![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een au-pair mag België binnenkomen met een toeristenvisum, en voor hen moet je geen RSZ betalen. (In het zwart werken is hier dus niet van toepassing) Dan omzeilden ze de arbeidswetgeving niet, maar hebben ze wel nagelaten een verzekering te nemen. http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht...&fragment=True http://www.onss.fgov.be/nl/content/e...oneel---Die-28 Iedereen op Belgische bodem is beschermd door de Belgische wetten. Of bedoel je dat illegalen vogelvrij zijn? Een wet heeft de bedoeling om de verschillende aspecten van onze samenleving te regelen niet om gevoelloos te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen op Belgische bodem is beschermd door de Belgische wetten. Als je, in tegenstelling met wat de wet voorschrijft, in het openbaar dronken bent, behoudt je alle bescherming die de Belgische wetten te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, heeft men er recht op omdat het op ons grondgebied gebeurde of omdat een Belg verantwoordelijk is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel mij volgens welke wet de familie van een buitenlander die zonder verzekering in België werkt, en tijdens dat werk de dood vind, vergoed moet worden. En vertel mij vooral door wie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hadden het over het feit dat "Iedereen op Belgische bodem is beschermd door de Belgische wetten." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
D�*t is de boodschap die die rechter , onrechtmatig volgens mij, gegeven heeft naar de internationale wanabee-migranten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarop baseer jij je om te stellen dat de rechter de schadevergoeding onrechtmatig toekende? Laatst gewijzigd door artisjok : 31 januari 2009 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Banneling
|
![]() Inderdaad, en één van die wetten verbindt voorwaarden waaronder iemand die een schadevergoeding niet kan bekomen van de dader, die uit een fonds kan verkrijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij moet een rechter op de hoogte zijn van de wet. Citaat:
Volgens die Belgische wetten heeft ze dus blijkbaar geen recht op schadevergoeding. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze heeft geen recht om zich tot het slachtofferfonds te wenden, aangezien ze niet aan de voorwaarden voldoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik meen dat het Filosoof was die ergens gesteld had dat Oulemato, alhoewel ze op het ogenblik dat ze vermoord werd, weldegelijk aan het werken was als kinderoppas, geen schadevergoeding voor "werkongeval" moest kunnen krijgen.
Vindt Filosoof dat dit nu ook geldt voor de kinderoppas die vermoord werd toen ze aan het werk was in Dendermonde? of denkt Hij dat de werkgever daar wèl zijn verzekering voor werknemers voor zal moeten aanspreken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe je ben er weer! Welkom en hopelijk mag je nu wat langer blijven van de moderatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blij u terug te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel, met 12 strafpunten openstaand tot eind december van dit jaar valt er nog weinig te beleven.
ik ga me dus amuseren met vraagjes stellen zoals hierboven en rode driehoekjes drukken als ik meen dat er een forumregel werd overtreden. Anders leer ik nooit wat ikzelf wèl ofte niet mag zeggen nietwaar? Een mening ga ik alvast niet meer hebben: is te gevaarlijk. Maar ik wacht nu wel op het antwoord van Filosoof: als Oulemato geen arbeidsongeval had, had de kinderverzorgster van Dendermonde dan ook geen arbeidsongeval?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar wordt dus wel tegen opgetreden. Je info "uit eerste hand" is niet veel waard. Ken je geen autochtonen die in het zwart werken? Lees meer over strijd tegen sociale fraude. http://www.smals.be/site_nl/content/...eric_0029.html |
|
![]() |
![]() |