![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een invalid moet dus liefst meer verdienen dan de werkende burger ? 10% minder of 20% hoeveel is het nu, en hoeveel is het in TOTAALpakket met alle maatregelen samen. We zitten altijd te discuteren over het koningshuis en zijn kostprijs. Wat kost een gehandicapte in TOTO, met al zijn subsidies + sociale assistenten + volledige zorgsector + ziekenfondskosten + subsidies voor zonnepanelen + subsidies voor woning + subsidies voor ander dingen. Wat is het NETTO totaal gesubsidieerd beschikbaar inkomen van een gehandicapte versus een gemiddelde burger, de gemiddelde werkmens, de gemiddelde arbeider en de gemiddelde gepensioneerde. Heb je cijfers, en wil je ze kenbaar maken. Ik geef u op een blaadje papier dat je op den duur slimmer bent om steun te trekken dan om te werken. En als de lat van het werken u te hoog ligt, dan gooi je de zaak volledig over de ander boed en begin je dit veredeld bedelwerk in gang te zetten en vang je overal subsidies. Nota bene: over getallen discuteren is normaal gezien een 'gevoelloos' onderwerp, en daar kun je urenlang over debatteren zonder daarbij concrete emotionele gevallen voor ogen te moeten nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Minister-President
|
![]() Een van mijn kinderen werd enkele jaren geleden vanwege slecht presteren door eigen schuld tot het betalen van zijn eigen studies , logies en kost gedwongen.
Hij kreeg enkel zijn kindergeld . Ik kan je verzekeren dat hij NOOIT geld is komen vragen , alhoewel de banden niet verbroken waren en dat hij zijn ingenieursdiploma heeft behaald ! Hij huurde een appartement in Antwerpen ( in de mindere buurten weliswaar) en werkte aanvankelijk in de quick en later deed hij weekendnachtwerk in een Essostation. Hij heeft niets tekort gehad, maar was wel niet gewoon aan grote luxe en wist dat er ook thuis vrij zuinig werd geleefd. Nu kan hij zich alle luxe permitteren en hij heeft mij nog nooit verweten dat hij zijn plan moest trekken, integendeel, hij "beloont" ons regelmatig met zaken die wij zelf niet kunnen of willen aankopen en vooral door zijn genegenheid en zijn betrokkenheid . De jeugd van tegenwoordig, het overgrote deel zeker, wil genieten van dezelfde luxe als hun ouders, maar "vergeten" dat die ouders daar al dertig jaar voor gewerkt hebben!!! Het gaat zelfs soms zo ver dat ze die generatie verwijten maken dat zij moeten werken voor hun pensioen!!! Back to the basics is voor ouderen minder moeilijk blijkbaar dan voor de jongeren. Anderzijds is het ook wat de schuld van de ouderen dat die jeugd geen besef meer heeft van wat "basic" is . Misschien zullen ze nu gedwongen worden om dat te gaan beseffen en stilaan leren dat men ook zonder veel zaken een behoorlijk en waardevol leven kan hebben. Laatst gewijzigd door omaplop : 3 februari 2009 om 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Banneling
|
![]() Er is geen werk. Ik ben afgestudeerd ingenieur, ben verleden week nog gaan deelnemen aan een selectieproef (40 man voor 1 job !). Diegenen die beweren dat er werk is voor wie het zoekt, zijn gewoon domme naïevelingen. En ja, ik zou graag dat werk doen waarvoor ze Polen importeren ..... (want met mijn ingenieursdiploma zal ik toch niet aan de bak geraken) Maar voor dat soort jobs zoeken ze natuurlijk sukkelaars, liefst nog die de taal niet machtig zijn, om maximale uitbuiting te garanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door december : 3 februari 2009 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door globalmedia : 3 februari 2009 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk spreekt U vanuit Uw eigen belang, en dat is, het behouden van Uw sociale voordelen, Uw pensioen. Verdiend, heel zeker. Maar het enige verschil met een werkloze of een student die nog niet eens aan de bak is geraakt, is het punt dat U de kans hebt gehad om aan die bak te zitten. Maar zou U nu weer in de jeugdige kleren zitten en werk moeten zoeken, dan zou U hetzelfde zeggen als zoveel mensen, die weten hoe de soep smaakt. Die IN de zaken staan, IN deze tijd of er tenminste heel dicht bijstaan. Men moet niet zeggen dat de kooplust van de mensen de das om doet. Mensen met een werkloosheidsuitkering kunnen zich niet blut kopen. Dat kunnen deze eventueel doen die werken. En dan nog. De prijzen van de goederen zijn zodanig gedaald dat ze bijna een TV meegeven met de waspoeder. Ik herinner dat mijn ouders daar vroeger een half jaar moesten voor sparen. We zitten met een vergrijzing van de bevolking. En die klasse in de bevolking dicteert nu aan de politiek welke weg zij moeten inslaan. Dit gaat zelfs zover dat de meesten in die klasse erop staan dat zelfs de werkloosheid afgeschaft wordt. Ze moeten maar gaan werken, zoals ons indertijd. Niet ? Wel Mevrouw, als er veel jongeren zonder loon en toekomst komen te staan, op straat gegooid zullen worden, omdat ze de hoge huurprijzen niet meer kunnen betalen. Dan gaan ze zeker niet braafjes gaan liggen tegen een vuilbak met een fles whisky. Neen, ze zullen misschien U een bezoekske brengen en de boter halen waar ze is. En ik denk dat die jonge gasten veel vlugger zijn dan U. Men moet ook eens denken aan de gezondheidsrisico's van armoede. Het is inderdaad gekend dat mensen met weinig geld allerlei rommel eten, soms leven op de koffie, alcohol en de (zelfgedraaide) sigaretten. Wat zal dat geven als die mensen Uw leeftijd zijn ? Als die in de armoede blijven zitten worden die misschien zelfs niet eens zo oud. Toekomstige moedertjes die onder de Europese armoedegrens moeten leven. Toekomstige vaders die zich bezuipen met alcohol en nog veel andere rotzooi nemen. Afbraak van het lichaam tot en met. En dan spreek ik nog niet over al of niet sterke kinderen die ze op de wereld gaan zetten. Ook daar zal de Staat voor opdraaien in zijn medische ondersteuning, enz. Met woorden en raad zal men niet de maag vullen, of de kou verdrijven voor die mensen die nu in een situatie zitten die bijzonder hard is, en waar veel mensen naartoe wijzen. Er zijn nochtans veel bezoekers geweest van de film en nu ook het theater Daens. Men zou toch de oogjes eens moeten kunnen opendoen niet, en niet denken dat het allemaal fictie is. Eens zien hoe het staat met de armoede in België. Eerst de mensen uit de nood helpen, hun maagskes vullen en hun warmen, en dan een preek of een ondersteunende aanpak. Dat is basic logica. Dat is trouwens ook, christen zijn (voor zovere het nog waard is) Laatst gewijzigd door JurgenD : 4 februari 2009 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Vooraleerst mijn respect voor Uw positieve manier van discussiëren.
Citaat:
Plaats 11 als het op koopkracht aankomt http://www.mapsofworld.com/thematic-...apita-map.html De economie is al uitgehold. We zitten in een depressie, al noemt iedereen het, een recessie. En dat is vooral te danken aan het veredelen van gokcultuur, de luchtverkoop, de kapitalisatie van geld, het renteniersmechanisme, de optimalisatie van de productietechnieken zonder maatschappelijke compensatie voor diegene die uit de boot vallen. En de grote boemannen zijn de eerste die overkop zijn gegaan. Op wikipedia staat de definitie van geld. Ik herinner mij nog vaag de eerste lessen aan de Unief in de Toegepaste Economische Wetenschappen. En deze les ging uitgebreid over de geschiedenis van het geld. Van ruilhandel, tot goud, tot gemunt goud, tot papieren wisselbrieven, tot papier geld gedragen door goud, tot papiergeld niet meer gedragen door goud en tot slot het virtuele, gedigitaliseerde geld. De laatste stap heeft men toen nog niet kunnen of willen geven. Dat was de aggregatie van die middelen tot het luchtledige. We kunnen de huidige economie niet rechttrekken met de huidige manier van economisch denken. We moeten juist een altruïstische en een totaal andere aanpak naar voor brengen. Men heeft de mond vol van de Grote Revolutie van Marx. Maar men heeft totaal geen moeite gedaan om antwoorden te formuleren, indien deze Grote Revolutie bewaardheid is, wat er dan gedaan moet worden. Ik zeg dat het huidige economisch apparaat bewezen, gefaald heeft. het was misschien efficient in voorbij jaren, maar nu zitten de zaken geblokkeerd en geplafoneerd. We kunnen niet anders dan een ander model maken. En daarin prefereer ik het concept van broederlijk delen, dan het concept van alles teleur laten gaan en kapot te slaan. Citaat:
Ik zou zeggen doe een onderzoek op het veld. Grijze muizen zie je niet, ze zitten diep in hun holletje (van mizerie). Citaat:
ik vind het allesbehalve een moderne zaak dat een mens, soms met twee, meer dan 8 uur per dag op zijn werk moet zitten in tijden waar we computers, robotten en grote machines hebben. We maken juist die zaken om minder werk te moeten leveren en meer vrije tijd. En zoals gezegd, dan moet de mentaliteit ook mee veranderen. En zoals ghezegd, eveneens de manier hoe we kijken tegenover het grote woord 'economie'. Citaat:
Citaat:
Maar er is wel een grote mate van verspilling van Energie. En daarin noem ik ook de wegwerpmaatschappij. Spullen die zodanig gemaakt worden dat ze amper hersteld kunnen worden. Men denkt niet aan de mogelijkheid om spullen gemakkelijk te herstellen of duurzamer te maken, neen, men denkt in termen van volume verkoop. En dat wordt door het huidig economisch model (in verval) nog aangemoedigd... Citaat:
Maar ik geloof niet in zaken die je terug verdient op lange termijn. Dat is zoals de obligaties die we binnenkort zullen krijgen van de Vlaamse regering om de banken uit de nood te helpen. De kans zit er dik in dat de investering nooit zal renderen, dat het zelfs een verlieslatende post wordt. Zoals ik in een ander topic zei, het is zoals het zilverpapier dat de kolonisten verkochten aan de arme negertjes. Men moet de reëele oorzaken durven te zien. Die blijven het punt, dat de werkgelegenheid daalt door de optimalisatie van de productietechnieken. Men dacht aanvankelijk nog dat de werkgelegenheid ging verschuiven naar andere sectoren. En inderdaad in de 'groene' sector is er heus nog veel te doen. Maar we moeten durven in te zien dat wij vroeg of laat (en ik denk dat we nu in die tijd zitten) zullen moeten inzien dat het model werken, geld, uitgeven van geld en weer gaan werken niet meer kan opgaan omdat er te weinig arbeidsplaatsen zijn (of zullen zijn).En zelfs als men het nu ziet als een fabeltje, dan zal het realiteit worden binnen enkele decenia als Mr(s) Robot ons huishouden zal doen. We hebben de plicht om onderzoek te doen naar alternatieve manieren om een maatschappij te runnen en dat kunnen we niet leveren als we vertrekken vanuit de oude beginselen van de huidige economie. De parameters als zowel de (test)omgeving zijn zodanig gewijzigd dat dit model niet meer opgaat. Men zal uiteindelijk een denktank moeten opzetten om dit allemaal grondig te beschouwen. En daarin zal men echt heel ruim moeten gaan denken. Laatst gewijzigd door JurgenD : 4 februari 2009 om 10:36. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() interim kantoren hebben geen werk meer , je moet rechtstreeks gaan dat is toch logisch, je gaat niet voor een interim je gaat voor een fulltime job
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar mijn beste vriend als 70% van de werkende burger moet inleveren, is het best ook zo dat de 'niet werkende burger' ook mee zijn steentje bijdraagt tot het back to basics principe. Citaat:
Daarmee wil ik niet zeggen dat het ons tot eer strekt dat we nog mensen naast de vuilbak slapen hebben bij -4°C... Daarmee zeg ik gewoon het probleem ligt toch niet altijd bij het systeem maar bij de mens zelf. Geef eens van al die mense, zonder te stereotypere, hoeveel hebben er - drank - drugs - gok - koopziekte - echscheiding - puberreactie op ouders probleem achter de rug... Ik denk dat onze opleiding ook eens een vak 'economisch realisme' zou mogen doceren. Hoe beheer je uw budget, hoeveel procent van wat hang je aan voeding (10%) - huisvesting (30%) - verwarming (10%) - vervoer (10%) en probeer die verhoudingen te respecteren. Hoe leef je zuinig... en waar kun je best besparen. Hoe kun je meer verdienen door rendabel te investeren, en waar zijn de rendabele investeringen... Hoe leer je uw behoefte te bepalen en optimaal te kiezen... Citaat:
INvesteren in minder verbruik, dus een gaskookplaat ipv een electrische kookplaat, een gasdoorstromer ipv een electrische boiler, een condensatieketel ipv een oude ketel, nieuwe ramen ipv enkel glas etc. En het meest rendabele eerst. Het meest rendabele eerst, bvb 100% rendement met een simpele spaarlamp, wil zeggen dat je 10 euro betaalt voor het lichtje en op het einde van de rit 10euro minder electriciteit verbruikt... Dat is dus het 2de jaar 10euro meer overhebben om iets anders te kopen... Dus 10% van uw budget investeringen zoeken die rendabel zijn... Citaat:
En genieten is gewoon een manier om uw verdiende geld snel kwijt te spelen. Iemand die veel werkt en weinig geniet bvb 10dagen per jaar, kan een duurdere genietmoment kopen dan iemand die niet werkt en gans het jaar geniet. Dat is uiteindelijk de frustratie van de werkloze... Citaat:
We belasten onze arbeid 50%, +20% btw op onze diensten, dus 70% belasting op alle diensten. EN we hebben een inkomen van 1000euro waarvan dan 700euro terugvloeit naar de staatskas via die lasten, of netto geven we 300euro aan de mensen... Denk eens na over dit dilemma. Hier ga je mis hoor... Citaat:
Citaat:
Voila, daarom dat ik voorstander ben van een CO2 taks op de energie op alle goederen. Als een chinees speelgoedje 1kg plastiek heeft gekost, dan heb je 1kg aardolie nodig gehad en belast je dat speelgoedje best met 1euro... Komt dat speelgoedje binnen aan 3 euro in europa, en 30euro in de winkel, dan moet je dat speelgoedje best als een BTW taxeren zodat de consument inderdaad wat minder dat wegwerpspeelgoedje koopt. Hier zal het niet veel verschil maken. Heb je een prullaria als gadget bij een marketing bijgesloten wordt en die regel maakt het chinees wegwerpgadget dubbel zo duur... Of we krijgen de helft minder wegwerpeconomie via de gadgetsector... DIt moet een majeure efficientieverhoging geven. Focus terug op het produkt ipv op de gadgets Citaat:
Electriciteit is een van de mooiste vormen van energie inderdaad. Maar die steen naar de maatschappijen moet je niet gooien. Het enige punt die je kunt maken is dat zonnepanelen niet rendabel zijn omdat ze bvb 70% getaxeerd worden via onze getaxeerde productie, terwijl de petroleum productie ongetaxeerd verbrand wordt om electriciteit te produceren. Electriciteit is niet de beste manier om uw kot te verwarmen omdat de energie nog altijd 2 tot 3 keer meer gas verbrandt om uw kot te verwarmen via electriciteit dan moest je rechstreeks uw gas verbranden. In theorie zou het ideale zijn om de verbranding van gas alleen te reservern voor electriciteit te produceren, omdat de heetste vlam de enige manier is om rendabel electriciteit te maken, en alle huizen zouden best verwarmd worden met de restwarmte van deze electriciteitsproductie... En daar zit een majeure winst, hier wordt elk huis een electriciteitsproducent... En heb je ipv 50% rendement van uw gasverbranding uw zalig punt van 85-100% rendement. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De CDO's is het grootste MEGA bedrog die er ooit gebeurd is...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 februari 2009 om 11:17. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw kot verwarmen met electriciteit of met zonnepanelen.
Ik ga eens een vergelijkende redenering maken Zonlicht geeft 500watt/m2 enje vangt het op met een PV zonnepaneel. Daarvan wordt 20% omgezet in electriciteit via uw fotovoltaisch paneel, je hebt dus een paneel van 100watt electriciteit. Je betaalt dus 1000euro voor dat paneel. Je hangt daar nu een electrische verwarming aan, die 100% efficient die electriek omzet in warmte; En voila een kachteltje van 100watt verwarmt uw kot (opgelet de meeste kachteltje zijn 1000 watt tot 5000watt) Dus voor 1000euro investering verwarm je uw kot. met 100watt. ALs je het goed wil doen, voor 10.000euro zonnepanelen kun je één kachteltje uw kot doen verwarmen. Nu gaan we eens anders redeneren. We stoppen een soort machine in uw muur die het zonlicht opvangt en rechstreeks afgeeft in warmte. Ze noemen dat driedubbel glas die machine. Als je dus 500watt/m2 haalt, heb je dus met 2m2 superisolerend glas 1000watt zonlicht verwarming op uw kot. Dus uw kot is verlicht en verwarmd voor 1000euro superisolerend glas investering. Dus een superisolerend glas naar het zuiden is 10 keer goedkoper... En rendabel...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 februari 2009 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die gepensioneerden volgens u de schuld zijn, dan mag je beginnen met de pensioenleeftijd op 70 jaar te zetten en een economisch model te maken van UITGROEI banen. Als die werkloze volgs u ook een deel van het probleem is, dan mag je beginnen met het KADER TE SCHEPPEN zodat die 'minder begaafde' werklozen ook hun deel van de economie rendabel kunnen invullen, door bvb de eisen van minimum loon - maximum arbeidsduur en sociale lasten en taxen op minimumloon te moduleren zodat die mensen aan de slag kunnen. Het is volgens mij een feit dat de RVA als dienstensector die bvb 5miljoen belgen hun werkloosheidsuitkering beheert, als economisch model totaal niet werkt. HOE GA JE DIT FINANCIEREN is de enige logische vraag. Economie is een kwestie van evenwichten. En als het evenwicht aangetast wordt moet iedereen bezuinigen... Mensen die 2000euro verdienen en werkloos 1000euro krijgen, hebben 50% ingeleverd; En nu derest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |||||||||||||||||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Momenteel spreekt de BDI boekdelen. En wat het ontploffen betreft van de zeepbellen. Een zeepbel staat niet altijd in relatie met een andere zeepbel. Noch het aantal zeepbellen dat ontploft zal op zijn minst het hele plafond van de kamer naar beneden halen. Ik bedoel hiermee hetvolgende. Alegorisch. Dat ik het eerder zie als een auto die al rijdend, zijn onderdelen verliest (oude film), en men met de magneet aan de lijn, al rijdend, de stukken bij elkaar vergaard om deze opnieuw in de auto te steken opdat hij rijdt. Maar die auto kan zodanig zijn onderdelen verliezen dat het onherstelbaar geworden is, met alle lapmiddeltjes en technieken die er zijn ten spijte. En hij uiteindelijk niet meer vooruitgaat of zelfs niet meer vooruit zal gaan als men geen nieuwe neemt ! En dan best nog een beter model die zijn stukken niet verliest. Citaat:
We moeten niet denken in termen van inleveren, want dan zitten we weer op de oude piste van de bestaande economie. We moeten denken in het herdefinieren van de economie. Dat is dus ook de manier hoe we geld en waardes invullen. Om de vergelijking te treffen. Als men de keuze zou hebben tussen een pak geld of een goede gezondheid. Dan nemen de meesten toch hun goede gezondheid ! Citaat:
Citaat:
Je kunt het ook vergelijken met een verstokte roker die dringend wordt opgenomen in de kliniek. En de dokter zegt hem (haar), pech. Ik verzorg je niet. Het probleem ligt bij Jou ! Je had maar niet moeten roken. Konkreet. Als mensen in nood zitten, moet je ze eerst helpen, dan preken - alternatieven voorstellen - bijsturen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En qua abonnement, men kan nog steeds gratis kijken naar TV als men een digitale receiver heeft. Als men die mensen nog eens de TV en de radio ontzegt, wel dan worden ze nog wereldvreemder. Laat staan hun ontwikkeling - kennis inzake, die soms ter sprake komt in sollicitatiegesprekken. Trouwens een TV-radio is onderdeel van de huidige, moderne basisbehoeften ter ontwikkeling en sociale integratie. Het staats zelfs op de lijst van de niet-aanslagbare goederen van de deurwaarder. Dus 't heeft zijn redenen. En dan als laatst, de auto. Allemaal goed en wel als je in de stad woont. Maar woon maar eens bachten-de-kuppe-in-t-boerengat waar de laatste bus om 19uur. En dat je tien bussen moet nemen tot je daar bent waar je moet zijn. Of dat het meer dan vijf km is naar het centrim van de gemeente. Ik ben ervoor dat iedereen met een auto rijdt. Want bussen zijn totaal niet efficient, buiten in de stadskern. Treinen zijn een goede zaak tussen de steden. Maar zoals ik al aangehaald heb in deze topic. Er zouden publieke auto's moeten komen, die je in de ene plaats bij een garagist zou kunnen ophalen en die in de andere plaats weer kunt afleveren. Keert men terug van die plaats, neemt men een andere publieke auto rijdt ter terug, en levert die weer terug aan de publieke dienst. Dat zou al veel beter zijn dan iedereen zijn eigen bakske. Citaat:
Nogmaals, ieder huis zou zijn energiegenerator moeten hebben. Zij het nu geothermisch, dan wel met windenergie (er zijn reeds heel efficiënte bol-wiek-windmolens) als zonnepanelen. Men moet maar onderzoek doen en de belangen van de electriciteitsmaatschappijen een beetje bijknippen. Citaat:
Citaat:
Gaat men dan onzinnig werk maken om toch maar de mensen bezig te houden. Bijvoorbeeld het fijn stof van de blaadjes van de bomen in het park vegen ? Of een statistiek maken van het aantal pieren in de grond om de gezondheid van de grond na te gaan ? Noem maar op. Als er minder werk is zullen de mensen heus wel creatief genoeg zijn om hun leven inhoud te geven. Niet alleen zullen ze minder stress hebben en als ze eenmaal moeten werken, dan ook beter presteren. Maar het is ook zo, dat de mens automatisch kijkt hoe hij zijn verveling kan doorbreken. En dan grijpt hij vroeg of laat naar culturele of sociale activiteiten binnen de maatschappij. Dat heeft ook waarde. Er zullen maar een heel klein percentage zijn van mensen die niks zullen doen. Citaat:
Citaat:
En dan ze leven nog in de sociale omstandigheden zoals wij ten tijde van Priester Daens. Opnieuw, de meetlat eerst ijken en afstellen volgens de relatieve parameters die binnen de meting van toepassing zijn, voor je metingen doet. Citaat:
U hier ook, eerlijk gezegd. U mist de 't' in die mist ! - grapje Onze standpunten verschillen, maar dat wilt niet zeggen dat het koersloos wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
terugscrollen ! Hier is een gelijkaardig model: http://groen.dotnet39.hostbasket.com...je2_012009.pdf Citaat:
al ingezakt hoor. De meesten hebben het gewoon nog niet door. Citaat:
die er hun opportuniteit in zien om van de situatie gebruik te maken. Maar ik weet wel, als wij ons model van de maatschappij niet zullen veranderen, ons economisch denken, het invullen van onze waarden door een systeem dat blijkbaar volledig gedomineerd wordt door rendement, dat wij zullen eindigen als verbruiksproduct. Er zijn een paar goede, oude SF films geweest daarover. Een ervan is THX 1138 (1971) van Lucas, waar mensen door computers werden gescreend en dat er bijgehouden werd wat hun rendement was. Ze leefden in een biosfeer, waar alles rond productie draaide. Enz. De moeite waard om te zien. En een andere, Soylent Green, waar men de oude mensen in koekskes draaide, die men dan weer verkocht als basisvoedsel aan de mensen. Citaat:
en dat zonder enige gekoppelde voorwaarde. Het zal al een ferme besparing zijn op de administratie van de Staat. En indien iemand werkt, wordt dat de surplus door de werkgever betaald, waarbij dat basisinkomen in verrekening wordt gebracht. Citaat:
maar goed, ik heb mijn standpunt in de voorgaande paragraaf uitgelegd. Zo kun je de RVA integraal afschaffen als het basisinkomen een automatisch gegeven wordt. Citaat:
In die link die ik gegeven heb zitten er inderdaad betere verwoordingen dan hetgeen ik naar voor breng. Wat is de waarde van je gezondheid ? De waarde van goede luchtkwaliteit. De waarde van een goed evenwicht tussen werk en ontspanning. Dat wordt allemaal niet in het huidige economisch model opgenomen. Men moet niet bezuinigen. Men moet er juist een lap opgeven. De remmen losgooien en een totaal ander model naar voor brengen. Het is alleen kwestie van een ander management. Maar de moeilijkheid zit er alleen in, dat we nooit de moeite hebben gedaan om een ander model naar voor te brengen dat sociaal en ethisch ook aanvaard is naar moderne maatstaven. Citaat:
gemaakt worden. En veel mensen zullen niet aan hun zwembad liggen met 1000 euro per maand. Laatst gewijzigd door JurgenD : 4 februari 2009 om 22:21. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |