Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2009, 09:40   #181
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toen ik jong was had het zwemdok van de Lange Gasthuisstraat een apart vrouwendok, waarvan de deuren naar het gemengde dok nooit open stonden. Toen waren er geen moslimas in België.

België en vooral Vlaanderen is ook lang het land geweest van de aparte meisjes-en jongensscholen (vnl in het vrij onderwijs maar het bestond ook in het gemeenschapsonderwijs. Ik meende dat er enkele jaren geleden vanuit een bepaalde niet-islamitische hoek weer voor ge-ijverd werd)
tja, hier hebben we moeten vechten om onder het juk van een godsdienst, het katholicisme, onder uit te geraken, we gaan toch niet weer dezelfde fout maken en onder juk van de Islam gaan zitten hé??
Oud 12 januari 2009, 13:19   #182
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Filo wat een halve eeuw geleden gebuikelijk was is ondertussen veranderd; is je dit al opgevallen?
Het gaat over hier en nu niet over hoe de situatie in de jaren 60 waren, dus kan ik echt niet begrijpen waar je steeds met je vergelijkingen over' vroeger en moslima's nu' naartoe wilt.
En jze moet toch eens de betekenis van sarcasme opzoeken; mensen beledigen door ze fundamentalist te noemen is gewoon een belediging, spitsvondigheden zoals sarcasme hebben daar niets mee te maken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 16:01   #183
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen ik jong was had het zwemdok van de Lange Gasthuisstraat een apart vrouwendok, waarvan de deuren naar het gemengde dok nooit open stonden. Toen waren er geen moslimas in België.

België en vooral Vlaanderen is ook lang het land geweest van de aparte meisjes-en jongensscholen (vnl in het vrij onderwijs maar het bestond ook in het gemeenschapsonderwijs. Ik meende dat er enkele jaren geleden vanuit een bepaalde niet-islamitische hoek weer voor ge-ijverd werd)
Mag ik dan zo vrij zijn om aan te nemen dat u een gezegende leeftijd hebt bereikt? Wij zijn zo blij dat we onder het juk van de katholieke kerk vandaan zijn gekropen. U wenst ons toch geen ander godsdienstig juk toe? Islam of katholiek allemaal evengrote brol.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 16:18   #184
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En we zworen nog op de bijbel.
Zullen we dat ook maar terug invoeren ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 17:03   #185
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is maar wat je gemengd noemt...
Ik heb niet zo lang geleden in Antwerpen nog "gemengde scholen MO " gekend vh vrij onderwijs waar "jongenscampus" en "meisjescampus" in andere gemeentes lagen.
Wat is nog niet zo lang geleden en over welke school ging dat dan.
Welke soort leerlingen zaten daar dan of ging het het over een speciaal opleidingsprogramma voor nieuwkomers?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 17:11   #186
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Wat is nog niet zo lang geleden en over welke school ging dat dan.
Welke soort leerlingen zaten daar dan of ging het het over een speciaal opleidingsprogramma voor nieuwkomers?
Een tiental jaar geleden:
bvb. de katholieke meisjesschool op de Amerikalei: de jongensafdeling M.O. was in Mortsel.
De katholieke scholengroep in de abdijtraat stuurde jongens ook naar andere gebouwendan meisjes toen.
Al gehoord over meisjes in het jezuitencollege M.O. op de Frankrijklei? en bij de "bruine paters"?
Al gehoord over jongens bij de "Dames" op de Meir?
In het L.O., dat wel.
Niks geen "speciaal voor nieuwkomers"

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2009 om 17:25.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 17:19   #187
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Mag ik dan zo vrij zijn om aan te nemen dat u een gezegende leeftijd hebt bereikt? Wij zijn zo blij dat we onder het juk van de katholieke kerk vandaan zijn gekropen. U wenst ons toch geen ander godsdienstig juk toe? Islam of katholiek allemaal evengrote brol.
Moslims vormen 4% �*7% van de bevolking: weinig risico dat ze de tsjeven (8% �* 50% van de bevolking, naargelang de maatstaven kan het oplopen tot 75% of 90%) vervangen: mathematics and numbers, man!

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 januari 2009 om 17:21.
Oud 12 januari 2009, 17:39   #188
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tiental jaar geleden:
bvb. de katholieke meisjesschool op de Amerikalei: de jongensafdeling M.O. was in Mortsel.
De katholieke scholengroep in de abdijtraat stuurde jongens ook naar andere gebouwendan meisjes toen.
Al gehoord over meisjes in het jezuitencollege M.O. op de Frankrijklei? en bij de "bruine paters"?
Al gehoord over jongens bij de "Dames" op de Meir?
In het L.O., dat wel.
Je zal wel gelijk hebben een tiental jaar geleden, en dan nog enkel maar voor MO en dan maar in het lagere, blijkbaar zijn ze voor de rest gemengd.

Over jongens in de Dames had ik al gehoord, de jongens zijn er of de school aanvaardt ze, kijk maar:

Instituut Dames van het Christelijk Onderwijs
Vrij gesubsidieerd onderwijs - Scholengemeenschap Onze-Lieve-Vrouw van Antwerpen
De Dames: een christelijke ASO-SCHOOL voor meisjes en jongens - De Dames: EXTERNAAT en INTERNAAT voor meisjes en jongens - UNIFORM - Een stevig studie-aanbod met aandacht voor de hele persoon - KWALITEIT - RESPECT - WAARDEN - ZORG - OPVOEDING - Een dynamische school met een rijke traditie en visie voor de toekomst.

Het is duidelijk dat praktisch iedere school gemengd is, mss dat ze op één enkel vak na eventjes apart zijn maar dat doet voor mij weinig terzake, de nieuwkomers moeten zich daar maar naar aanpassen.

Laatst gewijzigd door alberto : 12 januari 2009 om 17:40.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 18:09   #189
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk is het onderwijs gemengd en evengoed weet Filo dit best maar dat is dan ook niet zijn argument; wel; zie je wel wij deden dat ook, niets bijzonders!
Voor mensen zoals Filo is integratie afhankelijk van enkel acceptatie zonder enige bedenking lijkt me.
Wie zich dus hoort aan te passen bent u!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 19:38   #190
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

aanpassen of aaarrraauuwwsss

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 19:41   #191
artisjok
Banneling

Standaard

Het onderwijs is gemengd, maar vraag eens aan de scholieren die je kent of de turn- en zwemlessen ook gemend zijn.

In vele zwembaden zijn er al jaar en dag aparte zwem-uren voor vrouwen, lang voordat moslima's er in de buurt kwamen wonen.
Moeten we die nu afschaffen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 19:51   #192
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het onderwijs is gemengd, maar vraag eens aan de scholieren die je kent of de turn- en zwemlessen ook gemend zijn.
35 jaar geleden toen ik naar de -overigens zwáár katholieke- lagere en later middelbare school ging, was het onderwijs, inclusief gymnastiek en zwemmen, gewoon gemengd.

Citaat:
In vele zwembaden zijn er al jaar en dag aparte zwem-uren voor vrouwen, lang voordat moslima's er in de buurt kwamen wonen.
Goh, in het gemeentelijk zwembad in de plaats waar ik woon, was het zwemmen er altijd gewoon gemengd, totdat een aantal jaar geleden opeens uit de moslimhoek het verzoek kwam om aparte zwemuurtjes voor hen in te voeren. D.w.z. voor hun vrouwen, want de moslimkerels alhier hadden, en hebben, er schijnbaar geen enkele moeite mee om samen met autochtone vrouwen in hetzelfde zwembad te liggen spartelen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 20:22   #193
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
35 jaar geleden toen ik naar de -overigens zwáár katholieke- lagere en later middelbare school ging, was het onderwijs, inclusief gymnastiek en zwemmen, gewoon gemengd.
Sommige forumers klagen dat we het teveel over vroeger hebben.
Vraag dus eens aan de scholieren die nu school lopen of ze gemengd turn- en zwemles hebben.
In de basisschool meestal wel, in het secundair meestal niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Goh, in het gemeentelijk zwembad in de plaats waar ik woon, was het zwemmen er altijd gewoon gemengd, totdat een aantal jaar geleden opeens uit de moslimhoek het verzoek kwam om aparte zwemuurtjes voor hen in te voeren. D.w.z. voor hun vrouwen, want de moslimkerels alhier hadden, en hebben, er schijnbaar geen enkele moeite mee om samen met autochtone vrouwen in hetzelfde zwembad te liggen spartelen.
Ik vroeg :
Oud 12 januari 2009, 20:35   #194
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Sommige forumers klagen dat we het teveel over vroeger hebben.
Vraag dus eens aan de scholieren die nu school lopen of ze gemengd turn- en zwemles hebben.
In de basisschool meestal wel, in het secundair meestal niet.
Zoals ik al aangaf, was het zo'n 35 jaar geleden al het geval, in zowel het basisonderwijs als het middelbaar onderwijs, dat er gemengd gezwommen en gegymd werd, zelfs op zwaar katholieke scholen.

Citaat:
Ik vroeg :
En ik zei:

"in het gemeentelijk zwembad in de plaats waar ik woon, was het zwemmen er altijd gewoon gemengd, totdat een aantal jaar geleden opeens uit de moslimhoek het verzoek kwam om aparte zwemuurtjes voor hen in te voeren. D.w.z. voor hun vrouwen, want de moslimkerels alhier hadden, en hebben, er schijnbaar geen enkele moeite mee om samen met autochtone vrouwen in hetzelfde zwembad te liggen spartelen."

Er was vroeger, lang voordat er sprake was van moslima's hier, dus helemaal geen apart vrouwenuurtje in ons gemeentelijk zwembad. Dat aparte vrouwenuurtje dat er nu dus wel is, is er op verzoek van moslims gekomen. En ja, dat dient onverwijld afgeschaft te worden. Ze passen zich maar aan, of gaan maar terug naar zandbak van herkomst.
Oud 12 januari 2009, 20:43   #195
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk niet.
Wat ik mij afvraag, waarom vragen ze dan aparte uren ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 20:44   #196
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben scholier en de turnlessen zijn bij ons apart, maar dit is gewoon om praktische redenen zou, de verschillende geslachten beoefenen eerder andere sporten. Anders zouden zwemlessen ook apart zijn, en dat is dus niet het geval.

Laatst gewijzigd door Jeronimo : 12 januari 2009 om 20:45.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 20:46   #197
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Scholieren omwille van praktische redenen, en moslims omdat ze in iedere persoon van het mannelijke geslacht een zieke geest zien vermoed ik?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2009, 21:01   #198
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus
Zoals ik al aangaf, was het zo'n 35 jaar geleden al het geval, in zowel het basisonderwijs als het middelbaar onderwijs, dat er gemengd gezwommen en gegymd werd, zelfs op zwaar katholieke scholen.
Eigen ervaring: zwemmen noch turnen samen, en dat in twee officiële athenea , jaren '60.
Oud 12 januari 2009, 21:23   #199
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Ik weet ook niet hoe die aparte zwem-uren voor de vrouwen er in den tijde gekomen zijn. Ik weet niet wie ze gevraagd heeft en waarom.
Toen werd er zo geen ophef over gemaakt.
Oud 12 januari 2009, 21:37   #200
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet ook niet hoe die aparte zwem-uren voor de vrouwen er in den tijde gekomen zijn. Ik weet niet wie ze gevraagd heeft en waarom.
Toen werd er zo geen ophef over gemaakt.
Ik weet in ieder geval wel wie er in mijn gemeente om aparte zwemuren voor vrouwen heeft gevraagd, en dat waren niet de autochtone feministes, om het zo maar eens te zeggen.

De mensen die hier toentertijd tegen protesteerden, werden door bepaalde 'progressieve' krachten in de gemeenteraad dan ook meteen voor racist en dergelijke uitgemaakt.

Men protesteert tegen segregatie en wordt vervolgens tóch racist genoemd. Zo erg was het toen, en zo erg is het tegenwoordig nog steeds. Met dank aan de linkse Gutmenschen.

Overigens ben ik erg benieuwd wat degenen die hier dus hoofddoeken, apart zwemmen, en meer van dat soort islamitische grappen en grollen aan het goedpraten zijn, vinden van het door een moslim zelf voorgestelde ghetto voor en door moslims.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be