Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2009, 23:00   #181
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Iets is dat waard wat de gek er voor geven wil. Zijn er gegadigde die voor dat boerderijtje 500.000 willen geven, ja dan is dat 500.000 waard.

Een andere zaak vind ik is dat men er zou van kunnen uitgaan, dat niet iedereen dat boerderijtje mag bewonen. Kopen en verhuren tot daar maar enkel te bewonen door iemand met een of andere landbouwactiviteit. Dan zou de prijs van dat boerderijtje snel een stuk lager liggen.

Dat dit nu verkocht wordt aan +/- 6 keer de waarde is omdat het meer dan 6 keer dat waard is dan de normale waarde. Dat soort boerderijtjes worden gekocht door iemand die er nadien een villa van maakt met in een aanpalende stal een binnenzwembad en in de overige gebouwen paardenboxen. De grond wordt benut voor rijpiste etc. Wanneer die persoon dit moet verwezenlijken op bouwgrond wordt dat niet +/-6 keer die prijs maar 10 �* 12 keer en meer. Vandaar dat de waarde dat de eigenaar vraagt +/- 6 keer meer is dan de normale waarde. Wanneer jij dat wil kopen ga ik er vanuit dat het ook niet is om er een landbouwactiviteit op/in uit te baten dus heb jij eigenlijk eveneens niet echt het recht om te gaan zeggen dat het boven de waarde verkocht wordt. Koop elders een stuk bouwgrond van gelijke grote en bouw er een soortgelijke woning op. Maar jij bent duidelijk ook weer zo iemand die geld heeft voor een kruiwagen en die een Rolls verwacht.
Als ik een rolls wil, dan doe ik het blauw boekje open en kijk ik wat hij catalogus waarde heeft, dan zal ik oordelen.
Blijkbaar heeft een heel pak mensen nog steeds niet door dat ook grond en huizen een gemiddelde waarde heeft.

Nu ja als jij 6 keer meer wil betalen dan naast de deur, dan ...heb je niet goed gekeken vrees ik.
Oud 24 april 2009, 23:06   #182
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En er zijn best nog rijhuizen te vinden aan, voor een doorsnee burger, betaalbare prijzen. Dat zijn niet steeds luxe van boven naar onder en dikwijls met werk aan maar OK, je moet kopen met je verstand en niet met je hart.
Huizen die je van boven tot onder moet vernieuwen tegen prijzen van laat ons zeggen 170000€....gedeeld door een bewoonbare opp. van soms ocharme 70 m² of zo iets, dat is niet betaalbaar hé.
Dat zijn woekerprijzen.

En feitelijk versta ik niet dat als bv een voedsel leverancier zijn prijs met 10 centiem verhoogt de consumenten organisatie en soms economische inspectie er op vliegen en als de immo ergens 100'000 € bij klopt iedereen dat maar aanvaard en geen commentaar heeft.
Oud 25 april 2009, 09:06   #183
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Huizen die je van boven tot onder moet vernieuwen tegen prijzen van laat ons zeggen 170000€....gedeeld door een bewoonbare opp. van soms ocharme 70 m² of zo iets, dat is niet betaalbaar hé.
Dat zijn woekerprijzen.

En feitelijk versta ik niet dat als bv een voedsel leverancier zijn prijs met 10 centiem verhoogt de consumenten organisatie en soms economische inspectie er op vliegen en als de immo ergens 100'000 € bij klopt iedereen dat maar aanvaard en geen commentaar heeft.
Er is een verschil tussen vragen en krijgen, aan u om te onderhandelen. Je moet er steeds van uitgaan dat je de zaak moet doen bij de aankoop, nooit achteraf bij de verkoop. De verkoper vraagt, de koper bied en daar ergens tussenin ligt de waarde. Een goed voorbeeld is, bied om van start te gaan steeds 30% onder de vraagprijs.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 12:04   #184
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn woekerprijzen.

Er is echt wel beter te vinden, heel wat interessanter dan in onze omliggende landen, dus geen rede tot klagen. Ziehier een vb.tje en dan moet je daar ook nog in onderhandelen zodat de prijs nog een stuk zal dalen.

http://www.immoweb.be/nl/immo/huis-t...finge_8432.htm

Laatst gewijzigd door Garry : 25 april 2009 om 12:08.
Oud 25 april 2009, 18:46   #185
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is echt wel beter te vinden, heel wat interessanter dan in onze omliggende landen, dus geen rede tot klagen. Ziehier een vb.tje en dan moet je daar ook nog in onderhandelen zodat de prijs nog een stuk zal dalen.

http://www.immoweb.be/nl/immo/huis-t...finge_8432.htm
't is maar wat je er interessant aan vind?
Lijkt wel een hondenhok of zoiets.
Oud 25 april 2009, 21:01   #186
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is maar wat je er interessant aan vind?
Lijkt wel een hondenhok of zoiets.
Als jij iets dergelijks verwacht http://www.kapaza.be/detail/16555703/ moet je ook niet verbaast zijn wanneer je daar een 850.000 voor op tafel moet leggen. Dat hondenkot is meer dan een behoorlijke woning voor wie zich niet meer kan permitteren maar jij droomt te veel, jij hoopt voor de prijs van een rijwoning een villa met landerijen te kunnen kopen en dat kan natuurlijk niet.
Oud 26 april 2009, 09:59   #187
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij iets dergelijks verwacht http://www.kapaza.be/detail/16555703/ moet je ook niet verbaast zijn wanneer je daar een 850.000 voor op tafel moet leggen. Dat hondenkot is meer dan een behoorlijke woning voor wie zich niet meer kan permitteren maar jij droomt te veel, jij hoopt voor de prijs van een rijwoning een villa met landerijen te kunnen kopen en dat kan natuurlijk niet.
Neen men verkoopt hondenhokken en afbraak vastgoed tegen prijzen van villa's met landerijen.

Ik vrees dat de meeste mensen nog steeds niet beseffen dat dit sprookje nu wel de wereld uit is.
Bewijs is dat het te koop blijft staan.
Ware het interessant, dan was het al lang verkocht.
Oud 26 april 2009, 22:32   #188
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen men verkoopt hondenhokken en afbraak vastgoed tegen prijzen van villa's met landerijen.

Ik vrees dat de meeste mensen nog steeds niet beseffen dat dit sprookje nu wel de wereld uit is.
Bewijs is dat het te koop blijft staan.
Ware het interessant, dan was het al lang verkocht.
Jij zal moeten leren de nering naar de tering te stellen jong en kopen wat binnen je vermogen licht. Als zich dat beperkt tot een hondenkot dan is dat voor jou een mooi begin.

Hopen dromer komen er af om te kijken en, o, ’t Is toch allemaal zo prachtig, en zie eens daar en zie eens ginder, en mogen we nog eens komen zien want mijn dochter zou het ook eens willen zien en en en, maar als ge ze op hun hoofd zet valt er geen cent uit hun zakken. Ze komen er op af als vliegen om er een B&B in te beginnen en dan gaan ze naar de bank met een finacieel plan maar ze hebben rien de knots in hun zakken. Die geloven nog in sprookjes.

Dromen moet ge in uw bed doen. Je kan het evengoed vergelijken met het naar de beenhouwer gaan.

Mag ik die steak eens zien beenhouwer? Oh, waw, wat is hij mooi. Oh, en die daar, o die is ook al zo prachtig. Geef me maar 250 grammetjes gehakt beenhouwer.

Je kan bvb beter eerst kijken in je portemonnee voor dat je naar de beenhouwer gaat kijken naar de steak.

Wakker worden jong, de prijzen zijn wat ze zijn en als je het niet kunt betalen koop je je een tentje. Wat langer sparen, ander werk zoeken dat beter betaalt is of een bij-jobke zoeken, dat is de boodschap in plaats van er over te zagen.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 april 2009 om 22:52.
Oud 26 april 2009, 23:21   #189
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zal moeten leren de nering naar de tering te stellen jong en kopen wat binnen je vermogen licht. Als zich dat beperkt tot een hondenkot dan is dat voor jou een mooi begin.

Hopen dromer komen er af om te kijken en, o, ’t Is toch allemaal zo prachtig, en zie eens daar en zie eens ginder, en mogen we nog eens komen zien want mijn dochter zou het ook eens willen zien en en en, maar als ge ze op hun hoofd zet valt er geen cent uit hun zakken. Ze komen er op af als vliegen om er een B&B in te beginnen en dan gaan ze naar de bank met een finacieel plan maar ze hebben rien de knots in hun zakken. Die geloven nog in sprookjes.

Dromen moet ge in uw bed doen. Je kan het evengoed vergelijken met het naar de beenhouwer gaan.

Mag ik die steak eens zien beenhouwer? Oh, waw, wat is hij mooi. Oh, en die daar, o die is ook al zo prachtig. Geef me maar 250 grammetjes gehakt beenhouwer.

Je kan bvb beter eerst kijken in je portemonnee voor dat je naar de beenhouwer gaat kijken naar de steak.

Wakker worden jong, de prijzen zijn wat ze zijn en als je het niet kunt betalen koop je je een tentje. Wat langer sparen, ander werk zoeken dat beter betaalt is of een bij-jobke zoeken, dat is de boodschap in plaats van er over te zagen.
Smoor jij jointjes of zo iets?
Maak u over mijn inkomen en het inkomen van mijn zaak geen zorgen.

Ik heb het over realisme in prijzen wat betreft vastgoed....geen dromers zoals u die een pandje koopt en het bordje omdraait en de prijs verdubbeld. Die tijd is voorbij.
Wen er maar aan.
Oud 27 april 2009, 18:17   #190
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Smoor jij jointjes of zo iets?
Maak u over mijn inkomen en het inkomen van mijn zaak geen zorgen.

Ik heb het over realisme in prijzen wat betreft vastgoed....geen dromers zoals u die een pandje koopt en het bordje omdraait en de prijs verdubbeld. Die tijd is voorbij.
Wen er maar aan.
Leef jij maar verder in je eigen wereld van illusie zoals die van in de jaren 60 uit de Flowerpowertijd, die gingen ook de wereld veranderen. Dromer!

'k Zal u eens iets voorspellen. Koopt zo snel je kunt het een of ander hondenkot dat binnen uw bereik ligt wand de prijzen van het vastgoed zullen binnen kort nog aanzienlijk stijgen. De prijzen zullen stelselmatig in de verschillende landen op het zelfde niveau komen en wat had je nu gedacht,... dat ze de prijzen in Engeland gingen doen dalen aan de hand van die van hier? Droomt gij maar rustig verder.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 april 2009 om 18:20.
Oud 27 april 2009, 22:10   #191
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leef jij maar verder in je eigen wereld van illusie zoals die van in de jaren 60 uit de Flowerpowertijd, die gingen ook de wereld veranderen. Dromer!

'k Zal u eens iets voorspellen. Koopt zo snel je kunt het een of ander hondenkot dat binnen uw bereik ligt wand de prijzen van het vastgoed zullen binnen kort nog aanzienlijk stijgen. De prijzen zullen stelselmatig in de verschillende landen op het zelfde niveau komen en wat had je nu gedacht,... dat ze de prijzen in Engeland gingen doen dalen aan de hand van die van hier? Droomt gij maar rustig verder.
Dat komt dan goed uit want we gaan misschien een magazijntje kopen ondertussen.
De prijs ligt nogal laag en de eigenaar wil er nog een schel af doen....spontaan zelf aangeboden.

Allicht vanwege de vele belangstelling.

...Laat die verkooppraatjes maar waar ze thuis horen, op cafe en aan de toog.
Maar als u belangstelling hebt in die overdreven afbraak boerderijen , dan geef ik u wel het adres hoor.
Naar uw eigen zeggen, een uitgelezen kans om snel flink wat te verdienen.
Ik pas voor deze rommel.
Oud 28 april 2009, 20:01   #192
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt dan goed uit want we gaan misschien een magazijntje kopen ondertussen.
De prijs ligt nogal laag en de eigenaar wil er nog een schel af doen....spontaan zelf aangeboden.

Allicht vanwege de vele belangstelling.

...Laat die verkooppraatjes maar waar ze thuis horen, op cafe en aan de toog.
Maar als u belangstelling hebt in die overdreven afbraak boerderijen , dan geef ik u wel het adres hoor.
Naar uw eigen zeggen, een uitgelezen kans om snel flink wat te verdienen.
Ik pas voor deze rommel.
Waar heb ik dat gezegd?
Oud 30 april 2009, 11:14   #193
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De prijzen zullen in eerste instantie dalen Garry, daar zijn demografische en economische redenen voor.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 16:49   #194
schwungman
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
VB stemde tegen de Vlaamse beslissing dat projectontwikkelaars 20% van hun grote verkavelingen moeten realiseren in betaalbare woningen.

Hoe anti-sociaal kan je worden???

Rijke Vlamingen eerst....

Waaraaan je kan zien dat het VB anti-sociaal was, is en blijft.
Ik neem dat je het grond en pandendecreet bedoelt waar ook Tobback tegen is? En MR? En VOKA? En nog heel wat anderen?
schwungman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2009, 20:36   #195
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De prijzen zullen in eerste instantie dalen Garry, daar zijn demografische en economische redenen voor.
Ik heb nog niets zien dalen hoor.

De prijzen van de immobiliënmarkt kunnen wel even schommelen maar volgen toch de bouwtendens en aangezien er meer en meer grotere bouwbedrijven zijn, vergeleken bij vroeger, die niet meer alleen werkzaam zijn in eigen streek maar ook in andere landen van europa en zelfs sommige buiten europa, passen zich de bouwprijzen stelselmatig aan aan die van andere landen. Aangezien het hier in België ten overstaan van die andere landen uitermate goedkoop was, mag je je verwachten aan een prijsstijging. De immobiliënmarkt heeft even wat verslapt maar is volop terug opgang gekomen, dus grote dalingen zou ik maar niet op rekenen.
Oud 30 april 2009, 20:41   #196
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schwungman Bekijk bericht
Ik neem dat je het grond en pandendecreet bedoelt waar ook Tobback tegen is? En MR? En VOKA? En nog heel wat anderen?
Nu eerlijk blijven he, dat Tobback ergens tegen is is nog geen referentie he. Die was ook tegen die rappen trein en hij ging zich zelfs persoonlijk op de rails leggen als die er ooit zou komen.

Hij ziet er anders nog goed uit he voor iemand die op de rails van de trein gelegen heeft
Oud 30 april 2009, 21:43   #197
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De prijzen van de immobiliënmarkt kunnen wel even schommelen maar volgen toch de bouwtendens en aangezien er meer en meer grotere bouwbedrijven zijn, vergeleken bij vroeger, die niet meer alleen werkzaam zijn in eigen streek maar ook in andere landen van europa en zelfs sommige buiten europa, passen zich de bouwprijzen stelselmatig aan aan die van andere landen. Aangezien het hier in België ten overstaan van die andere landen uitermate goedkoop was, mag je je verwachten aan een prijsstijging. De immobiliënmarkt heeft even wat verslapt maar is volop terug opgang gekomen, dus grote dalingen zou ik maar niet op rekenen.
Verkijk u niet op public relations.
Het is enorm verslapt. En zeker uit de bedrijfswereld die stilaan wat stuiptrekkingen begint te vertonen.
U kan dat ook zien aan de weinige machine verkoop die er is, weinig camionetten die verkocht worden. Inzakking van interims, inzakking van werkaanbod...kortom aan alles. De 1 euro bvba's die nu mogen opgericht worden is een laatste zenuwtrekking van een stervende economie.

Maar vastgoed maatschappijen die zeggen dat het allemaal niks is. Daar hopen ze natuurlijk op.
Ze zitten in de penarie.
Oud 1 mei 2009, 20:47   #198
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik word er professioneel dagelijks mee geconfronteerd Garry en ik zou momenteel toch niet investeren in vastgoed. Ook de volgende jaren niet. Dat de panden goedkoper zijn in België is relatief. het is te zien met wie je vergelijkt. De Ierse , de Spaanse en de Britse markt is reeds ingestort. Ik zou, als ik u was toch zeer voorzichtig zijn als het de bedoeling is te kopen om te beleggen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 21:00   #199
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkijk u niet op public relations.
Het is enorm verslapt. En zeker uit de bedrijfswereld die stilaan wat stuiptrekkingen begint te vertonen.
U kan dat ook zien aan de weinige machine verkoop die er is, weinig camionetten die verkocht worden. Inzakking van interims, inzakking van werkaanbod...kortom aan alles. De 1 euro bvba's die nu mogen opgericht worden is een laatste zenuwtrekking van een stervende economie.

Maar vastgoed maatschappijen die zeggen dat het allemaal niks is. Daar hopen ze natuurlijk op.
Ze zitten in de penarie.
Het vastgoed heeft een dieptepunt gekend in de maand januari en februari maar is inmiddels al terug enorm verbetert. Het zal nog wel wat op en af gaan in deze slechte economische tijd maar de algemene tendens en de vooruitzichten zijn in ieder geval prijs stijgend, daar mag je zeker van zijn. Het zijn de kleine bouwbedrijfjes die het in eerste instantie moeilijk zullen krijgen en waar er van zullen sneuvelen, de grote bouwen niet enkel en alleen onder de eigen kerktoren maar wereldwijd. Het is juist dat wat bepalend is voor de bouwprijzen met op de hielen gevolgd door de immo-markt.

Wanneer een bouwbedrijf elders kan bouwen aan een veel interessantere prijs zijn deze natuurlijk niet geïnteresseerd in het aannemen van een bouwproject hier tenzij er hier evenveel ping ping op tafel komt. Naar mate dat die prijzen zich aanpassen aan die van, de omliggende landen volgen automatisch ook de prijzen van het vastgoed in wederverkoop.

Daar hebben de 1 euro bvba's geen moer mee te maken.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 mei 2009 om 21:03.
Oud 1 mei 2009, 21:19   #200
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik word er professioneel dagelijks mee geconfronteerd Garry en ik zou momenteel toch niet investeren in vastgoed. Ook de volgende jaren niet. Dat de panden goedkoper zijn in België is relatief. het is te zien met wie je vergelijkt. De Ierse , de Spaanse en de Britse markt is reeds ingestort. Ik zou, als ik u was toch zeer voorzichtig zijn als het de bedoeling is te kopen om te beleggen.
Vast goed is nog steeds een goede en de meest veilige belegging voor zover je dit met kennis van zake doet. Ik heb een appartementsgebouw in eigendom en ben actief bezig met nog een dergelijk gebouw over te nemen. Ik investeer niet in afzonderlijke appartementen die zich bevinden verspreid over diverse gebouwen. Heel het gebouw of niets.

Dat is juist de moeilijkheid om dergelijke gebouwen te vinden, gebouwen die in volle eigendom zijn van één enkele eigenaar/vzw/bvba of nv.

Ieders zijn specialiteit he, ik investeer nooit op de beurs, daarvoor ken ik er te weinig van dus blijf daar met mijn handen af maar ik heb dan ook met heel die economische afgang geen cent verloren.

Ge moet natuurlijk ook niet investeren in bouwwerken in de Italiaanse regio Abruzzen he, kies dan beter Noord-Lazio of zo. Ik weet ook nog een prachtig stuk bouwgrond in Marina- Velca, dat rijkt tot tegen het strand aan de Tyrrheense Zee. Ik ben zelfs bezig geweest met de architect aldaar om de mogelijkheden uit te pluizen maar heb de zaak uiteindelijk niet doorgebeten vanwege mijn leeftijd, vandaar dat ik mij nu beperk tot de aankoop van een laatste appartementsgebouw en de renovatie daarvan. Daarna leg ik er definitief de blok op. Dat heb ik eigenlijk al gedaan op mijn 50 ste maar drie jaar geleden was ik toch haast weer van start gegaan in Marina-Velca in de provincie Viterbo.

Laatst gewijzigd door Garry : 1 mei 2009 om 21:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be