Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2009, 00:27   #181
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Hoeveel mensen betalen belasting omdat ze het willen in plaats van dat ze anders bedreigd worden met opsluiting en diefstal? Juist ja.
Heel wat mensen hebben geen probleem daarmee hoor. Mijzelf niet inbegrepen.

Citaat:
Komaan zeg, meent ge dat nu serieus? Zelfstanding betalen zich kapot aan de staat.
Gelieve wel nog een beetje serieus te blijven als je pleit voor meer liberaliseringen in één of andere thread. Het is algemeen geweten dat zelfstandigen een fractie betalen aan belastingen van wat gewone bedienden/arbeiders moeten afstaan.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 00:36   #182
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Heel wat mensen hebben geen probleem daarmee hoor. Mijzelf niet inbegrepen.
Sjah, goed voor hen, dat ze zichzelf dan laten afpersen he. Ik wil daar niet aan meedoen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Gelieve wel nog een beetje serieus te blijven als je pleit voor meer liberaliseringen in één of andere thread. Het is algemeen geweten dat zelfstandigen een fractie betalen aan belastingen van wat gewone bedienden/arbeiders moeten afstaan.
Gelooft ge dat nu echt? 't Is namelijk bullshit.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 04:43   #183
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof nooit dat dit bullshit is. Zelfstandigen hebben nu eenmaal de mogelijkheid om te ontduiken/ontwijken. Arbeiders/bedienden hebben dit niet (tenzij ze in 't zwart gaan bijverdienen).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 09:34   #184
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Sjah, goed voor hen, dat ze zichzelf dan laten afpersen he. Ik wil daar niet aan meedoen.

Wel, wees consquent, en stop met je belastingen te betalen ? Wat wil je dat ze je doen ? De doodstraf bestaat hier niet. Dus ? Je riskeert toch niks ? Doe gewoon wat je wil, en zaag niet . D�*t is anarchistisch optreden !
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 09:51   #185
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Beste Vriend,
maak u toch niet zo druk meer in Heftruck! 't Is de moeite niet waard. Met rationnele mensen kunt ge discussiëren op een deftige manier, tegen domheid valt weinig te beginnen.

Laatst gewijzigd door D@vid : 16 april 2009 om 09:52.
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 10:07   #186
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koolvis Bekijk bericht
Niets begrijp ik er nog van. Ze krijgen gratis onderdak van de unif en dan halen ze chantagemiddelen als hongerstaken boven. 't Schijnt onder druk van (linksen?) hen die hen "steunen".
Als ik iemand onderdak zou geven en hij begint met chantage dan zette ik hem onmiddellijk buiten.
De overheid zou een regel moeten uitvaardigen
dat wie chantage met bvb hongerstaking, werf- of kraanbezettting doet minpunten krijgt op de kans tot regularisatie.
En als het te erg wordt zouden die onmiddellijk moeten worden uitgewezen.
Ze spelen het spel niet eerlijk. Dat ze trachten aan papieren te raken, maar als ze uitgewezen worden zich erbij neerleggen. Dan hebben ze het spel verloren.
Hongerstakers en werfbezetters en andere chanteerders moeten m.i. strafpunten krijgen die hen het winnen van het spel verkleind.
.
.
.
Het gaat hier om mensenlevens en jij noemt dat een spel?
Oud 16 april 2009, 12:18   #187
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een arbeider/bediende/ambtenaar heeft geen controle over hoeveel belasting/voorheffing er van zijn brutoloon wordt afgehouden, terwijl een zelfstandige dit getal volledig zelf kan manipuleren in functie van zijn inkomsten/uitgaven. Hoe kom jij er in godsnaam bij dat de tweede categorie meer belastingen zou betalen als de eerste categorie?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 13:50   #188
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Het gaat hier om mensenlevens en jij noemt dat een spel?
Klopt, en spelen met mensenlevens is een misdaad.
Dat de actievoerders die de illegalen daartoe aanzetten daar maar eens aan denken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 16:44   #189
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dan maakt gij vanaf nu ook geen gebruik meer van de openbare wegen, riolering, openbaar vervoer en zorgt ge zelf voor uw vuilnis en betaalt ge uw doktersfacturen volledig zelf.

Gemakkelijk om wat de anarchist te komen uithangen die vindt dat alles mag en niets moet en terwijl zelf zit mee te profiteren van het systeem waar hij zich zo tegen verzet.
Oud 16 april 2009, 19:48   #190
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik hem/haar was; liever libertairen dan moordenaars die alle niet-gelijkgezinden de kogel geven.

Tuurlijk. Voor mijn part zijn libertairen / liberalen enerzijds en marxisten / chaoten anderzijds van dezelfde soort. En dus ook gelijk te behandelen. Het toont enkel maar dat hun "discussies" en "strijdpunten" tegenover elkaar in feite nep zijn.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 19:53   #191
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De zaken zijn iets complexer dan dat. De redenering van Soral klopt natuurlijk voor een stuk: hogere arbeidsmobiliteit zou de arbeidsomstandigheden in Europa onder druk kunnen zetten. Maar kapitaalmobiliteit en goederenmobiliteit doen dit sowieso nu al. Bovendien zou het wel positief zijn voor de krachtsverhoudingen in het land van herkomst.
Inderdaad, juist daarom dat aan vrijhandel, vrij internationaal kapitaalverkeer en consoorten paal en perk moet gesteld worden (en dan volgt weer het afgezaagde deuntje uit de liberale kerk dat zoiets niet kan en blablabla..., wat in realiteit uiteraard wel kan)

Citaat:
Het grootkapitaal kan momenteel heel goed leven met "Fort Europa" hoor.
Is er dan een "fort Europa"? Nog maar weinig van gemerkt eigenlijk. Bijvoorbeeld... bootjes met afrikaanse "vluchtelingen" in de Middelandse Zee worden nog steeds door de kustwacht aan land gehaald om ze dan de asielprocedures te laten doorlopen. Van een fort Europa zou ik eerder schietoefeningen van de marine verwachten.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 20:35   #192
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Wees blij dat de flikken hier niet veel meer mogen doen dan werkende mensen een bekeuringetje geven omdat ze eens te snel rijden. In een deftig land worden vreemde oproerkraaiers gewoon met harde hand verwijderd en wie zich verzet moet de gevolgen maar dragen. Desnoods worden ze neergeschoten.
Citaat:
Is er dan een "fort Europa"? Nog maar weinig van gemerkt eigenlijk. Bijvoorbeeld... bootjes met afrikaanse "vluchtelingen" in de Middelandse Zee worden nog steeds door de kustwacht aan land gehaald om ze dan de asielprocedures te laten doorlopen. Van een fort Europa zou ik eerder schietoefeningen van de marine verwachten.
Citaat:
Tuurlijk. Voor mijn part zijn libertairen / liberalen enerzijds en marxisten / chaoten anderzijds van dezelfde soort. En dus ook gelijk te behandelen. Het toont enkel maar dat hun "discussies" en "strijdpunten" tegenover elkaar in feite nep zijn.
Daar jij het neerschieten van "vreemde oproerkraaiers" deftig vindt, en van de marine schietoefeningen op bootjes met vluchtelingen verwacht, is het best interessant eens te vernemen hoe je "libertairen / liberalen en marxisten / chaoten" zou willen behandelen.

We weten al dat je "liberaal-denkenden grotendeels wil weren uit media, politiek, onderwijs", en dat je de "verwijdering" van hele bevolkingsgroepen uit Europa bepleit.

Maar vertel eens concreet, "Félicien", hoe moeten "libertairen / liberalen en marxisten / chaoten" volgens jou behandeld worden?

Bericht aan de moderatie: sommige citaten van "Félicien" zijn flagrante schendingen van uw forumreglement, maar daar u ze laat staan, mag ik ze wel citeren, dacht ik.

Laatst gewijzigd door Firestone : 16 april 2009 om 20:39.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 20:52   #193
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, juist daarom dat aan vrijhandel, vrij internationaal kapitaalverkeer en consoorten paal en perk moet gesteld worden (en dan volgt weer het afgezaagde deuntje uit de liberale kerk dat zoiets niet kan en blablabla..., wat in realiteit uiteraard wel kan)
Je hebt gelijk, het is een kwestie van politieke keuzes. En, zoals Keynes al opmerkte, vrijhandel & het afschaffen van kapitaalcontroles maken de politieke sturing moeilijk, zo niet onmogelijk.

Citaat:
Er is natuurlijk heel veel hypocrisie met het huidige migratiebeleid gemoeid. Het beleid is er niet op gericht migratie onmogelijk te maken, maar om een onderklasse van illegale immigranten te creëren: de migratie wordt gecriminaliseerd om ze beter te kanaliseren en te controleren volgens welbepaalde economische belangen.

Een goed voorbeeld is de raamprostitutie van Afrikaanse dames in Brussel, die overigens plaatsvindt in de straat onder de toren van het hoofdkwartier van de federale politie. Het hoeft geen betoog dat de politiebonzen tot aan hun nek in deze trafiek verwikkeld zijn.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 20:54   #194
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een goed voorbeeld is de raamprostitutie van Afrikaanse dames in Brussel, die overigens plaatsvindt in de straat onder de toren van het hoofdkwartier van de federale politie. Het hoeft geen betoog dat de politiebonzen tot aan hun nek in deze trafiek verwikkeld zijn.
Daar heb jij uiteraard de nodige bewijzen voor ???
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2009, 21:40   #195
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Daar heb jij uiteraard de nodige bewijzen voor ???
Als ik daarvoor de bewijzen had, dan vond je me morgen terug in het kanaal met een kogel door mijn hoofd.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 16 april 2009, 21:45   #196
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik daarvoor de bewijzen had........
Je weet toch hoe beweringen en aanteigeningen zonder bewijsvoering, genoemd worden ???
Oud 16 april 2009, 21:51   #197
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet toch hoe beweringen en aanteigeningen zonder bewijsvoering, genoemd worden ???
Wat een spelling, Pietje...

Ik stel alleen maar vast dat er mensenhandel gebeurt, en dat de politiebonzen dit vanuit hun bureau kunnen gadeslaan. Dan mag jij zo naief zijn om te geloven dat zij nog niet opgemerkt hebben wat elke voorbijganger onmiddellijk vaststelt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 16 april 2009, 22:09   #198
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een spelling, Pietje...

Ik stel alleen maar vast dat er mensenhandel gebeurt, en dat de politiebonzen dit vanuit hun bureau kunnen gadeslaan. Dan mag jij zo naief zijn om te geloven dat zij nog niet opgemerkt hebben wat elke voorbijganger onmiddellijk vaststelt.
Nee, je beweerde dat de politie zelf ook betrokken partij is in die vrouwenhandel. Dat is een zeer zware beschuldiging, die je maar beter van de nodige bewijzen kan voorzien als je je geloofwaardigheid overeind wil houden.
Oud 16 april 2009, 22:29   #199
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, je beweerde dat de politie zelf ook betrokken partij is in die vrouwenhandel. Dat is een zeer zware beschuldiging, die je maar beter van de nodige bewijzen kan voorzien als je je geloofwaardigheid overeind wil houden.
Nogmaals: ik stel alleen maar vast dat er mensenhandel gebeurt, en dat de politiebonzen dit vanuit hun bureau kunnen gadeslaan.

Dus ofwel zijn ze naief, en zien ze minder dan elke voorbijganger (wat onwaarschijnlijk lijkt), ofwel knijpen ze bewust een oogje dicht omdat ze betrokken partij zijn.

Ik heb er mijn idee over, en ik heb eerlijk toegegeven dat ik dit niet kan bewijzen. Ik heb slechts waarschijnlijkheden, maar elk juridisch bewijs is uiteindelijk opgebouwd uit waarschijnlijkheden.

Wat is jouw hypothese, Pietje?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 16 april 2009 om 22:29.
Oud 16 april 2009, 22:33   #200
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals: ik stel alleen maar vast dat er mensenhandel gebeurt, en dat de politiebonzen dit vanuit hun bureau kunnen gadeslaan.
Indien je dat daadwerkelijk vaststelt, moet je even daadwerkelijk het gerecht daarvan in kennis stellen, ipv je geweten te sussen door het op een gratuite manier, anoniem op een internetforum te poneren.

Laatst gewijzigd door Pietje : 16 april 2009 om 22:34.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be