaast is het bedroevend dat blijkbaar zelfs jonge Belgen (sic) blijkbaar niet de grootste landstaal machtig zijn
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 19:19   #199
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik blijf vinden dat wanneer je een land vertegenwoordigt, je de voornaamste landstaal dient te kennen.
Ze kent toch de voornaamste taal, namelijk Frans. Daarna zal ze verder geraken dan met NL.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2008, 19:21   #200
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ze kent toch de voornaamste taal, namelijk Frans. Daarna zal ze verder geraken dan met NL.
Waar haal je het uit dat 30% de "voornaamste taal" schijnt te zijn? de voornaamste taal van wat? Toch niet van belgiek?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be