Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2009, 18:53   #181
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beste vriend Bekijk bericht
In de VS valt het nog mee vind ik . Als je ziet hoevéél misdaden daar gebeuren, is het niet verwonderlijk dat de doodstraf gehanteerd word. Daar waar ze overdrijven is in China, momenteel onbetwiste kampioen doodstraf . Die is daar dan ook gekoppeld aan de overheids-trafiek in menselijke organen . Dus je kan er op rekenen dat je niets vergeven word , en dat ze het niet al te nauw zullen nemen met je eventuele onschuldigheid ook niet . Je lichaam is immers een bron van opbrengst. Dit handeltje vind ik nu weer volslagen walgelijk .
ho, het valt nog wel mee...
Een intersante mentaliteit. Het zal U maar overkomen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 22:28   #182
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
het is allesins beter herstelbaar dan doodstraf. Snapt ge dat of niet?
Hangt er vanaf hoe die 16 jaar verlopen zijn , hé jongen...Snapt ge dat of niet ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 22:29   #183
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
ho, het valt nog wel mee...
Een intersante mentaliteit. Het zal U maar overkomen.
De VS valt mee vergeleken bij wat in China gebeurt volgens mij.
Oud 5 mei 2009, 22:35   #184
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Praha en consoorten verkaren : de doodstraf is enkel voor slachtoffers , niet voor daders ! Goed bezig !
misschien kan jij eens beginnen met in te zien dat het één een strafmaat is en het ander een inbreuk die niet had mogen gebeuren maar wel het wel deed.

Citaat:
Als ik van jou was, zou ik die mannen ook nog een medaille geven ! En een uitkering ! Hoe gruwelijker de misdaad, hoe schoner medaille, en hoe hogere uitkering !
En verder zou ik het op prijs stellen dat je geen drogredenen meer zou hanteren

Citaat:
Hoe kun je nu goedkeuren dat de slachtoffers van lustmoordenaars en andere verkrachters ter dood veroordeeld en terechtgesteld worden ( door de dader ) , en de daders, indien ze gepakt worden, niet ? Ik kan je nog ergens volgen als je de doodstraf wil afschaffen, moesten alle mensen vredelievend en vriendelijk zijn. Maar in deze door monsters geteisterde jungle ?! Hoe denk je die jongens te doen afzien van hun duistere bedoelingen ? Met ze te knuffelen ?
of een combine van drogreden en me van alles toe te schrijven als ware dat ik het zou goedkeuren.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 22:37   #185
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totale onwaarheden ? Verzinsels ? Moordenaars die er plezier in hebben andere mensen te doden en te pijnigen bestaan niet volgens jou ? En dienen dus ook niet terechtgesteld te worden ?
draai niet rond de pot, beste vriend
Ge weet goed genoeg dat ik het hier louter heb over uw argumenten pro
Oud 5 mei 2009, 22:41   #186
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Die overige 1% van de veroordeelden is dat in de VS een paar 100.
1 % ter dood veroordeelden in de USA, dat zijn er een paar honderd ?!!! Fucking bullshit !
In 2006 bvb werden er in USA 53 mensen terechtgesteld. 1 % daarvan is dus 5.3 personen .
In vergelijk, in China 1.010 !
Bron : website " De Innerlijke Mens "
Oud 5 mei 2009, 23:01   #187
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
het is allesins beter herstelbaar dan doodstraf. Snapt ge dat of niet?
Dat is enkel uw mening en die is bijgevolg enkel relevant voor uw persoon. 20 jaar onschuldig in de cel gezeten hebben is even onomkeerbaar dan de doodstraf.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 23:11   #188
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
draai niet rond de pot, beste vriend
Ge weet goed genoeg dat ik het hier louter heb over uw argumenten pro
Lees de draad nog eens door : massa's voordelen bij uitvoering van doodstraf. Eén enkele , snelle en definitieve STRAFmaatregel voor wie TE ver gegaan is : lustmoord, folterpraktijken, verkrachtingen van kinderen...Dit soort onvergeeflijke misdaden.
Oud 5 mei 2009, 23:12   #189
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat is enkel uw mening en die is bijgevolg enkel relevant voor uw persoon. 20 jaar onschuldig in de cel gezeten hebben is even onomkeerbaar dan de doodstraf.
Zeker en vast. Als dit je overkomt blijf je levenslang getekend .
Oud 5 mei 2009, 23:21   #190
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag is of 1 of 2 % onschuldige terechtgestelden opwegen tegen de uitsluiting van recidive die het verdelgen van 98 of 99 % uiterst gevaarlijke moordenaars & verkrachters inhoud ? Ik vind het percentage onschuldige veroordeelden natuurlijk niet verwaarloosbaar, het gaat over menslijke wezens , maar toch meer dan redelijk. Men heeft inderdaad niets voor niets. Zeg nu zelf : moest je ergens op moeten wedden, en je bent zeker dat je 98 of 99 % kansen hebt om te winnen . Ga je dan durven of niet ?
kijk die vraag is al beantwoordt....

Iemand onschuldig terechtstellen daarvan mogen we toch stellen dat het een eveneens een onschuldig slachtoffer was, of niet ?
Of heb je zoietske van... ?: ach misschien was ie niet schuldig aan die moord maar 't feit dat 't 'm vastzat wilt toch zeggen dat hij op z'n minst wat anders ernstigs op zijn kerfstok heeft.

Dus dan moet ge uwzelf de vraag stellen wat de kans is dat iemand willekeurig slachtoffer wordt van een moordenaar,verkrachter, etc. (weet ik veel wie ge nog in dat rijtje wilt placeren ) die
1) ontsnapt
2) de nodige tijd krijgt alvorens weer opgepakt te worden
3 ) recive pleegt

dat tov van de kans dat een ter-dood-veroordeelde maar onschuldige _ dat is immers het probleem dat we hier stellen_ uiteindelijk ook terecht gesteld zou worden.
Ik had eerder al cijfers gegeven voor de states waar het aantal dat men op het nippertje nog net kon redden _ dat zijn dus diegenen die bij jou voorstelling van snellere berechting en uitvoering, achteraf niet te veel blahblahblah meer, etc. al lang het loodje lieten _ en zelfde grootorde heeft als het gemiddeld aantal dat men er jaarlijks executeert.

Meer correct, als je dat wenst, het totaal aantal van die onschuldigen bedraagt nu 120 gerapporteert van het jaar 1975 gerekend tot nu.
Anderszijds zijn er 683 mensen terechtgesteld gerekend van 1976 tot 2000.

neem dan nog 9*50 ( da's echt wel een max gemiddelde ) erbij om het op dezelfde periode te beschouwen dan spreken we nog over meer dan 10%

dan zwijgen ik verder nog over 't feit dat er geen enkel zinnig argument voor te vinden valt ter preventie (afschrikking), herhaling etc.

en laten we vooral niet vergeten waarover het onderwerp nu weer ging .... als strafmaat
Oud 5 mei 2009, 23:25   #191
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik klein was, is mij steeds gezegd dat ik mocht ( en moest ) terugkloppen als men mij aanviel . Want dat het anders nog erger zou worden .
Dab hebben ze je gefaald bij te brengen wat ze werkelijk bedoelden

Citaat:
Maak daarvan een wet, en je krijgt de doodstraf voor moordenaars .
appelen met citroenen zijn dat....
de moordenaars die jij wilt terechtstellen zijn immers reeds vastgezet in tegenstelling tot die klasgenoten ... ze lopen dus niet vrij rond ... je hoeft ze dus ook niet te liquideren om erger te voorkomen
Oud 5 mei 2009, 23:27   #192
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee : eerst grondig onderzoek, als men met 99 % zekerheid kan bewijzen dat de ( van een gruwelijk misdrijf verdachte ) beschuldigde schuldig IS = doodstraf. Totale zekerheid bestaat inderdaad niet. In niets . En toch moeten we IETS doen ! Men kan niet bij de pakken gaan neerzitten en wachten tot het overwaait. Of liever, men kan dat wel, maar ik vind dat geen oplossing.
Het is dan ook geen kwestie van bij de pakken te blijven zitten tot het overwaait zoals jij insinueert.
Oud 5 mei 2009, 23:34   #193
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een onschuldige in de bak steken is ook maar niets, hé...? Toch word het gedaan. Wat is erger, sterven of 30 jaar onschuldig opgesloten zitten tussen allerlei mafketels en smeerlappen ?
Wat een drogreden....
Wat jij nu letterlijk zegt is een onschuldige ( da's immers jouw uitgangspunt hier ) dan maar even te executeren teneinde hem/haar die ellende in in de gevangenis te besparen.

Opvallend is dat je alleen dat vermeend ( nog steeds onschuldig verondersteld aldus jouw uitgangspunt ) gespuis dat aan het profiel moordenaar, verkrachter, etc. beantwoordt die gratie zou verlenen.... de rest moet die gevangenishel dan weer wel doorstaan.

Ook opvallend is dat waar je nu schermt dat het zo'n hel zou zijn te zitten tussen al die mafketels en smeerlappen datzelfde argument als sneeuw voor de zon verdwijnt : hogerop had je het over belonen, medailles geven ed.
Oud 5 mei 2009, 23:35   #194
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb ruim geschat, hé . Anders zeggen ze dat het niet geloofwaardig is.
't is toch vreemd dat men eenvoudig cijfermateriaal plots naast zich neerlegt als het niet in het kraampje past.
Oud 5 mei 2009, 23:36   #195
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Dab hebben ze je gefaald bij te brengen wat ze werkelijk bedoelden

appelen met citroenen zijn dat....
de moordenaars die jij wilt terechtstellen zijn immers reeds vastgezet in tegenstelling tot die klasgenoten ... ze lopen dus niet vrij rond ... je hoeft ze dus ook niet te liquideren om erger te voorkomen
In het gevang zelf kunnen ze andere mensen aanvallen, ze kunnen ontsnappen, ze kunnen vrijgelaten worden om dat " ze gebetert zijn " ...En dan ?...Dan lopen ze jou bvb tegen het lijf ! Dan zul je wel anders piepen ! " Had ik maar willen luisteren naar beste vriend " , zal je dan tot jezelf prevelen terwijl de laatste adem uit je longen gedrukt word door een sadistische killer, " had ik maar redelijk en verstandig kunnen zijn , dan zou die vent die me aan het wurgen is al lang terechtgesteld zijn "
Oud 5 mei 2009, 23:38   #196
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dan ook geen kwestie van bij de pakken te blijven zitten tot het overwaait zoals jij insinueert.
Nee, jouw plan is mensen onschuldig opsluiten voor 30 of 40 jaar. Dat is " beter " als ze dooddoen.
Oud 5 mei 2009, 23:42   #197
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
't is toch vreemd dat men eenvoudig cijfermateriaal plots naast zich neerlegt als het niet in het kraampje past.
Iemand beweerde dat 1 % van de ter dood veroordeelden in de USA overeenkomt met " enkele honderden " ...Dat is énorm overdreven . Jijzelf hebt nog geen enkel cijfermateriaal laten zien, dus kan ik dat ook niet naast mij neerleggen.
Oud 5 mei 2009, 23:44   #198
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de VS valt het nog mee vind ik . Als je ziet hoevéél misdaden daar gebeuren, is het niet verwonderlijk dat de doodstraf gehanteerd word. Daar waar ze overdrijven is in China, momenteel onbetwiste kampioen doodstraf . Die is daar dan ook gekoppeld aan de overheids-trafiek in menselijke organen . Dus je kan er op rekenen dat je niets vergeven word , en dat ze het niet al te nauw zullen nemen met je eventuele onschuldigheid ook niet . Je lichaam is immers een bron van opbrengst. Dit handeltje vind ik nu weer volslagen walgelijk .
en waarom zou dat plots overdreven zijn ? ( niet dat ik het er verder oneens met zou zijn )
wederom een buikgevoel ?

Als je bedenkt dat china (2008) 1.330.044.605 inwoners telde tov van de states (2008) 303.824.646 mag het wel een pakje ( factor 4.3 ) meer zijn

Wat is veel of wat is weinig ?
Als China gewoon vlugger en voor minder die straf bedeelt ... dan lijkt het me niet eens zo overdreven
aantal executies China (2006) 1010
aantal executies States (2006) 53
da's dus zowat slechts 4x meer
Oud 5 mei 2009, 23:44   #199
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Daarover valt te discussieren.

Ik weet niet wat ik zou verkiezen.
in 't geval je een keuze zou hebben...
Oud 5 mei 2009, 23:50   #200
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een drogreden....
Wat jij nu letterlijk zegt is een onschuldige ( da's immers jouw uitgangspunt hier ) dan maar even te executeren teneinde hem/haar die ellende in in de gevangenis te besparen.

Opvallend is dat je alleen dat vermeend ( nog steeds onschuldig verondersteld aldus jouw uitgangspunt ) gespuis dat aan het profiel moordenaar, verkrachter, etc. beantwoordt die gratie zou verlenen.... de rest moet die gevangenishel dan weer wel doorstaan.

Ook opvallend is dat waar je nu schermt dat het zo'n hel zou zijn te zitten tussen al die mafketels en smeerlappen datzelfde argument als sneeuw voor de zon verdwijnt : hogerop had je het over belonen, medailles geven ed.
Ik heb gezegd dat er tussen 100 schuldige terdoodveroordeelden mischien wel 1 onschuldige tussen zit, die onterecht veroordeeld is.
Moeten we nu die 99 schuldigen vrijlaten, om die 1 enkele geen onrecht aan te doen ? Dat kan dan wel nieuwe slachtoffers eisen...
In het geval we die 100 moordende mafketels en smeerlappen opsluiten, word de gevangenis inderdaad een hel voor alle andere, minder erge misdadigers, " gewone " dieven en bedriegers. Als we ze doden, word de gevangenis leefbaarder, minder criminogeen, minder gevaarlijk. Er is een rode lijn : doe zus of zo, dan ga je de gevangenis in, ga over de rode lijn, en je straf is de ultieme : de dood . Of denk je dat mannen die anderen als vuil behandelen , ze kapotmaken als het hun zint, ze verkrachten als ze goesting hebben , geen enkele waarde hechtten aan hun EIGEN leven ? Het gaat hier wel degelijk over STRAF, hoor.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 5 mei 2009 om 23:51.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be