Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

Bekijk resultaten enquête: Ik steun...
Israël 34 39,53%
Palestina 39 45,35%
niemand. Dat ze elkaar maar de kop inslaan. 13 15,12%
Aantal stemmers: 86. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 januari 2009, 20:53   #181
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Israëlische soldaten evacueerden meer dan honderd Palestijnen, waarvan de helft kinderen, naar een gebouw dat ze vierentwintig uur later doodleuk beschoten. Er vielen minstens dertig doden. Dat meldde vrijdag een VN-organisatie.

Welk land mag zijn burgerbevolking in die terreur laten leven?
Dat onderzoekt Israël nu zelf ook. Inderdaad een zeer grove fout (de strategen zullen ongetwijfeld niet in direct contact staan met de 'telefonisten'), ik hoop dat degenen die fout zaten daarvoor hun verantwoordelijkheid zullen moeten nemen.
liberalist_NL is offline  
Oud 10 januari 2009, 20:56   #182
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=qvBf-Vh4pNg
PollyCorrect is offline  
Oud 10 januari 2009, 20:56   #183
Tavek
Banneling

Standaard

De enigste oplossing voor dit probleem is praten en toegevingen doen.....

Over een jaartje gaan er weer bussen ontploffen in Tel Aviv, en zo gaat het geweld maar verder
Tavek is offline  
Oud 10 januari 2009, 20:58   #184
PollyCorrect

Standaard

En dit was in oktober:
http://www.youtube.com/watch?v=zmXXU...eature=related
PollyCorrect is offline  
Oud 10 januari 2009, 21:16   #185
TheHunter
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De enigste oplossing voor dit probleem is praten en toegevingen doen.....

Over een jaartje gaan er weer bussen ontploffen in Tel Aviv, en zo gaat het geweld maar verder
Oog om oog, tand voor tand is misschien het enige recht dat de Palestijnen nog hebben.
TheHunter is offline  
Oud 10 januari 2009, 22:53   #186
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Dat weet je zelf maar al te best.

Ze worden niet alleen sinds jaar en dag dom gehouden en uitgebuit, ook met Arafat was het al vreselijke ellende, de corrupteling die zijn miljoenen doorsluisde naar zijn wijf in Parijs, waar ze een hele verdieping van een Vijf Sterren hotel huurde, voor het hele jaar.

Iran gebruikt de Hamas die de bevolking gebruikt.

Vooral tijdens de strijd, waar Hamas de bevolking als schild gebruikt.

Dat weet je maar al te goed, of ben je hier nét zo goed op de hoogte als van Sabra en Chatila, waarvan je nog niet eens wist dat het de Libanese Falangisten waren geweest? Lintje toch..
Ja ja, pollieke, zonder falangisten hadden de zionisten niets bereikt, en zonder de arabieren zouden de zionisten vandaag nog geen één meter binnen de gaza strook voet zetten,.

Ik weet wel genoeg mijn lessen, mijn beste lieve pollieke, maar het blijft/ven de israeli's die de bommen/fosfor/granaten op het arme palestijnse volk gooien,. Wat ik wel wil zeggen (zie mijn vorige citaten) dat israel best andere middelen had moeten gebruiken indien zij effectief de extremisten willen ontruimen, en dat weet je ook goed, maar dat doen ze niet, ze gebruiken hier een onhumaan methode waarbij "heel" het volk de tol moet betalen,. En dat is wat mij dwars ligt, indien zij (israeli) problemen hebben met hamas, dan maar hamas viseren en niet het palsetijnse volk !

Ik hoop dat u niet in de plaats moet zijn van een moeder die plots haar vijf kinderen verloor en haar man en broers, niet dat ik dat voor u wens maar gewoon om in te zien hoe het daar onmenselijk aan toe gaat !
Oud 10 januari 2009, 22:56   #187
Lincoln

Standaard

Citaat:
*knip*

Maar van jou had ik toch beter verwacht, Roosje.
Komaan polly, je weet goed genoeg dat ik geen partij kies, indien ik een partij wel zou kiezen dan had ik allang bij de somalische piraten gezeten, zij voeren tenminste een jihaad dat geld oplevert !

Laatst gewijzigd door Starfire : 11 januari 2009 om 10:27.
Lincoln is offline  
Oud 10 januari 2009, 23:00   #188
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
Vele (al dan niet "extreem" rechtse) Vlaams-nationalisten steunen de Palestijnen, dat viel me reeds langer op. Sommigen vergelijken misschien het zionisme met de verfransing bij ons. Men kan zich inderdaad vragen stellen bij de totstandkoming van de staat Israel...

Maar hier gaat het nu om een strijd tegen het islamterrorisme van de Hamas. Ik als Vlaams-nationalist steun elke strijd tegen elk islamterrorisme. Ik steun elke strijd tegen alles wat uit is op de destructie en de islamisering van het Westen. De bescherming van het vrije beschaafde Westen (en een Vlaams Vlaanderen) is mij meer waard dan een paar burgerslachtoffers. Daarom kies ik hier partij voor Israel.
Dat is niet waar, binnen tel aviv zijn er zelfs islamitische extremistisch partijen die zelfs de volledige vrijheid hebben om te functioneren (binnen de seculiere wet natuurlijk), de strijd hier gaat om puur territorium, alhoewel dat in gaza meer om machtsvertoon gaat en voor de verkiezings rekeningen !
Oud 10 januari 2009, 23:02   #189
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
Komaan polly, je weet goed genoeg dat ik geen partij kies, indien ik een partij wel zou kiezen dan had ik allang bij de somalische piraten gezeten, zij voeren tenminste een jihaad dat geld oplevert !

Fout. De piraten krijgen losgeld, laten de cargo's vrij, en worden daarna beschoten tot ze in hun kano's zinken en verdrinken. Met het losgeld.
Oud 10 januari 2009, 23:04   #190
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Fout. De piraten krijgen losgeld, laten de cargo's vrij, en worden daarna beschoten tot ze in hun kano's zinken en verdrinken. Met het losgeld.
Tja, er vallen natuurlijk doden bij, het is een risico volle beroep, anders zou dat geen naam "jihaad" waard zijn eh !

70 maagden in het hiernamaals en hier op aarde een bonus van een paar miljoenen dollars...
Oud 10 januari 2009, 23:23   #191
Schuppezot
Schepen

Schuppezot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet waar, binnen tel aviv zijn er zelfs islamitische extremistisch partijen die zelfs de volledige vrijheid hebben om te functioneren (binnen de seculiere wet natuurlijk), de strijd hier gaat om puur territorium, alhoewel dat in gaza meer om machtsvertoon gaat en voor de verkiezings rekeningen !
Die democratische vrijheid voor bijvoorbeeld een Joodse partij zou trouwens nooit aanwezig zijn wanneer die islamisten van de Hamas de macht overnamen in Israel, maar dat terzijde.

In feite gaat het in de eerste plaats om wettige zelfverdediging vanwege de Israelieten. De islamterroristen vuurden bommen af op (het Joodse deel van) Israel, dus de Israelieten hebben naar mijn mening nu het recht terug te vuren, zo simpel is dat.. Elk land dat aangevallen wordt heeft trouwens dat recht.

Elke islamterrorist is er één teveel!
Oud 10 januari 2009, 23:27   #192
Lincoln

Standaard

Citaat:
Die democratische vrijheid voor bijvoorbeeld een Joodse partij zou trouwens nooit aanwezig zijn wanneer die islamisten van de Hamas de macht overnamen in Israel, maar dat terzijde.

In feite gaat het in de eerste plaats om wettige zelfverdediging vanwege de Israelieten. De islamterroristen vuurden bommen af op (het Joodse deel van) Israel, dus de Israelieten hebben naar mijn mening nu het recht terug te vuren, zo simpel is dat.. Elk land dat aangevallen wordt heeft trouwens dat recht.

En dat zegt een vlaming ?

Jullie hebben voor een politieke crissis gezorgd in belgie enkel omwille van BHV, laat staan als de walen morgen de stad mechelen zouden anexeren...man man man...de wereld zit nog vol rare wonderen.
Oud 10 januari 2009, 23:28   #193
PollyCorrect

Standaard

Citaat:

Er zijn in de afgelopen 2 jaar (2007 en 2008) 4681 raketten afgevuurd vanuit Gaza op Israel. 1 miljoen mensen leven al 9 jaar in stress: bij alarm hebben ze 15 seconden om naar een schuilkelder te rennen, elk moment van dag en nacht, en het geeft niet wat ze aan het doen zijn.

Ik vraag me nog steeds af hoeveel landen dat ZO LANG straffeloos hadden geduld als Israel gedaan heeft; en Israel bleef maar proberen te praten, en met Fatah ging dat wel, maar Hamas wil alleen destructie en macht (en alla natuurlijk maar dat is een ander verhaal waar ik me helemaal niet mee bemoei, gadverdamme).
PollyCorrect is offline  
Oud 10 januari 2009, 23:30   #194
PollyCorrect

Standaard

Die 15 seconden die de Israeli's hebben om hun leven te redden, dat maakt dat kinderen niet meer regelmatig naar school kunnen, dat er niet meer rustig geslapen wordt, maar ook dat er de afgelopen 9 jaar wel 1.000 Israelische burgers omgekomen zijn door terroristische acties.

Geen land dat ik d�*�*r over heb horen brullen. Geen import van deze zaken.
Geen boeze demonstraties overal ter wereld.

Zelfs geen berichtje op het nieuws.
PollyCorrect is offline  
Oud 10 januari 2009, 23:34   #195
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn in de afgelopen 2 jaar (2007 en 2008) 4681 raketten afgevuurd vanuit Gaza op Israel. 1 miljoen mensen leven al 9 jaar in stress: bij alarm hebben ze 15 seconden om naar een schuilkelder te rennen, elk moment van dag en nacht, en het geeft niet wat ze aan het doen zijn.

Ik vraag me nog steeds af hoeveel landen dat ZO LANG straffeloos hadden geduld als Israel gedaan heeft; en Israel bleef maar proberen te praten, en met Fatah ging dat wel, maar Hamas wil alleen destructie en macht (en alla natuurlijk maar dat is een ander verhaal waar ik me helemaal niet mee bemoei, gadverdamme).
[eenzijdige modus]
Hoeveel bommen en raketten zijn er op Gaza gevallen? Hoeveel mensen leven met stress in Gaza? Hoeveel tijd geeft het IDF hen om naar een VN-school aka schuilplaats te vluchten bij een nieuwe raid?

Wat ik me afvraag is waarom zoveel landen dat straffeloos toelaten. Israël bleef maar onderhandelen en oorlog voeren tegelijk (die twee gaan hand in hand in Israël). Jammer dat Israël zelfs niet overweegt om (Heilige) grond voor vrede in te ruilen. Maar dat is een ander verhaal waar ik me helemaal niet mee bemoei. [/eenzijdige modus]
Oud 10 januari 2009, 23:36   #196
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die 15 seconden die de Israeli's hebben om hun leven te redden, dat maakt dat kinderen niet meer regelmatig naar school kunnen, dat er niet meer rustig geslapen wordt, maar ook dat er de afgelopen 9 jaar wel 1.000 Israelische burgers omgekomen zijn door terroristische acties.

Zeer erg natuurlijk voor de Israelische burgerbevolking. Ziets wens je niemand toe. Echter bekijkt u de situatie maar van 1 kant. Denkt u dat de Palestijnse kinderen naar school kunnen gaan? Denkt u dat zij rustig kunnen slapen?

Op slechts 2 weken heeft het IDF al meer dan 800 slachtschoffers gemaakt, grotendeels burgers. Hier hebt u blijkbaar geen problemen mee?
Weiße Rose is offline  
Oud 10 januari 2009, 23:37   #197
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:
En dat zegt een vlaming ?
Jullie hebben voor een politieke crissis gezorgd in belgie enkel omwille van BHV, laat staan als de walen morgen de stad mechelen zouden anexeren...man man man...de wereld zit nog vol rare wonderen.
U hoeft geen appels met peren te vergelijken.
Oud 10 januari 2009, 23:40   #198
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Zeer erg natuurlijk voor de Israelische burgerbevolking. Ziets wens je niemand toe. Echter bekijkt u de situatie maar van 1 kant. Denkt u dat de Palestijnse kinderen naar school kunnen gaan? Denkt u dat zij rustig kunnen slapen?

Op slechts 2 weken heeft het IDF al meer dan 800 slachtschoffers gemaakt, grotendeels burgers. Hier hebt u blijkbaar geen problemen mee?
En Israel - dat duurde al NEGEN jaar.

Dus wat was er eerst? Negen jaar raketten ja.

En nu twee weken al dat ze het beu zijn. Na 9 jaar. Reken maar uit.
PollyCorrect is offline  
Oud 10 januari 2009, 23:46   #199
Schuppezot
Schepen

Standaard

Citaat:

Wanneer je aan de islamietjes raakt, raak je aan de linkse media..
Oud 10 januari 2009, 23:47   #200
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn in de afgelopen 2 jaar (2007 en 2008) 4681 raketten afgevuurd vanuit Gaza op Israel.

Ze vuren die raketten niet af op Israël maar op Najd en Al-Majdal. Dat zijn de vroegere namen van door Israëli vernietigde dorpjes die nu Sderot en Ashkelon heten. Zo zijn er meer dan 400 dorpjes en steden.

De vroegere bewoners daarvan wonen nu in vluchtelingenkampen in Gaza en die willen hun dorpjes terug, samen met hun landerijen en een schadevergoeding voor hun verloren vee en eigendommen die door bulldozers zijn platgewalst en door zionisten ingepalmd.

Zolang dat niet gebeurt maken ze de gestolen dorpjes en steden onleefbaar voor de kolonisten zodat de waarde van grond en huizen inzakt (zoals het geval is). Ik zou precies hetzelfde doen.

Citaat:
1 miljoen mensen leven al 9 jaar in stress:
Ah! Zoals die joodse man zei: "My mother is stressed, I don't know what to do anymore"...

Citaat:
Ik vraag me nog steeds af hoeveel landen dat ZO LANG straffeloos hadden geduld als Israel gedaan heeft;
Bekijk het zoals de bezetting van ons land (vergelijk met Palestina) door de nazi's (vergelijk met Israël): het verzet (dat door nazi's terrorisme werd genoemd) maakte het de bezetter (samen met de inspanning van de Sovjets en later de VSA) onmogelijk hier te aarden. Dat is heroïsch.

Citaat:
en Israel bleef maar proberen te praten, en met Fatah ging dat wel, maar Hamas wil alleen destructie en macht
Dan is het toch bizar van Israël dat ze juist Hamas financieel gaan steunen en Fatah stokken in de wielen steken. How low can you go?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 januari 2009 om 23:50.
ministe van agitatie is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be