Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2004, 21:09   #181
Xanthippe
Schepen

Xanthippe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door querty
Is het wel goed om de Vlaamse Leeuw mediageil te maken?
Waarom niet?
Xanthippe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 21:16   #182
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Die is dat allang!
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 21:29   #183
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
En daarbij, die vlaamse vlaggen moeten daar toch niet staan aan de kant van de weg in Parijs-Roubaix.
Geen fransman dat weet voor wat die vlag staat. ze denken eerder dat het reclame is voor Peugeot.
'k Weet dat nog niet zo zeker. Als je in Duinkerke gaat ziet ge hier en daar wel ne Vlaamse Leeuw. In heel Frans-Vlaanderen zelfs.

Nu over dat ongeval. Ik vind alles enorm opgeblazen. Renners worden omvergelopen door toeschouwers, renners rijden toeschouwers om, renners worden omvergereden door motaars die voor tv de koers volgen, renners worden door volgwagens omvergereden..... . Eén oplossing laat alle koersen stoppen dan kan er niets gebeuren. Dat toeschouwers een beetje discipline moeten hebben daar ben ik akkoord mee. Maar het is een stuk folklore geworden. Ik persoonlijk vind het erger als er, zoals ik gelezen heb, met bier gesmeten werd en zelfs vuistslagen gegeven waren aan de renners.
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2004, 21:34   #184
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
En daarbij, die vlaamse vlaggen moeten daar toch niet staan aan de kant van de weg in Parijs-Roubaix.
Geen fransman dat weet voor wat die vlag staat. ze denken eerder dat het reclame is voor Peugeot.
'k Weet dat nog niet zo zeker. Als je in Duinkerke gaat ziet ge hier en daar wel ne Vlaamse Leeuw. In heel Frans-Vlaanderen zelfs.

Nu over dat ongeval. Ik vind alles enorm opgeblazen. Renners worden omvergelopen door toeschouwers, renners rijden toeschouwers om, renners worden omvergereden door motaars die voor tv de koers volgen, renners worden door volgwagens omvergereden..... . Eén oplossing laat alle koersen stoppen dan kan er niets gebeuren. Dat toeschouwers een beetje discipline moeten hebben daar ben ik akkoord mee. Maar het is een stuk folklore geworden. Ik persoonlijk vind het erger als er, zoals ik gelezen heb, met bier gesmeten werd en zelfs vuistslagen gegeven waren aan de renners.
Inderdaad.

Trouwens, was het niet Tom Boonen die vorig jaar in de Ronde van Vlaanderen wou ontsnappen en enkele meters verder moest inhouden omdat een volgwagen de weg blokkeerde?

En toen werd er toch ook gepleit voor een verbod op volgwagens, of niet soms?

HOEZO NEE???

Hoe kan dat nu?
Oud 16 april 2004, 21:36   #185
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Chill Effect
Die is dat allang!
En waarom niet? Waarom zou de Vlaamse Leeuw niet mogen aanwezig zijn naast de Belgische, Franse, Italiaanse, Amerikaanse, Noorse, Baskische, ... vlag?

Naast de naam van elke Belgische renner verschijnen de kleuren van België, als hij het podium haalt, wordt de Belgische nationale hymne gespeeld en komt de Belgische vlag in beeld ... maar de Vlaamse Leeuw is mediageil?
Oud 17 april 2004, 13:54   #186
querty
Provinciaal Statenlid

querty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ahzo, tis weer een samenzwering van de Belgicistische media... Zoek je hier niets achter wat er niet is?
Als ik zou geloven in een samenzwering, zou ik dat wel met zoveel woorden zeggen. Maar ik ben niet zo'n aanhanger van complottheorieën.
Het is echter wel duidelijk dat er binnen de Belgische media bepaalde individuen zijn die er alles aan doen om Vlaanderen Vlagt in diskrediet te brengen, en daarom springen op incidenten als die met Ben Berden of Leif Hoste. Woensdag kreeg ik toevallig Het Volk West-Vlaanderen in handen, en daarin was nog meer dan de helft van de lezersbrieven gewijd aan het incident van drie dagen eerder, en dat waren zonder uitzondering brieven van mensen die het incident rechtstreeks linkten aan Vlaanderen Vlagt, en aan het concurreren waren om zoveel mogelijk scheldwoorden aan het adres van VL² en de Vlaamse Leeuw te accumuleren op zo weinig mogelijk regels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke79
En bedankt om dat optisch gezichtsbedrog uit te leggen. Toch blijft voor mij de plaats voor vlaggen naast het parcours en niet erboven.
Het was niet de "Dank u" die centraal stond in mijn bericht, maar toch graag gedaan. Ik wou benadrukken dat jouw eerdere beschuldiging aan het adres van Luddo, als zou hij de veiligheid van de renners minder belangrijk achten dan de zichtbaarheid van de Vlaamse leeuwenvlag, fout was.

Ik geef je gelijk dat sommige supporters onverantwoorde streken uithalen met hun vlag. En van mij mag je dat reglementeren, geen probleem. Maar dan zou ik wel eens willen weten hoe je dat gaat doen. Om een eenvoudig voorbeeld aan te halen: de Ronde van Vlaanderen lokt elk jaar veel buitenlanders. Hoe ga je die allemaal wijsmaken dat in ons regiootje vlaggen niet boven het parcours mogen gehouden worden?

Ik denk dat het beter is om een breed beleid uit te werken, naar analogie van de campagne tegen hooliganisme onder voetbalsupporters. Daar heeft men toch ook geen paraplu's verboden omdat één of andere supporter er ooit iemand mee verwond heeft?
Een dergelijke campagne is een werk van lange adem, maar een duurzame oplossing ligt volgens mij niet in het opleggen van allerlei regeltjes, maar in het responsabiliseren van mensen.
Het centrale probleem is echt niet de vlaggen, maar het gedrag van de supporters, dat steeds agressiever wordt. Na afloop van Parijs-Roubaix getuigden renners dat ze vuistslagen kregen en dat er voorwerpen naar hen gegooid werden. Het gedrag van supporters moet veel ruimer gekaderd worden dan in een discussie over de juiste plaats van vlaggen.
Mensen moet verantwoordelijkheidszin bijgebracht worden, zodat ze zelf inzien wat wel en niet kan langs het parcours van een wielerwedstrijd.
Groot gelijk over die verantwoordelijkheidszin van de mensen. Hooliganisme hoort niet in het wielrennen thuis.

Wat mediageilheid betreft, de Vlaamse Leeuw teveel op de televisie kan voor velen enerverend werken. Met alle respect voor Paul Marchal maar die waren ze vroeger ook ooit moe gezien op de televisie.

De Belgische vlag komt gewoon niet zoveel in beeld.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=12179
Vlaamse efficiëntie = 0
querty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2004, 14:26   #187
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ahzo, tis weer een samenzwering van de Belgicistische media... Zoek je hier niets achter wat er niet is?
Als ik zou geloven in een samenzwering, zou ik dat wel met zoveel woorden zeggen. Maar ik ben niet zo'n aanhanger van complottheorieën.
Het is echter wel duidelijk dat er binnen de Belgische media bepaalde individuen zijn die er alles aan doen om Vlaanderen Vlagt in diskrediet te brengen, en daarom springen op incidenten als die met Ben Berden of Leif Hoste. Woensdag kreeg ik toevallig Het Volk West-Vlaanderen in handen, en daarin was nog meer dan de helft van de lezersbrieven gewijd aan het incident van drie dagen eerder, en dat waren zonder uitzondering brieven van mensen die het incident rechtstreeks linkten aan Vlaanderen Vlagt, en aan het concurreren waren om zoveel mogelijk scheldwoorden aan het adres van VL² en de Vlaamse Leeuw te accumuleren op zo weinig mogelijk regels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke79
En bedankt om dat optisch gezichtsbedrog uit te leggen. Toch blijft voor mij de plaats voor vlaggen naast het parcours en niet erboven.
Het was niet de "Dank u" die centraal stond in mijn bericht, maar toch graag gedaan. Ik wou benadrukken dat jouw eerdere beschuldiging aan het adres van Luddo, als zou hij de veiligheid van de renners minder belangrijk achten dan de zichtbaarheid van de Vlaamse leeuwenvlag, fout was.

Ik geef je gelijk dat sommige supporters onverantwoorde streken uithalen met hun vlag. En van mij mag je dat reglementeren, geen probleem. Maar dan zou ik wel eens willen weten hoe je dat gaat doen. Om een eenvoudig voorbeeld aan te halen: de Ronde van Vlaanderen lokt elk jaar veel buitenlanders. Hoe ga je die allemaal wijsmaken dat in ons regiootje vlaggen niet boven het parcours mogen gehouden worden?

Ik denk dat het beter is om een breed beleid uit te werken, naar analogie van de campagne tegen hooliganisme onder voetbalsupporters. Daar heeft men toch ook geen paraplu's verboden omdat één of andere supporter er ooit iemand mee verwond heeft?
Een dergelijke campagne is een werk van lange adem, maar een duurzame oplossing ligt volgens mij niet in het opleggen van allerlei regeltjes, maar in het responsabiliseren van mensen.
Het centrale probleem is echt niet de vlaggen, maar het gedrag van de supporters, dat steeds agressiever wordt. Na afloop van Parijs-Roubaix getuigden renners dat ze vuistslagen kregen en dat er voorwerpen naar hen gegooid werden. Het gedrag van supporters moet veel ruimer gekaderd worden dan in een discussie over de juiste plaats van vlaggen.
Mensen moet verantwoordelijkheidszin bijgebracht worden, zodat ze zelf inzien wat wel en niet kan langs het parcours van een wielerwedstrijd.
Bwaah, een complottheorie tegen vlaggers komt toch wel in de buurt van wat u zegt...

Klein detailke (ik ga nogal veel naar de voetbal) Een paraplu krijg je niet binnen in een voetbalstadion bij een risicomatch hoor. Ge moet die afgeven en daarna netjes komen halen.
Oud 17 april 2004, 15:24   #188
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Groot gelijk over die verantwoordelijkheidszin van de mensen. Hooliganisme hoort niet in het wielrennen thuis.
Akkoord.

Citaat:
De Belgische vlag komt gewoon niet zoveel in beeld.
Misschien omdat hij sowieso al veel minder voorkomt dan de Vlaamse Leeuw.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2004, 14:20   #189
Xanthippe
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bwaah, een complottheorie tegen vlaggers komt toch wel in de buurt van wat u zegt...

Klein detailke (ik ga nogal veel naar de voetbal) Een paraplu krijg je niet binnen in een voetbalstadion bij een risicomatch hoor. Ge moet die afgeven en daarna netjes komen halen.
Er is toch wel een fundamenteel verschil tussen wat ik zeg en wat een complot veronderstelt.
Het is duidelijk dat bepaalde idividuen binnen de Belgische media zich ergeren aan VL² en de steeds talrijkere Vlaamse vlaggen, en die antipathie bewust of onbewust, hun verslaggeving laten kleuren.
Een complot zou veronderstellen dat er een georchestreerde haatcampagne gevoerd wordt, waarbij die individuen niet op eigen houtje handelen, maar met elkaar aan tafel gaan zitten en een strategie uitwerken om VL² zoveel mogelijk te beschadigen. En daarin geloof ik niet.

Paraplu's niet toelaten op risicomatchen is natuurlijk wel iets anders dan van overheidswege paraplu's verbieden in voetbalstadions.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be